TEST: Renault Espace 1.6 TCe 147 kW - Změna identity

ar2, 13. července 2015, 07:30 Aktualizováno 19.7.2015, 09:11 Google+

UPOZORNĚNÍ: Tohle auto nemá nic společného s předchůdcem, tedy až na název. Jdou mu změny k dobru, nebo je čas zavrhnout Espace do propadliště automobilových dějin?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Espace 1,6 TCe 147 kW (2015)

Renault Espace 1,6 TCe 147 kW (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Espace už není velkoprostorové MPV, ale crossover. Měly by se tímto receptem řídit i ostatní automobilky a místo MPV nabízet velké crossovery? A nepřijdou MPV změnou koncepce o svou praktičnost? A jak jezdí s nejsilnějším motorem? 

img-responsive

Renault Espace 1,6 TCe 147 kW (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

 Design – nápaditě originální

Nový Espace na fotkách sice vypadá jako velký hromotluk s trochu nevyváženým vzhledem, ale při bližším seznámení působí zcela jinak. Nevím, jak se to Francouzům podařilo, ale tyhle dvě tváře mě baví. Dynamická příď s atraktivními LED světlomety s působivou diodovou linkou pro denní svícení symbolizuje rádoby sportovní charakter. Zatímco vyšší světlá výška křičí do světa „já jsem crossover“.

Celkově vypadá Espace velmi elegantním dojmem. Největší podíl na tom mají detaily. Chromované dekorativní lišty, důmyslné prolisy a linky, a především grafika světlometů a to jak předních tak i zadních.

Interiér – nejlepší z rodu

Espace nabízí bezesporu nejlépe provedený interiér. Od zpracování, přes kvalitu materiálů, ergonomii až po nabídku prostoru a variability. Je tedy namístě vyřknout přání, aby se takto dobře provedené interiéry začali objevovat napříč modelovou nabídkou Renaultu.

img-responsive

Renault Espace 1,6 TCe 147 kW (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Nic není dokonalé a ani přes obrovskou pozornost, kterou Renault interiéru věnoval, se nevyvaroval několika chybám. Od tvrdé a nepolohovatelné loketní opěrky, přes chybějící místo na odložení telefonu, až po absenci schránek, sítěk a háčků v zavazadlovém prostoru.

Jenže tyto chyby jsou v porovnání se zbytkem interiéru, jen prkotiny. Od prostorných, pohodlných sedadel s ukázkovou oporou těla jak v oblasti boků, tak i ramen, přes místo na nohy vpředu i vzadu. Variabilita sedadel je klasicky „eMPíVíčková“, důmyslné je i sklápění sedadel pomocí tlačítek v zavazadlovém prostoru. Ten mimochodem v pětimístném provedení nabízí objem 680 litrů!

Za zmínku stojí i infotainment R-link. Přes něj ovládáte téměř všechny funkce, což by mělo být díky 8,7“ displeji jednoduché. Platí to ale jen na půl. Některé funkce se ovládají jednoduše a rychle (klimatizace nebo jízdní režimy), ovládání dalších funkcí chce více času. Systém není závratně rychlí a ještě to maskuje pomalými animacemi a přechody. Ve výsledku je ale průměrně dobrý, i když v Peugeotu 308 funguje daleko lépe.

Motor – s R.S. geny

Nejsilnější motor z nabídky má stejný objem jako ostatní, tedy 1,6 litru. Je také jediným benzinovým agregátem, který k Espacu dostanete a také jediný, který má sedmistupňový automat (naftová 1,6 dCi si musí vystačit se šesti stupni).

Přeplňovanou 1,6 Tce známe z Clia R.S., kde fungovala skvěle. Kultivovaný a pružný motor vyniká tichým hodem. Svůj menší objem maskuje docela zdatně, výrazně mu v tom pomáhá sedm rychlostí dvouspojkového automatu. Přesto poskytuje Espacu (s hmotností 1609 kg) velmi slušnou dynamiku.

Sedmistupňový automat má s motorem trochu více práce. Není příliš neobvyklé podřazovat i o tři rychlostní stupně. Vše ale probíhá rychle a docela rozumně. Navíc netrpí na cukavé rozjezdy, jen při parkování si občas poskočí, když se sepnou spojky rychleji než by bylo třeba.

Renault slibuje, že si 1,6 TCe bude kombinovaně nárokovat jen 6,2 litrů naturalu na 100 km, to je samozřejmě naprostá fikce. Kombinovaně jsme jezdili od 7 do 7,5 litru. Mimo město lze cestovat se spotřebou začínající 6, na dálnici počítejte nejméně se 7,5, což je hodnota jen o půl litr nižší, než kterou uvidíte na počítači i ve městě.

Bohužel nádrž se smrskla na 58 litrů (předchozí generace disponovala osmdesátitří litrovou nádrží), takže dojezd na jedno natankování se pohybuje okolo 650-750 km.

img-responsive

Renault Espace 1,6 TCe 147 kW (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Jízda – prohraný boj s hmotností

Nový Espace se sice rád situuje do role crossoveru. Odpovídají tomu i jízdní vlastnosti. V zatáčkách cítíte každý z 1609 kilogram. Espace bojuje nejen s přenosem hmotnosti, ale také s horší přilnavostí. Hodně brzy přechází neutralita v nedotáčivost a velký crossover se začne po tečně hrnout ven z oblouku. Proto je důležité správně odhadnou nájezdovou rychlost.

V zatáčkách se Espace trápí, kde kdo by čekal komfort a vyváženost na nerovnostech. Jednotlivé výtluky a nerovnosti filtruje docela dobře a to i navzdory zadní vlečné nápravě. Jakmile ale přijde série nerovností, značně znervózní a přijde o svou jinak dobrou předvídatelnost. Navíc je na nerovnostech citelně hlučnější, než třeba starší a menší sourozenec Scenic. Nicméně věřím, že s příplatkovými adaptivními tlumiči bude jezdit lépe.

img-responsive

Renault Espace 1,6 TCe 147 kW (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Řízení bez zpětné vazby a citu, přeposilované brzdy a pneumatiky s vysokým profilem od sportovní jízdy odrazují, navzdory tomu, že se Espace tváří jako úplný atlet.

Dost možná největší, chybou Espacu je aerodynamický hluk. Zvláště pak hvízdání okolo vnějších zpětných zrcátek. Tento nepříjemný zvuk se projevuje v rychlosti od cca. 68 do 92 km/h. A je vážně nepříjemný.

Resumé

Espace prošel reinkarnací z MPV do crossoveru. Stále však má duši MPV, prostorný a variabilní interiér je tedy doplněn o zajímavější zevnějšek a hlavně kvalitní a dobře zpracovaný interiér. Naopak hra na sportovní vlnu mu vůbec nejde. Mdlé jízdní vlastnosti a souhrn drobných chyb kazí Espacu image, kterou by rád měl. Není sportovní, ani vyloženě komfortní, trochu na půl cesty a v případě 1,6 Tce s výkonovou rezervou. Pokud mu pár těch chyb odpustíte, najdete v Espacu schopný rodinný automobil.

Celkové hodnocení: 90 %

Základní cena vozu: 769 000 Kč

Cena testované verze: 968 000 Kč

KLADY

- atraktivní desing

- kvalitní a prostorný interiér

- spolupráce motoru a automatu

ZÁPORY

- aerodynamický hluk

- mdlé jízdní vlastnosti

Motorizace:

zážehový přeplňovaný řadový čtyřválec

objem: 1618 cm3

nejvyšší výkon: 147 kW při 5750 ot./min.

největší točivý moment: 260 Nm při 250 ot./min.

palivo: benzín

Výkon:

nejvyšší maximální rychlost: 211 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,6 s

spotřeba (kombinovaná): 6,2 l

Rozměry:

objem zavazadlového prostoru: 680 litrů

objem palivové nádrže: 58 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Renault Espace 1.6 TCe 147 kW - Změna identity

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

BMW 4

Dva brutální koncepty BMW na letošní Pebble Beach

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud