Pokud jste příznivcem německé značky Audi a nebo máte v plánu pořídit si její kompaktní SUV se jménem Q3, pak je tento test pro vás jako stvořený. Tentokrát jsme totiž důkladně otestovali její omlazenou verzi ve výbavě Sport, která pod svou kapotou ukrývala naftový motor 2.0 TDI o výkonu 150 koní. Dokáže omlazená Q3 v pevně daných kategoriích tvrdě konkurovat svým soupeřům v podobě BMW X1 nebo Mercedesu GLA?
Design
Audi Q3 je na trhu už od roku 2011 a za uplynulou dobu si našlo velké množství příznivců, a to hlavně mezi ženami. Omlazené provedení se díky faceliftu dočkalo mírných designových změn, které jsou dle mého názoru ku prospěchu. Ostře řezané přední světlomety zdůrazňují dravost a zároveň eleganci malé Q3ky, to samé se pak dá říci i o zadních LED lampách, které mají krásný design a hlavně večer je na ně radost pohledět.
Velkou oblibu především u něžného pohlaví si Audi Q3 získala hlavně pro své kompaktní rozměry, vyšší světlou výšku a příjemný design. Ten nabízela už její předfaceliftovaná verze a současná podoba vozu se zcela jistě bude veřejnosti líbit zas o kousek víc, což ostatně potvrzovaly i názory ženského pohlaví z mého okolí v průběhu testovacího týdne.
Interiér a výbava
Zaměření na řidiče / řidičky menšího vzrůstu je poznat i na výsledné pozici za volantem, kdy je sedadlo řidiče i na nejnižší pozici poměrně vysoko a ten tak má velký přehled o situaci před vozem. S mou výškou 180 cm jsem se však za volantem cítil stále pohodlně a sportovní sedadla nabízela krom pevného bočního vedení i manuální nastavení podpěry stehen. Výtku bych ale měl k rozsahu nastavení volantu, které by mohlo být o něco větší, a to hlavně v oblasti posunu směrem dolů.
Drobné problémy by mohly mít i vyšší osoby na zadní lavici, kde je poněkud méně místa pro jejich kolena. Já jsem se proto zkusil se svou průměrnou výškou posadit sám za sebe a prostoru pro mé nohy zbylo tak akorát. Na delší cestu bych proto asi volil sedadlo řidiče nebo spolujezdce, kde se posádka cítí o něco pohodlněji. Samotné zpracování interiéru a jednotlivých součástí je velmi kvalitní a na úrovni, po dobu testu jsem pak nenašel prvek, který by mi zde vyloženě vadil.
Za zmínku možná stojí snad jen podivné ovládání teploty klimatizace, kdy otočným ovladačem pouze „klikáte“ do stran a nikoliv otáčíte. I po delším používání jsem si na tohle řešení nedokázal úplně zvyknout a u příští generace vozu bych to rozhodně přepracoval. Důležitým aspektem je u Q3 i objem zavazadelníku, který má základní objem 460 litrů, ale ve skutečnosti by jste mu tipli o něco méně. Má však dobře využitelnou plochu a v jeden den nebyl problém převést naráz dvě obří cestovní tašky spolu s menším nákupem. Komu by to i tak nestačilo, jednoduchým sklopením zadní řady se vytvoří prostor o objemu 1365 litrů.
Výbava vozu Sport je již v základu vcelku bohatá, zákazník totiž zaplatí za testovaný vůz v základu 794 tisíc Kč a dostane za to opravdu hodně. Za zmínku stojí kupříkladu litá 17" kola, kožený 3-ramenný volant, systém jízdního profilu Audi Drive select, paket leštěných prvků a nebo xenonové světlomety s LED diodami pro denní svícení. Jelikož se však jedná o Audi, nechyběly ani příplatky. Testovaná specifikace tak nabízela lepší audiosystém, automatickou dvouzonovou klimatizaci, LED zadní lampy a nebo systém Audi parking plus.
Motorizace a jízda
Testovaná verze s turbodieselovým motorem o výkonu 150 koní a točivém momentu 320 Nm bohatě postačuje na každodenní využití vozu jako takového. S motorem výrobce spároval klasickou manuální 6st. převodovku, přičemž v naší verzi chyběl pohon všech kol. Pokud by jste ho náhodou chtěli, musíte si připlatit buď za verzi s automatickou převodovku S-tronic nebo za samotný pohon všech kol.
Pohonná jednotka splňuje emisní normu Euro 6 a jízda s ní je opravdu čirou radostí. Motor má hladký a příjemný zátah a už v 1750 otáčkách přichází vrchol točivého momentu, který nepoleví až do 2500 ot/min. Manuální převodovka je přesná, dobře odstupňovaná a díky kvalitnímu zpracování mne hodně bavila. K celkové radosti z jízdy přispíval i systém jízdního profilu Audi Drive select, kdy jsem měl na výběr z režimů Efficiency, Dynamic, Normal a Individual. Právě na režim Dynamic měl motor nejcitlivější odezvu na sešlápnutí plynového pedálu, lehce ztuhl posilovač řízení a automobil se stal mnohem živějším, než na nejumírněnější eko režim Efficiency.
Odhlučnění pohonné jednotky se Audi povedlo jen z části, protože i při volnoběhu se naftový klapot dostával do kabiny v trochu větší míře. Při běžné jízdě se naopak ukázalo, že jediným rušivým elementem je právě zvuk motoru, protože do kabiny jinak nepronikaly ruchy z okolí a posádka mohla klasicky hovořit i ve vyšších rychlostech.
A jak je na tom Audi Q3 2.0 TDI se spotřebou? Když jsem se opravdu snažil a jel ekonomicky smýšlející jízdu, spotřeba se v průměru pohybovala okolo 5,4 litru. Při klasickém průměrném zatížení dvěma osobami a jízdou na samotných zákonem povolených rychlostních limitech, si pak vůz řekl o stále přijatelných 6,3 litru na 100 km.
Výborně je na tom Q3 v oblasti podvozku, protože i když jí chyběly dnes populární adaptivní tlumiče, i s jejich klasickým provedením se vůz choval dostatečně komfortně. Za celý testovací týden se nestalo, že by se do kabiny dostaly tupé rány či dunění, za což uděluji Q3ce pochvalu Do kabiny se sice na velmi špatném povrchu dostal hluk od valících se pneumatik, ale jakmile najedete na kvalitnější úsek, v kabině se atmosféra opět uklidní.
Doslova radostí se stávaly s Q3 ostřejší průjezdy zatáčkami, kdy jsem v režimu Dynamic měl příjemně tuhý posilovač řízení a automobil si leckterou zatáčku doslova vychutnal. Pokud bych však na lité příplatkové 18“ disky nazul kvalitní nízkoprofilové pneumatiky, jsem si jist, že Q3 by na kvalitnější okresce nabídla ještě víc řidičské zábavy. Potěšilo mě i to, že vůz nabízí plně vypínatelné ESP a díky tomu šlo Q3ku s lehkostí na navlhlém povrchu uvádět do stále řiditelného přetáčivého smyku.
Resumé
V porovnání s konkurencí je na tom Audi Q3 poměrně dobře, pokud tedy nebudeme počítat lehce vyšší cenovku. Němečtí kolegové Mercedes-Benz GLA a BMW X1 nabízí odlišné designové styly, výbavu a v případě BMW i o něco prostornější kabinu. Nevýhodou jsou některé příplatky, které dovedou výslednou cenu pěkně navýšit, stejně tak méně místa na zadní řadě sedadel v oblasti kolen. Kladem je však vynikající ovladatelnost, podvozek, živý a přitom úsporný motor a dle mého názoru i příjemně vypadající design.
Celkové hodnocení: 92%
Základní cena testovaného vozu: 793 900 Kč
Cena testované verze s příplatky: 1 015 600 Kč
KLADY
- design
- živý a úsporný motor
- zpracování interiéru
- dobře naladěný podvozek
- přesná převodovka
ZÁPORY
- méně místa vzadu
- odhlučnění motoru
- některé příplatky
Motorizace přeplňovaný vznětový čtyřválec objem: 1968 cm3 nejvyšší výkon: 150 koní při 4200 ot/min. největší točivý moment: 340 Nm při 1750 - 2500 ot/min. Výkon nejvyšší maximální rychlost: 203 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 5.3 l / 4.1 l / 4,6 l objem palivové nádrže: 64 litrůČínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.