TEST: Stylová a hravá sexy slečna? Audi Q3 2.0 TDI Sport

ar5, 16. července 2015, 05:00 Aktualizováno 18.7.2015, 13:42 Google+

Pokud jste příznivcem německé značky Audi a nebo máte v plánu pořídit si její kompaktní SUV se jménem Q3, pak je tento test pro vás jako stvořený. Tentokrát jsme totiž důkladně otestovali její omlazenou verzi ve výbavě Sport, která pod svou kapotou ukrývala naftový motor 2.0 TDI o výkonu 150 koní. Dokáže omlazená Q3 v pevně daných kategoriích tvrdě konkurovat svým soupeřům v podobě BMW X1 nebo Mercedesu GLA?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 18.07. 14:05) Napište svůj názor
Audi Q3 2.0 TDI Sport

Audi Q3 2.0 TDI Sport | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design

Audi Q3 je na trhu už od roku 2011 a za uplynulou dobu si našlo velké množství příznivců, a to hlavně mezi ženami. Omlazené provedení se díky faceliftu dočkalo mírných designových změn, které jsou dle mého názoru ku prospěchu. Ostře řezané přední světlomety zdůrazňují dravost a zároveň eleganci malé Q3ky, to samé se pak dá říci i o zadních LED lampách, které mají krásný design a hlavně večer je na ně radost pohledět.

img-responsive

Audi Q3 2.0 TDI Sport | foto: Roman Havlín

Velkou oblibu především u něžného pohlaví si Audi Q3 získala hlavně pro své kompaktní rozměry, vyšší světlou výšku a příjemný design. Ten nabízela už její předfaceliftovaná verze a současná podoba vozu se zcela jistě bude veřejnosti líbit zas o kousek víc, což ostatně potvrzovaly i názory ženského pohlaví z mého okolí v průběhu testovacího týdne.

Interiér a výbava

Zaměření na řidiče / řidičky menšího vzrůstu je poznat i na výsledné pozici za volantem, kdy je sedadlo řidiče i na nejnižší pozici poměrně vysoko a ten tak má velký přehled o situaci před vozem. S mou výškou 180 cm jsem se však za volantem cítil stále pohodlně a sportovní sedadla nabízela krom pevného bočního vedení i manuální nastavení podpěry stehen. Výtku bych ale měl k rozsahu nastavení volantu, které by mohlo být o něco větší, a to hlavně v oblasti posunu směrem dolů.

img-responsive

Audi Q3 2.0 TDI Sport | foto: Roman Havlín

Drobné problémy by mohly mít i vyšší osoby na zadní lavici, kde je poněkud méně místa pro jejich kolena. Já jsem se proto zkusil se svou průměrnou výškou posadit sám za sebe a prostoru pro mé nohy zbylo tak akorát. Na delší cestu bych proto asi volil sedadlo řidiče nebo spolujezdce, kde se posádka cítí o něco pohodlněji. Samotné zpracování interiéru a jednotlivých součástí je velmi kvalitní a na úrovni, po dobu testu jsem pak nenašel prvek, který by mi zde vyloženě vadil.

Za zmínku možná stojí snad jen podivné ovládání teploty klimatizace, kdy otočným ovladačem pouze „klikáte“ do stran a nikoliv otáčíte. I po delším používání jsem si na tohle řešení nedokázal úplně zvyknout a u příští generace vozu bych to rozhodně přepracoval. Důležitým aspektem je u Q3 i objem zavazadelníku, který má základní objem 460 litrů, ale ve skutečnosti by jste mu tipli o něco méně. Má však dobře využitelnou plochu a v jeden den nebyl problém převést naráz dvě obří cestovní tašky spolu s menším nákupem. Komu by to i tak nestačilo, jednoduchým sklopením zadní řady se vytvoří prostor o objemu 1365 litrů.

Výbava vozu Sport je již v základu vcelku bohatá, zákazník totiž zaplatí za testovaný vůz v základu 794 tisíc Kč a dostane za to opravdu hodně. Za zmínku stojí kupříkladu litá 17" kola, kožený 3-ramenný volant, systém jízdního profilu Audi Drive select, paket leštěných prvků a nebo xenonové světlomety s LED diodami pro denní svícení. Jelikož se však jedná o Audi, nechyběly ani příplatky. Testovaná specifikace tak nabízela lepší audiosystém, automatickou dvouzonovou klimatizaci, LED zadní lampy a nebo systém Audi parking plus.

Motorizace a jízda

Testovaná verze s turbodieselovým motorem o výkonu 150 koní a točivém momentu 320 Nm bohatě postačuje na každodenní využití vozu jako takového. S motorem výrobce spároval klasickou manuální 6st. převodovku, přičemž v naší verzi chyběl pohon všech kol. Pokud by jste ho náhodou chtěli, musíte si připlatit buď za verzi s automatickou převodovku S-tronic nebo za samotný pohon všech kol.

img-responsive

Audi Q3 2.0 TDI Sport | foto: Roman Havlín

Pohonná jednotka splňuje emisní normu Euro 6 a jízda s ní je opravdu čirou radostí. Motor má hladký a příjemný zátah a už v 1750 otáčkách přichází vrchol točivého momentu, který nepoleví až do 2500 ot/min. Manuální převodovka je přesná, dobře odstupňovaná a díky kvalitnímu zpracování mne hodně bavila. K celkové radosti z jízdy přispíval i systém jízdního profilu Audi Drive select, kdy jsem měl na výběr z režimů Efficiency, Dynamic, Normal a Individual. Právě na režim Dynamic měl motor nejcitlivější odezvu na sešlápnutí plynového pedálu, lehce ztuhl posilovač řízení a automobil se stal mnohem živějším, než na nejumírněnější eko režim Efficiency.

Odhlučnění pohonné jednotky se Audi povedlo jen z části, protože i při volnoběhu se naftový klapot dostával do kabiny v trochu větší míře. Při běžné jízdě se naopak ukázalo, že jediným rušivým elementem je právě zvuk motoru, protože do kabiny jinak nepronikaly ruchy z okolí a  posádka mohla klasicky hovořit i ve vyšších rychlostech.

A jak je na tom Audi Q3 2.0 TDI se spotřebou? Když jsem se opravdu snažil a jel ekonomicky smýšlející jízdu, spotřeba se v průměru pohybovala okolo 5,4 litru. Při klasickém průměrném zatížení dvěma osobami a jízdou na samotných zákonem povolených rychlostních limitech, si pak vůz řekl o stále přijatelných 6,3 litru na 100 km.

Výborně je na tom Q3 v oblasti podvozku, protože i když jí chyběly dnes populární adaptivní tlumiče, i s jejich klasickým provedením se vůz choval dostatečně komfortně. Za celý testovací týden se nestalo, že by se do kabiny dostaly tupé rány či dunění, za což uděluji Q3ce pochvalu Do kabiny se sice na velmi špatném povrchu dostal hluk od valících se pneumatik, ale jakmile najedete na kvalitnější úsek, v kabině se atmosféra opět uklidní.

Doslova radostí se stávaly s Q3 ostřejší průjezdy zatáčkami, kdy jsem v režimu Dynamic měl příjemně tuhý posilovač řízení a automobil si leckterou zatáčku doslova vychutnal. Pokud bych však na lité příplatkové 18“ disky nazul kvalitní nízkoprofilové pneumatiky, jsem si jist, že Q3 by na kvalitnější okresce nabídla ještě víc řidičské zábavy. Potěšilo mě i to, že vůz nabízí plně vypínatelné ESP a díky tomu šlo Q3ku s lehkostí na navlhlém povrchu uvádět do stále řiditelného přetáčivého smyku.

Resumé

V porovnání s konkurencí je na tom Audi Q3 poměrně dobře, pokud tedy nebudeme počítat lehce vyšší cenovku. Němečtí kolegové Mercedes-Benz GLA a BMW X1 nabízí odlišné designové styly, výbavu a v případě BMW i o něco prostornější kabinu. Nevýhodou jsou některé příplatky, které dovedou výslednou cenu pěkně navýšit, stejně tak méně místa na zadní řadě sedadel v oblasti kolen. Kladem je však vynikající ovladatelnost, podvozek, živý a přitom úsporný motor a dle mého názoru i příjemně vypadající design.

Celkové hodnocení: 92%

Základní cena testovaného vozu: 793 900 Kč

Cena testované verze s příplatky: 1 015 600 Kč

KLADY

- design

- živý a úsporný motor

- zpracování interiéru

- dobře naladěný podvozek

- přesná převodovka

ZÁPORY

- méně místa vzadu

- odhlučnění motoru

- některé příplatky

Motorizace
přeplňovaný vznětový čtyřválec
objem: 1968 cm3
nejvyšší výkon: 150 koní při 4200 ot/min.
největší točivý moment: 340 Nm při 1750 - 2500 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 203 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 5.3 l / 4.1 l / 4,6 l
objem palivové nádrže: 64 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Stylová a hravá sexy slečna? Audi Q3 2.0 TDI Sport

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 18.07.2015 14:05 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai i30 N

Nový Hyundai i30 N přichází s řadou vylepšení pro maximální potěšení z jízdy

Hyundai Nexo FCV

VELKÁ ZMĚNA. Vodíkové stojany v Česku už příští rok a víme kdo a kde je postaví

Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

Ford Puma ST

První sportovní SUV značky Ford v Evropě: Nová Puma ST přináší emoce i praktičnost

Hyundai

Nový Hyundai i30 N přichází s novým designem a dvojspojkovou převodovkou

Toyota Land Cruiser Black Pack

Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Do detailu: Nové SUV Volkswagen ID.4 oficiálně představeno

Přední světlomet systému IQ.Light Volkswagenu ID.4

Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

Toyota Mirai

Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km

Volkswagen ID.3 je u prodejců a ceny jsou již známy. Raději si ale sedněte...

Ford Mustang Mach-E se za 10 minut nabije na 119 kilometrů

Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

Škoda

Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

Ford zavádí v České republice bezkontaktní servis

Komentář: Pandemie, trh s ojetými vozy, budoucnost elektromobilů a forma prodeje

BMW 128ti je sportovní variantou BMW řady 1 s předním pohonem a mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen

Ostré testy nového kompaktního sportovního BMW 128ti v „Zeleném pekle“

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Suzuki naprosto překvapilo. Po 20 letech opět nabídne klasické kombi Swace

reklama

Doporučujeme

VW vs. Audi vs. Hyundai

VW Golf GTI vs. Audi A4 2,0 TFSI vs. Hyundai Sonata 2,0T, kdo vyhrál rychlostní…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Klasický nebo alternativní pohon chtějí zákaznící? Škoda promluvila

  2. Elektřina slepou uličkou a vodík řešením. Co se mění?

  3. Zaslouží si Ford Mustang Mach-E nosit ikonický emblém Mustangu?

  4. Pozoruhodný a nezaměnitelný: Přední světlomet systému IQ.Light ve výbavě Volkswagenu ID.4

  5. Peugeot představuje řadu Peugeot Sport Engineered: fastback 508 a kombi 508 SW

  6. Omlazený drsňák Land Cruiser zná české ceny. A nové zrychlení rozhodně zaujme

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud