TEST: Renault Scénic 1,5 dCi EDC. Vše prozrazeno a zveřejněno

ar2, 7. července 2015, 07:45 Aktualizováno 8.7.2015, 22:13 Google+

Pokud chcete MPV a nemáte zrovna na rozhazování a zároveň chcete víc, než nabízí rumunská levná alternativa, nejčastěji zabrousíte do francouzských vod. No a právě francouzští výrobci vozy MPV vyrábí léta a jak se zdá, našli ten ideální recept.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Scénic 1,5 dCi EDC (2015)

Renault Scénic 1,5 dCi EDC (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Tvrzení, že kombík zvládne to co rodinné MPV je k pravdě vzdálenější než Česko Austrálii. Přesto jsou MPV často podceňována a zatracována. Možná je to z pohledu jízdních vlastností dobře, ale vnitřní prostor a variabilitu interiéru kombi verze nikdy mít nebudou. Ať je to natažený liftback z Boleslavi, nebo hatchback s kufrem z Nošovic.

Design – hledání sama sebe

Scénic poslední generace prošel už druhým faceliftem, je to dost neobvyklé, ale dost logické vyústění cesty, kterou si Scénic v oblasti designu prošel. Jako by hledal sama sebe, svou identitu. Nejdříve maska s úhelníkovými tvary bez mřížky chladiče, v roce 2012 přišel první a dost výrazný facelift. Více oblých tvarů a konečně osobitější přední maska. A poslední facelift, který přišel nedávno, zařadil Scénic do rodiny Renaultů v novém duchu designu.

Scénic působí nápaditým dojmem, vykukuje z davu, ale není křiklavě vulgární. Pokud nemáte rádi rozruch a zvědavé pohledy, ale zároveň chcete být originální, tak budete se vzhledem Scénicu spokojení. Co mě osobně se moc nelíbí je krátký zadní převis a také chromované pozadí zadních svítilen. Ale to je čistě můj subjektivní názor, který vám nehodlám vnucovat a na design Scénicu si udělejte vlastní hodnocení z přiložených fotek.

Interiér – svou cestou, ale bez přešlapu

Prostorný interiér je v mnohém odlišný. Vše je přehledně umístěné a ergonomicky dobře zvládnuté. Všude kam se podíváte, na vás čekají hodnotné materiály, měkčené plasty, příjemné látky a koženka. Vše krásně lícuje, nic nevrže, neklepe a funguje jak má.

img-responsive

Renault Scénic 1,5 dCi EDC (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Na místě řidiče sedíte jako na židli. Vysoko, ale pohodlně, rozměrné sedáky jsou trochu ploché, ale příjemně měkké a nesou náznak bočního vedení. Volant se dobře drží, kontrastní prošití nití neřeže jako u Méganu a výhled je do všech směrů docela dobrý.

Devízou Scénicu je bohatý vnitřní prostor a variabilita. Vzadu jsou tři samostatná sedadla, která mají krátké opěradlo, tak akorát pro dětskou postavu, zato sedák je optimálně dlouhý. S každým ze sedadel lze posouvat, navíc na zadní straně předních sedaček jsou sklopné stolky, kapsy na horní hraně opěradla a velká kapsa na středu.

img-responsive

Renault Scénic 1,5 dCi EDC (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Chválím velkorysý rozměr hlavových opěrek, které mají tvarovatelné bočnice, také musím pochválit dostatek odkládacích přihrádek, přídavné zpětné zrcátko nebo výdechy ventilace v B sloupcích pro zadní pasažéry. Rozhodně každý rodič uvítá širší zadní boční dveře, které umožní snadnou manipulaci s dětskou sedačkou nebo koženkový potah zadní části předních sedaček, který lze lehce otřít hadrem, pokud vám jej děti okopou.

Celkově je uvnitř Scénic promyšlený rodinný společník a výrazné přešlapy jsem hledal marně. Přeci tu ale pár menších chyb je. Třeba místo, kam si odložit mobil nebo hodně nízko umístněný držák na nápoje. V parných vedrech nepotěší nižší výkon klimatizace, kdy velký vnitřní prostor chladíte na optimální teplotu docela dlouho. Naopak v létě oceníte zadní boční sluneční clonky.

Motor a převodovka

Při spojení automatu a dieselového motoru u francouzských aut, je docela velké riziko, že tato kombinace bude fungovat dost špatně. Renault se sice nevyvaroval značným chybám, ale ve výsledku vás nic příliš trápit nebude.
Dieselová 1,5 dCi patří už k starší generaci motorů. Už mnohokrát jsme měli možnost tento motor testovat. Jak ve stylovém Capturu, tak i v Mégane Kombi, nebo v levné Dacii Logan MCV. Kupodivu v každém autě fungoval trochu jinak. Ale jedno měli společné, nevalný zvukový projev a výraznou prodlevu turbodmychadla. Na druhou stranu byl v každém voze úsporný a ve výsledku mu ani moc síly nechybělo.

V naší testované verzi disponoval výkonem 81 kW a maximem točivého momentu 240 Nm. Zdá se, že tento základní diesel je na Scénic o váze 1,5 tuny slabý, o to větší překvapení bylo, že s velkým MPV cloumla zdatně. Přeci jen mu otročilo 110 koní a automat měl rozumné zpřevodování tak, aby využil každičký kilowat výkonu.

img-responsive

Renault Scénic 1,5 dCi EDC (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Hrubší chod a nevalný zvukový projev je už zažitým neduhem 1,5 dCi, zato se vám ale odvděčí nízkou spotřebou. Bez toho aniž by jste se ohlíželi na jízdní styl či používání klimatizace se těžko dostanete přes 6,5 litru na 100 km. Když budete jezdit předvídavě a zmírníte tempo, dostanete se s přehledem na hodnotu kolem 5,5 až 6 litrů nafty. Pokud vezeme v úvahu velký čelní odpor, automatickou převodovku a hmotnost 1,5 tuny, je to parádní výsledek.

Dvouspojkový automat EDC stojí navíc jen 35 tisíc korun. Nenabízí sportovní režim, nehraje si na rychlíka a v porovnání s koncernovým DSG řadí o něco pomaleji. Naštěstí daleko rozvážněji a logičtěji. Při razantnějším sešlápnutí pedálu sice poslechne rozkaz elektroniky podřadit co nejníž to jen jde, ale zase vyčkává a zbytečně nepřeřazuje dřív než je to potřeba.

Další dobrou zprávou je to, že rozjezdy, ač nejsou silnou disciplínou žádné dvouspojky, zvládá komfortně bez škubání, jednoduše lépe než DSG.

Jízda

Pohodlný a vláčný podvozek dokresluje tvář Scénicu do konečné podoby. Tedy pohodlné rodinné MPV, které zdatně filtruje typicky českou děravou silnici, záplaty, příčné nerovnosti, kanály a dilatační spáry. Každý výmol sice provází zvuková kulisa, ale jen opravdu ostré nerovnosti přenese do interiéru. Terénní vlny sice kopíruje a v zatáčkách se naklání jako typické MPV, ale nabízí překvapivou míru jistoty a ochoty zatáčet.

img-responsive

Renault Scénic 1,5 dCi EDC (2015) | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Řízení je sice přeposilované a bez špetky zpětné vazby, ale to mu mile rádi odpustíme, stejně jako přeposilované brzdy.

Scénic vás rozhodně nebude vybízet k rychlé jízdě. Nasaďte pohodové tempo, pusťte dětem oblíbenou písničku od Dády Patrasové a plujte krajinou za 5,5 litru na 100 km.

Resumé

Scénic boduje v nabídce prostoru a pohodlí, zdárně kombinuje automat a dieselovou 1,5 dCi, která vyniká svou hospodárností a přitom umí slušně zacvičit s rodinným společníkem, který trpí jen na několik menších chyb. Podvozek je poměrně hlučný, motor jakbysmet, nenabízí žádné nejmodernější vychytávky a i na designu je vidět zub času.

Pokud si ale na tohle nepotrpíte a nechce se vám řadit, určitě oceníte fakt, že levnější MPV s dieselem a automatem neseženete a to je triumf, který se přebíjí velmi těžko.

Celkové hodnocení: 87 %

Základní cena vozu:  379 990 Kč

Cena testované verze: 589 000 Kč

KLADY

- prostorný interiér

- variabilita interiéru

- odkládací přihrádky

- komfortní nastavení podvozku

- spotřeba

ZÁPORY

- hlučný motor a podvozek

- slabší výkon klimatizace

Motorizace:

vzmětový přeplňovaný řadový čtyřválec

objem: 1461 cm3

nejvyšší výkon: 81 kW při 4000 ot./min.

největší točivý moment: 240 Nm při 1750 ot./min.

palivo: nafta

Výkon:

nejvyšší maximální rychlost: 180 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 13,4 s

spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 5,4 l / 4,3 l / 4,7 l

Rozměry:

objem zavazadlového prostoru: 470 litrů

objem palivové nádrže: 60 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Renault Scénic 1,5 dCi EDC. Vše prozrazeno a zveřejněno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine

Škoda Auto představuje novou verzi modelu Rapid Spaceback!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud