TEST: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Laurin & Klement - Nenápadný elegán

ar5, 25. června 2015, 06:50 Google+

V naší redakci se na týdenní test již několikrát objevila současná třetí generace modelu Octavia, ale až dnes se dostalo na tu nejluxusněji zaměřenou verzi. Tou je provedení Laurin & Klement a aby byl testovaný kus co nejspecifičtější, na test jsme zvolili oblíbenou karoserii Combi, pod kapotou pak pracoval naftový motor 2.0 TDI o výkonu 150 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia Combi Laurin & Klement

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design

Současná Octavie ve vrcholné výbavě Laurin & Klement nabízí v základu prvky, které u ostatních linií výbav většinou nedostanete, nebo si za ně tučně připlatíte. Exteriér testované specifikace tak zdobí chromované lišty oken, dále dle mého názoru velmi povedená 18-ti palcová kola Turbine z lehkých slitin a na bocích karoserie se usadili stříbrné plaketky "Laurin & Klement".

img-responsive

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement | foto: Roman Havlín

Celé dílo bylo dokonáno hodně příjemně vypadajícím stříbrným lakem karoserie, který ve spojení s litými koly vytvářel z Octavie objekt  velké pozornosti, za nímž se leckdo na ulici otočil. Tím však změny končí, nejvyšší stupeň výbavy už víc model Octavia neodliší, pokud se tedy neposadíme do interiéru.

Interiér a výbava

Po usednutí do kabiny mne totiž uvítala specifická sedadla čalouněná kombinací hnědá kůže / alcantara. Sedačky navíc mají v opěradlech vtisknutá loga Laurin & Klement. Loga výbavy se však nacházejí i na stříbrných prahových lištách a také na bočních lištách ve dveřích, které navozují přítomnost dřeva. Celkově jsem se tedy v kabině nejlépe vybavené Octavie cítil útulně a snad jen instalace loga L&K ve spodní části volantu  by neuškodila.

img-responsive

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement | foto: Roman Havlín

Jelikož byla Octavia v rodinné verzi Combi, nechyběla hromada místa ve všech směrech a obří zavazadelník o objemu 610 litrů  1740 litrů. Tím, proč si však většina zájemců o Octavii koupí právě linii L&K, je výbava. Ta je v podstatě u této verze kompletní (až na pár prvků za příplatek). V základu jsou kupříkladu natáčecí bi-xenonové světlomety, adaptivní tempomat, zatmavené pozadí předních mlhovek, vyhřívané trysky stěračů, děštový a světelný senzor nebo premiový audiosystém Canton s 10 reproduktory.

Ve výbavě nechyběly ani příplatky, mezi které se řadí například prosklená panoramatická střecha nebo systém jízdního profilu. Ten nabízí hned 4 jízdní režimy. Pro úsporné řidiče je tu režim Eco, následuje každodenní Normal, osobní režim Individual a nejostřejší Sport. Právě rozdíl mezi profily Eco a Sport jsou velmi znatelné, a to hlavně v odezvě motoru na sešlápnutí plynového pedálu a tuhosti posilovače řízení.

Motor a jízda

Jak už bylo zmíněno, testovaná specifikace nabízela defacto nejvíce oblíbenou kombinaci - naftový čtyřválec o objemu 2 litry, jenž byl spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor má v této konfiguraci výkon 150 koní a točivý moment 340 Nm.

Představovat tak tuto pohonnou jednotku nemá moc smysl. Výkon jí v podstatě nechybí a pokud si zvolíte do výbavy systém jízdního profilu, na režim Sport je motor až neskutečně živý a leckdy jsem měl pocit, že pod kapotou je více jak 150 koní. Dynamicky vůz neztrácí ani v plném obsazení pěti lidmi a nečiní mu problém udržovat konstantní rychlost i do prudších dálničních kopců.

img-responsive

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement | foto: Roman Havlín

Horší je to se spotřebou, která se silně odvíjí od zatížení vozu samotného. Testovaná Octavie měla najeto bez mála 27 tisíc km a bylo znát, že když byl vůz nezatížen, spotřeba se v průměru pohybovala okolo 5,7 litru na 100 km. Pokud jsem však Octavii obsadil dalšími dvěma osobami a nějakým tím zavazadlem, rázem se průměrná spotřeba dostala k 6,8 litru, a to i na režim Eco.

Podvozkově je na tom verze 2.0 TDI hůře, než varianta s pohonem všech čtyř kol. U našeho testovaného provedení se totiž vzadu nacházela jednoduchá kliková zadní nápravá s vlečenými rameny, kdežto u varianty s pohonem 4x4 se ve standardu montuje víceprvek. I díky tomu je jízda v Octavii Combi 2.0 TDI méně příjemnější, ale stále to není katastrofa. V zatáčkách se vůz naklání jen minimálně a skvěle drží zvolenou stopu. V kabině ani po nájezdu víc jak 27 tisíc km nic nevrzalo a řízení mě nesmírně bavilo, za což mohl i větší odpor posilovače v režimu Sport.

Resumé

Nejvyšší výbavové provedení Laurin & Klement je vhodné především pro ty, co chtějí elegantní ale přitom nepříliš nápadné rodinné auto. V této konfiguraci vůz nabídne plnou výbavu, jen pár příplatků, exkluzivní designové prvky a logicky i vyšší cenu. Pokud si totiž chcete Octavii Combi L&K vyšperkovat na maximum, její cena se spolu s příplatky vyšplhá k téměř 850 tisícům.

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena testované verze: 722 900 Kč

Cena testované verze vč. příplatků: 834 100 Kč

KLADY

- luxusní nádech

- bohatá základní výbava

- dostatečně výkonný motor

- exkluzivní dekory

ZÁPORY

- jednoduchá zadní náprava

- některé příplatky

Motorizace
přeplňovaný naftový čtyřválec
objem: 1968 cm3
nejvyšší výkon: 150 koní při 3500 - 4000 ot/min.
největší točivý moment: 340 Nm při 1750 - 3000 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 213 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 sekundy
spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 5,4 l / 4,1 l / 5,5 l
objem palivové nádrže: 55 litrů
Vytisknout

Diskuze: TEST: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Laurin & Klement - Nenápadný elegán

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aviar Motors R67

Aviar Motors R67, kříženec Mustangu a Tesly, Model S umí stovku za 2,2 s!

Delage D12

Značka Delage se vrací ve velkém stylu

VLF Force 1

Na prodej je super vzácný VLF Force 1, jeden z pouhých pěti vyrobených

Autobazary

Čeho se zájemci o ojetý automobil bojí nejvíc? Stočený tachometr to kupodivu není

Lexus NX 300h

Test Lexus NX 300h 4x4 E-FOUR, prémiové SUV jde vlastní cestou

Lexus zlepšuje viditelnost v noci a zvyšuje bezpečnost na silnicích

PŘÍMO OD VÝROBCE. Prémiové vozy za lákavou cenu na internetu? Předváděcí, skladové i použité

Britským policistům došla trpělivost, ujíždějící motorkáře začala srážet

Co dělat, když máme dopravní přestupek v zahraničí? Výše pokut v Čechy oblíbených zemích

Závod Babet

Mezinárodní dvanáctihodinový závod Babett

Uber

Nová jednoduše fungující aplikace Uberu zvyšuje bezpečnost pasažérů

BYD Han EV

BYD přiváží do Evropy svůj prémiový sedan Han EV, z 0 na 100 km/h umí za 3,9 s

SUV Peugeot 3008 Hybrid4 nabízí výkon 300 koní

Registrace nových vozů prozradily změny. Jak se tedy v Česku díváme na ekologii aut?

Laurin & Klement Voiturette A, první automobil s Mladé Boleslavi.

Cesta časem s dvanácti milníky historie Škody

Ilustrační foto

Virtuální prohlídky vozů šetří klientům čas

Thomas Schäfer se ujímá funkce předsedy představenstva společnosti Škoda Auto

Konec spekulací. Thomas Schäfer byl potvrzen novým předsedou představenstva Škoda Auto

Volkswagen Arteon

Zákazníci již mohou objednávat nové modely Volkswagen Arteon a Arteon Shooting Brake

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo Giulia QV

Foto: Alfa Romeo Giulia QV dostala výkon 510 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co dělat, když máme dopravní přestupek v zahraničí? Výše pokut v Čechy oblíbených zemích

  2. Mezinárodní dvanáctihodinový závod Babett

  3. Test Lexus NX 300h 4x4 E-FOUR, prémiové SUV jde vlastní cestou

  4. Aviar Motors R67, kříženec Mustangu a Tesly, Model S umí stovku za 2,2 s!

  5. Značka Delage se vrací ve velkém stylu

  6. Čeho se zájemci o ojetý automobil bojí nejvíc? Stočený tachometr to kupodivu není

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud