TEST: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Laurin & Klement - Nenápadný elegán

ar5, 25. června 2015, 06:50 Google+

V naší redakci se na týdenní test již několikrát objevila současná třetí generace modelu Octavia, ale až dnes se dostalo na tu nejluxusněji zaměřenou verzi. Tou je provedení Laurin & Klement a aby byl testovaný kus co nejspecifičtější, na test jsme zvolili oblíbenou karoserii Combi, pod kapotou pak pracoval naftový motor 2.0 TDI o výkonu 150 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia Combi Laurin & Klement

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement | foto: Roman Havlín

Sdílejte článek

Design

Současná Octavie ve vrcholné výbavě Laurin & Klement nabízí v základu prvky, které u ostatních linií výbav většinou nedostanete, nebo si za ně tučně připlatíte. Exteriér testované specifikace tak zdobí chromované lišty oken, dále dle mého názoru velmi povedená 18-ti palcová kola Turbine z lehkých slitin a na bocích karoserie se usadili stříbrné plaketky "Laurin & Klement".

img-responsive

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement | foto: Roman Havlín

Celé dílo bylo dokonáno hodně příjemně vypadajícím stříbrným lakem karoserie, který ve spojení s litými koly vytvářel z Octavie objekt  velké pozornosti, za nímž se leckdo na ulici otočil. Tím však změny končí, nejvyšší stupeň výbavy už víc model Octavia neodliší, pokud se tedy neposadíme do interiéru.

Interiér a výbava

Po usednutí do kabiny mne totiž uvítala specifická sedadla čalouněná kombinací hnědá kůže / alcantara. Sedačky navíc mají v opěradlech vtisknutá loga Laurin & Klement. Loga výbavy se však nacházejí i na stříbrných prahových lištách a také na bočních lištách ve dveřích, které navozují přítomnost dřeva. Celkově jsem se tedy v kabině nejlépe vybavené Octavie cítil útulně a snad jen instalace loga L&K ve spodní části volantu  by neuškodila.

img-responsive

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement | foto: Roman Havlín

Jelikož byla Octavia v rodinné verzi Combi, nechyběla hromada místa ve všech směrech a obří zavazadelník o objemu 610 litrů  1740 litrů. Tím, proč si však většina zájemců o Octavii koupí právě linii L&K, je výbava. Ta je v podstatě u této verze kompletní (až na pár prvků za příplatek). V základu jsou kupříkladu natáčecí bi-xenonové světlomety, adaptivní tempomat, zatmavené pozadí předních mlhovek, vyhřívané trysky stěračů, děštový a světelný senzor nebo premiový audiosystém Canton s 10 reproduktory.

Ve výbavě nechyběly ani příplatky, mezi které se řadí například prosklená panoramatická střecha nebo systém jízdního profilu. Ten nabízí hned 4 jízdní režimy. Pro úsporné řidiče je tu režim Eco, následuje každodenní Normal, osobní režim Individual a nejostřejší Sport. Právě rozdíl mezi profily Eco a Sport jsou velmi znatelné, a to hlavně v odezvě motoru na sešlápnutí plynového pedálu a tuhosti posilovače řízení.

Motor a jízda

Jak už bylo zmíněno, testovaná specifikace nabízela defacto nejvíce oblíbenou kombinaci - naftový čtyřválec o objemu 2 litry, jenž byl spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor má v této konfiguraci výkon 150 koní a točivý moment 340 Nm.

Představovat tak tuto pohonnou jednotku nemá moc smysl. Výkon jí v podstatě nechybí a pokud si zvolíte do výbavy systém jízdního profilu, na režim Sport je motor až neskutečně živý a leckdy jsem měl pocit, že pod kapotou je více jak 150 koní. Dynamicky vůz neztrácí ani v plném obsazení pěti lidmi a nečiní mu problém udržovat konstantní rychlost i do prudších dálničních kopců.

img-responsive

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement | foto: Roman Havlín

Horší je to se spotřebou, která se silně odvíjí od zatížení vozu samotného. Testovaná Octavie měla najeto bez mála 27 tisíc km a bylo znát, že když byl vůz nezatížen, spotřeba se v průměru pohybovala okolo 5,7 litru na 100 km. Pokud jsem však Octavii obsadil dalšími dvěma osobami a nějakým tím zavazadlem, rázem se průměrná spotřeba dostala k 6,8 litru, a to i na režim Eco.

Podvozkově je na tom verze 2.0 TDI hůře, než varianta s pohonem všech čtyř kol. U našeho testovaného provedení se totiž vzadu nacházela jednoduchá kliková zadní nápravá s vlečenými rameny, kdežto u varianty s pohonem 4x4 se ve standardu montuje víceprvek. I díky tomu je jízda v Octavii Combi 2.0 TDI méně příjemnější, ale stále to není katastrofa. V zatáčkách se vůz naklání jen minimálně a skvěle drží zvolenou stopu. V kabině ani po nájezdu víc jak 27 tisíc km nic nevrzalo a řízení mě nesmírně bavilo, za což mohl i větší odpor posilovače v režimu Sport.

Resumé

Nejvyšší výbavové provedení Laurin & Klement je vhodné především pro ty, co chtějí elegantní ale přitom nepříliš nápadné rodinné auto. V této konfiguraci vůz nabídne plnou výbavu, jen pár příplatků, exkluzivní designové prvky a logicky i vyšší cenu. Pokud si totiž chcete Octavii Combi L&K vyšperkovat na maximum, její cena se spolu s příplatky vyšplhá k téměř 850 tisícům.

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena testované verze: 722 900 Kč

Cena testované verze vč. příplatků: 834 100 Kč

KLADY

- luxusní nádech

- bohatá základní výbava

- dostatečně výkonný motor

- exkluzivní dekory

ZÁPORY

- jednoduchá zadní náprava

- některé příplatky

Motorizace
přeplňovaný naftový čtyřválec
objem: 1968 cm3
nejvyšší výkon: 150 koní při 3500 - 4000 ot/min.
největší točivý moment: 340 Nm při 1750 - 3000 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 213 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 sekundy
spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 5,4 l / 4,1 l / 5,5 l
objem palivové nádrže: 55 litrů
Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: TEST: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Laurin & Klement - Nenápadný elegán

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia čtvrté generace

Škoda Octavia čtvrté generace: Takhle bude vypadat

Celoroční pneu jsou solidní alternativou ke klasickým letním a zimním pneumatikám

Celoroční pneu: Solidní kompromis s několika omezeními

Elektrokoloběžka, nebezpečí, nebo eko pokrok?

ELEKTROKOLOBĚŽKY, nebezpečí, nebo eko pokrok?

GMC

CESTOVÁNÍ PO AMERICKU? GMC 6,2 Diesel V8 Gulf Stream-Sun Sport je na prodej v ČR

V12 9,5 l

Atmosférická V12 ještě neřekla poslední slovo

Toyota Yaris

NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

Golf I z roku 1974

Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Ilustrační foto

Jak jsou na tom VELCÍ HRÁČI? První autobazary se staly členy APPAA + SEZNAM

BMW 2 Gran Coupé poprvé přináší koncept čtyřdveřového kupé do segmentu kompaktních vozů

Když to FUNGUJE NA MILIONÁŘE? BMW 2 zkusí osvědčený klíč i mezi kompakty

Seat Arona TGI

Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo Giulia QV

Foto: Alfa Romeo Giulia QV dostala výkon 510 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. CESTOVÁNÍ PO AMERICKU? GMC 6,2 Diesel V8 Gulf Stream-Sun Sport je na prodej v ČR

  2. NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

  3. Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

  4. Atmosférická V12 ještě neřekla poslední slovo

  5. Celoroční pneu: Solidní kompromis s několika omezeními

  6. Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud