V naší redakci se na týdenní test již několikrát objevila současná třetí generace modelu Octavia, ale až dnes se dostalo na tu nejluxusněji zaměřenou verzi. Tou je provedení Laurin & Klement a aby byl testovaný kus co nejspecifičtější, na test jsme zvolili oblíbenou karoserii Combi, pod kapotou pak pracoval naftový motor 2.0 TDI o výkonu 150 koní.
Design
Současná Octavie ve vrcholné výbavě Laurin & Klement nabízí v základu prvky, které u ostatních linií výbav většinou nedostanete, nebo si za ně tučně připlatíte. Exteriér testované specifikace tak zdobí chromované lišty oken, dále dle mého názoru velmi povedená 18-ti palcová kola Turbine z lehkých slitin a na bocích karoserie se usadili stříbrné plaketky "Laurin & Klement".
Celé dílo bylo dokonáno hodně příjemně vypadajícím stříbrným lakem karoserie, který ve spojení s litými koly vytvářel z Octavie objekt velké pozornosti, za nímž se leckdo na ulici otočil. Tím však změny končí, nejvyšší stupeň výbavy už víc model Octavia neodliší, pokud se tedy neposadíme do interiéru.
Interiér a výbava
Po usednutí do kabiny mne totiž uvítala specifická sedadla čalouněná kombinací hnědá kůže / alcantara. Sedačky navíc mají v opěradlech vtisknutá loga Laurin & Klement. Loga výbavy se však nacházejí i na stříbrných prahových lištách a také na bočních lištách ve dveřích, které navozují přítomnost dřeva. Celkově jsem se tedy v kabině nejlépe vybavené Octavie cítil útulně a snad jen instalace loga L&K ve spodní části volantu by neuškodila.
Jelikož byla Octavia v rodinné verzi Combi, nechyběla hromada místa ve všech směrech a obří zavazadelník o objemu 610 litrů až 1740 litrů. Tím, proč si však většina zájemců o Octavii koupí právě linii L&K, je výbava. Ta je v podstatě u této verze kompletní (až na pár prvků za příplatek). V základu jsou kupříkladu natáčecí bi-xenonové světlomety, adaptivní tempomat, zatmavené pozadí předních mlhovek, vyhřívané trysky stěračů, děštový a světelný senzor nebo premiový audiosystém Canton s 10 reproduktory.
Ve výbavě nechyběly ani příplatky, mezi které se řadí například prosklená panoramatická střecha nebo systém jízdního profilu. Ten nabízí hned 4 jízdní režimy. Pro úsporné řidiče je tu režim Eco, následuje každodenní Normal, osobní režim Individual a nejostřejší Sport. Právě rozdíl mezi profily Eco a Sport jsou velmi znatelné, a to hlavně v odezvě motoru na sešlápnutí plynového pedálu a tuhosti posilovače řízení.
Motor a jízda
Jak už bylo zmíněno, testovaná specifikace nabízela defacto nejvíce oblíbenou kombinaci - naftový čtyřválec o objemu 2 litry, jenž byl spojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor má v této konfiguraci výkon 150 koní a točivý moment 340 Nm.
Představovat tak tuto pohonnou jednotku nemá moc smysl. Výkon jí v podstatě nechybí a pokud si zvolíte do výbavy systém jízdního profilu, na režim Sport je motor až neskutečně živý a leckdy jsem měl pocit, že pod kapotou je více jak 150 koní. Dynamicky vůz neztrácí ani v plném obsazení pěti lidmi a nečiní mu problém udržovat konstantní rychlost i do prudších dálničních kopců.
Horší je to se spotřebou, která se silně odvíjí od zatížení vozu samotného. Testovaná Octavie měla najeto bez mála 27 tisíc km a bylo znát, že když byl vůz nezatížen, spotřeba se v průměru pohybovala okolo 5,7 litru na 100 km. Pokud jsem však Octavii obsadil dalšími dvěma osobami a nějakým tím zavazadlem, rázem se průměrná spotřeba dostala k 6,8 litru, a to i na režim Eco.
Podvozkově je na tom verze 2.0 TDI hůře, než varianta s pohonem všech čtyř kol. U našeho testovaného provedení se totiž vzadu nacházela jednoduchá kliková zadní nápravá s vlečenými rameny, kdežto u varianty s pohonem 4x4 se ve standardu montuje víceprvek. I díky tomu je jízda v Octavii Combi 2.0 TDI méně příjemnější, ale stále to není katastrofa. V zatáčkách se vůz naklání jen minimálně a skvěle drží zvolenou stopu. V kabině ani po nájezdu víc jak 27 tisíc km nic nevrzalo a řízení mě nesmírně bavilo, za což mohl i větší odpor posilovače v režimu Sport.
Resumé
Nejvyšší výbavové provedení Laurin & Klement je vhodné především pro ty, co chtějí elegantní ale přitom nepříliš nápadné rodinné auto. V této konfiguraci vůz nabídne plnou výbavu, jen pár příplatků, exkluzivní designové prvky a logicky i vyšší cenu. Pokud si totiž chcete Octavii Combi L&K vyšperkovat na maximum, její cena se spolu s příplatky vyšplhá k téměř 850 tisícům.
Celkové hodnocení: 86 %
Základní cena testované verze: 722 900 Kč
Cena testované verze vč. příplatků: 834 100 Kč
KLADY
- luxusní nádech
- bohatá základní výbava
- dostatečně výkonný motor
- exkluzivní dekory
ZÁPORY
- jednoduchá zadní náprava
- některé příplatky
Motorizace přeplňovaný naftový čtyřválec objem: 1968 cm3 nejvyšší výkon: 150 koní při 3500 - 4000 ot/min. největší točivý moment: 340 Nm při 1750 - 3000 ot/min. Výkon nejvyšší maximální rychlost: 213 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,7 sekundy spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 5,4 l / 4,1 l / 5,5 l objem palivové nádrže: 55 litrůMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?