TEST: Kia Rio 1,25 – přesně mimo sféry Fabie

ar2, 15. června 2015, 08:30 Google+

Kia Rio se může zdát jako vhodná levnější alternativa k Fabii, jenže Kia tímto modelem vypálila rybník jak konkurenci v B segmentu tak i větším z nižší střední. Rio je totiž tak trochu na pomezí těchto tříd a přes všechny svoje prohřešky by mohla právě tímto trumfem přebít zavedenou konkurenci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia Rio 1,25 CVVT

Kia Rio 1,25 CVVT | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Design

V rychlosti zopakuji, že třetí generace Kie Rio prošla faceliftem loni v říjnu. Velké světlomety jsou zřejmě jednou vadou na kráse. Rio je v celku pohledné auto a to rozhodně nechci s vámi manipulovat svým osobním vkusem.

img-responsive

Kia Rio 1,25 CVVT | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Hezkou barvou a větším rozměrem litých kol jistě souseda oslníte, ale zrovna testovaný kousek nezapříčí závist souseda. Pastelová žlutá barva vypadá naživo ještě trochu hůře než na fotkách a plechové 15“ s poklicemi také nikoho neohromí. Rozhodně ale chválím, že zrcátka i kliky dveří jsou lakovaná.

Interiér

Mnozí konkurenti by se mohli u Kie učit co do přehlednosti a uspořádání jednotlivých ovladačů. Vše je intuitivní, dobře dostupné a vše se ovládá velmi snadno. Robustní chod otočných ovladačů klimatizace, nebo ovládání na volantu ocení každý řidič. Stejně jako skvěle tvarovaný tříramenný volant, který jsem chválil již při prvním testu Ria s 1,4 CVVT.

Pár chyb se ale i tak najde. Především výhled. Za většími A sloupky se na chvíli auto v protisměru schová, ale když se podíváte šikmo vzad, tak přes C sloupek neuvidíte ani dodávku, natož chodce.

Někoho by mohly urazit tvrdé plasty, které jsou všude, kam se jen podíváte. Drtivou většinu zákazníků bude ale více zajímat to, že nikde nic nevrže, neklepe a slícování je precizní.

Nejvíce boduje Rio v nabídce prostoru. Má k tomu skvělé předpoklady. Rozvor je jen o 8 milimetrů menší, než u Octavie druhé generace a to se bavíme o autě, které je cenově dostupnější než Fabie (ta má rozvor menší o rovných 100 mm). Těží z toho nejen řidič a spolujezdec, ale především pasažéři na zadních sedadlech. Ve všech směrech nabízí Rio dostatek místa.

Jedinou slabinou co do prostornosti je objem zavazadelníku. Skromnějších 288 litrů postačí mladé dvojici, rodina bude postrádat litry, které nabídnou v Boleslavi nebo Nošovicích.

Jízda

Není to tak dávno co jsem testoval Rio s motorem 1,4 CVVT, který disponoval výkonem 80 kW. Nyní jsem sáhl po levnější a slabší motorizaci. Čtyřválec o objemu 1,25 litru nabízí výkon 62 kW a maximum točivého momentu 121 Nm při 4000 otáček. Motor je dostatečně kultivovaný a tichý. I když je to motor bez jakýchkoliv dynamických ambic, umí s Riem o hmotnosti lehce přes 1000 kg docela hýbat. Jen je potřeba ještě více pracovat s motorem, než u silnější 1,4 CVVT.

Ve městě vás trochu může pozlobit nedostatek točivého momentu ve spodním spektru otáček stejně jako práce s progresivní spojkou. Co vás však potěší je přesné řazení s krátkými dráhami. I odstupňování jednotlivých rychlostí zvládli konstruktéři daleko lépe než u silnější benzinové alternativy.

img-responsive

Kia Rio 1,25 CVVT | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Vláčný podvozek zvládne filtrovat všechny nerovnosti velmi zdatně, chybí mu ale čitelnost a jistota na rozbitém asfaltu. To například Volkswagen Polo zvládá daleko lépe.

Naději na rychlejší jízdu rozpráší nejprve letargický projev motoru a posléze nekomunikativní a trochu gumové řízení kolem středové polohy. To samozřejmě není na škodu, pro zábavu za volantem se stejně podíváte jinam.

I když 1,25 CVVT neholduje dietě, není výsledná spotřeba 5,7 litrů na 100 km špatný výsledek. Ve městě počítejte se spotřebou lehce přes 6 litrů, mimo něj spadne i k 5,4 a na dálnici při rozumných rychlostech se můžete držet na hranici 6 litrů.


Závěr

Rio trumfuje především v nabídce prostoru na zadních sedadlech, osvědčené leč staré techniky, nevšedním designem a vše korunuje příznivě nastavenou cenovou politikou.

Na kolena jí srazí dynamické ambice řidiče se vším, co to obnáší, tedy výkon motoru, schopnosti podvozku na limitu nebo přesnost a zpětná vazba řízení.

Nenáročný řidič může s Riem ušetřit dost peněz a rozhodně neudělá chybu. Však testovaný exemplář s rádiem, klimatizací, elektrickým stahováním oken a ovládáním zrcátek a další výbavou stál necelých 260 tisíc, to je dobrá nabídka ne?

Celkové hodnocení: 80 %

Základní cena vozu:  229 980 Kč

Cena testované verze: 259 980 Kč

KLADY

- prostorný interiér

- zpracování materiálů a ergonomie

- pohodlný podvozek

- příznivá cenová politika

ZÁPORY

- síla motoru ve spodním spektru otáček

- výhled šikmo vzad

Motorizace:

zážehový řadový čtyřválec

objem: 1248 cm3

nejvyšší výkon: 62 kW při 6300 ot/min

největší točivý moment: 121 Nm při 4000 ot/min

palivo: benzín

Výkon:

nejvyšší maximální rychlost: 167 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 13,4 sekundy

spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 6,3 l / 4,2 l / 5,0 l

Rozměry:

objem zavazadlového prostoru: 228 litrů

hmotnost: 1052 kg 

objem palivové nádrže: 43 litrů

rozměr pneumatik: 185/65 R15

Vytisknout

Diskuze: TEST: Kia Rio 1,25 – přesně mimo sféry Fabie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

reklama

Doporučujeme

Renault Clio s výkonem Škody Octavie RS stojí víc než jsme čekali - anotační foto

Renault Clio s výkonem Škody Octavie RS stojí víc než jsme čekali

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  4. Úpravy Gumbal kára, část první

  5. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

  6. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud