Test vozu: Land Rover Freelander 2.0 Td4

Freelander
Freelander, foto: Land Rover
Petr Horák 25. června 2004 01:21
Sdílej:

Vozy kategorie SUV už dávno nejsou jen módní záležitostí, ale mají své pevné místo na výslunní.

Svým způsobem se jedná o efektivní skloubení moderního životního stylu s vyšší bezpečností a využitelností takového auta. Otestovali jsme zástupce tradičního britského výrobce terénních vozů Land Rover. Vážení čtenáři, seznamte se – Land Rover Freelander s dvoulitrovým dieselem Td4. Freelander prošel nedávno omlazovací kůrou, která se odrazila především na výrazu předních partií karoserie. Příď vozu se nyní více podobá dalším členům rodiny Land Roverů a hlavním poznávacím znamením je čtveřice světlometů pod jedním krytem. Netradičním designérským prvkem je bezrámové okno pátých dveří. Změny se rovněž dotkly interiéru a kvalitnější plasty palubní desky a čalounění v béžové kůži notně nejmenšímu z land roverů zvedly sebevědomí. Mimo jiné přináší několik zajímavých věcí. Celková stavba palubní desky je nezvykle nízká, ale v její horní části je několik odkládacích prostorů včetně dvou držáků nápojů. V kontrastu s tím je přístrojový štít poměrně vysoký. Daní tomuto řešení je ale velmi malá odkládací schránka před sedadlem spolujezdce. Naopak mnoho řidičů jistě potěší rozměrné kapsy v předních dveřích. Na jedničku hodnotím silnější, kůží potažený věnec volantu, který výborně padne do ruky. Nepříliš často bývá k vidění autoradio, které v závislosti na rychlosti jízdy zesiluje reprodukci. S terénním charakterem vozu korespondují i výše uložené reproduktory ve dveřích. O změnách na exteriéru již řeč byla. Připomeňme jen, že freelander má jako klasický představitel SUV samonosnou karoserii. Díky rezervě připevněné na pátých dveří, se freelander může pochlubit celkem slušným zavazadlovým prostorem o objemu 545 litrů. Ten je možné ještě zvětšit sklopením zadních sedadel na 1320 litrů, bohužel ale po sklopení není podlaha zavazadelníku rovná. Hned jak se posadíte za volant freeladeru, napadne vás, že je zevnitř nějaký větší než působí při pohledu zvenčí. Zásluhu na tom má poměrně dlouhá a jen nepatrně sklopená přední kapota. Ta působí robustně a dojem velkého auta je díky ní opravdu velmi znatelný. To je při jízdě navíc umocněno o něco větším poloměrem otáčení a absencí centrálního diferenciálu, ten nahrazuje viskózní spojka, takže manévrování ve stísněném prostoru je poněkud obtížnější. Všechna čtyři kola byla u testovaného vozu poháněna přes pětistupňovou manuálně řazenou převodovku vznětovým dvoulitrem. Nedejte se mást označením Td4, tenhle motor pochází z produkce mnichovského BMW! Je osazen vysokotlakým vstřikováním common rail a disponuje největším výkonem 82 kW a točivým momentem 260 N.m. To jsou parametry pro takový vůz dostatečné. Freelander s ním rozhodně není žádným loudou a odměnit se dokáže kombinovanou spotřebou okolo 8 litrů nafty na 100 km. Land Rover Freelander je zdatným představitelem segmentu SUV s velmi dobrými jízdními vlastnostmi na silnicích a lehkém terénu. Jeho drobnou slabinou jsou zadní bubnové brzdy, předností geny dobrého rodu. Foto: Land Rover
Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.