Test vozu: Land Rover Freelander 2.0 Td4

Petr Horák, 25. června 2004, 01:21 Google+

Vozy kategorie SUV už dávno nejsou jen módní záležitostí, ale mají své pevné místo na výslunní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Freelander

Freelander | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Svým způsobem se jedná o efektivní skloubení moderního životního stylu s vyšší bezpečností a využitelností takového auta. Otestovali jsme zástupce tradičního britského výrobce terénních vozů Land Rover. Vážení čtenáři, seznamte se – Land Rover Freelander s dvoulitrovým dieselem Td4.

Freelander prošel nedávno omlazovací kůrou, která se odrazila především na výrazu předních partií karoserie. Příď vozu se nyní více podobá dalším členům rodiny Land Roverů a hlavním poznávacím znamením je čtveřice světlometů pod jedním krytem. Netradičním designérským prvkem je bezrámové okno pátých dveří.

Změny se rovněž dotkly interiéru a kvalitnější plasty palubní desky a čalounění v béžové kůži notně nejmenšímu z land roverů zvedly sebevědomí. Mimo jiné přináší několik zajímavých věcí. Celková stavba palubní desky je nezvykle nízká, ale v její horní části je několik odkládacích prostorů včetně dvou držáků nápojů. V kontrastu s tím je přístrojový štít poměrně vysoký. Daní tomuto řešení je ale velmi malá odkládací schránka před sedadlem spolujezdce. Naopak mnoho řidičů jistě potěší rozměrné kapsy v předních dveřích. Na jedničku hodnotím silnější, kůží potažený věnec volantu, který výborně padne do ruky. Nepříliš často bývá k vidění autoradio, které v závislosti na rychlosti jízdy zesiluje reprodukci. S terénním charakterem vozu korespondují i výše uložené reproduktory ve dveřích.

O změnách na exteriéru již řeč byla. Připomeňme jen, že freelander má jako klasický představitel SUV samonosnou karoserii. Díky rezervě připevněné na pátých dveří, se freelander může pochlubit celkem slušným zavazadlovým prostorem o objemu 545 litrů. Ten je možné ještě zvětšit sklopením zadních sedadel na 1320 litrů, bohužel ale po sklopení není podlaha zavazadelníku rovná.

Hned jak se posadíte za volant freeladeru, napadne vás, že je zevnitř nějaký větší než působí při pohledu zvenčí. Zásluhu na tom má poměrně dlouhá a jen nepatrně sklopená přední kapota. Ta působí robustně a dojem velkého auta je díky ní opravdu velmi znatelný. To je při jízdě navíc umocněno o něco větším poloměrem otáčení a absencí centrálního diferenciálu, ten nahrazuje viskózní spojka, takže manévrování ve stísněném prostoru je poněkud obtížnější.

Všechna čtyři kola byla u testovaného vozu poháněna přes pětistupňovou manuálně řazenou převodovku vznětovým dvoulitrem. Nedejte se mást označením Td4, tenhle motor pochází z produkce mnichovského BMW! Je osazen vysokotlakým vstřikováním common rail a disponuje největším výkonem 82 kW a točivým momentem 260 N.m. To jsou parametry pro takový vůz dostatečné. Freelander s ním rozhodně není žádným loudou a odměnit se dokáže kombinovanou spotřebou okolo 8 litrů nafty na 100 km.

Land Rover Freelander je zdatným představitelem segmentu SUV s velmi dobrými jízdními vlastnostmi na silnicích a lehkém terénu. Jeho drobnou slabinou jsou zadní bubnové brzdy, předností geny dobrého rodu.

Foto: Land Rover
Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Test vozu: Land Rover Freelander 2.0 Td4

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

jeep wrangler Rubicon 392 Concept

Jeep představil Wrangler Rubicon 392 Concept. Jeho mohutná V8 nabízí výkon přes 450 koní

Ilustrační foto

Podle čeho si Češi vybírají autobazar?

Ford Mondeo Hybrid

Ford prozradil, co podle něj znamená rostoucí obliba automatických převodovek

TMMF zahájení výroby

Výroba nové Toyoty Yaris zahájena

Hyundai XCIENT Fuel Cell, první těžká nákladní auta na vodík míří do Evropy

Hyundai XCIENT Fuel Cell, první těžké nákladní auto na vodík míří do Evropy

Rodinné vozy SEAT

Podívejte se, jak se za padesát let změnily populární kombi od Seatu

Lexus NX 300h

Hybrid Lexus NX 300h se může pochlubit novým titulem. Získal ho však v zahraničí

Škoda Slavia má být divokým a nespoutaným spiderem

První foto spideru Škoda Slavia. Celý se ukáže za tři týdny

Ilustrační foto

Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

DS

DS Automobiles je všestranná prémiová značka, podporuje formule i módu

Suzuki Ignis

Modernizované SUZUKI IGNIS HYBRID, výraznější design a spotřeba 3,9 L/100 km

CUPRA el-Born

První elektromobil CUPRA slibuje dojezd až 500 km

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

Peugeot Boxer

Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

Mercedes-Benz X

Mercedes-Benz X-Class s tuningovým balíčkem Exy Extreme + vypadá opravdu schopně

reklama

Doporučujeme

S40

Volvo S40 prošlo nárazovými testy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

  2. VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

  3. Modernizované SUZUKI IGNIS HYBRID, výraznější design a spotřeba 3,9 L/100 km

  4. Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

  5. Podívejte se, jak se za padesát let změnily populární kombi od Seatu

  6. Hybrid Lexus NX 300h se může pochlubit novým titulem. Získal ho však v zahraničí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud