Test vozu: Toyota RAV4 2.0 D-4D

Petr Horák, 8. května 2004, 02:13 Google+

Toyota RAV4 je v Evropě nejprodávanějším vozem kategorie SUV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RAV4 2.0 D-4D

RAV4 2.0 D-4D | foto: Toyota

Sdílejte článek

Nedávno prošla lehkou modernizací, která ji má zaručit místo na výslunní. Čeho se dotkly poslední změny a jaký vlastně je lídr jednoho z nejrychleji rostoucích segmentů jsme zjišťovali v redakčním testu.

Toyota RAV4 už dávno není autem s pověstí vozítka pro manželky a milenky bohatých podnikatelů a provedený facelift tento trend jen potvrzuje. V žádném případě to ovšem neznamená, že by tratila něco na své svěžesti. Právě naopak! Nově pojaté přední partie, pozměněné koncové svítilny, nové designy litých kol, to vše „ravku“ patřičně omladilo. Na výbornou hodnotím tvarování pátých dveří. Jejich spodní okraj sahá až pod vůz a při otevření se tak nezamažete o špinavý nárazník. Navíc díky rezervě na vnější straně je hrana zavazadlového velmi nízko a zavazadelník pojme solidních 520 litrů. Trochu nešťastné je ovšem stranové otevírání pátých dveří v evropských poměrech směrem k chodníku.

Svěží duch panuje také uvnitř vozu. Palubní deska převzala některá řešení z většího land cruiseru, použity jsou kvalitnější materiály a celkové zpracování je zase o krok dál. Celistvost tmavých plastů vkusně rozbíjejí prvky v imitaci hliníku. Najdete je na řadicí páce, středové konzole, madlech dveří a nebo v přístrojové kapličce, kde tvoří rámečky sportovně pojatých kruhových přístrojů. Zajímavě působí i nové látkové potahy sedadel.

Druhý směr provedených změn byl zaměřen na vyšší bezpečnost a komfort. Nově se tak objevuje ve výbavě brzdový asistent, kontrola trakce a stabilizační systém, velké množství nejrůznějších airbagů a bezpečnější konstrukce sloupku řízení. Systém důrazně žádající zapnutí bezpečnostních pásů zesilujícím se pípáním donutí i notorické zapomětlivce připoutat se hned po usednutí do vozu.

Pod kapotou testované Toyoty RAV4 se skrýval dvoulitrový turbodiesel D-4D s vysokotlakým vstřikováním common rail. Jeho výkon 85 kW je přenášen přes pětistupňovou převodovku na všechna kola. Točivý moment 250 N.m je k dispozici v rozmezí 1800 – 3000 ot./min. Vzhledem k tomu, že podobných parametrů dosahují i srovnatelné agregáty konkurence, dvoulitrový turbiodiesel je pro takové auto naprosto vyhovující, disponuje dostatečným zátahem a lidově řečeno moc nežere. V případě našeho testu to bylo mezi sedmi a osmi litry nafty na 100 km, a to jsme hodně kilometrů najeli po německých dálnicích rychlostí okolo 150 – 160 km/h.

A jak se s novou Toyotou RAV4 jezdí? Změny provedené na podvozku ji činí na silnici velmi stabilní. Vyšší posaz se samozřejmě příznivě odráží v přehledu řidiče v dění na silnici a větším pocitu bezpečí celé posádky. Kůží potažený volant padne dobře do ruky a příjemné je i ovládání rádia na něm. Oranžové podsvícení přístrojů v kombinaci se světlejším pozadím „budíků“ působí sportovně, stejně jako celý vůz. V případě dieselové verze tomu ještě přidává otvor pro vstup vzduchu na přední kapotě. Podtrženo sečteno, Toyota RAV4 má i po faceliftu všechny předpoklady k tomu, aby udávala krok v kategorii SUV.

Foto: Toyota
Vytisknout

Diskuze: Test vozu: Toyota RAV4 2.0 D-4D

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Speedster

Návrat modelu Porsche 356 Speedster?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud