Test vozu: Toyota RAV4 2.0 D-4D

Petr Horák, 8. května 2004, 02:13 Google+

Toyota RAV4 je v Evropě nejprodávanějším vozem kategorie SUV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RAV4 2.0 D-4D

RAV4 2.0 D-4D | foto: Toyota

Sdílejte článek

Nedávno prošla lehkou modernizací, která ji má zaručit místo na výslunní. Čeho se dotkly poslední změny a jaký vlastně je lídr jednoho z nejrychleji rostoucích segmentů jsme zjišťovali v redakčním testu.

Toyota RAV4 už dávno není autem s pověstí vozítka pro manželky a milenky bohatých podnikatelů a provedený facelift tento trend jen potvrzuje. V žádném případě to ovšem neznamená, že by tratila něco na své svěžesti. Právě naopak! Nově pojaté přední partie, pozměněné koncové svítilny, nové designy litých kol, to vše „ravku“ patřičně omladilo. Na výbornou hodnotím tvarování pátých dveří. Jejich spodní okraj sahá až pod vůz a při otevření se tak nezamažete o špinavý nárazník. Navíc díky rezervě na vnější straně je hrana zavazadlového velmi nízko a zavazadelník pojme solidních 520 litrů. Trochu nešťastné je ovšem stranové otevírání pátých dveří v evropských poměrech směrem k chodníku.

Svěží duch panuje také uvnitř vozu. Palubní deska převzala některá řešení z většího land cruiseru, použity jsou kvalitnější materiály a celkové zpracování je zase o krok dál. Celistvost tmavých plastů vkusně rozbíjejí prvky v imitaci hliníku. Najdete je na řadicí páce, středové konzole, madlech dveří a nebo v přístrojové kapličce, kde tvoří rámečky sportovně pojatých kruhových přístrojů. Zajímavě působí i nové látkové potahy sedadel.

Druhý směr provedených změn byl zaměřen na vyšší bezpečnost a komfort. Nově se tak objevuje ve výbavě brzdový asistent, kontrola trakce a stabilizační systém, velké množství nejrůznějších airbagů a bezpečnější konstrukce sloupku řízení. Systém důrazně žádající zapnutí bezpečnostních pásů zesilujícím se pípáním donutí i notorické zapomětlivce připoutat se hned po usednutí do vozu.

Pod kapotou testované Toyoty RAV4 se skrýval dvoulitrový turbodiesel D-4D s vysokotlakým vstřikováním common rail. Jeho výkon 85 kW je přenášen přes pětistupňovou převodovku na všechna kola. Točivý moment 250 N.m je k dispozici v rozmezí 1800 – 3000 ot./min. Vzhledem k tomu, že podobných parametrů dosahují i srovnatelné agregáty konkurence, dvoulitrový turbiodiesel je pro takové auto naprosto vyhovující, disponuje dostatečným zátahem a lidově řečeno moc nežere. V případě našeho testu to bylo mezi sedmi a osmi litry nafty na 100 km, a to jsme hodně kilometrů najeli po německých dálnicích rychlostí okolo 150 – 160 km/h.

A jak se s novou Toyotou RAV4 jezdí? Změny provedené na podvozku ji činí na silnici velmi stabilní. Vyšší posaz se samozřejmě příznivě odráží v přehledu řidiče v dění na silnici a větším pocitu bezpečí celé posádky. Kůží potažený volant padne dobře do ruky a příjemné je i ovládání rádia na něm. Oranžové podsvícení přístrojů v kombinaci se světlejším pozadím „budíků“ působí sportovně, stejně jako celý vůz. V případě dieselové verze tomu ještě přidává otvor pro vstup vzduchu na přední kapotě. Podtrženo sečteno, Toyota RAV4 má i po faceliftu všechny předpoklady k tomu, aby udávala krok v kategorii SUV.

Foto: Toyota
Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Test vozu: Toyota RAV4 2.0 D-4D

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Automatická převodovka

Manuální převodovce zvoní umíráček, budoucnost patří automatu

Tesla Model 3

Servisní peklo Tesly - kritika modelu 3 roste

Škoda Kamiq

NADUPANÁ Škoda Scala a Škoda Kamiq? Tohle zvládnete sami

Auta na náplavce 2019: Hyundai Nexo

Auta na náplavce 2019: Premiéra Hyundai...

Péče o vůz nemusí být drahá záležitost

5 tipů jak úspěšně a téměř ZDARMA pečovat o váš vůz

Kia XCeed

NOVÁ Kia XCeed? Speciálně naladěný podvozek a...

Škodu Kamiq jde u Čechů na dračku! Prodej začne 4. září

Škoda Kamiq jde u Čechů na dračku! Prodej začne 4. září

Tesla Roadster ve vesmíru

Tesla Roadster se Starmanem poprvé obletěl Slunce!

Volkswagen up!

Malé vozy brzy zmizí z trhu. Mohou je nové technologie zachránit?

Porsche Taycan se proháněl v Nardò!

Porsche Taycan ODHALEN... A proháněl se v Nardò!

reklama

Doporučujeme

Speedster

Návrat modelu Porsche 356 Speedster?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. NADUPANÁ Škoda Scala a Škoda Kamiq? Tohle zvládnete sami

  2. NOVÁ Kia XCeed? Speciálně naladěný podvozek a...

  3. Škoda Kamiq jde u Čechů na dračku! Prodej začne 4. září

  4. Nové elektromobily ŠKODA! Výroba bude jako ze SCI-FI

  5. 5 tipů jak úspěšně a téměř ZDARMA pečovat o váš vůz

  6. Statistika ukázala, jaká auta kupují Češi nejraději

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud