K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Test vozu: Toyota RAV4 2.0 D-4D

Petr Horák, 8. května 2004, 02:13 Google+

Toyota RAV4 je v Evropě nejprodávanějším vozem kategorie SUV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
RAV4 2.0 D-4D

RAV4 2.0 D-4D | foto: Toyota

Sdílejte článek

Nedávno prošla lehkou modernizací, která ji má zaručit místo na výslunní. Čeho se dotkly poslední změny a jaký vlastně je lídr jednoho z nejrychleji rostoucích segmentů jsme zjišťovali v redakčním testu.

Toyota RAV4 už dávno není autem s pověstí vozítka pro manželky a milenky bohatých podnikatelů a provedený facelift tento trend jen potvrzuje. V žádném případě to ovšem neznamená, že by tratila něco na své svěžesti. Právě naopak! Nově pojaté přední partie, pozměněné koncové svítilny, nové designy litých kol, to vše „ravku“ patřičně omladilo. Na výbornou hodnotím tvarování pátých dveří. Jejich spodní okraj sahá až pod vůz a při otevření se tak nezamažete o špinavý nárazník. Navíc díky rezervě na vnější straně je hrana zavazadlového velmi nízko a zavazadelník pojme solidních 520 litrů. Trochu nešťastné je ovšem stranové otevírání pátých dveří v evropských poměrech směrem k chodníku.

Svěží duch panuje také uvnitř vozu. Palubní deska převzala některá řešení z většího land cruiseru, použity jsou kvalitnější materiály a celkové zpracování je zase o krok dál. Celistvost tmavých plastů vkusně rozbíjejí prvky v imitaci hliníku. Najdete je na řadicí páce, středové konzole, madlech dveří a nebo v přístrojové kapličce, kde tvoří rámečky sportovně pojatých kruhových přístrojů. Zajímavě působí i nové látkové potahy sedadel.

Druhý směr provedených změn byl zaměřen na vyšší bezpečnost a komfort. Nově se tak objevuje ve výbavě brzdový asistent, kontrola trakce a stabilizační systém, velké množství nejrůznějších airbagů a bezpečnější konstrukce sloupku řízení. Systém důrazně žádající zapnutí bezpečnostních pásů zesilujícím se pípáním donutí i notorické zapomětlivce připoutat se hned po usednutí do vozu.

Pod kapotou testované Toyoty RAV4 se skrýval dvoulitrový turbodiesel D-4D s vysokotlakým vstřikováním common rail. Jeho výkon 85 kW je přenášen přes pětistupňovou převodovku na všechna kola. Točivý moment 250 N.m je k dispozici v rozmezí 1800 – 3000 ot./min. Vzhledem k tomu, že podobných parametrů dosahují i srovnatelné agregáty konkurence, dvoulitrový turbiodiesel je pro takové auto naprosto vyhovující, disponuje dostatečným zátahem a lidově řečeno moc nežere. V případě našeho testu to bylo mezi sedmi a osmi litry nafty na 100 km, a to jsme hodně kilometrů najeli po německých dálnicích rychlostí okolo 150 – 160 km/h.

A jak se s novou Toyotou RAV4 jezdí? Změny provedené na podvozku ji činí na silnici velmi stabilní. Vyšší posaz se samozřejmě příznivě odráží v přehledu řidiče v dění na silnici a větším pocitu bezpečí celé posádky. Kůží potažený volant padne dobře do ruky a příjemné je i ovládání rádia na něm. Oranžové podsvícení přístrojů v kombinaci se světlejším pozadím „budíků“ působí sportovně, stejně jako celý vůz. V případě dieselové verze tomu ještě přidává otvor pro vstup vzduchu na přední kapotě. Podtrženo sečteno, Toyota RAV4 má i po faceliftu všechny předpoklady k tomu, aby udávala krok v kategorii SUV.

Foto: Toyota
Google+ Vytisknout

Diskuze: Test vozu: Toyota RAV4 2.0 D-4D

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Růžový Land Rover série 2A v úpravě pro pouštní nasazení jednotek SAS se zapsal do historie pod přezdívkou Pink Panther

Růžový Land Rover jako tajná zbraň SAS? Pink Panther děsil nepřátele kdekoliv se objevil

Škoda PA-II Želva

Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

Škoda chce ovládnout čínský trh svými SUV, svou roli sehraje i nejmladší Kamiq

Škoda pokračuje v rekordním tempu, prodeje táhnou hlavně SUV

Aston Martin DB5 se stal díky bondovkám jedním z nejikoničtějších automobilů světa

Bondův ztracený Aston Martin nalezen? Měl být na dně oceánu, stopy však vedou na Střední východ

Škoda Kodiaq GT na prvních snímcích z Číny

Škoda se pořádně odvázala! Čínský Kodiaq GT chce konkurovat BMW i Mercedesu

Ilustrační foto

Jízda za deště? Není to jen o schopnosti řidiče. Velmi podstatná je i jiná věc

Touareg je „vždy připojen“ i bez mobilního telefonu

Bez internetu ani ránu? Nový Touareg je díky eSIM neustále připojen k nejrychlejší síti

GPS

Zrádná GPS? Co vám hrozí na dovolené, pokud se dobře nepřipravíte?

První snímky nové Audi Q8 unikly na internet ještě před premiérou

Nové Audi Q8 dostalo české ceny, základ pořídíte za necelé 2 miliony

Nabouraný McLaren 720S za 6.6 milionu (zdroj: Jalopnik / Fairfax County Police Department (Sergeant Christopher Sharp))

V pátek koupil, v sobotu zdemoloval. McLaren za 6.6 milionu majiteli příliš dlouho nevydržel

reklama
reklama

Doporučujeme

Speedster

Návrat modelu Porsche 356 Speedster?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  3. Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

  4. Kleště místo volantu a kýbl místo sedaček? Policisté nevěřili svým očím

  5. Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

  6. Jízda za deště? Není to jen o schopnosti řidiče. Velmi podstatná je i jiná věc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud