Subaru Legacy Wagon 2.0

Petr Horák, 2. května 2004, 13:44 Google+

Nová generace Subaru Legacy přišla na český trh loni na podzim a velmi příjemně překvapila svěžím designem, který je srdci evropského zákazníka bližší než tvary předchozího provedení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Legacy Wagon 2.0

Legacy Wagon 2.0 | foto: Subaru

Sdílejte článek

S karoserií kombi, dvoulitrovým motorem a ve spojení s permanentním pohonem všech kol by se mohlo jednat o atraktivní nabídku pro český trh.

Velký krok vpřed v pojetí celkového designu vozu je patrný jak na karoserii, tak v interiéru. Výrazná maska chladiče s tradičním znakem Subaru a chromovanými prvky symbolizuje solidnost, štíhlé světlomety s čirou optikou naopak vnášejí do designu přídě patřičnou dynamiku, podobně jako na zádí malý spoiler nad oknem pátých dveří a hluboko do boků vytažené koncové svítilny. Vnější uhlazené linie vozu při pohledu zboku umocňuje v případě kombi prakticky celistvá prosklená plocha. Lehkost křivek umně zakrývá celkovou délku karoserie 4680 mm, což je například stejná hodnota jako u VW Passat Variant.

S hodnotou 459 litrů si Legacy Wagon v ničem nezadá se svými konkurenty ani ve velikosti zavazadlového prostoru. Ten má u Subaru rovné dno, pod nímž je několik menších schránek o celkovém objemu dalších 11 litrů. Dokonale rovná plocha vznikne i po sklopení zadních sedadel. Na etalon střední třídy, Hondu Accord Tourer, to sice nestačí, ale je třeba si uvědomit absenci zadního diferenciálu v případě Hondy.

Interiér nového legacy je přehledně uspořádaný, tradičně dobře zpracovaný a z kvalitních materiálů. Se sportovním naturelem automobilky dobře korespondoval černý vnitřek testovaného vozu s prvky v matně stříbrné barvě, sedadla s výborným bočním vedením a malý tříramenný volant. Tradičně u Subaru najdete mezi předními sedadly u verze kombi ovládací páku přídavné převodovky, která posiluje již tak výborné trakční schopnosti symetrického pohonu všech kol AWD.

103 kW čtyřválcového boxeru o objemu 2 litry se přenáší na všechna kola přes pětistupňovou převodovku. Ta se vyznačuje přesným řazením na krátkých drahách mezi jednotlivými stupni. Při běžném provozu byla spotřeba paliva překvapivě nízká a s Legacy Wagon se dá bez problémů jezdit pod devět litrů, čímž Subaru zřejmě vyrovnává absenci dieselových agregátů. Brzdy by však určitě snesly daleko větší porci koní, stejně tak jako podvozek, který potěší především příznivce sportovnějšího ražení. Tužší naladění v kombinaci s pohonem 4x4 propůjčují vozu velkou stabilitu a ukázkové jízdní vlastnosti. Zátah motoru není kdovíjak silný, řekněme že je spíše průměrný, ale pro svižnější ježdění je možné sáhnout po jiných agregátech. Pak je ovšem třeba počítat s navýšením ceny, která je v případě dvoulitru ve srovnání s konkurencí příjemným překvapením.

Vytisknout

Diskuze: Subaru Legacy Wagon 2.0

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ABS-řídící jednotka BOSCH

ABS - jak vzniklo, jak pracuje?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud