TEST: Peugeot 308 SW GT - odlišná strana síly

ar2, 1. června 2015, 07:45 Google+

Nejlepší současná 308 toho nabídne skutečně hodně, ale ryzí emoce za volantem a drcení ostatních na závodním okruhu nikoliv. I přesto se mi zamlouvá a je vlastně trefou do černého pro určitou skupinu lidí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 308

Peugeot 308 | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Peugeot 308 GT není sportovní auto a už vůbec ne ve verzi SW. Teď to vypadá, že jsem jej odsoudil k neúspěchu ještě před samotným začátkem recenze, ale není tomu tak. Jen chci poupravit „názvosloví“. Peugeot 308 GT je zábavné a rychlé auto ke každodennímu použití, nikoliv sporťák.

Design

Na první pohled se příliš neliší od obyčejné 308, i když si i lajk všimne jisté odlišnosti. Vše je skryto v detailech, decentně přepracovaný přední nárazník, nástavce prahů, 18-ti palcová litá kola nebo zadní nárazník s dvojicí koncovek výfuku (nutno dodat, že jsou falešné).

Decentní změny jsou namístě, však jde „jen“ o GT, nikoliv GTI, které by mělo dorazit později. A celému naladění a vlastně i určení auta, mi sedí toto roucho beránka více, než nějaký ostře řezaný a výrazný bodykit. I po této stránce si 308 GT nehraje na nic, co není a to je jednoznačně dobře!

Interiér

Pokud se toho zvenčí nezměnilo příliš, uvnitř to bude stejné, ne-li ještě podobnější klasické 308. Sedadla s výraznějším bočním vedením a červeným prošíváním dobře drží tělo a jsou skutečně velmi pohodlné, což nebývá zvykem u takto sportovně zaměřených aut.

Červené prošívání nalezneme i na přístrojové desce, kde jsou švy na měkčeném plastu. Jinak je vše jako u klasické 308 se všemi pozitivními stránkami, ale i neduhy. Malý volant, dole zploštělý do ruky padne dobře, ale mě nevyhovuje, stejně tak i průměr věnce, který by mohl být o malinko větší.

Kovové pedály, tlačítko režimu sport a červené podsvícení budíků, jsou poslední změny, které mě napadají. Jinak je kabina dobře zpracovaná, působí velmi hodnotným dojmem a prostoru je zde dostatek.

Motor

Pod kapotou jsme měli přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru, tedy nám již velmi dobře známý agregát 1,6 THP pocházející z dílny PSA/BMW. Tentokrát byl naladěný na výkon 205 koní (151 kW) a splňoval emisní normu Euro 6. Svým charakterem nás okouzlil. Již od volnoběžných otáček začíná zabírat a své maximum podává až blízko červenému poli. Gradaci výkonu neumí jen tak nějaký turbomotor, na druhou stranu přeplňované dvoulitry mají více síly ve středních otáčkách, kde 1,6 THP nezáří.

Při klidném tempu je motor kultivovaný, velmi tichý a díky dostatečné síle v nižším spektru otáček, můžete řadit vyšší převodové stupně a tak i snižovat spotřebu. Ta se při takovémto tempu pohybuje v rozmezí 6,5 až 7,5 litru na 100 km. Při ostrém tempu se nedostanete na dvojnásobek a při kombinování zábavy a poklidného tempa zůstanete se spotřebou pod 9,5 litru.

Jízda

Stále dost měkký podvozek na to, aby byl komfortní, neudrží přenosy hmoty tak dokonale pod kontrolou, jak byste u sportovního auta čekali. Přesto jsem vzal 308 GT SW na svou oblíbenou okresku.

Po přiostření tempa se začaly objevovat limity vozu. Trochu vláčný podvozek často neudržel nastolené tempo a přenosy hmotnosti mu dělaly problémy, své přináší i vyšší těžiště kvůli prosklené střeše. Necitlivé řízení vás odděluje od samotného děje, nic naplat, že klade optimální odpor. Na výjezdu z apexu nemá odlehčené kolo dostatek trakce a myšlenka na utáhnutí stopy se ihned vytrácí, stejně jako naděje na skutečně rychlé tempo.

Poté jsem zvolnil tempo, stále dost rychlé, ale už né takový kalup. Auto, jakoby se uklidnilo a začalo být jistější v tom, co dělá. Když i vy děláte to co máte, před zatáčkou máte odřazený vhodný kvalt a dobrzděno na ideální nájezdovou rychlost, můžete na výjezdu být i poměrně rychlí, jen opět bude problém s trakcí (funkci samosvoru žádná elektronika nezastoupí tak dobře). A tak si i užít nějakou tu zábavu.

Dokonce svitla naděje na trochu hravosti. Když s vypnutým ESP (lze zcela deaktivovat) rozhodíte zadek, ochotně a docela kontrolovatelně se umí sklouznout do mírně přetáčivého smyku. Na mokru stačí s vyšší rychlostí v zatáčce ťuknout do brzd a malinko ho trhnout.

To, že nezvládne tak ostré tempo, je vykoupenou komfortem při normálním ježdění. A to se vlastně dostáváme k tomu, že tohle prostě k 308 GT sedí. Není to žádný hothatch s batohem. Nebudete s ním pekelně rychlí na okreskách, ale zato z vás nevytřese duši.

Závěr

Peugeot 308 GT SW je auto, které tu chybělo. Nehraje si na sporťáka, kterým ani náhodou není. Je to především pěkně rychlý kufr, který umí být komfortní a zároveň udrží tempo s ostatními účastníky provozu. U toho vypadá nenápadně a přitom odlišně, uvnitř nabídne velkorysý prostor a obrovský kufr a ani nestojí majlant. Kdo chce více zábavy, ať sáhne po méně civilním Mégane Grandtour GT, kdo však chce povedený mix rychlosti a komfortu, neudělá s 308 GT SW chybu. Jo a už jsem zmínil, že ty LED světlomety s 62 ledkami svítí naprosto perfektně?

Celkové hodnocení: 90 %

Základní cena vozu:  632 500 Kč

Cena testované verze: 695 700 Kč

KLADY

- kvalitní a prostorný interiér

- tichý a kultivovaný běh motoru

- pohodlný podvozek

- perfektní LED světlomety

ZÁPORY

- bez sportovních ambic

Motorizace:

přeplňovaný zážehový čtyřválec

objem: 1596 cm3

nejvyšší výkon: 151 kW při 6000 ot/min

největší točivý moment: 285 Nm při 1750 ot/min

palivo: benzín

Výkon:

nejvyšší maximální rychlost: 235 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,3 sekundy

spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 7,4 l / 5,0 l / 5,8 l

Rozměry:

objem zavazadlového prostoru: 610 litrů

hmotnost: 1465 kg 

objem palivové nádrže: 53 litrů

rozměr pneumatik: 225/40 R18

Vytisknout

Diskuze: TEST: Peugeot 308 SW GT - odlišná strana síly

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Audi Q8 se ukázalo na dalším výborně vypadajícím návrhu - anotační foto

Audi Q8 se ukázalo na dalším výborně vypadajícím návrhu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud