TEST: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI (81 kW) Style - Kufr a výkon v hlavní roli

ar5, 7. května 2015, 06:00 Google+

Po představení třetí generace Škody Fabie jsme se po krátkém čase dočkali i praktičtější verze Combi. Právě tu jsme podrobili redakčnímu testu a naše první volba padla na verzi s nejvýkonnějším benzínovým motorem 1.2 TSI o výkonu 81 kW, který byl spojen s manuální šestistupňovou převodovkou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Design

Nová Škoda Fabia Combi se vlastně až k B sloupku vůbec neliší od kratšího hatchbacku. Díky rozdílné linii střechy se však vzadu objevilo nad hlavou o 10 mm více prostoru, a to se počítá. Prodloužená záď vozu sluší a designéři se vyvarovali všech možných přešlapů, které by ho dovedly zošklivit. Stávající Fabia Combi se navíc proti předchůdci prodloužila o dva centimetry.

Mimochodem, pokud chcete Fabii v kombíku, oproti hatchbacku si připlatíte pouze deset tisíc korun, pak už jen záleží na motorizaci a zvolené výbavě. Testovaný vůz zdobila i povedená litá 16“ kola a taktéž projektorové halogenové světlomety s LED denním svícením, které Fabii sluší mnohem víc než základní provedení.

Interiér a výbava

V interiéru toho moc nového oproti dříve testovaným Fabiím není, opět mne přivítala látková sedadla s tvrdšími sedáky, příplatkový sportovní tříramenný volant potažený kůží a nebo okrasná lišta na palubní desce. Výhodou kombíku jsou i rozměrná boční okna C sloupku, díky nimž máte dobrý přehled při parkování. Podstatným plusem pro novou Fabii Combi je taktéž fakt, že oproti minulé generaci se šířka v loktech zlepšila o čtyři centimetry, takže se už řidič se spolujezdcem nebudou tolik utlačovat.

Fabii jako takové jsem již dříve vytýkal až neskutečně tvrdé plasty a i u verze Combi tomu není jinak. Jediným měkkým prvkem v interiéru jsou textilní výplně v opěrkách loktů ve dveřích, ale to se mi zdá málo. Na obranu tvrdých plastů se tak dá použít jen jeden argument – vše je zde perfektně slícováno a ani při přejezdu velkých nerovností se neozve jediné zavrznutí.

A jak je na tom Fabia Combi s kufrem? Její zavazadelník v základním uspořádání nabídne objem 530 litrů, po sklopení zadních sedadel získáte následně 1395 litrů. V tu chvíli se vám ale vytvoří přibližně 10 cm schod a tento problém může vyřešit jedině podlážka za příplatek 3.400 Kč. Bez sklopení předního sedadla pak následně převezete předměty o délce až 1.5 metru a šířce 960 mm, což není zrovna málo.

Možná vám neunikl fakt, že se současnou dobou plnou úspor Škodovka nedodává v základu plnohodnotnou rezervu, nýbrž jen lepící sadu. To samé platí pro Fabii a kdo chce mít v kufru náhradní kolo, za cenu 1100 Kč jej opravdu dostane. Jen je potřeba počítat s tím, že rázem se vám objem kufru sníží o 25 litrů.

V nejvyšší testované výbavě Style najdete u Fabie v základu kompletní elektrické ovládání všech oken a zrcátek, bezklíčové odemykání a startování, klimatizaci Climatronic nebo parkovací senzory vzadu. Samozřejmostí je i celá plejáda příplatků, jenž dovedou vůz opravdu vyšperkovat, ale i hezky navýšit jeho výslednou cenu.

Motor a jízda

Pod kapotu testovaného auta pracoval benzínový turbomotor 1.2 TSI s výkonem 81 kW a točivým momentem 175 Nm dostupným mezi 1400 – 4000 ot/min. S pohotovostní hmotností 1153 kg je tak asi zřejmé, že tato Fabie Combi bude opravdový rychlík. 

A ono tomu opravdu tak je, motor jde s chutí do otáček, i plně naložený vůz neměl problém při předjíždění na okresní silnici, řadící páka má přesné a krátké dráhy a turbodmychladlo nikdy na nic "nečekalo". Kdo má rád dynamicky jezdící malý vůz typu kombi, tak právě pro něho je určena námi testovaná verze, protože nic silnějšího v současné době pod kapotu Fabie nedostanete.

V závislosti na jízdním stylu logicky poroste i spotřeba. Jenže to je pravda jen z půlky, protože během testovacího týdne jsem se nedokázal dostat přes průměrnou spotřebu čítající 7,2 litru. Výkon motoru byl přitom využíván na maximum a i tak spotřeba nešplhala k hodnotám, které by nedávaly smysl. Při klidné jízdě se naopak vůz odměnil spotřebou 5,5 litru na 100 km, kdo by chtěl zkusit naprostou ECO rally, bude schopen dosáhnout ještě o něco nižší cifry.

Jízdně je na tom Fabia Combi o něco lépe jak krátká verze, vůz je dobře utlumen, nastavení podvozku v oblasti žehlení nerovností je ideálním kompromisem mezi měkkostí a tvrdostí a elektromechanický posilovač poskytne řidiči dostatečnou radost z řízení. Přidejte si k tomu výkon 81 kW, šest přesně poskládaných převodových stupňů a zbude vám jen jedna chyba – větší náklony karoserie v zatáčkách. Pro lepší jízdu přispívá i standardně dodávaný elektronický systém XDS+, který při rychlém průjezdu zatáčkou přibrzďuje vnitřní (odlehčené) kolo, aby zabránil jeho protáčení. 

Resumé

A jak na nás nová Fabie Combi ve výsledku zapůsobila? Jednoduše řečeno, skvěle. Vůz zas o něco povyrostl, nabízí lepší jízdní vlastnosti, větší kufr, prostornější interiér a mnohem větší možnost individualizace. Nedostatků se na něm najde málo, ale o to jsou vážnější. Především tvrdé plasty všude možně v kabině leckoho nenadchnou, stejně jako to, že i v nejvyšší výbavě Style stále připlácíte za prvky, které by tam mohly být v základu (např. kotoučové brzdy vzadu za 2000 Kč).

Celkové hodnocení: 87 %

Základní cena testovaného vozu: 335 800 Kč

Cena testované verze s příplatky: 383 400 Kč

KLADY

- velikost kufru

- prostorný interiér

- spotřeba a převodovka

- dravý vzhled ve výbavě Style

ZÁPORY

- náklony karoserie v zatáčkách

- rezervní kolo za příplatek

Motorizace   
zážehový s turbodmychadlem
objem: 1197 cm3
nejvyšší výkon: 81 kW při 4600 - 5600 ot/min.
největší točivý moment: 175 Nm při 1400 - 4000 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 199 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6,4 l / 4 l /4,8 l
objem palivové nádrže: 45 litrů
palivo: benzín

Vytisknout

Diskuze: TEST: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI (81 kW) Style - Kufr a výkon v hlavní roli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Opel se vrací k označení GSi, dostane jej nová Astra - anotační foto

Opel se vrací k označení GSi, dostane jej nová Astra

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud