Zapomeňte na Fabie, Hyundaie i20 nebo Opely Corsa. Kia Rio vás překvapí, jak umí být komfortní, levná a uvnitř přitom dobře zpracovaná a kvalitní, motor vás však může zklamat, stejně jako převodovka.
B segment nabízí spoustu modelů, bohužel u nás, kvůli mediální masírce, známe povětšinou čtyři (Fabie a i20, Fiesta a Polo) nejvíce protlačované. Proč se ale neodlišit a přitom neudělat chybu v podobě Ria? Podrobně jsme se zaměřili na to, co by případné majitele mohlo přinutit si Rio koupit a co naopak od nákupu malé Kie odradit.
Design
Facelift Kie Rio byl odhalen loni v říjnu na autosalonu v Paříži. To hlavní však přetrvalo. Tedy velké přední světlomety, ostré hrany a trocha té nesouměrnosti. Někomu se to nemusí líbit, jiní na tento vzhled nedají dopustit.
Správná volba barvy a kol je velmi důležitá a to platí i u Ria. Však posuďte sami. Kombinace červené metalízy a 17-ti palcových kol v tmavém laku Riu prostě sluší a v této kombinaci mi trocha té nesouměrnosti až tak nevadí.
Interiér
Uvnitř Ria budete ohromeni, jak velkým a vzdušným dojmem na vás interiér působí. A není to jen o pocitu. Místa tam skutečně je dostatek. Sedadla jsou příjemně měkká, dobře tvarovaná a to řidičovo se lehce nastaví do polohy, která vám vyhovuje. I posaz za volantem je skvělý. Ostatně za tříramenný kožený volant by se nemuselo stydět ani kde jaké sportovně zaměřené auto.
I na zadních sedadlech nebudete trpět nedostatkem místa. Jediná výtka směřuje na délku sedáku, který podepře jen 2/3 stehen dospělého člověka. V kritice budu pokračovat, špatný výhled přes A sloupek, nebo strohost interiéru jsou pihami na kráse, jinak povedeného interiéru.
Na druhou stranu, všechny ovladače jsou v dosahu řidiče, bez větších přešlapů je i ergonomie jednotlivých tlačítek a vše funguje intuitivně a tak, jak by jste očekávali. Pochvalu si zaslouží celkové zpracování interiéru a kvalita materiálů. Ano, „zkoušeči tvrdosti plastů“ si postěžují na části výplní dveří či vrchní část přístrojovky, ale co by jste v B segmentu čekali…
Objem zavazadlového prostoru 288 litrů je o něco menší než u Boleslavského přeborníka, ale má pravidelný tvar a naprosto pro takový automobil postačuje.
Jízda
Jízda s Riem je trochu vzpomínka na staré časy. V době snižování objemů motorů a dopování turbodmychadly, působí atmosférická 1,4 s výkonem 80 kW trochu archaickým dojmem. Nejde ani tolik o to, že by šlo o dnes již nemoderní techniku, ale spíše se nejedná o tolik uživatelsky přívětivý motor. Jednoduše musíte více pracovat s převodovkou a plynem, než u přeplňovaných motorů.
Čtyřválcová jednačtyřka má zdravou sílu, kterou však musíte z motoru dolovat a vytáčet jej. Pak zvládá s Riem docela obstojně cvičit. Bohužel vše trochu znesnadňuje převodovka. Šestistupňový manuál je přesný, postrádá korejskou „gumovost“, ale je trochu hůře odstupňován. Převody jsou delší, přitom ve 130 km/h na šestku točí motor 3500 ot./min.
S tím jde ruku v ruce spotřeba. S papírovou spotřebou lehce přes 5 litrů nepočítejte. Ustálenou 80 lze stlačit apetit motoru na papírovou hodnotu, ale kombinovaně počítejte v pohodovém tempu se spotřebou 6,5 litru. Dynamičtější jízdní styl bude znamenat zhruba 7,5 a dálniční 130 km/h znamená odběr lehce přes 7 litrů. V kombinaci s malou 43 litrovou nádrží, budete muset tankovat každých 500-600 km.
Co do jízdních vlastností si vás Rio získá podvozkem. Ten umí být konejšivě pohodlný a i s velkými 17-ti palcovými koly zvládal filtrovat české nerovnosti, včetně pravého pruhu D1. Ostřejší rány se už ozývaly výrazněji a podběhy nebyly příliš dobře odhlučněné, ale zato v zatáčkách nabízel řidiči dávku jistoty a stopu držel skvěle.
Řízení mělo příjemně strmý převod, ale kolem neutrální pozice působilo dosti gumovým dojmem. Naopak brzdy se dávkovaly velmi přesně a jejich nástup byl pozvolný a účinek poměrně dostačující.
Resumé
Kia Rio je prostě jiné, svébytně bojuje proti zavedeným a nudným pořádkům třídy. Ač se to na první dojem nezdá, Rio je prostě jiné a to se mi rozhodně líbí! Staré časy co se řízení týče, ač třeba neoslní odstupňováním převodovky, bohatá nabídka prostoru a duch Ria, který prostě v tom autě žije. To by se vám mohlo líbit taky, zvlášť po nahlédnutí do ceníku…
Celkové hodnocení: 82 %
Základní cena vozu: 229 980 Kč
Cena testované verze: 337 980 Kč
KLADY
- kvalitní a prostorný interiér
- tichý a kultivovaný běh motoru
- pohodlný a poddajný podvozek
- atraktivní cena
ZÁPORY
- zpřevodování šestikvaltu
- vyšší spotřeba paliva
Motorizace:
zážehový řadový čtyřválec
objem: 1396 cm3
nejvyšší výkon: 80 kW při 6300 ot/min
největší točivý moment: 137 Nm při 4200 ot/min
palivo: benzín
Výkon:
nejvyšší maximální rychlost: 185 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 sekundy
spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 7,2 l / 4,5 l / 5,5 l
Rozměry:
objem zavazadlového prostoru: 228 litrů
hmotnost: 1184-1262 kg
objem palivové nádrže: 43 litrů
rozměr pneumatik: 205/45 R17
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.