TEST: Kia Rio 1,4 CVVT - navzdory konvenci

ar2, 4. května 2015, 07:25 Google+

Zapomeňte na Fabie, Hyundaie i20 nebo Opely Corsa. Kia Rio vás překvapí, jak umí být komfortní, levná a uvnitř přitom dobře zpracovaná a kvalitní, motor vás však může zklamat, stejně jako převodovka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
kia rio

kia rio | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

B segment nabízí spoustu modelů, bohužel u nás, kvůli mediální masírce, známe povětšinou čtyři (Fabie a  i20, Fiesta a Polo) nejvíce protlačované. Proč se ale neodlišit a přitom neudělat chybu v podobě Ria? Podrobně jsme se zaměřili na to, co by případné majitele mohlo přinutit si Rio koupit a co naopak od nákupu malé Kie odradit.

Design

Facelift Kie Rio byl odhalen loni v říjnu na autosalonu v Paříži. To hlavní však přetrvalo. Tedy velké přední světlomety, ostré hrany a trocha té nesouměrnosti. Někomu se to nemusí líbit, jiní na tento vzhled nedají dopustit.

Správná volba barvy a kol je velmi důležitá a to platí i u Ria. Však posuďte sami. Kombinace červené metalízy a 17-ti palcových kol v tmavém laku Riu prostě sluší a v této kombinaci mi trocha té nesouměrnosti až tak nevadí.

Interiér

Uvnitř Ria budete ohromeni, jak velkým a vzdušným dojmem na vás interiér působí. A není to jen o pocitu. Místa tam skutečně je dostatek. Sedadla jsou příjemně měkká, dobře tvarovaná a to řidičovo se lehce nastaví do polohy, která vám vyhovuje. I posaz za volantem je skvělý. Ostatně za tříramenný kožený volant by se nemuselo stydět ani kde jaké sportovně zaměřené auto.

I na zadních sedadlech nebudete trpět nedostatkem místa. Jediná výtka směřuje na délku sedáku, který podepře jen 2/3 stehen dospělého člověka. V kritice budu pokračovat, špatný výhled přes A sloupek, nebo strohost interiéru jsou pihami na kráse, jinak povedeného interiéru.

Na druhou stranu, všechny ovladače jsou v dosahu řidiče, bez větších přešlapů je i ergonomie jednotlivých tlačítek a vše funguje intuitivně a tak, jak by jste očekávali. Pochvalu si zaslouží celkové zpracování interiéru a kvalita materiálů. Ano, „zkoušeči tvrdosti plastů“ si postěžují na části výplní dveří či vrchní část přístrojovky, ale co by jste v B segmentu čekali…

Objem zavazadlového prostoru 288 litrů je o něco menší než u Boleslavského přeborníka, ale má pravidelný tvar a naprosto pro takový automobil postačuje.

Jízda

Jízda s Riem je trochu vzpomínka na staré časy. V době snižování objemů motorů a dopování turbodmychadly, působí atmosférická 1,4 s výkonem 80 kW trochu archaickým dojmem. Nejde ani tolik o to, že by šlo o dnes již nemoderní techniku, ale spíše se nejedná o tolik uživatelsky přívětivý motor. Jednoduše musíte více pracovat s převodovkou a plynem, než u přeplňovaných motorů.

Čtyřválcová jednačtyřka má zdravou sílu, kterou však musíte z motoru dolovat a vytáčet jej. Pak zvládá s Riem docela obstojně cvičit. Bohužel vše trochu znesnadňuje převodovka. Šestistupňový manuál je přesný, postrádá korejskou „gumovost“, ale je trochu hůře odstupňován. Převody jsou delší, přitom ve 130 km/h na šestku točí motor 3500 ot./min.

S tím jde ruku v ruce spotřeba. S papírovou spotřebou lehce přes 5 litrů nepočítejte. Ustálenou 80 lze stlačit apetit motoru na papírovou hodnotu, ale kombinovaně počítejte v pohodovém tempu se spotřebou 6,5 litru. Dynamičtější jízdní styl bude znamenat zhruba 7,5 a dálniční 130 km/h znamená odběr lehce přes 7 litrů. V kombinaci s malou 43 litrovou nádrží, budete muset tankovat každých 500-600 km.

Co do jízdních vlastností si vás Rio získá podvozkem. Ten umí být konejšivě pohodlný a i s velkými 17-ti palcovými koly zvládal filtrovat české nerovnosti, včetně pravého pruhu D1. Ostřejší rány se už ozývaly výrazněji a podběhy nebyly příliš dobře odhlučněné, ale zato v zatáčkách nabízel řidiči dávku jistoty a stopu držel skvěle.

Řízení mělo příjemně strmý převod, ale kolem neutrální pozice působilo dosti gumovým dojmem. Naopak brzdy se dávkovaly velmi přesně a jejich nástup byl pozvolný a účinek poměrně dostačující.

Resumé

Kia Rio je prostě jiné, svébytně bojuje proti zavedeným a nudným pořádkům třídy. Ač se to na první dojem nezdá, Rio je prostě jiné a to se mi rozhodně líbí! Staré časy co se řízení týče, ač třeba neoslní odstupňováním převodovky, bohatá nabídka prostoru a duch Ria, který prostě v tom autě žije. To by se vám mohlo líbit taky, zvlášť po nahlédnutí do ceníku…

Celkové hodnocení: 82 %

Základní cena vozu:  229 980 Kč

Cena testované verze: 337 980 Kč

KLADY

- kvalitní a prostorný interiér

- tichý a kultivovaný běh motoru

- pohodlný a poddajný podvozek

- atraktivní cena

ZÁPORY

- zpřevodování šestikvaltu

- vyšší spotřeba paliva

Motorizace:

zážehový řadový čtyřválec

objem: 1396 cm3

nejvyšší výkon: 80 kW při 6300 ot/min

největší točivý moment: 137 Nm při 4200 ot/min

palivo: benzín

Výkon:

nejvyšší maximální rychlost: 185 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,7 sekundy

spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 7,2 l / 4,5 l / 5,5 l

Rozměry:

objem zavazadlového prostoru: 228 litrů

hmotnost: 1184-1262 kg 

objem palivové nádrže: 43 litrů

rozměr pneumatik: 205/45 R17

Vytisknout

Diskuze: TEST: Kia Rio 1,4 CVVT - navzdory konvenci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota Mirai

Vodík má v Česku perspektivu, shodli se odborníci i ministři Havlíček a Brabec

Ilustrační foto

Autorizované servisy Škoda fungují od pondělí v plném režimu. Co vše se mění?

Rolls Royce Ghost je aktuálně velmi žádaným modelem předevší na trzích v Asii a USA

JAK TO JEN ROLLS-ROYCE DĚLÁ? Koronaviru navzdory slaví nejvyšší tržby v historii

mitsubishi asx

Mitsubishi ASX 2.0 4x4 LPG – poslední mohykán, který se zasekl v době. Je to ale špatně?

Ilustrační foto

Nadšení Čechů z online prodeje aut? Průzkum ukázal, jaká je skutečnost

Batmobile

V Dubaji byl nalezen opuštěný Batmobile

Světová premiéra zbrusu nového GR 86

Světová premiéra zbrusu nového GR 86

Škoda Octavia RS

Test: Škoda Octavia RS TSI - nejrychlejší nová Škoda, kterou si můžete koupit, ale ne vše je super

Kontrola okresů

Prověřili jsme kontroly hranic okresů a ministr Blatný mít radost nebude...

Lexus LF-Z Electrified prezentuje budoucí jízdní schopnosti, design a technologie

Koncept Lexus LF-Z Electrified, nová éra značky startuje s volantem z KITTa

Prodrive Hunter

Dakarský speciál pro veřejné komunikace, to je Prodrive Hunter

Česká holka dobrá holka

Česká holka dobrá holka. Jaká je za volantem?

Toyota GR YARIS

60 let malých vozů Toyoty, nákupní tašky s příchutí kajenského pepře

zabezpečení motocyklu

Jak si nenechat ukrást motorku: Tipy na zabezpečení doma i na cestách

Toyota Aygo bude odvážnější. I minivozy mohou vyčnívat designem

Toyota Aygo bude odvážnější. I minivozy mohou vyčnívat designem

reklama

Doporučujeme

Vengeance

Vengeance se představuje na první skice

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prověřili jsme kontroly hranic okresů a ministr Blatný mít radost nebude...

  2. V Dubaji byl nalezen opuštěný Batmobile

  3. Světová premiéra zbrusu nového GR 86

  4. Koncept Lexus LF-Z Electrified, nová éra značky startuje s volantem z KITTa

  5. Mitsubishi ASX 2.0 4x4 LPG – poslední mohykán, který se zasekl v době. Je to ale špatně?

  6. Nadšení Čechů z online prodeje aut? Průzkum ukázal, jaká je skutečnost

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud