TEST: Audi A4 2,0 TDI quattro - Odcházení

ar2, 16. dubna 2015, 06:30 Google+

Zažité dogma, že jsou vozy Audi zbytečně tvrdé, neskutečně nedotáčivé a obecně jízdně nezábavné vyvrátí i současná, leč už starší, generace A4. Audi udělala velký krok a právě u odcházející generace A4 jsem nečekal, že bude znát. Hned na začátku mohu říci, že A4 má co říct i na sklonku svého životního cyklu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
audi a4

audi a4 | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Audi A4 s kódovým označením B8 tu je neuvěřitelně dlouho. Málo kdo by si tipnul, že v srpnu to bude už sedm let, co se třetí generace ukázala světu. A nebudu vám namlouvat, že stáří na autě není vidět. Začněme popořádku.

Exteriér - stárne

Pokud si někdo nyní chce koupit A4, kvůli designu to zřejmě nebude, nebo vlastně proč ne? Však usedlý, elegantní a nenápadný design není na škodu. Proč dráždit souseda, že máte nové luxusní auto? BMW 3, nebo Mercedes C, jen tak nepřehlédnete a poslední jmenovaný se velmi podobá velké limuzíně S. Zatímco A4 je taková šedá myš.

A v našem případě to platí dvojnásob. Usedlou šedou barvu nabourává paket S-line, který sice vypůjčuje sportovní vzhled a s 18“ koly se jedná o zajímavý celek, ale popravdě, křivky karoserie už nepatří k tomu nejzajímavějšímu a hlavně je už máme okoukané.

Interiér – kvalitou proti času

Uvnitř to je čistokrevné Audi. Nikde se nešetřilo na materiálech, slícování je perfektní stejně jako zpracování. Ergonomie na vysoké úrovni a vše je logicky uspořádané. Tohle prostě Audi umí a mnohdy by se ostatní mohli učit, jak dělat luxusní interiéry.

Pohodlná prostorná sedadla s dobrým bočním vedením. Dostatek místa a prostoru ve všech směrech a objemný zavazadlový prostor. Na druhou stranu. Například MMI displej integrovaný do přístrojové desky je poměrně malý a navigace by si zasloužila novou grafiku. Celý systém sice funguje plynule a docela rychle, ale ovládání jen pomocí kruhového ovladače je například při zadávání adresy trochu zdlouhavější, než u dotykové verze, která byla například v A7.

Jízda – quattro jako záruka

Pod přední kapotou pracoval dobře známý motor 2,0 TDI s výkonem 110 kW a 320 Nm. Ten spolupracoval s šestistupňovým manuálem a výkon posílal přes systém quattro na všechna čtyři kola a to permanentně.

Dvoulitrové TDI pracuje tak jak jej známe. Tedy nárůst síly přichází cca. od 1600 otáček přičemž maximum točivého momentu přichází v 1750 otáčkách. Pak motor nabízí plynulý zátah a po překročení 4500 otáček začíná rapidně uvadat.

Manuální převodovka má ukázkovou přesnost kulisy řazení, středně krátké dráhy a příjemnou tuhost a mechaničnost. Samotné odstupňování převodovky je velmi dobré. Krátká jednička tu je jako malé připomenutí, že máte čtyřkolku, která se nebojí ani trochu toho „offroadu“, takže se můžete rozjet skoro i na dvojku.

Pohon všech kol, s legendárním označením quattro pracuje perfektně. Žádný Haldex tu ale nehledejte. Je tu čistě mechanický mezinápravový diferenciál Torsen. Ten standardně rozděluje sílu 40:60 ve prospěch zadních kol. V extrémních situacích, umí poslat na přední kola až 70% a na ty zadní i 85%.

I díky pohonu všech kol se A4 chová i na limitu neutrálně a pak postupně přechází v jemnou nedotáčivost. A až neuvěřitelně umí kopírovat stopu, přesné řízení i dobře dávkovatelné brzdy nestačí k větší zábavě za volantem. Popravdě jsem jí ani moc hledat nechtěl. A4 totiž vyniká v pohodlí. Podvozek zdatně filtroval nástrahy českých silnic a i bez adaptivních tlumičů, vzduchového podvozku, uměla A4 být komfortní i na velkých 18“ kolech.

Ukrajovat velké počty kilometrů za volantem A4, se zdá jako velmi pohodová aktivita. V autě je příkladné ticho, takže si ani nevšimnete, že jedete 160 km/h.

 Přitom se spotřebou se vejdete do 7 litrů. Dálniční přesuny v rámci zákonného limitu znamenají spotřebu 6,5 litru. Ve městě je spotřeba podobná a mimo město padá k 5 litrům na 100 km.

Resumé - firmě na míru

Audi A4 Avant nemá nejnovější design, ani infotainment, ale stále umí posádku hýčkat luxusním interiérem, příkladným tichem na palubě a velmi příjemnými jízdními vlastnostmi.

Vlastně se mi A4 zdá jako ideální auto do firmy. Nyní je za velmi výhodné ceny a stále má co nabídnout. Pokud si tedy nepotrpíte na „dělání dojmu“ a nebo nejnovější technologie, s A4 rozhodně chybu neuděláte.

Celkové hodnocení: 89 %

Základní cena: 897 900 Kč

Cena testovaného vozu: 1 145 402 Kč

 

Klady:

+perfektně zpracovaný interiér

+živý motor a úsporný motor

+jisté jízdní vlastnosti

+vynikající tlumení nerovností

+přesné řazení

 

Zápory:

-odtažité řízení

-vpředu jediný držák nápojů

 

Motorizace:

Vznětový přeplňovaný čtyřválec

objem: 1968 cm3

nejvyšší výkon: 110 kW

maximum točivého momentu: 320 N.m.

palivo: nafta


Provozní vlastnosti:

Maximální rychlost: 208 km/h

Zrychlení 0 - 100 km/h: 9,5 s

Spotřeba: město/mimo/kombi 5,6 / 4,2 / 4,7

Vytisknout

Diskuze: TEST: Audi A4 2,0 TDI quattro - Odcházení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Škoda

Malé SUV Škoda - Fabia v pohorkách

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud