TEST: Hyundai Genesis 3.8 GDI V6 - překvapivý ano, bezchybný nikoliv

TEST: Hyundai Genesis 3.8 GDI V6 - překvapivý ano, bezchybný nikoliv
TEST: Hyundai Genesis 3.8 GDI V6 - překvapivý ano, bezchybný nikoliv, foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz
ar2 30. března 2015 09:30
Sdílej:

Nový Genesis je trochu Hyundai z jiné planety. V Evropě si nebude užívat prodejních úspěchů, i přesto má velký význam a svou roli si na automobilovém trhu rozhodně zahraje. Má však své chyby, jsou to nejen drobnosti, ale i výraznější přešlapy. Pojďme se bez předsudků podívat na to, jaký je nový Genesis.

Genesis je primárně určený pro domovský (Jihokorejský), Americký popřípadě Australský a Čínský trh, přičemž se zřejmě bude dobře prodávat také v Rusku. Evropa, jako dosti specifický a hodně vybíravý trh není pro Genesis rájem. Dokonce ani automobilka s výraznými prodeji nepočítá. Jeho úloha je tu spíše jako demonstrace Evropanům, že Hyundai umí udělat i luxusní a poměrně silnou limuzínu, která skvěle vypadá, má kdejakou technologickou vymoženost a nabízí poměrně komfortní svezení. To však neznamená, že spousta lidí, by s ním nebyla spokojená.

Design – působivý a neotřelý

Naprosto upřímně, auto vypadá vážně skvěle, ač se mi snad žádný Hyundai moc nelíbil, tak Genesis mě uchvátil. A nejsem rozhodně sám. Hodně lidí jej pochvalovalo, často se za ním otáčelo a dvakrát se mě dokonce zeptali, co to je za auto, co umí co má pod kapotou a kolik to stojí a všichni žasli.

Přesto se nemohu ubránit několika dojmům, především podobnostem s jinými značkami. Logo mi trochu připomíná Aston Martin, maska zase Audi a zadek trochu Maserati. Nechci designerům Hyundaie křivdit, že se inspirovali jinde, nebo dokonce tvrdit, že kopírovali od ostatních. Jen v tom vidím podobnost.

Interiér – na první dojem neuvěříte, že je to Hyundai

Exteriér mě velmi mile překvapil a o to lepší dojem ve mně vzbudil interiér. Už při otevření masivních dveří, které se za mnou elektricky dovřely, a usednutí do rozměrných sedaček mě okouzlilo. Toto kouzlo trochu zmírnilo při pohledu na „obarvené“ kožené čalounění, které od modrých džin předchozích řidičů neslo modré tóny.

Jinak sedačky a kožené čalounění působilo velmi hodnotným dojmem. Krásná kombinace světle béžové s černým kontrastním obšitím a pravým tmavým jasanovým dřevem. Luxusní dojem opět zavanul. Po trochu důkladnějším zkoumáním zjišťuji, že tu je pět rozdílných dekorů. Středový tunel tmavě šedým plastovým dekorem s podivnou konturou, výplně dveří a část palubní desky dřevem a matným hliníkem, okolí ovladačů a řadící páky s černého leštěného plastu a pak pár detailů z imitace chromu. Do toho tmavé měkčené plasty v černých, tmavě šedých a béžových barvách.

To však nic neměnilo na pohodlí, které uvnitř panovalo. Velkorysá dobře tvarovaná sedadla s vyhříváním i ventilací, plně elektricky polohovatelná. Ruku v ruce se skvělými sedadly jde i nabídka prostoru. Na všech místech, krom prostředního vzadu budete mít dostatek prostoru jak na nohy, či v oblasti loktů a hlavy. A to i při cestování ve čtyřech. K tomu ještě dojem vzdušnosti, díky velkým zadním bočním oknům a zejména prosklené střeše. Zde obstál Genesis bravurně.

Ostatně Genesis by skvěle zvládal i funkci limuzíny. Zadní sedadla se dají posouvat a polohovat jak v podélném směru tak i úhel sklopení opěradla. Navíc ze svého místa můžete posouvat sedadlem spolujezdce a udělat si ještě více místa na nohy. Ze zadního sedadla můžete ovládat i hudbu ve voze tedy rádio, přehrávání médií a ovládání hlasitosti či úplně vypnutí.

Řidiči sekunduje hned několik asistentů, krom adaptivního tempomatu, třeba hlídání mrtvého úhlu, udržování jízdy v pruzích, čtení značek nebo adaptivní ovládání světlometů, které jsou „jen“ bi-xenonové. Samozřejmostí je navigace, příjem DAB, 360° kamerový systém kolem vozu a asistent pro automatické parkování či detekci projíždějících vozidel při vyparkovávání z řady vozidel. To vše ve standartní výbavě. Chybí tu však zásuvka na 230 V a vzadu nečekejte samostatné ovládání klimatizace, a už vůbec ne digitální. Jen si můžete regulovat teplý/studený vzduch, který k vám bude proudit…

Cena

Původně jsem nechtěl Genesis srovnávat s konkurencí. A ani není u mě běžné v testech rozebírat cenovou politiku jednotlivých modelů, ale mám za to, že to mnohým z vás pomůže si auto zařadit do příslušného „segmentu“. I když má rozvor náprav o něco delší než A8 a téměř shodný s BMW 7, svou velikostí uvnitř a vlastně i co do vnějších rozměrů spadá spíše do sfér A6, BMW 5 či Mercedesu E. Svou roli konkurenta hraje trochu neobvykle.

Genesis začíná a končí na cenovce 1 629 990 Kč. Základní cena BMW 5 s obdobně výkonným motorem začíná na ceně 1 552 000 Kč, Audi A6 na 1 453 900 Kč. Samozřejmě bez výbavy, kterou Hyundai nabízí, zato s daleko lepšími dynamickými parametry a nižší spotřebou.

Jízda a motor – sametově hladký, nenaddimenzovaný

V ceníku naleznete kromě jediné ceny a výbavy i jediný motor a převodovku. Pro tuzemské zákazníky má Hyundai vidlicový atmosféricky plněný šestiválec s objemem válců 3,8 litru. Hliníkový blok, rozvodový řetěz variabilní sání, proměnlivé časování sacích a výfukových ventilů či přímí vstřik paliva, to vše znamená výsledných 232 kW a 397 Nm točivého momentu. Realita nabízí zrychlení z 0-100 km/h za 6,8 sekundy a maximální rychlost 240 km/h. Není to oslnivé, ani na papíře a ani ve skutečnosti.

Na dvoutunovou limuzínu to ale bohatě stačí. Závodit se s ní nebude, na sportovní jízdu bude muset majitel jednoduše rezignovat. Zato se ale motor umí odvděčit. Sametový chod, který rostoucími otáčkami připravuje nádherný zvuk, který graduje a u červeného pole návykově potěší každého petroheada. Do zhruba 3 tisíc otáček o motoru prakticky nevíte. Díky absenci turbodmychadla o něm nevíte ani po stránce síly, v nízkých otáčkách má motor letargický projev. Síla přichází přichází až při 4 tisících. Maximum točivého momentu dorazí při 5000 otáček za minutu.

Motor není ideální na sprintování a rozjíždění dvoutunového monstra, jakmile se dá do pohybu umí být poměrně svižný a to až do rychlostí 200 km/h. V uzákoněném rychlostním spektru na našich silnicích nebudete mít žádný problém.

Motoru sekunduje osmistupňová automatická převodovka. Neoplývá závratnou rychlostí řazení, ale plynulé a téměř necitelné měnění rychlostí zvládá poměrně dobře. V eko režimu posílá otáčky hodně dolů a ve sportovním naopak nechává vytáčet motor trochu více. Taková klasika, bohužel při manuální módu musíte na převodovku čekat a čím více stupňů tím déle, tedy při 90 můžete jet klidně na osmičku a pro předjetí chcete třeba trojku. Víc netřeba komentovat.

Podvozek disponuje „pouze“ adaptivními tlumiči, které sice neumí jednotlivým nastavením měnit charakter podvozku tak jako u Passatu, ale i tak je podvozek konejšivě pohodlný. Zdatně filtruje všechny nerovnosti a to i ostré, při kterých si občas jen decentně bouchne či zatřese. Na druhou stranu je poměrně dobrou oporou pro řidiče. I když se Genesis výrazněji naklání, tak podvozek drží jak přikovaný. Dlouho se chová neutrálně a až v opravdu vyostřených situacích přechází do bezpečné nedotáčivosti.

Když jsem na výjezdu na vytočenou dvojku přidal plyn, pohon všech kol měl tendenci poslat auto dveřmi napřed, bohužel jej zastavila stabilizace a kontrola trakce a ano, obojí nelze částečně deaktivovat a už vůbec ne vypnout. Škoda, třeba Audi A8 tuto možnost nabízela.

Spotřeba u takto objemného motoru, se šesti válci a bez dopování turbodmychadlem, bude logicky vysoká. V dopravní špičce při projíždění městem (Genesis nemá Start/stop) bude usrkávat i přes 20 litrů na 100 km. Mimo něj umí umírněnou jízdou jet i pod 10 litrů na 100 km, dálniční přesun znamená 12 spíše 13 litrů. Kombinovaně jsme se pohybovali kolem hodnoty 14, nejnižší spotřebu jsme měli 8,7 (50 km) a nejvyšší 37 litrů (7 km).

Závěr – pro koho jsi, Genesisi?

Teď bych rád naznačil, kdo je podle mě vhodným zákazníkem. Je to někdo, kdo tolik nenajezdí, chce luxusní limuzínu, nejde mu o vychloubání se před sousedy a zkousne některé nedostatky. Za cenu BMW 5 se základnější výbavou dostane plně vybavený Hyundai. Hlavním vodítkem tedy bude to, jak velký máte, vy a vaše peněženka, odpor k častým návštěvám čerpací stanice.

Celkové hodnocení: 91 %

Základní cena: 1 629 990,- Kč

Cena testované verze: 1 629 990,- Kč

Klady:

+majestátní a líbivý vzhled

+zpracování a odhlučnění kabiny

+kultivovaný a výkonný motor

+komfortní podvozek

 

Zápory:

-pomalejší převodovka

-vysoká spotřeba

-je to Hyundai

 

Motorizace:

Zážehový atmosférický vidlicový šestiválec

objem: 3778 cm3

nejvyšší výkon: 232 kW

maximum točivého momentu: 397 N.m.

palivo: benzín

 

Provozní vlastnosti:

Maximální rychlost: 240 km/h

Zrychlení 0 - 100 km/h: 6,8 s

Spotřeba: město/mimo/kombi 16,2 / 8,9 / 11,6

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.