TEST: Volkswagen Amarok Canyon 2,0 BiTDI – mimo asfalt perfektní

ar2, 26. února 2015, 07:25 Google+

Evropský trh není pro pick-upy příliš nakloněn. Přesto se zde snaží prosadit nejedna automobilka a Volkswagen nevyjímaje. Ač se jeho Amarok hlásí spíše ke svému všestrannému použití, tak s výbavou Canyon bude spíše společníkem do obtížných podmínek, než na „normální“ ježdění.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Amarok

Volkswagen Amarok | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Design – offroadovo-stylový

Amarok je, ač se vám to líbí nebo ne, užitkový automobil a u těch se na design příliš nehledí. To však neznamená, že by byl ošklivý. Ba naopak, docela se nám líbí, jen nečekejte sofistikované křivky.

To proč je tento Amarok tak zvláštní a proč poutal nebývalou pozornost okolí, má na svědomí paket Canyon, který stojí bezmála 100 tisíc bez DPH. Ten obsahuje kontrastní černé doplňky, rám za kabinou, rám v oblasti prahů, tmavě zabarvené zadní svítilny, nebo 17-ti palcová litá kola.

V kombinaci s oranžovou metalízou se z jindy těžkopádného pick-upu stává velmi atraktivní a rozhodně nepřehlédnutelný automobil.

Interiér – účel světí prostředky

Na první pohled se vám může zdát, že v interiéru naleznete měkčené plasty, kvalitní kůži a nejnovější elektronické systémy a vymoženosti, kterými Volkswagen disponuje. Není to tak úplně pravda. Je totiž nutné si uvědomit, že Amarok je užitkové auto a tomu odpovídá vše ostatní. Takže, všude tvrdé nevzhledné plasty, které však nevržou a jsou perfektně slícované. Navíc působí bytelným dojmem a nejsou náchylné ke snadnému poškrábání. Světlá kůže, respektive koženka na sedačkách, se velmi snadno udržuje, za což získává plusové body.

Bohužel už není až tak příjemná na dotek. Jinak sedadla jsou přiměřeně tvrdá a dostatečně rozměrná. V oblasti prostoru v podélném i příčném směru nebude mít ani urostlý chlap pocit stísněnosti. Sice se pohodlně sám za sebe neposadí, ale to už je daň za rozměrnou korbu.

Ta má plochu 2,52 metrů čtverečných a mezi podběhy je šířka plochy 1222 mm. To vám umožní dát na korbu europaletu, kterou bezpečně upevníte ke čtyřem kotvícím bodům. Užitečná nosnost korby je téměř 900 kg, což splní i ty náročnější požadavky.

Jízda -  v terénu perfektní

Nejlépe však Amarok umí jezdit, tedy konkrétně mimo asfalt. Tam se cítí jako doma a to vám dá také patřičně najevo. Začněme trochu netradičně a to od pneumatik. Ty měly rozměr 245/70 R17 a nejednalo se o žádné silniční, nýbrž terénní. Na silnici za mokra měli výrazně horší jízdní vlastnosti a při 2-3 stupňů celsia jsme se setkali s nepříjemnou nedotáčivostí. Zato v terénu pracovaly perfektně. Trakce, kterou zajišťovaly byla výjimečná.

Pneumatiky měly nelehký úkol. Museli umět přenést 420 N.m. točivého momentu na zem. Standardně se tak dělo přes sytém pohonu všech kol 4MOTION, který rozděloval výkon 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Ten fungoval bez jediného zaváhání a nestalo se mi, že by měl při nějaké z těžších situací problém. A troufám si říci, že u většiny řidičů bude zvládat více, než si vůbec řidič dovolí.

Pod kapotou pracoval dvojitě přeplňovaný čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,0 litru. Ten měl výkon 132 kW a maximum točivého momentu 420 N.m. Svou kultivovaností trochu zaostává za ostatními dvoulitrovými turbodiesely z dílny VW, ale síly měl dost. Díky dvojitému přeplňování byl nástup točivého momentu téměř okamžitý a neslábl ani při středních otáčkách.

Motoru perfektně sekundoval automat ZF s osmi rychlostmi. Ten řadil hladce a neuvěřitelně rychle. Za celý týdenní test se mi stalo snad jen dvakrát, že by zazmatkoval a to jen v případě, když jsem z auta doloval maximum při předjíždění a pak jsem chtěl ustálit tempo, ale elektronika předpokládala, že budu předjíždět dál.

Dvě tuny váhy, světelná rampa, nezakrytovaný ložný prostor, vyšší světlá výška a v neposlední řadě terénní pneumatiky mají za následek to, že ve městě se dalo jezdit do 9,5 litrů, dálniční 130 znamenala odběr kolem 11 až 12 litrů, mimo město do 8 litrů a v terénu kolem 14. Přičemž při svižnějším tempu rostla spotřeba nad 13 litrů.

Resumé – Amarok dobrý na vše, Canyon spíše do terénu

Amarok patří mezi to nejlepší co ve světě takto velkých pick-upů můžete sehnat. Vyniká svou multifunkčností. Kdo si jej pořizuje jako společníka do nehostinných krajin, kde bude využívat naplno jeho offroadové schopnosti, neudělá s výbavou Canyon chybu. Jen bych si možná odpustil světelnou rampu.

Celkové hodnocení: 86 %

 

Základní cena: 841 197,- Kč

Cena testované verze: 1 207 824,- Kč

 

Klady:

+nepřehlédnutelný vzhled

+obratnost a dovednost v terénu

+nosnost a velikost korby

 

Zápory:

-vysoká spotřeba na dálnici

-hluk motoru

 

Motorizace:

Vznětový přeplňovaný čtyřválec

objem: 1968 cm3

nejvyšší výkon: 132 kW

maximum točivého momentu: 420 N.m.

palivo: nafta

 

Provozní vlastnosti:

Maximální rychlost: 179 km/h

Zrychlení 0 - 100 km/h: 10,9 s

Spotřeba: město/mimo/kombi 10,1/7,6/8,5 l

Vytisknout

Diskuze: TEST: Volkswagen Amarok Canyon 2,0 BiTDI – mimo asfalt perfektní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

audi tt

Audi TT dostalo jen čtyři hvězdy v nárazových testech Euro NCA

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud