Kompaktní hatchback se jménem Pulsar nás na konci minulého roku přesvědčil, že i Nissan umí stvořit hodně povedený rodinný vůz. Tehdy pod kapotou pracovala naftová jednotka dCi z dílny Renaultu, která měla objem 1.5 litru, výkon 81 kW a jízdně na tom byl vůz hodně dobře. Jak si však povede Pulsar s benzínovým čtyřválcem 1.2 DIG-T o výkonu 85 kW?
Design
Ke vzhledu Pulsaru jsem vše řekl v předchozím testu, někomu se může líbit, někdo jej může zatracovat. Můj čistě osobní dojem je však takový, že návrháři udělali velký kus práce a Pulsar si prostě své odpůrce musí hledat těžko. Usměvavá přední a zadní část, dravé linky karoserie a vyboulená kapota. Nejen to tvoří hezký mix, který rozhodně neurazí. Přidejte k tomu tmavě modrý metalický lak a máte tu vůz, který svým vzhledem může konkurovat i německému Volkswagenu.
Interiér a výbava
V interiéru Pulsar jasně ukazuje, že si nehraje na vrcholného přeborníka a nechce se za každou cenu vyrovnat například Volkswagenu Golf současné generace. Tím ale rozhodně nemyslím, že by kabina byla zpracována nevzhledně a cestující by se zde cítili nepohodlně. Stále ale nemohu přijít na chuť tříramennému koženému volantu, který sice dobře padne do ruky, ale jeho vzhled je tak trošku „zvláštní“. Příjemný design a kvalitní zpracování palubní desky a středového panelu známe již ze současného Quashqaie, řidičský posaz je příjemný, ovladače jsou rozmístěny přehledně a snad jen dotyková obrazovka o velikosti 5,8 palce by si zasloužila do budoucna o něco lepší grafiku.
Palubní budíky jsou dobře čitelné, mají dobrou grafiku ale hlavní předností Pulsara je prostornost. Nemohu si pomoct, ale díky výšce 1.520 mm a rozvoru 2.700 mm je v kategorii vozidel nižší střední třída opravdovým premiantem. Díky zmíněnému rozvoru se hlavně cestující na zadních sedadlech budou cítit víc než pohodlně a i místa nad hlavou je celkem požehnaně. S mou výškou 180 cm jsem se na obě řady usadil bez jakýchkoliv potíží, dokonce se mi povedlo posadit se „sám za sebe“ aniž bych musel hnout s předním sedákem.
Komu by byl vnitřní prostor málo, může ho zaujmout i základní objem zavazadelníku, který činí 385 litrů. I to je lehce nadprůměr, konkurenční Renault Mégane totiž nabízí „jen“ 372 litrů. Ještě víc místa dostanete po sklopení zadních sedadel, kdy docílíte objemu 1395 litrů. Bohužel, nečekejte rovnou podlahu, výsledný schod má totiž necelých dvacet centimetrů. Jelikož vůz byl ve výbavové specifikaci Tekna, nechybělo mu nic z podstatných prvků. Za zmínku stojí například povedená 17" litá kola, systém NissanConnect (navigační systém a parkovací kamera), osm airbagů, xenonové světlomety a nebo dešťový a světelný senzor.
Motor a jízdní dojmy
Přeplňovaná benzinová dvanáctistovka s výkonem 85 kW a točivým momentem 190 Nm je opět jednotkou převzatou od Renaultu. U něj se motor označuje jako 1.2 TCe a musím uznat, že v Pulsaru byl naladěn více než skvěle. V předešlém testu modelu Juke s tím samým motorem jsem byl z motoru spíše rozčarován, teď u mě naopak panují příjemné dojmy. S motorem znovu spolupracoval šestistupňový manuál a hlavně u Pulsaru je převodovka naladěna na krátké dráhy a každý kvalt zapadá do své dráhy přesně a s velkou chutí.
Stejně jako naftový motor, i současná dvanáctistovka byla perfektně odhlučněna, o jejím chodu jsem téměř nevěděl, teprve při vytočení k omezovači se začala projevovat sportovním zvukem. Motoru nechybí pružnost, zátah už od vcelku nízkých otáček a je až překvapivě pružný. Komu snad nestačila zmíněná pohonná jednotka, Nissan před pár dny do nabídky zařadil i výkonnější motor o objemu 1.6 litru DIG-T, který nabídne slušných 140 kW. Kdo netrpělivě čeká na odstavec o spotřebě, konečně se dočkal.
Zatímco u předešlého Juke 1.2 DIG-T jse měl problém dostat se pod sedmilitrovou hranici, s Pulsarem jsem se bez větší snahy dostal na spotřebu 5,5 litru na 100 km. Přitom jsem kombinoval průměrné jízdní tempo po dálnici, městské ploužení a občasnou rychlejší jízdu po okresce. Mimochodem, při dálničním tempu 130 km/h motor točí jen 2600 ot/min a spotřeba osciluje kolem 6,5 litru. K příznivé spotřebě a dobré ekologii přispívá i systém Start Stop, při jehož aktivaci se vždy na palubním displeji zobrazí, kolik jste již uspořili emisí CO2. Po ukončení jízdy a vypnutí motoru vám pro změnu ukáže nejnižší dosaženou spotřebu za celou dobu jízd.
Jelikož Pulsar používá podvozkovou plaftomu CMF, vpředu najdeme nápravu McPherson a vzadu torzní nápravu se zkrutným stabilizátorem. Tuhle kombinaci ostatně používaly i oba Nissany Quashqai, které naším testem prošli loni. Zatímco přední náprava zvládá svou práci na jedničku a dovolí automobilu hodně věcí, zadní náprava je spíše opakem. Hlavně na větších nerovnostech se k vám dostane nepěkná rána do pozadí a následné vibrace dokonale prověřili pevnost jednotlivých dílu palubní desky.
Přítomná tvrdost ale nemá některé výhody, jaké bych čekal. Tak například při ostřejší jízdě na okresní silnici se i přes kamennou zadní nápravu automobil nakloní víc než by bylo zdrávo a kolikrát mé jízdní tempo musela krotit elektronická stabilizace. Řízení je trošku umělé a v malé míře přenáší řidiči informace o ději pod předními koly. Kdo by chtěl od Pulsara čistě sportovní výkony, bude si muset počkat na ostrou verzi Nismo, která dostane pořádný výkon a sportovní snížený podvozek.
Resumé
Nissan udělal s modelem Pulsar trefu do černého. Dobře vypadající vůz s bohatou výbavou a skvěle naladěnými motory se ve světě neztratí, obzvlášt pak s nově uvedeným výkonným motorem 1.6 DIG-T. Vůz nabízí hodně vnitřního prostoru, přesnou převodovku, velký zavazadelník a parádně odhlučněný motor. Do budoucna by to naopak chtělo změnit nastavení podvozku, které je možná až moc tvrdé.
Celkové hodnocení: 86 %
Základní cena vozu: 365 000 Kč (1.2 DIG-T 115 Visia)
Cena testované verze: 495 000 Kč
KLADY
- prostorný a dobře zpracovaný interiér
- přesná převodovka
- nízká spotřeba
- vynikající odlučnění motoru
ZÁPORY
- tvrdší zadní náprava
- náklony v zatáčkách
Motorizace přeplňovaný zážehový čtyřválec objem: 1197 cm3 nejvyšší výkon: 85 kW při 4500 ot/min. největší točivý moment: 190 Nm při 2000 ot/min. palivo: natural 95 Výkon nejvyšší maximální rychlost: 190 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 10,7 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6.3 l / 4.3 l / 5 l objem palivové nádrže: 46 litrů
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.