Elegantní, praktická, sportovní a přitom luxusní, takovou A7 si Audi představuje a tak jí také prezentuje. Jak se ve výsledku podařil tento mix schopností a kde je kámen úrazu?
S novou módní vlnou přichází čirá elegance čtyřdveřových kupé. Po Mercedesu CLS přichází Audi A5 Sportback. Vzápětí na světové trhy dorazila větší A7, která vzbuzuje pozornost. Mohutný automobil s nezaměnitelným vzhledem se začal prodávat v roce 2010 a před nedávnem prošel faceliftem. Na první pohled nedošlo k výrazným změnám. Při bližším zkoumání však zjistíte, že novinek je poměrně dost.
Design – vzhled, který evokuje sílu
Těžko budete hledat konkurenta, který by vypadal tak dobře, jako A7 Sportback. Čisté křivky, propracované detaily, silueta kupé, mohutná mřížka s horizontálním žebrováním a vystouplým znakem Audi. Hrdě vystupující spoiler, rozměrné zadní okno, či úžasná více paprsková 20-ti palcová kola. Definice slova elegance v té nejčistší podobě. Ta smyslnost a zároveň elegance! Při každém pohledu pod jiným úhlem překvapí nová křivka. Tento design mě očaroval a věřte, že ve skutečnosti vypadá ještě o nutný kus lépe, nežli na fotografiích. Závěrečný verdikt nad designem chci ale nechat na vás.
Interiér – Audi jak jej známe
V interiér, který vás pohltí svou atmosférou a špičkovým zpracováním. To je rukopis Audi. Krásná, skvěle tvarovaná sedadla v kombinaci kůže a Alcantary. Jsou sice za příplatek (jedná se o S line paket sedadel za 55 tisíc), ale nabízejí skvělou oporu těla a zároveň vás hýčkají pohodlím. Ostatně, Alcantara je i na výplních dveří a při každém dotyku vás utvrdí v tom, že tento příplatek byla správná volba.
Co bych vynechal by byla dekorace v klavírovém laku za necelých 23 tisíc. Na dekoru zůstávají otisky prstů a v kombinaci s černými sedadly a černým stropem, postrádám výraznější kontrast a zvláště večer splyne celý interiér do černého tónu. Poslední záchranou tak je osvětlení interiéru, které svítí nejen v prostoru pro nohy, ale také ve výplních dveří.
Prostoru na předních sedadlech je více než dostatek. Zatímco vzadu se nebudete tlačit v příčném ani podélném směru, prostor nad hlavou ukáže limity strmě klesající zádě. Středně vysoký člověk bude mít nad hlavou pár centimetrů prostoru. Pokud se vaše výška blíží dvěma metrům, nebudou zadní sedadla vaším oblíbeným místem.
Na druhou stranu, i přes chybějící rámy oken panuje v kabině příjemné ticho ,a to i na dálnici. Žádné aerodynamické pazvuky, ani hluk z motorového prostoru. To činí z A7 velmi schopný dálniční stíhač. Pro tyto účely je v nabídce mnoho užitečných pomocníků. Od adaptivního tempomatu, přes aktivní hlídání jízdy v pruzích až po strážce mrtvého úhlu. V noci vás i na dálnici potěší perfektní LED světlomety matrix beam, které svítí i když před vámi nebo v protisměru jede auto. Kolem objektů, které by mohly oslnit,vytvoří stín, a dále prosvěcují temnotu noci.
Ještě zmíním snad nejvýraznější přešlap. A to sklápění vnějších zpětných zrcátek. To musíte provádět vždy pomocí otočného ovladače, kterým také nastavujete sklon zrcadel. Pokaždé, když chcete zrcátka sklopit, musíte otočit ovladač o 90 stupňů a kdo by si myslel, že se po nastartování vrátí do původní polohy, ten je na omylu. Znovu jste nuceni ručně vrátit zrcátka ovladačem zpět. Trochu zbytečně otravné…
Motor a jízda – slabší 3.0 TDI stačí
Z nabídky motorizací byla naše verze třílitrové V6 výkonově prostřední. To znamená, že vidlicový šestiválec uměl vyprodukovat 200 kW výkonu a 580 N.m. točivého momentu. Tya strohá čísla ukrývají excelentní kultivovanost s náznakem lineárního růstu výkonu a s neslábnoucí silou v širokém pásmu otáček.
S motorem spolupracovala trochu starší, ale stále vynikající sedmistupňová automatická převodovka S tronic. Dvě elektrohydraulicky ovládané spojky měnily rychlosti sametově hladce během pouhého okamžiku. Chválím i rozvahu, s jakou automat řadil. Je ale pravdou, že jsem po něm nikdy nechtěl závodnické tempo, o to však ani nejde. Tohle je spíše dálniční křižník.
Jakkoli silnější a lepší motor nebo rychlejší převodovka nic nezmůžou, pokud nebude skvěle odladěný podvozek. Mé motoristické já v A7 zaplesalo. Tak jistý podvozek, agilní a čitelný jsem nečekal. Stejně tak i tu zábavu, kterou mi nabízel. Adaptivní tlumiče fungovaly velmi zdatně. A to i přesto, že auto bylo na 20-ti palcových kovaných kolech. Nebudu dlouho zapírat, že právě větší rozměr kol, zapříčinil trochu snížený komfort na ražských ulicích plných kanálů a děr. To je krutá daň za krásu. Jinak zvládal filtrovat vše velmi dobře a až na zmíněné bouchnutí při přejezdu hlubšího kanálu či díry, předváděl působivý komfort.
Zklamáním bylo necitlivé a sterilní řízení. To však neubírá na jeho přesnosti a dobré zpětné vazbě. Zato brzdy se přesně a jednoduše dávkovaly, neslábly a měly dostatek síly zastavit dvoutunové monstrum.
A skoro závěrem této části zmíním pohon všech kol quattro. Ten legendární pohon všech kol...V Audi A7 Sportback se jedná o permanentní čtyřkolku, která má trakci za každé situace a na všech možných površích. Sníh, bláto, voda, suchá silnice, prostě vše, co mě za týden testování potkalo, neznamenalo sebemenší problém a zaváhání. A navíc, na zasněžené ploše s částečně vypínatelným ESP, které vás pustí hodně daleko, si užijete tu pravou zimní zábavu.
Závěrem ještě jedna, pro někoho méně, pro jiného zase více zajímavá informace. Spotřeba, kterou u auta za minimálně 1,5 milionu řešit asi moc nebudete, nebyla příliš vysoká. Normované hodnoty jsou samozřejmě z říše snů, ale pokud si uvědomíme, že máme téměř dvoutunový automobil s permanentní čtyřkolkou a výkonem 200 kW, tak výsledný týdenní průměr 7,1 litrů na 100 km není ani náhodou špatný.
Resumé – kde je chyba?
Audi A7 Sportback není bez chyby. Sterilní řízení, málo místa na hlavu na zadních sedadlech nebo trochu únavné ovládání sklápění zrcátek. Tyto zdánlivé nedostatky, jsou však bohatě převýšeny nabízenou elegancí, praktičností, vynikajícím motorem s převodovkou a pohonem všech kol.
A ty příplatky tvořící téměř polovinu základní ceny? To jednoduše patří do světa prémiových vozů. Pokud se vám to nelíbí, zřejmě nepatříte do cílové skupiny.
Celkové hodnocení: 97 %
Základní cena: 1 381 900,- Kč
Cena testované verze: 2 093 800,- Kč
Klady:
+působivý design
+jisté jízdní vlastnosti
+vynikající agilní motor
+matrix beam LED světlomety
Zápory:
-sterilní řízení
-sklápění vnějších zpětných zrcátek
Motorizace:
Vznětový přeplňovaný vidlicový šestiválec
objem: 2967 cm3
nejvyšší výkon: 200 kW při 3500 až 4250 ot/min
největší točivý moment: 580 Nm při 1500 až 3250 ot/min
palivo: nafta
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 5,7 s
Spotřeba: město/mimo/kombi 6,0/4,7/5,2 l
Rozměry:
Zavazadlový prostor: 535 l
Objem nádrže: 73 l
Pohotovostní hmotnost: 1905 kg
Rozměry pneumatik: 255/35 R20
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.