TEST: Mégane Grandtour 220 GT – pěkně rychlý batoh

ar2, 26. ledna 2015, 07:33 Google+

Jsem otec od rodiny, chci se bavit za volantem, mám rád svižnou jízdu a poohlížím se po novém autě. Manželka mi nedovolí nic, co není rodinné a já nechci přijít o svou zálibu v řízení. Kde mám hledat? Nejspíše Octavie Combi RS, ale co třeba Mégane R.S., ale s pořádným kufrem? Něco takového Renautl nabízí. Označuje ho Mégane Grandtour 220 GT a nám nyní prošel redakčním testem. Jak si vedl?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
renault mégane

renault mégane | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Letos koncem léta jsem měl možnost testovat Mégane R.S. Nefalšovaný, surový hothatch, král ringu a motoristickou lahůdku v jednom. Řidičská zábava v pravém slova smyslu. Pln nadějí jsem si minulý týden přebíral klíčky od jejího téměř pokrevního sourozence, s menším výkonem, méně propracovaným řízením a podvozkem a především větším prostorem pro posádku a zavazadla…

 

Design – vlk v rouše beránčím

Mégane Grandtour 220 GT zdatně klame tělem. Myslím, že pokud by nebyl obut na 18-ti palcových kolech, kdekdo by si ani nevšiml, že se jedná o civilnější „eReSo“. Však posuďte sami. Výrazné odlišení od klasického Mégane tu není.  Trochu jiný nárazník, pár detailů navíc. Žádné výrazné spitery, spoilery, koncovky výfuku a difuzory. Prostě nenápadný kombík, skvěle maskující své dovednosti.

Na druhou stranu, i přes svou relativní umírněnost, co se do sportovních ambicích promítnutých v designu týče, strhávalo auto velkou pozornost. Nejvíce pokukovali řidiči nových „firemních“ Octavií. A je pravda, že v této modré metalíze, za kterou si mimochodem připlatíte tučných 19 tisíc, vypadá Mégane úchvatně!

Přesto modernizace, kterou prošla celá řada Mégane, přinesla jedno výrazné mínus. Nový design světlometů vypadá velmi dobře, připravil však auto o možnost dovybavení xenony. To při přihlédnutí k faktu, že přítomné halogeny svítí dosti špatně, je velké mínus.

Interiér – poloviční R.S.

V interiéru už nenajdete skořepinové Recaro sedačky a to ani za příplatek. Spokojit se musíte s civilnějšími sedačkami, které nejsou špatné. Sice nepodrží tělo tak dobře jako skořepiny, ale v rámci třídy jsou na špici. Velmi příjemná je i kombinace kůže a kvalitní látky. K posedu a pozici za volantem tak nemám výraznější připomínky.

Volant je rovněž v pořádku, a to jak do průměru, tak do tloušťky věnce. To samé platí i o řadící páce, která sice nepadne tak dobře do ruky, jako hlavice řadící páky u Octavie RS, ale i tak působí a vypadá celkem obstojně. Marně ale budete hledat ruční brzdu. Ptám se tedy Renaultu, proč? Vždyť u R.S. jí máte, to bylo tak nezbytné jí odstranit? Na druhou stranu stejně nelze vypnout ESP, tak by její praktické využití pro lepší jízdní zážitky bylo stejně liché.

Karoserie kombi přináší jasně viditelné výhody oproti třídveřovému RSu. Více místa ve předu nečekejte. Je to však průměr, který  postačí drtivé většin z nás. Stejné je to i co do místa na zadních sedadlech, kde se vměstnají i tři dospělí pasažéři. Velkým plus je ale zavazadlový prostor. Co do velikosti sice nepatří ke špičce, ale i tak zvládne přepravit spoustu zavazadel. Bohužel ztrácí kladné body v oblasti praktičnosti. Háčky, nebo úložné prostory zde najdete v té nejmenší možné míře a ovládání rolety? Škoda mluvit…

Motor a jízda – proč jen tak elektronika

To, proč si budete chtít koupit Mégane Grandtour 220 GT,bude především řidičský zážitek, který vám bude nabízet kombinace skvělého motoru a precizního podvozku. Zábavu však zřejmě překazí elektronika.

Pod kapotou je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec, který je totožný s tím, který naleznete u Mégane R.S.. Jen je o 45 koní slabší a trochu utlumenější. To však neznamená, že by nebyl stejně výjimečný. Ohromně agilní, s neuvěřitelnou chutí po otáčkách s gradujícím nástupem výkonu, malou prodlevou turbodmychadla a skvělou odezvou na plyn. Všechna tato slast je doprovázená jadrným zvukem, který mým uším lahodil natolik, že jsem jej chtěl poslouchat stále dokola.

Motoru zdatně sekunduje šestistupňová přímo řazená převodovka. S dobře navazujícími rychlostmi a s krátkými a přesnými drahami. Spojkový pedál by sice mohl mít trochu tužší chod, ale jeho čitelnost je vynikající.

Brzdy sice nemají třmeny Brembo, jako u Mégane R.S., ale i tak mají dlouhou výdrž, příjemně se dávkují a fungují téměř ihned.

Podvozek uzavírá kruh toho nejlepšího. Čitelný, agilní a velmi jistý. Celkově sice mírně nedotáčivý, ale na limitu předvídatelný. Auto kopíruje stopu ochotně a přesně. A to i díky přesnému řízení, které je výrazně méně komunikativní, než u RSa, ale stále se jedná o velmi dobrý výsledek.

Teď končí všechna chvála a nastává čas snad největší kritiky, kterou k autu mám. Nad čím nelze mávnout rukou je elektronika. Kontrola stabilizace nelze vypnout vůbec ne. Jistě, třeba Octavie RS také nemá zcela vypínatelné ESP, ale u Mégane Grandtour 220 GT nelze nastavit ani benevolentnější sportovní mód. Kontrola trakce sice vypnout lze, ale je v tom háček. Jakmile překročíte rychlost  km/h opět se zapne. Tím pádem se veškeré skutečně sportovní ambice rozplynou jako dým.

Spotřeba je adekvátní výkonu a jízdnímu stylu. V klidu se dostanete dlouhodobě k 8 litrům na 100 km. Při ostřejším tempu, kdy vám do řízení ještě nebude zasahovat elektronika, bude spotřeba oscilovat mezi 11 a 13 litry. Při velmi ostrém tempu, kdy vám bliká neustále kontrolka trakce a stabilizac se apetit přiblíží i k hranici 17-ti litrů. Náš týdenní průměr, při občasném svižném tempu, městském poskakování Prahou, klidném projíždění mimoměstskou krajinou a dálničními přesunem, se zastavil na 10,5 litrech.

Závěr – globálně dobrý, k tomu i levný

Přímá konkurence domácí Octavie RS kombi není příliš velká. I díky tomu se jeví Mégane Grandtour 220 GT jako velmi zajímavá koupě, a to zvlášť po nahlédnutí do ceníku. Základní cena je 522 900 Kč. To je o více než 150 tisíc méně, než za kolik se prodává Octavie RS kombi. Přitom se nejedná o nějak výrazně horší auto. Perfektní motor, precizní podvozek, vyspělé řazení a řízení, nabídka prostoru či poměrně zajímavý ač decentní design smete i ten fakt, že elektronika vás nepustí na hranice samotného auta. Vždyť se stále jedná o rychlý kufr pro rodinu, nikoliv o pravověrný hothatch a s tímto vědomím si jej musíte pořídit, stejně jako u konkurenční a dražší Octavii RS kombi.

Celkové hodnocení: 91 %

 

Základní cena: 522 900,- Kč

Cena testované verze: 608 000,- Kč

 

Klady:

+pružný a silný motor

+přesné řazení

+jistý podvozek

+nízká cena

 

Zápory:

-nevypínatelná stabilizace a protiprokluz

-absence xenovových světlometů

-absence klasické ruční brzdy

 

Motorizace:

Zážehový přeplňovaný čtyřválec

objem: 1998 cm3

nejvyšší výkon: 162 kW při 5500 ot/min

největší točivý moment: 320 Nm při 2400 ot/min

palivo: benzín

 

Provozní vlastnosti:

Maximální rychlost: 240 km/h

Zrychlení 0 - 100 km/h: 7,6 s

Spotřeba: město/mimo/kombi 9,6/6/7,3 l

 

Rozměry:

Zavazadlový prostor: 486 l

Objem nádrže: 60 l

Pohotovostní hmotnost: 1463 kg

Rozměry pneumatik: 225/40 R18

Vytisknout

Diskuze: TEST: Mégane Grandtour 220 GT – pěkně rychlý batoh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

audi a3

Audi RS3 Sportback v modré metalíze se vám prostě bude líbit

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud