TEST: Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC Executive ADAS 1

, foto:
ar5 5. ledna 2015 12:00
Sdílej:

Redakčním testem nám hned na úvod nového roku prošlo japonské kombi nižší střední třídy. Tím je opět stávající Honda Civic Tourer, pod jejíž kapotou tentokrát pracoval zážehový motor 1.8 i-VTEC spojený s manuální převodovkou se šesti stupni. Dravé linky karoserie, obří zavazadelník a nejsilnější motor v nabídce, stačí to na tvrdou konkurenci?

Design

Honda Civic Tourer už v naší redakci jednou byla a už tenkrát jsem byl z jejího aktuálního designu trošku vedle. Je to ale myšleno v pozitivním slova smyslu, protože tak sexy a dravě vypadající automobil jen tak na automobilovém trhu nenajdete. Za vše mluví pozvolna svažující se střecha, která zasahuje až do poslední řady bočních oken, zkosená přední část a nebo žraločí ploutev na střeše. To vše hovoří v prospěch aerodynamiky, kdy provedení Tourer dosahuje koeficientu odporu vzduchu CX = 0,31. Dle mého názoru se jedná o hodně povedený design, jenž v našem případě podtrhoval i sněhově bílý lak karoserie.

Interiér a výbava 

Tehdy testované naftové provedení Toureru nemělo plnou výbavu, ovšem ani tak se nemuselo za nic stydět. Kabina dnešního testovaného kousku dávala na obdiv to nejlepší z výbavy Executive. To znamená, že mě hýčkala kožená sedadla s elektricky nastavitelnou tuhostí bederní části a též s elektricky nastavitelným „rozevřením“ bočnic. To je hodně šikovný prvek pro situace, kdy do sedadla usednou hned po sobě dva naprosto rozdílné typy postav. Díky tlačítku na boku sedačky řidiče se jednoduše bočnice stáhnou či rozevřou, aby se tam dotyčný řidič pohodlně usadil.

Kožený středně rozměrný volant disponoval bílým kontrastním prošíváním, kůže je příjemná na dotek a volant ani není zbytečně přehlcen tlačítky. Je ale pravdou, že to chce chvíli strpení, než si zvyknete, co se kde s čím ovládá. Příjemně vypadající je i obložení středového panelu, po delším čase bych se ale bál, že zde dojde k drobným škrábancům. V nejvyšší výbavě vozu nechybělo snad absolutně nic, přítomen byl i bezpečnostní paket ADAS 1. Ten, obsahuje hned několik prvků výbavy: protikolizní systém fungující do rychlosti 30 km/h, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém rozpoznávání dopravních značek, detekci objektů v mrtvém úhlu, asistent při couvání z mrtvého úhlu, automatické přepínání dálkových světel a vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou. Musím uznat, že všechny prvky jsou opravdu potřebné a snad jen automatické přepínání dálkových světel by mohlo být dokonalejší.

Posez v kožených sedačkách je vynikající, platí to samozřejmě i o zadní řadě. Sedadla jsou příjemně měkká, bočnice mé tělo pevně podrželi i v prudkých zatačkách a aní vetší porce ujetých kilometrů naráz mi nedělala problém. Místa nad hlavou je zde dostatek, i vysoké osoby se na přední sedadla usadí bez větších problémů, problém možná bude pro někoho příliš vysoko postavené sedadlo řidiče. To je i na nejnižší pozici na můj vkus moc vysoko, ale může se jednat o můj čistě subjektivní dojem.

Rodinný Tourer dostal protažení zadního převisu o 220 milimetrů a tak se vůz může chlubit zavazadlovým prostorem o základním objemu 624 litrů! Díky tomu, že palivová nádrž je pod předními sedadly (ano čtete správně), je pod podlážkou v zavazadelníku další schránka o objemu 117 litrů. Pokud někdo bude chtít Civica Tourer pořádně naložit, po sklopení zadní řady sedadel do příkladné roviny, se naskytne výsledný objem 1668 litrů. Při otevření víka kufru se vyšší postavy nedotknou svou hlavou víka kufru, za což uděluji Hondě kladné body. 

Motor a jízda

Zážehový čtyřválec 1.8 i-VTEC nabízel výkon 142 koní a točivý moment 174 Nm. S motorem spolupracovala manuální krátce odstupňovaná a přesná převodovka, ale co se týče jízdních dovedností, mám pocit, že uvedený výkon na provedení Tourer není zas tak moc, jak by se mohlo zdát.

Při dálničním tempu 130 km/h motor točí 3300 ot/min. a už v tu chvíli se do kabiny dostává nepříjemný hluk motoru, který může někoho obtěžovat. Pokud jedete po naprosté rovině, motor si v této rychlosti řekne o 7,9 litru na 100 km, pokud však přijde sebemenší kopec či mírné delší stoupání, spotřeba letí k hranici 11 litrů. Jízda ve městě s velkým kombíkem zahrnovala ranní pravidelné zácpy skrze celou Prahu a výsledná kombinovaná spotřeba se ustálila na cifře 8,7 litru. Za dobu testu jsem pak s velkou snahou a sebezapřením dosáhl výsledné kombinované spotřeby 8,1 litru na 100 km. Konečnou spotřebu má na svědomí i ekologicky smýšlející systém Start Stop a zelené tlačítko na palubní desce ECON. To v případě aktivace sníží výkon klimatizace a omezuje reakce motoru při sešlápnutí plynového pedálu.

O jízdní komfort se v nejvyšší výbavě staral i podvozek s adaptivními tlumiči, jenž nabízeli hned tři stupně nastavení (Normal, Comfort a Dynamic). Už jednou jsem tento prvek v testovaném Civicu měl a opět musím uznat, že rozdíl mezi jednotlivými stupni nastavení je opravdu znát. Nejtužší režim Dynamic se hodí na hladké okresní silnice, vůz se v tomto režimu naklání jen minimálně, zatímco režim Comfort a Normal se hodí na obvyklé české cesty. Zvláště Comfort dokáže vyžehlit i opravdu velké výmoly a přitom se stále automobil přehnaně v zatáčkách nenaklání.

Resumé

Po druhé otestovaný Civic Tourer opět nezklamal. Nabízí hodně vnitřního prostoru, obří zavazadelník, ve stupni Executive opravdu bohatou výbavu a s benzínovým motorem je to vhodná volba pro ty, kteří nechtějí pod kapotou poslouchat traktorový projev. Jenže právě naftové provedení se mi zdá o něco lepší, pocitově bylo živější a celkové jízdní zážitky byly z mého pohledu o trošku lepší. Mojí volbou by tak byl naftový Civic Tourer, jenž má výrazně nižší spotřebu, vyšší točivý moment a i nejvyšší maximální rychlost 195 km/h není na dnešní poměry vůbec špatná.

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena: 487 900 Kč

Cena testované verze: 619 900 Kč

KLADY

- přesné řízení a řazení

- obří zavazadelník

- bohatá výbava

- dynamický vzhled karoserie

ZÁPORY

- vysoká spotřeba

- slabší odezva na plynový pedál

Motorizace zážehový atmosférický čtyřválec  objem: 1798 cm3 nejvyšší výkon: 104 k při 6500 ot/min. největší točivý moment: 174 Nm při 4300 ot/min. palivo: benzín   Výkon nejvyšší maximální rychlost: 210 km/h zrychlení z 0 na 100 jm/h: 9,2 sekundy spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 7.8 l /5.5 l / 6.4 l objem palivové nádrže: 50 litrů

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.