TEST: Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi - kombík pro masy

ar2, 10. listopadu 2014, 07:16 Google+

Mégane Grandtour není nejhezčí, nemá nejvyspělejší technologie, ani nejmodernější motory či výbavu. Má tedy cenu uvažovat při výběru rodinného kombíku i nad tímto Francouzem? Rozhodně má a já vám v následujícím testu řeknu proč ano, ale také proč třeba ne.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
renault mégane

renault mégane | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

U Méganu klepe nová generace na dveře a ještě chvíli bude. Aktuálně je tedy Mégane za velmi atraktivních cenových podmínek. Sice se nejedná o auto vybavené posledními technologiemi a nejmodernějším interiérem, ale své kladné stránky má stále. I díky tomu se jedná o poměrně oblíbený automobil a to nejen ve své domovině ve Francii, ale také v našich končinách.

Design – oko potěší

Vzhled exteriéru Méganu Grandtour bych označil trochu troufale, ač zaslouženě, za nadčasový. Už jej v této podobě od roku 2012, kdy prošel faceliftem. Design nese charakteristické znaky pro současné modely Renault. Tedy výrazné logo, impozantní tvary, LED světla pro denní svícení a chromované doplňky.


Přídi dominuje nejen znak výrobce, ale také vhodně zakomponované světlomety, které jsou protáhnuté do kapoty a blatníků. Elegantní křivky pokračují přes bok až k zadnímu víku zavazadlového prostoru. Jedinou výtku mám k spodní části bočních dveří, kde nad prahy jsou trochu nevzhledné ochranné lišty.

Interiér – tak jak jej již známe

Interiér Méganu se po faceliftu nezměnil a tak je tu to samé, na co jsme od roku 2008 zvyklí. Oblé tvary palubní desky, výrazná dekorační lišta a celkově bytelné zpracování. I když design nepatří k posledním výstřelkům doby, nemůžeme mu co se týče vzhledu nic vytknout.
Opět nás zklamaly materiály, které nejsou příliš valné kvality a víme, že Renault umí i lepší. Interiér tak působí o trochu méně hodnotným dojmem, než třeba u nového Clia nebo Scénica.

Sedačky jsou velmi měkké, pohodlné, ale neposkytují téměř žádné boční vedení, zato nabízí vepředu poměrně vysoký posaz. Zadní sedačky jsou stejně měkké, ale mají kratší sedák a pod pravým i levým zadním sedáku je nějaký tvrdý kus plastu.

Co se týče prostoru, zde je vše v pořádku. Nad hlavou je prostoru dost, tedy pro všechny krom basketbalistů, v podélném i příčném směru si stěžovat také nebudete a prostoru zde je více, než třeba u i30 SW.

Velkým plusem Grandtouru je zavazadlový prostor, který má objem 486 litrů. Zavazadelník je dobře přístupný, nemá shod ani vysokou nakládací hranu. Je dostatečně široký a dlouhý. Jediná výtka směřuje k platu, které se zasouvá a vysouvá trochu složitěji a nepůsobí příliš dobrým dojmem. Tomu však můžete klidně odpustit, protože kufr je dobře tvarovaný a vejde se toho do něj skutečně mnoho.

Jízda – příjemně jistý, celkem úsporný

Mégane si získal nejednoho zákazníka díky dobrým jízdním vlastnostem a i nízkým provozním nákladům, obojí je v našem případě pravda, ale jen částečně, teď však hezky popořádku.

Pod kapotou pracuje osvědčený vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 110 koní a 260 N.m. točivého momentu. Výrobce udává velmi zajímavou hodnotu dojezdu na jednu nádrž, který má být až 1700 km. Působivé, že? Jak se k tomu dostali? Zaprvé normovanou kombinovanou spotřebou 3,5 litru na 100 km, ale také poctivou nádrží s objemem 60 litrů. Třeba taková Octavia má jen 50 litrovou, a když už je řeč o Octavii, ta ve verzi GreenLine má kombinovanou spotřebu dokonce jen 3,2 litru. Nechme chvíli spotřebu být, vrátím se k ní za chvílí…

Jedna pětka příjemně táhne již od nízkých otáček a trochu letargicky se vytáčí až do středně vysokých, přičemž sílu má v celém tomto spektru. Nejlépe se však cítí v těch nízkých otáčkách, tedy někde okolo 1700-2000 ot./min. Tam se také nalézá maximum točivého momentu a hlavně je motor velmi tichý a kultivovaný.

Převodovka je velmi dobře odstupňovaná, jednotlivé dráhy šestistupňového manuálu sice nejsou perfektně přesné, jako třeba u Golfu, ale hledat rychlosti nebudete. Spojka je velmi dobře čitelná a rychle se s ní naučíte pracovat. Stejně tak i dávkovatelnost brzd je solidní i jejich výdrž a síla.

Na rozdíl od převodovky je řízení velmi přesné, dobře reaguje na vaše korekce volantem a dokonce se v něm nachází i nějaká ta zpětná vazba. Ostatně ani podvozek není špatný. Ba naopak, ve Francii jej naladili optimálně. Je konejšivě pohodlný, precizně filtruje nerovnosti a problém mu dělají až jen velmi výrazné říčné nerovnosti. Přes toto pohodlné nastavení nestrádá na skvělé ovladatelnosti a nutné dávky jistoty. Celkově tak konstatuji, že Mégane opět nezklamal a připravil pro řidiče zajímavý mix jízdních vlastností.

Mégane Grandtour 1,5 dCi má jezdit za 3,5 litru, tahle hodnota je však z říše snů a nám se stěží při skutečně defenzivní jízdě a zapojení všech sil a soustředění, podařilo dosáhnout spotřeby 4,5 a to se jednalo o konstantní 100 na dálnici, pak kratší úsek mimo město a další část ve městě. Při normálním ježdění počítejte se spotřebou 5-5,5 litru na 100 km. Je ale pravda, že testovaný kus byl obut na zimních pneumatikách s průměrem 17“ a šířkou 205 mm.

Resumé – zajímavý mix za velmi lákavou cenu

Mégane Grandtour jistě není to nejlepší co ve třídě seženete. On si na to ani nehraje. Nabízí především zajímavý poměr ceny a výkonu. Přitom zvládá to nejdůležitější téměř bravurně. Dostanete rodinný kombík s jistými jízdními vlastnostmi, poměrně úsporným a schopným motorem, zajímavý design a docela velkou dávku praktičnosti. Oproti třeba Hyundaii i30 SW má v těchto aspektech návrh, bude ale strádat v odhlučnění, zpracování interiéru a kvalitě ergonomie. Pokud ještě váháte, podívejte se na cenu. Základ je 294 900,- za nejlevnější naftový motor dáte 354 900,-, tak co říkáte? To není špatné.

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena: 294 900,- Kč

Cena testované verze: 511 800,- Kč

 

Klady:

-nadčasový design

-dobrý mix jízdních vlastností

-poměr cena / výbava

Zápory:

-zastaralý interiér

-odhlučnění

 

Motorizace:

Vznětový přeplňovaný čtyřválec

objem: 1461 cm3

nejvyšší výkon: 81 kW při 4000 ot/min

největší točivý moment: 260 Nm při 1750 ot/min

palivo: nafta

 

Vytisknout

Diskuze: TEST: Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi - kombík pro masy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

Panel klimatizace, ilustrační foto

Auta, lidé, klimatizace, nejde jen o komfort, ale i o zdraví

Ilustrační foto

Jak postupovat při nehodě v zahraničí a zkušenost se švýcarským lumpem

Peugeot e-208 GT

Test Peugeot e-208, lvíček na baterky

Harley Davidson

Nová generace Harley-Davidson Sportster

Red Bull

VIDEO: Reklama na Česko a Slovensko v podání formule Red Bull aneb "From castle to castle"

Jeep Willys

US Army se s konstruktéry džípu nemazala. Pro jméno legendy jsou tři hypotézy

Tatra buggyra racing

Soutěž o jízdu v terénních speciálech Tatra

reklama

Doporučujeme

Aktuální speciální nabídky Renaultu a Dacie na listopad 2014 - anotační foto

Aktuální speciální nabídky Renaultu a Dacie na listopad 2014

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

  2. Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

  3. Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

  4. Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

  5. Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

  6. Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud