TEST: Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi - kombík pro masy

ar2, 10. listopadu 2014, 07:16 Google+

Mégane Grandtour není nejhezčí, nemá nejvyspělejší technologie, ani nejmodernější motory či výbavu. Má tedy cenu uvažovat při výběru rodinného kombíku i nad tímto Francouzem? Rozhodně má a já vám v následujícím testu řeknu proč ano, ale také proč třeba ne.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
renault mégane

renault mégane | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

U Méganu klepe nová generace na dveře a ještě chvíli bude. Aktuálně je tedy Mégane za velmi atraktivních cenových podmínek. Sice se nejedná o auto vybavené posledními technologiemi a nejmodernějším interiérem, ale své kladné stránky má stále. I díky tomu se jedná o poměrně oblíbený automobil a to nejen ve své domovině ve Francii, ale také v našich končinách.

Design – oko potěší

Vzhled exteriéru Méganu Grandtour bych označil trochu troufale, ač zaslouženě, za nadčasový. Už jej v této podobě od roku 2012, kdy prošel faceliftem. Design nese charakteristické znaky pro současné modely Renault. Tedy výrazné logo, impozantní tvary, LED světla pro denní svícení a chromované doplňky.


Přídi dominuje nejen znak výrobce, ale také vhodně zakomponované světlomety, které jsou protáhnuté do kapoty a blatníků. Elegantní křivky pokračují přes bok až k zadnímu víku zavazadlového prostoru. Jedinou výtku mám k spodní části bočních dveří, kde nad prahy jsou trochu nevzhledné ochranné lišty.

Interiér – tak jak jej již známe

Interiér Méganu se po faceliftu nezměnil a tak je tu to samé, na co jsme od roku 2008 zvyklí. Oblé tvary palubní desky, výrazná dekorační lišta a celkově bytelné zpracování. I když design nepatří k posledním výstřelkům doby, nemůžeme mu co se týče vzhledu nic vytknout.
Opět nás zklamaly materiály, které nejsou příliš valné kvality a víme, že Renault umí i lepší. Interiér tak působí o trochu méně hodnotným dojmem, než třeba u nového Clia nebo Scénica.

Sedačky jsou velmi měkké, pohodlné, ale neposkytují téměř žádné boční vedení, zato nabízí vepředu poměrně vysoký posaz. Zadní sedačky jsou stejně měkké, ale mají kratší sedák a pod pravým i levým zadním sedáku je nějaký tvrdý kus plastu.

Co se týče prostoru, zde je vše v pořádku. Nad hlavou je prostoru dost, tedy pro všechny krom basketbalistů, v podélném i příčném směru si stěžovat také nebudete a prostoru zde je více, než třeba u i30 SW.

Velkým plusem Grandtouru je zavazadlový prostor, který má objem 486 litrů. Zavazadelník je dobře přístupný, nemá shod ani vysokou nakládací hranu. Je dostatečně široký a dlouhý. Jediná výtka směřuje k platu, které se zasouvá a vysouvá trochu složitěji a nepůsobí příliš dobrým dojmem. Tomu však můžete klidně odpustit, protože kufr je dobře tvarovaný a vejde se toho do něj skutečně mnoho.

Jízda – příjemně jistý, celkem úsporný

Mégane si získal nejednoho zákazníka díky dobrým jízdním vlastnostem a i nízkým provozním nákladům, obojí je v našem případě pravda, ale jen částečně, teď však hezky popořádku.

Pod kapotou pracuje osvědčený vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 110 koní a 260 N.m. točivého momentu. Výrobce udává velmi zajímavou hodnotu dojezdu na jednu nádrž, který má být až 1700 km. Působivé, že? Jak se k tomu dostali? Zaprvé normovanou kombinovanou spotřebou 3,5 litru na 100 km, ale také poctivou nádrží s objemem 60 litrů. Třeba taková Octavia má jen 50 litrovou, a když už je řeč o Octavii, ta ve verzi GreenLine má kombinovanou spotřebu dokonce jen 3,2 litru. Nechme chvíli spotřebu být, vrátím se k ní za chvílí…

Jedna pětka příjemně táhne již od nízkých otáček a trochu letargicky se vytáčí až do středně vysokých, přičemž sílu má v celém tomto spektru. Nejlépe se však cítí v těch nízkých otáčkách, tedy někde okolo 1700-2000 ot./min. Tam se také nalézá maximum točivého momentu a hlavně je motor velmi tichý a kultivovaný.

Převodovka je velmi dobře odstupňovaná, jednotlivé dráhy šestistupňového manuálu sice nejsou perfektně přesné, jako třeba u Golfu, ale hledat rychlosti nebudete. Spojka je velmi dobře čitelná a rychle se s ní naučíte pracovat. Stejně tak i dávkovatelnost brzd je solidní i jejich výdrž a síla.

Na rozdíl od převodovky je řízení velmi přesné, dobře reaguje na vaše korekce volantem a dokonce se v něm nachází i nějaká ta zpětná vazba. Ostatně ani podvozek není špatný. Ba naopak, ve Francii jej naladili optimálně. Je konejšivě pohodlný, precizně filtruje nerovnosti a problém mu dělají až jen velmi výrazné říčné nerovnosti. Přes toto pohodlné nastavení nestrádá na skvělé ovladatelnosti a nutné dávky jistoty. Celkově tak konstatuji, že Mégane opět nezklamal a připravil pro řidiče zajímavý mix jízdních vlastností.

Mégane Grandtour 1,5 dCi má jezdit za 3,5 litru, tahle hodnota je však z říše snů a nám se stěží při skutečně defenzivní jízdě a zapojení všech sil a soustředění, podařilo dosáhnout spotřeby 4,5 a to se jednalo o konstantní 100 na dálnici, pak kratší úsek mimo město a další část ve městě. Při normálním ježdění počítejte se spotřebou 5-5,5 litru na 100 km. Je ale pravda, že testovaný kus byl obut na zimních pneumatikách s průměrem 17“ a šířkou 205 mm.

Resumé – zajímavý mix za velmi lákavou cenu

Mégane Grandtour jistě není to nejlepší co ve třídě seženete. On si na to ani nehraje. Nabízí především zajímavý poměr ceny a výkonu. Přitom zvládá to nejdůležitější téměř bravurně. Dostanete rodinný kombík s jistými jízdními vlastnostmi, poměrně úsporným a schopným motorem, zajímavý design a docela velkou dávku praktičnosti. Oproti třeba Hyundaii i30 SW má v těchto aspektech návrh, bude ale strádat v odhlučnění, zpracování interiéru a kvalitě ergonomie. Pokud ještě váháte, podívejte se na cenu. Základ je 294 900,- za nejlevnější naftový motor dáte 354 900,-, tak co říkáte? To není špatné.

Celkové hodnocení: 86 %

Základní cena: 294 900,- Kč

Cena testované verze: 511 800,- Kč

 

Klady:

-nadčasový design

-dobrý mix jízdních vlastností

-poměr cena / výbava

Zápory:

-zastaralý interiér

-odhlučnění

 

Motorizace:

Vznětový přeplňovaný čtyřválec

objem: 1461 cm3

nejvyšší výkon: 81 kW při 4000 ot/min

největší točivý moment: 260 Nm při 1750 ot/min

palivo: nafta

 

Vytisknout

Diskuze: TEST: Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi - kombík pro masy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Aktuální speciální nabídky Renaultu a Dacie na listopad 2014 - anotační foto

Aktuální speciální nabídky Renaultu a Dacie na listopad 2014

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud