Ve světě manažerských vozů se to hemží sterilními Passaty nebo všudy přítomnými Superby. To však neznamená, že nemůžete mít auto obdobných kvalit s charismatem a stylem, který vám sedne jako oblek na míru. Teď mám namysli nový Peugeot 508, který prošel faceliftem a je horkým kandidátem na pozici manažerského vozu.
V redakci jsme týden testovali 508 ve verzi kombi, neboli SW s dvoulitrovým dieselem s výkonem 110 kW tedy 150 koní a s šestistupňovou přímo řazenou manuální převodovkou. Tento sympatický kombík se staví proti takovým velikánům jako je již zmíněný Volkswagen Passat, domácí Škoda Super, nebo mediálně protlačovaná Hyundai i40. V čem tyto konkurenty 508 předčí a v čem naopak na své soky nestíhá se dočtete v následujících řádcích.
Design – světla jako její identita
Čisté, ladné a noblesní křivky, v tom skví recept na okouzlující cestovní limuzínu potažmo kombík. Všude kolem sebe vyzařuje eleganci v té nejčistší podobě, přitom nepřichází o výrazný charakter. Ten ostatně tvoří především příď, do které je zakomponován znak lva, který je po faceliftu ještě dominantnější.
Kompletně přepracovaná příď působí dynamickým dojmem, který podtrhují přední světlomety s FullLED technologií. Jsou to právě světlomety, které jsou klíčovým prvkem, tvořícím základ její identity. A věřte nebo ne, právě světlomety strhávají na automobil největší pozornost. Během testování jsem si všiml, že po autě pokukovali řidiči ve vozech Audi, Mercedes nebo BMW, což mě velmi mile překvapilo.
Interiér a výbava – ve znamení komfortu
Peugeot se velmi snažil vnést do interiéru faceliftované 508 svěží vítr a především smysl pro detail a značnou dávku exkluzivity. Musím hned na začátku poznamenat, že se mu to částečně povedlo. Interiér působí hodnotným až luxusním dojmem. Tedy, pokud pomineme řadící páku a volant. Ten má rozměrná ramena a trochu menší tloušťku věnce, než bych si představoval. I když na něm je přehršel tlačítek, tak vám při jízdě nevadí a velmi příjemně se ovládají. Možná je škoda, že máte tlačítko na volantu k přepínání palubního počítače, který lze ovládat i páčkou pod volantem, proč jsou k dispozici dvě možnosti, mi je záhadou. Řadící páka se o něco lépe drží, než jak vypadá, alespoň není z kovu, takže v létě se nespálíte.
Toť ke kritice interiéru, nyní je čas pochválit sedadla, která jsou téměř perfektní. Příjemně tvarovaná, tak akorát tvrdá, a hlavně nabízí velmi širokou možnost nastavení, tudíž není vůbec žádný problém naleznout ideální pozici za volantem. A i po velmi dlouhé jízdě vystupujete uvolnění a v příjemné náladě a to hlavně díky sedadlům, která byla v kombinaci látka kůže. Místa je v kabině skutečně mnoho, v podélném směru a nad hlavou nebude mít potíže nikdo. Trochu rozměrnější středový tunel by někoho mohl krapet utiskovat, ale nebude to nic strašného. Cestující vzadu mají dostatek prostoru na nohy, ramena i hlavu a to v plném obsazení auta. Celý interiér prosvětluje prosklená střecha, která má plochu, jen pro zajímavost, 1,6 m2.
Pro ještě vyšší komfort jízdy je pro vás připraven Head-up displej, který promítá před řidiče údaje o aktuální rychlosti, nastaveném tempomatu a také data z navigace, tedy grafické znázornění, kde máte odbočit a za kolik metrů. Ostatně tato informace se může promítat i na palubním počítači, který má velmi nevzhlednou a zastaralou grafiku, Head-up displej je v tomto ohledu na zcela jiné úrovni.
Samozřejmě nechybí 7“ displej, kde naleznete vše od navigace, rádia, přehrávání multimédií, nastavení vozu až přes připojení k internetu a telefonu.
Testovaný vůz byl vybaven také elektronickým detekčním systémem, který nabízí startováním tlačítkem a samozřejmě komfortním odemykáním vozu přes kliku. Zamknete jednoduše přiložením prstu nebo dlaně na kliku. Auto se odemkne ve chvíli, kdy ruku prostrčíte klikou a než za ní zatáhnete auto je již odemknuté (samozřejmě za předpokladu, že máte u sebe v kapse, kabelce, tašce, klíč). Automobil startujete tlačítkem, které je nalevo od volantu (stejně jako u Porsche, kam tedy nejčastěji strkáte klíček).
Pro milovníky zavazadlových prostorů a všechny prakticky založené řidiče můžeme 508 SW s klidným srdcem doporučit. Francouzský kombík nabízí 550 litrů základního objemu a po sklopení zadních sedadel, vznikne prostor o objemu 1598 litrů. Víko zavazadlového prostoru je ovládané elektricky, což velmi usnadní nakládání a následné vykládání zavazadel, či další věcí, které v kufru vozíte.
Jízda – nejen dálniční koráb
Ač motor o objemu 2,0 litru a výkonu ne příliš oslnivých 150 koní. I tak je s ním 508 nečekaně živá a pružná. Motor má plynulý zátah od velmi nízkých otáček a vydrží až téměř do 4,5 tisíc otáček za minutu. Zdravá síla i chuť po otáčkách spolu s velmi kultivovaným chodem a tichým projevem je velmi dobou kombinací nejen na dálniční přesuny, ale také na mimoměstský povoz a předjíždění na okreskách, kde sice budete muset trochu myslet dopředu, pokud budete chtít přejíždět, ale udržíte krok s drtivou většinou ostatních řidičů.
Podvozek je konejšivě pohodlný a perfektně filtruje nerovnosti a další nástrahy našich silnic. Na druhou stranu poskytuje nutnou dávku opory a nepůsobí laxním dojmem. Potěšil také svou nízkou hlučností a až na hluk od podběhů nevíte téměř nic o menších nerovnostech, prostě je necítíte ani neslyšíte.
Šestistupňový manuál je sice poměrně dobře odstupňovaný, ale chod řadící páky v kulise řazení je trochu gumovější a postrádá „německou přesnost a preciznost“. Ovšem odezva na plynový pedál je na svou kategorii, prvotřídní, stejně tak dávkovatelnost a výdrž brzd.
Spotřeba se držela pod 6 litry na 100 km. Přitom jsme během týdne prokombinovali velmi rychlé dálniční přesuny i svižné tempo na okresních silnicích a samozřejmě i cestování skrze Prahu, tedy četné popojíždění v kolonách. Při troše snahy bychom se bez problémů dostali na průměr kolem 5,6 litru na sto kilometrů a klidně i o pár deci níž.
Resumé – charakter jako zbraň proti sterilní dokonalosti
Nová 508 SW není dokonalá. Má své neduhy, nevzhledný volant a řadící páka. Pár nedotažených detailů v interiéru a nebo gumový chod řadící páky v kulise řazení. Na druhou stranu nabízí osobité charizma, francouzský šarm, prostorný interiér a úsporný dvoulitr. Je tedy namístě popřemýšlet při výběru manažerského kombi, i o nové 508 SW, svezte se, určitě stojí zato.
Celkové hodnocení: 89 %
Základní cena: 626 000,- KčCena testované verze: 872 000,- Kč
Klady:
-charizmatický vzhled
-perfektní FullLED světlomety
-přesvědčivé jízdní vlastnosti
-úsporný motor
Zápory:
-gumový chod řadící páky
-drobné přešlapy v interiéru
Motorizace:
Vznětový přeplňovaný čtyřválec
objem: 1998 cm3
nejvyšší výkon: 110 kW při 3750 ot/min
největší točivý moment: 340 Nm při 2000 ot/min
palivo: nafta
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.