Motor vpředu, náhon na zadní kola, poctivá V6 s pořádným objemem a ohromným výkonem. To už je slušný základ na pořádnou zábavu. Nezkazí jí podvozek nebo osmistupňový automat?
Genesis Coupé bylo jako naprosté zjevení vedle obyčejných modelů Hyundai jako je třeba i20, i30 a nebo ix20. Jakoby tam Genesis jen zabloudil a po cestě dostal „Háčko“ do znaku. Původně americký produkt zavítal na starý kontinent s jasným poselstvím, zlepšit renomé značky i v Evropě, bohužel se v Čechách moc dobře neuchytil a i proto vám dnes na konci testu nemůžeme sdělit cenu, už se totiž u nás, musím dodat bohužel, neprodává.
Design – elegantně emotivní
To jak Genesis vypadá je striktně podřízeno vkusu amerického zákazníka. I proto v nás může design trochu evokovat vzhled amerických sporťáků. Nízká linie střechy, dlouhá přední kapota a nebo výrazná kola.
Boční linie je tvořena dvojicí křivek, první začíná u předního blatníku a směřuje až ke konci bočního okna. Druhá začíná v polovině dveří, navazuje na kliku a pokračuje až k víku kufru. Obě dvě směřují směrem nahoru a vytvářejí dojem sportovnosti a odhodlanosti.
Ostatně celý vůz působí dynamickým dojmem a jasně dává najevo, svou dravou povahu. Však se podívejte na jeho přísný pohled, který umocňují masivní světlomety, nebo zadní část, které dominují výrazné svítilny a dvojice koncovek výfuku.
Interiér – nejslabší část vozu, ale až tak špatné to není
Jak precizně a moderně působí exteriér, tak uvnitř nás čeká drobné zklamání. Snad nejhorší dojem dělá volant, který mi trochu připomněl doby starých Hyundaií, třeba takového Getze. Pokud se však naučíte nevzhledný střed volantu přehlížet, budete ve směs spokojení.
Sedadlo řidiče je elektricky polohovatelné a v kombinaci s nastavením volantu ve dvou osách si tu správnou polohu najdete poměrně rychle. Pod volantem se nachází „pádla“ řazení, která jsou sice z plastu, ale působí poměrně bytelným dojmem.
Středové konzoli vévodí trojice budíků, které indikují teplotu oleje, točivý moment a procento sešlápnutí plynového pedálu. Možná trochu odvádějí pozornost, ale jsou vskutku efektní. Pod nimi je ovládání klimatizace a schránka s USB připojením a 12V zásuvkou. Kolem této schránky nalezneme tlačítka vyhřívání sedadel, odmlžování čelního okna, vyhřívání zadního a přepínání na vnitřní a vnější okruh ventilace. Na samotném vrcholu přístrojové desky je menší, modře podsvícený displej, který v noci výrazně oslňuje, tak vám nezbyde nic jiného, než jej vypnout.
Samotná sedadla nabízí velmi příjemné sezení s dostatečným bočním vedením v oblasti stehen a boků. Sklápění a odsouvání sedadla je řešeno páčkou na zadní straně, takže cestující na zadních sedadlech mají komfortnější vystupování. Ostatně na zadních sedadlech je místa velmi málo. A to především nad hlavou. I s postavou 175 cm se nevejdete, takže cestování na zadních sedadlech je vskutku nouzové.
Zavazadlový prostor je velmi hluboký a mělký, na druhou stranu poskytuje prostor 330 litrů a zvládne odvést trojici kufrů a ještě zbude prostor pro další zavzazadla.
Jízda – fenomenální atmosféra
Nejlepší a nejúžasnější je motor. S objemem 3,8 litru, přímím vstřikováním benzínu GDI a samozřejmě šesti válci, tvoří perfektní celek, který se vám při každém sešlápnutí plynového pedálu odmění slastnou a nepopsatelně krásnou kombinací hromotného zvuku a gradujícího zátahu, který s rostoucími otáčkami sílí.
Ještě pár důležitých informací k srdci Genensisu. Jedná se o 3,8 V6 GDI agregát s výkonem 255 kW (348 koní) a ohromným točivým momentem 400 N.m. To je již slušný základ na zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,9 sekundy a maximální rychlost 260 km/h. To je vzhledem k hmotnosti bezmála 1,6 tuny, velmi úctyhodný výsledek.
Genesis těží z klasické koncepce, motor v předu, pohon zadních kol, téměř maximum. Chování vozu je dlouho neutrální, při velmi ostrém tempu začíná být přetáčivé. Nejedná se však o záludné ustřelování zádě, ale naprosto kontrolovatelné řízení smyku. Podvozek je v mezích komfortu tvrdý a poskytuje velkou dávku jistoty, kterou nerozhodí ani větší nerovnosti.
Motoru sekunduje automatická převodovka s celkem osmy rychlostmi. Řadí vcelku rychle, větší potíže jí dělá podřazení o více jak dva stupně, to si musíte chvíli počkat a nepomůže ani manuální režim. V tom elektronika sama přeřadí, jakmile se přiblížíte k červenému poli. Bohužel i v momentě, kdy se na jedničku protáčí kola a auto jede rychlostí 20-30 km/h, přitom za ideálních podmínek můžete mít jedničku zařazenou až do rychlosti téměř 50 km/h.
Ani dnes nevynecháme spotřebu. Při opravdu klidném tempu a ustálené jízdě mimo město a po dálnici, se nám podařilo dostat na spotřebu 10,6 litru na 100 km. Při trochu svižnější jízdě počítejte na stejném úseku se spotřebou o dva litry více. Městský provoz s občasným rychlejším opuštěním křižovatky znamená spotřebu nad 15 litrů na 100 km. A třeba taková 130 km/h rychlost na dálnici si vyžádá každých 100 ujetých kilometrů 12,5 litru. Náš celkový průměr po více než 1000 km byl 15,7 litrů na 100 km. Včetně dynamických zkoušek, testů a natáčení videí.
Závěr – nekončící radost, skončila
Ač se jedná o velmi vydařenou zadokolku s vynikajícím motorem, zajímavou výbavou a atraktivním vzhledem, už v nabídce tuzemského výrobce není. Nízký zájem donutil importéra Genesis Coupe vyřadit z nabídky. A to základ stál 950 tisíc a takto vybavený exemplář měl cenovku stále pod jeden milion korun. Doufejme tak, že se brzy objeví opět v nabídce, jednalo se o velmi zajímavou alternativu k Nissanu 370 Z.
Celkové hodnocení: 91 %
Klady:
-perfektní motor
-klasická koncepce
-arraktivní design
Zápory:
-starý design volantu
-málo místa nad hlavou
Motorizace:
zážehový šestiválec s uspořádáním válců V
objem: 3778 cm3
nejvyšší výkon: 255 kW při 6400 ot/min
největší točivý moment: 400 Nm při 5300 ot/min
palivo: benzín
Výkon:
nejvyšší maximální rychlost: 260 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,9 sekundy
spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 15.1 / 7 / 10
Rozměry:
objem zavazadlového prostoru: 330 litrů
hmotnost: 1570 kg
objem palivové nádrže: 65 litrů
rozměr pneumatik: 225/40 R 19, 245/40 R19
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.