TEST: Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 GDI – ohrožený druh

ar2, 23. října 2014, 06:30 Google+

Motor vpředu, náhon na zadní kola, poctivá V6 s pořádným objemem a ohromným výkonem. To už je slušný základ na pořádnou zábavu. Nezkazí jí podvozek nebo osmistupňový automat?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
hyundai genesis coupe

hyundai genesis coupe | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Genesis Coupé bylo jako naprosté zjevení vedle obyčejných modelů Hyundai jako je třeba i20, i30 a nebo ix20. Jakoby tam Genesis jen zabloudil a po cestě dostal „Háčko“ do znaku. Původně americký produkt zavítal na starý kontinent s jasným poselstvím, zlepšit renomé značky i v Evropě, bohužel se v Čechách moc dobře neuchytil a i proto vám dnes na konci testu nemůžeme sdělit cenu, už se totiž u nás, musím dodat bohužel, neprodává.

Design – elegantně emotivní

To jak Genesis vypadá je striktně podřízeno vkusu amerického zákazníka. I proto v nás může design trochu evokovat vzhled amerických sporťáků. Nízká linie střechy, dlouhá přední kapota a nebo výrazná kola.

Boční linie je tvořena dvojicí křivek, první začíná u předního blatníku a směřuje až ke konci bočního okna. Druhá začíná v polovině dveří, navazuje na kliku a pokračuje až k víku kufru. Obě dvě směřují směrem nahoru a vytvářejí dojem sportovnosti a odhodlanosti.

Ostatně celý vůz působí dynamickým dojmem a jasně dává najevo, svou dravou povahu. Však se podívejte na jeho přísný pohled, který umocňují masivní světlomety, nebo zadní část, které dominují výrazné svítilny a dvojice koncovek výfuku.

Interiér – nejslabší část vozu, ale až tak špatné to není

Jak precizně a moderně působí exteriér, tak uvnitř nás čeká drobné zklamání. Snad nejhorší dojem dělá volant, který mi trochu připomněl doby starých Hyundaií, třeba takového Getze. Pokud se však naučíte nevzhledný střed volantu přehlížet, budete ve směs spokojení.

Sedadlo řidiče je elektricky polohovatelné a v kombinaci s nastavením volantu ve dvou osách si tu správnou polohu najdete poměrně rychle. Pod volantem se nachází „pádla“ řazení, která jsou sice z plastu, ale působí poměrně bytelným dojmem.

Středové konzoli vévodí trojice budíků, které indikují teplotu oleje, točivý moment a procento sešlápnutí plynového pedálu. Možná trochu odvádějí pozornost, ale jsou vskutku efektní. Pod nimi je ovládání klimatizace a schránka s USB připojením a 12V zásuvkou. Kolem této schránky nalezneme tlačítka vyhřívání sedadel, odmlžování čelního okna, vyhřívání zadního a přepínání na vnitřní a vnější okruh ventilace. Na samotném vrcholu přístrojové desky je menší, modře podsvícený displej, který v noci výrazně oslňuje, tak vám nezbyde nic jiného, než jej vypnout.

Samotná sedadla nabízí velmi příjemné sezení s dostatečným bočním vedením v oblasti stehen a boků. Sklápění a odsouvání sedadla je řešeno páčkou na zadní straně, takže cestující na zadních sedadlech mají komfortnější vystupování. Ostatně na zadních sedadlech je místa velmi málo. A to především nad hlavou. I s postavou 175 cm se nevejdete, takže cestování na zadních sedadlech je vskutku nouzové.

Zavazadlový prostor je velmi hluboký a mělký, na druhou stranu poskytuje prostor 330 litrů a zvládne odvést trojici kufrů a ještě zbude prostor pro další zavzazadla.

Jízda – fenomenální atmosféra

Nejlepší a nejúžasnější je motor. S objemem 3,8 litru, přímím vstřikováním benzínu GDI a samozřejmě šesti válci, tvoří perfektní celek, který se vám při každém sešlápnutí plynového pedálu odmění slastnou a nepopsatelně krásnou kombinací hromotného zvuku a gradujícího zátahu, který s rostoucími otáčkami sílí.

Ještě pár důležitých informací k srdci Genensisu. Jedná se o 3,8 V6 GDI agregát s výkonem 255 kW (348 koní) a ohromným točivým momentem 400 N.m. To je již slušný základ na zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,9 sekundy a maximální rychlost 260 km/h. To je vzhledem k hmotnosti bezmála 1,6 tuny, velmi úctyhodný výsledek.

Genesis těží z klasické koncepce, motor v předu, pohon zadních kol, téměř maximum. Chování vozu je dlouho neutrální, při velmi ostrém tempu začíná být přetáčivé. Nejedná se však o záludné ustřelování zádě, ale naprosto kontrolovatelné řízení smyku. Podvozek je v mezích komfortu tvrdý a poskytuje velkou dávku jistoty, kterou nerozhodí ani větší nerovnosti.

Motoru sekunduje automatická převodovka s celkem osmy rychlostmi. Řadí vcelku rychle, větší potíže jí dělá podřazení o více jak dva stupně, to si musíte chvíli počkat a nepomůže ani manuální režim. V tom elektronika sama přeřadí, jakmile se přiblížíte k červenému poli. Bohužel i v momentě, kdy se na jedničku protáčí kola a auto jede rychlostí 20-30 km/h, přitom za ideálních podmínek můžete mít jedničku zařazenou až do rychlosti téměř 50 km/h.

Ani dnes nevynecháme spotřebu. Při opravdu klidném tempu a ustálené jízdě mimo město a po dálnici, se nám podařilo dostat na spotřebu 10,6 litru na 100 km. Při trochu svižnější jízdě počítejte na stejném úseku se spotřebou o dva litry více. Městský provoz s občasným rychlejším opuštěním křižovatky znamená spotřebu nad 15 litrů na 100 km. A třeba taková 130 km/h rychlost na dálnici si vyžádá každých 100 ujetých kilometrů 12,5 litru. Náš celkový průměr po více než 1000 km byl 15,7 litrů na 100 km. Včetně dynamických zkoušek, testů a natáčení videí.

Závěr – nekončící radost, skončila

Ač se jedná o velmi vydařenou zadokolku s vynikajícím motorem, zajímavou výbavou a  atraktivním vzhledem, už v nabídce tuzemského výrobce není. Nízký zájem donutil importéra Genesis Coupe vyřadit z nabídky. A to základ stál 950 tisíc a takto vybavený exemplář měl cenovku stále pod jeden milion korun. Doufejme tak, že se brzy objeví opět v nabídce, jednalo se o velmi zajímavou alternativu k Nissanu 370 Z.

Celkové hodnocení: 91 %

Klady:

-perfektní motor

-klasická koncepce

-arraktivní design

 

Zápory:

-starý design volantu

-málo místa nad hlavou

 

Motorizace:

zážehový šestiválec s uspořádáním válců V

objem: 3778 cm3

nejvyšší výkon: 255 kW při 6400 ot/min

největší točivý moment: 400 Nm při 5300 ot/min

palivo: benzín

 

Výkon:

nejvyšší maximální rychlost: 260 km/h

zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,9 sekundy

spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 15.1 / 7 / 10

 

Rozměry:

objem zavazadlového prostoru: 330 litrů

hmotnost: 1570 kg 

objem palivové nádrže: 65 litrů

rozměr pneumatik: 225/40 R 19, 245/40 R19

Vytisknout

Diskuze: TEST: Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 GDI – ohrožený druh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Citroën navýší výrobu modelu C4 Cactus, je o něj zájem - anotační foto

Citroën navýší výrobu modelu C4 Cactus, je o něj zájem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud