Není to zas tak dávno, co rodinný Peugeot 5008 prošel decentní modernizací, která se projevuje především na vzhledu přední části vozu. Zároveň se udržela jeho příznivá cena a i po několika letech výroby je cestování v něm dokonalým zážitkem. My jsme si proto nemohli ujít nabídku na test současné verze se silným benzínovým motorem 1.6 THP a ve speciální edici Style.
Design
Potřebný facelift se celkově dotknul především přídě, takže už zde nenajdete nevzhledné přední světlomety a masku chladiče. Nově jsou zde vykousnuté svítilny s LED denním svícením a přepracovanou mřížkou, jenž svým designem připomínají novou generaci modelu 308. Příď v naší edici Style za příplatek zdobily i samonatáčející se bi-xenonové světlomety s ostřikovači, jejichž funkčnost při nočních jízdách je výborná. Pokud budete chtít spatřit na faceliftované 5008 něco nového v zadní části, nic kromě nového loga výrobce zde nenajdete, což je možná škoda.. Zadní lampy s LED diodami by určitě neuškodily, ale i tak, stále to není tragedie a záď se vyznačuje příjemným designem, který rozhodně i dnes neurazí.
Interiér Hlavními přednostmi rodinného zástupce 5008 je interiér a vše kolem něj. Velké rodinné modely od Peugeotu jsou proslulé tím, že sem bez problému posadíte pět osob, nikdo se nebude tlačit a po stránce komfortu si každý přijde na své. Obě přední látkové sedačky mají každá svou nastavitelnou loketní opěrku a rozměrnost obou sedadel z nich spíše dělá křesla, která máte doma ve svém obýváku. Ve voze jsem bez problému ujel během jednoho dne 890 km a na jeho konci jsem z vozu vylezl naprosto v pořádku, bez bolesti zad, pozadí a z tohoto pohledu si 5008 nezaslouží nic jiného než velkou pochvalu! Příjemné zážitky z jízd si odnesou i pasažéři na zadní řadě sedadel, která je posouvatelná v rozsahu 130 milimetrů. Rodina se dvěma či třemi dětmi by tak v případě koupě 5008 rozhodně neudělala chybu, prostoru je zde po všech směrech tolik, že lepší rodinné auto se krom futuristického Citroenu C4 Grand Piccaso hledá těžko. Co se týče převozu zavazadel, tento Peugeot v základu nabídne kufr o objemu 679 litrů, pokud sklopíte zadní řadu sedadel, pak se vám naskytne plocha o objemu 1754 litrů a k tomu nízká nákladová hrana, což je další významné plus. S ohledem na modernizaci vozu jsem ovšem očekával, že se facelift podívá i do interiéru, což se bohužel nestalo. Při usednutí do kabiny mě tak přivítal již postarší typ tříramenného koženého volantu, starý ovladač autorádia a panel dvouzónové klimatizace už taky není nejnovější. Klasické ovladače jsou asi lepší řešení, než vše „narvat“ do dotykového displeje, ale částečné omlazení ovladačů a panelu autorádia by na škodu nebylo. Jinak jsem se i přesto v kabině cítil útulně, bezpečně a jízda mě více než bavila. Výhled z vozu je díky velkému čelnímu oknu vynikající a i parkování přes velkou rozměrnost vozu není zas tak složité. Testovaná edice Style byla poměrně dobře vybavena, takže kromě šestice airbagů náš vůz disponoval funkcí asistenta rozjezdu do kopce, příplatkovým paketem Viditelnost 3, který zahrnoval automatické světlomety, stěrače a doprovodné venkovní osvětlení nástupního prostoru. K tomu nechyběl ani navigační systém WIP NAV+ za cenu 23.400 korun, který v rámci faceliftu dostal v základu i couvací kameru. Motor a jízdní dojmy Testovaný Peugeot byl poháněn zážehovým čtyřválcem o objemu 1.6 THP s výkonem 156 koní a točivým momentem 240 Nm. S pohonnou jednotkou byla spojena dobře naladěná manuální převodovka se šesti stupni, která je jedinou možností pro motor 1.6 THP. Kdo by si snad myslel, že i 156 koní je na rodinné monstrum od Peugeotu málo, tak ten se šeredně plete. Osobně sem tento předsudek měl taktéž, ale po prvních najetých kilometrech mě vůz přesvědčil, že více výkonu zde už snad není ani potřeba. Vůz nabídne velice solidní jízdní dynamiku, jakou byste od něj pravděpodobně nečekali. S rostoucí chutí šlapat na plynový pedál rostě i výsledná spotřeba, ale vždy v rámci mezí. Motor je při nastartování téměř neslyšitelný, do kabiny neproniká téměř žádný zvuk ani vibrace a tak sem se kolikrát přistihl, že sem nevěděl, zda je motor opravdu spuštěn. S těžkou 5008 se dá s motorem 1.6 THP jezdit klidně v rozmezí 1400 – 1600 ot/min., což je na benzínový motor opravdu slušné. Opačně to jde samozřejmě taktéž, motor se nechá vytočit až k omezovači a při ostré sportovní jízdě není výjimkou, že i na třetí převodový stupeň bude přední náprava někdy lehce „prohrabovat“. Spotřeba se přitom opravdu drží v únosných mezích, při ekonomické jízdě a využívání rádce řazení na displeji palubní desky, jsem se za dobu testování dostal na hodnotu 6,9 litru na 100 km. Při ostrém tempu po dálnici si po delší jízdě konstantní rychlostí vezme Peugeot 5008 1.6 THP kolem 7,9 litrů na 100 km. Celkově se nejedná o nějaká zázračná čísla, ovšem když vezmeme v potaz mohutnost a sílu vozidla, je na tom 5008 ještě velice dobře. Podvozek a jízdní komfort rodinného Peugeotu měly prověřit panely na dálnici D1 a také různé jízdní styly na okresních silnicích s kvalitním povrchem. Z mých dojmů získaných za dobu testování musím uznat, že vůz mě více překvapil než zklamal. V zatáčkách na okresní silnici se 5008ka nakláněla v rámci mezí, jen výjimečně musela zasahovat elektronická stabilizace. Podvozek tlumí nerovnosti vcelku dobře, čas od času se k posádce dostane rána od podvozku, a to hlavně pří přejetí větší nerovnosti či výmolu. Drsný povrch je stále dominantou dálnice D1 a hlavně tam sem dospěl k závěru, že Peugeot 5008 se dokáže na českém tankodromu až neskutečně dobře vyrovnat konkurenci. Odhlučnění kabiny od okolních ruchů je postačující, na rodinné MPV možná až nečekané. Svist vzduchu a drsný zvuk motoru k vám pronikne jen v opravdu vysokých rychlostech na dálnici, ale to je extrém a řízení velkého výkonného rodinného vozu ve vysokých rychlostech, si vyžaduje jedině přítomnost zkušeného řidiče. Resumé Prvotní předsudky vůči rozměrnému modelu 5008 byly z mé strany hned rozprášeny, a to hlavně díky dokonalému zpracování, příjemnému designu, silnému motoru a dobře naladěnému podvozku. Vůz je vhodný opravdu pro početnější rodiny, které chtějí za přijatelné peníze dostatečně luxusní a rychlý vůz. Peugeot 5008 je na trhu sice už pár let a ani facelift nevychytal všechny mouchy, což platí především o interiéru. I tak bych si jej pro svou rodinu dokázal představit a za částku lehce kolem půl milionu se jedná o slušně vybavený a kvalitní vůz, který svou konkurenci dokáže pěkně potrápit. Celkové hodnocení: 91 % Cena základní verze: 495 000 Kč Cena testované verze vč. příplatků: 539 500 Kč KLADY - obří a útulný interiér - svěží design karoserie- aktivní a pasivní bezpečnost - výkonný motor ZÁPORY - některé postarší prvky interiéru - rány od podvozku Motorizace řadový benzínový čtyřválec objem: 1598 cm3 nejvyšší výkon: 156 koní při 6000 ot/min největší točivý moment: 240 Nm při 1400 ot/min palivo: benzín Výkon maximální rychlost: 195 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 sekundy spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 9,9 l / 5,8 l / 7,3 l objem palivové nádrže: 60 litrůKdyž jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?