TEST: Peugeot 5008 1.6 THP Style - Rychlý a pohodlný přepravník

ar5, 28. srpna 2014, 04:00 Google+

Není to zas tak dávno, co rodinný Peugeot 5008 prošel decentní modernizací, která se projevuje především na vzhledu přední části vozu. Zároveň se udržela jeho příznivá cena a i po několika letech výroby je cestování v něm dokonalým zážitkem. My jsme si proto nemohli ujít nabídku na test současné verze se silným benzínovým motorem 1.6 THP a ve speciální edici Style.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 28.08. 07:40) Napište svůj názor

Sdílejte článek

Design

Potřebný facelift se celkově dotknul především přídě, takže už zde nenajdete nevzhledné přední světlomety a masku chladiče. Nově jsou zde vykousnuté svítilny s LED denním svícením a přepracovanou mřížkou, jenž svým designem připomínají novou generaci modelu 308. Příď v naší edici Style za příplatek zdobily i samonatáčející se bi-xenonové světlomety s ostřikovači, jejichž funkčnost při nočních jízdách je výborná. Pokud budete chtít spatřit na faceliftované 5008 něco nového v zadní části, nic kromě nového loga výrobce zde nenajdete, což je možná škoda.. Zadní lampy s LED diodami by určitě neuškodily, ale i tak, stále to není tragedie a záď se vyznačuje příjemným designem, který rozhodně i dnes neurazí. 

Interiér

Hlavními přednostmi rodinného zástupce 5008 je interiér a vše kolem něj. Velké rodinné modely od Peugeotu jsou proslulé tím, že sem bez problému posadíte pět osob, nikdo se nebude tlačit a po stránce komfortu si každý přijde na své. Obě přední látkové sedačky mají každá svou nastavitelnou loketní opěrku a rozměrnost obou sedadel z nich spíše dělá křesla, která máte doma ve svém obýváku. 

Ve voze jsem bez problému ujel během jednoho dne 890 km a na jeho konci jsem z vozu vylezl naprosto v pořádku, bez bolesti zad, pozadí a z tohoto pohledu si 5008 nezaslouží nic jiného než velkou pochvalu! Příjemné zážitky z jízd si odnesou i pasažéři na zadní řadě sedadel, která je posouvatelná v rozsahu 130 milimetrů. Rodina se dvěma či třemi dětmi by tak v případě koupě 5008 rozhodně neudělala chybu, prostoru je zde po všech směrech tolik, že lepší rodinné auto se krom futuristického Citroenu C4 Grand Piccaso hledá těžko. Co se týče převozu zavazadel, tento Peugeot v základu nabídne kufr o objemu 679 litrů, pokud sklopíte zadní řadu sedadel, pak se vám naskytne plocha o objemu 1754 litrů a k tomu nízká nákladová hrana, což je další významné plus. 

S ohledem na modernizaci vozu jsem ovšem očekával, že se facelift podívá i do interiéru, což se bohužel nestalo. Při usednutí do kabiny mě tak přivítal již postarší typ tříramenného koženého volantu, starý ovladač autorádia a panel dvouzónové klimatizace už taky není nejnovější. Klasické ovladače jsou asi lepší řešení, než vše „narvat“ do dotykového displeje, ale částečné omlazení ovladačů a panelu autorádia by na škodu nebylo. Jinak jsem se i přesto v kabině cítil útulně, bezpečně a jízda mě více než bavila. Výhled z vozu je díky velkému čelnímu oknu vynikající a i parkování přes velkou rozměrnost vozu není zas tak složité.

Testovaná edice Style byla poměrně dobře vybavena, takže kromě šestice airbagů náš vůz disponoval funkcí asistenta rozjezdu do kopce, příplatkovým paketem Viditelnost 3, který zahrnoval automatické světlomety, stěrače a doprovodné venkovní osvětlení nástupního prostoru. K tomu nechyběl ani navigační systém WIP NAV+ za cenu 23.400 korun, který v rámci faceliftu dostal v základu i couvací kameru.

Motor a jízdní dojmy
Testovaný Peugeot byl poháněn zážehovým čtyřválcem o objemu 1.6 THP s výkonem 156 koní a točivým momentem 240 Nm. S pohonnou jednotkou byla spojena dobře naladěná manuální převodovka se šesti stupni, která je jedinou možností pro motor 1.6 THP. 

Kdo by si snad myslel, že i 156 koní je na rodinné monstrum od Peugeotu málo, tak ten se šeredně plete. Osobně sem tento předsudek měl taktéž, ale po prvních najetých kilometrech mě vůz přesvědčil, že více výkonu zde už snad není ani potřeba.  Vůz nabídne velice solidní jízdní dynamiku, jakou byste od něj pravděpodobně nečekali. S rostoucí chutí šlapat na plynový pedál rostě i výsledná spotřeba, ale vždy v rámci mezí. Motor je při nastartování téměř neslyšitelný, do kabiny neproniká téměř žádný zvuk ani vibrace a tak sem se kolikrát přistihl, že sem nevěděl, zda je motor opravdu spuštěn.  S těžkou 5008 se dá s motorem 1.6 THP jezdit klidně v rozmezí 1400 – 1600 ot/min., což je na benzínový motor opravdu slušné. Opačně to jde samozřejmě taktéž, motor se nechá vytočit až k omezovači a při ostré sportovní jízdě není výjimkou, že i na třetí převodový stupeň bude přední náprava někdy lehce „prohrabovat“.  

Spotřeba se přitom opravdu drží v únosných mezích, při ekonomické jízdě a využívání rádce řazení na displeji palubní desky, jsem se za dobu testování dostal na hodnotu 6,9 litru na 100 km. Při ostrém tempu po dálnici si po delší jízdě konstantní rychlostí vezme Peugeot 5008 1.6 THP kolem 7,9 litrů na 100 km. Celkově se nejedná o nějaká zázračná čísla, ovšem když vezmeme v potaz mohutnost a sílu vozidla, je na tom 5008 ještě velice dobře. 

Podvozek a jízdní komfort rodinného Peugeotu měly prověřit panely na dálnici D1 a také různé jízdní styly na okresních silnicích s kvalitním povrchem. Z mých dojmů získaných za dobu testování musím uznat, že vůz mě více překvapil než zklamal. V zatáčkách na okresní silnici se 5008ka nakláněla v rámci mezí, jen výjimečně musela zasahovat elektronická stabilizace. Podvozek tlumí nerovnosti vcelku dobře, čas od času se k posádce dostane rána od podvozku, a to hlavně pří přejetí větší nerovnosti či výmolu.

Drsný povrch je stále dominantou dálnice D1 a hlavně tam sem dospěl k závěru, že Peugeot 5008 se dokáže na českém tankodromu až neskutečně dobře vyrovnat konkurenci. Odhlučnění kabiny od okolních ruchů je postačující, na rodinné MPV možná až nečekané. Svist vzduchu a drsný zvuk motoru k vám pronikne jen v opravdu vysokých rychlostech na dálnici, ale to je extrém a řízení velkého výkonného rodinného vozu ve vysokých rychlostech, si vyžaduje jedině přítomnost zkušeného řidiče.

Resumé
Prvotní předsudky vůči rozměrnému modelu 5008 byly z mé strany hned rozprášeny, a to hlavně díky dokonalému zpracování, příjemnému designu, silnému motoru a dobře naladěnému podvozku. Vůz je vhodný opravdu pro početnější rodiny, které chtějí za přijatelné peníze dostatečně luxusní a rychlý vůz. Peugeot 5008 je na trhu sice už pár let a ani facelift nevychytal všechny mouchy, což platí především o interiéru. I tak bych si jej pro svou rodinu dokázal představit a za částku lehce kolem půl milionu se jedná o slušně vybavený a kvalitní vůz, který svou konkurenci dokáže pěkně potrápit.

Celkové hodnocení: 91 %

Cena základní verze: 495 000 Kč
Cena testované verze vč. příplatků: 539 500 Kč

KLADY
- obří a útulný interiér
- svěží design karoserie
- aktivní a pasivní bezpečnost
- výkonný motor

ZÁPORY
- některé postarší prvky interiéru
- rány od podvozku

Motorizace 
řadový benzínový čtyřválec
objem: 1598 cm3
nejvyšší výkon: 156 koní při 6000 ot/min
největší točivý moment: 240 Nm při 1400 ot/min
palivo: benzín
 
Výkon
maximální rychlost: 195 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 sekundy
spotřeba (město/mimo/kombinovaná): 9,9 l / 5,8 l / 7,3 l
objem palivové nádrže: 60 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Peugeot 5008 1.6 THP Style - Rychlý a pohodlný přepravník

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 28.08.2014 07:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia 4

Škoda Octavia 2.0 TDI 85 Kw – ideální služební vůz, který umí jezdit za 4 litry na sto

Škoda představila Enyaq Sportline iV, atraktivní, sportovní, dynamické, na baterii

Škoda už vyrobila v Mladé Boleslavi 15 milionů aut

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Úvod roku 2021 ukázal, jak se zastánci čisté elektromobility prozatím mýlí

Rolls-Royce Cullinan od firmy Spofec

Černý Rolls-Royce Cullinan od společnosti Spofecu, V12 6,75 litru a přes 700 koní

Toyota

Toyota se vyjádřila ke své budoucnosti v segmentu minivozů

Volkswagen posílá na trh exkluzivní Golf GTI „Clubsport 45“

Ikona slaví: Volkswagen posílá na trh exkluzivní Golf GTI „Clubsport 45“

Lexus LC 500 - nejlepší vůz se skládací střechou v britské soutěži Auto roku 2021

Nejlepší vůz se skládací střechou? Britové mají jasno

Aussie Invader R5

Australané si brousí zuby na světový rychlostní rekord. Jejich cílem je 1000 MPH (1609 km/h)

Škoda Kamiq Monte Carlo

Škoda vyrobila dvoumilionté SUV

Toyota Yaris

Prestižní anketa evropské Auto roku 2021 zná vítěze

Lexus UX

Návrhář Jan Černý teď jezdí Lexusem, který si sám navrhl

Suzuki Ignis 4x4

Test Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4 premium - Atmosférický čtyřválec a manuální převodovka? Tady je svět ještě v pořádku

Škoda připravuje novou Octavii G-TEC s pohonem na zemní plyn (CNG)

Škoda Octavia G-TEC jde do prodeje. Za 531 tisíc dostanete 130 koní a manuální převodovku

NGDV

Jako z animovaného filmu, US Post modernizuje vozový park

Čtvrtá generace Škody Fabie zatím stále ještě skrývá svoji podobu

Nová Škoda Fabia, větší, sportovnější, bezpečnější. A motory?

reklama

Doporučujeme

Nissan odhalil parametry evropské specifikace modelu 370Z Nismo - anotační foto

Nissan odhalil parametry evropské specifikace modelu 370Z Nismo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prestižní anketa evropské Auto roku 2021 zná vítěze

  2. Škoda vyrobila dvoumilionté SUV

  3. Australané si brousí zuby na světový rychlostní rekord. Jejich cílem je 1000 MPH (1609 km/h)

  4. Ikona slaví: Volkswagen posílá na trh exkluzivní Golf GTI „Clubsport 45“

  5. Toyota se vyjádřila ke své budoucnosti v segmentu minivozů

  6. Černý Rolls-Royce Cullinan od společnosti Spofecu, V12 6,75 litru a přes 700 koní

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud