V létě roku 2003 sjely z výrobního pásu poslední Opely Omega a mnozí za jejího nástupce považují model Signum.
Díky pětidveřové karosérii hatchback ale signum jaksi nesplňuje zažité představy o voze vyšší střední třídy, posádce poskytovaným prostorem i výbavou ale ano. Nechme tedy kategorie kategoriemi a pojďme si říci, jaké je s Opelem Signum svezení.
Při pohledu z předu byste řekli, že to je vectra, po usednutí do interiéru rovněž a i jízdní vlastnosti těchto dvou modelů rüsselsheimské automobilky se velmi podobají. To je ale moc stručné hodnocení. Pravdou je, že Signum a Vectra jsou z pohledu karosérie stejné až po prostřední sloupek. Tam ale Signum nastupuje svou vlastní cestu. Má rozměrnější zadní dveře, masivní C-sloupek a pak na vůz této třídy nezvykle strmou záď s pátými dveřmi. Krátké převisy a nízká stavba karosérie vytvářejí i při délce vozu 4 636 milimetrů dynamický dojem.
Také podvozek Signa má s Vetrou mnoho společného. Je vybaven interaktivním systémem IDS a nebo nejnovější generací stabilizačního programu ESP Plus. Rozvor Signa je 2830 mm. Oproti čtyř a pětidvéřovému provedení Vectry je tedy o 13 cm delší, a to se velmi příznivě projevilo na prostoru pro cestující na zadních sedadlech. I když je to věc relativní. Signum je totiž vybaveno variabilním uchycením zadních sedadel FlexSpace, a tak se sami můžete rozhodnout, zda chcete zrovna preferovat pohodlí cestujících vzadu a nebo velikost zavazadlového prostoru. Manipulace se sedadly je jednoduchá a dajíce posouvat v rozsahu plných 130 milimetrů. Rovněž opěradla zadních sedadel se dají sklápět, a to až do úhlu 30°. Z pohledu nabízeného prostoru pro cestující je Signum nepochybně na úrovni vozů vyšší střední třídy. To samé lze říci také o bohaté výbavě zahrnující mimo jiné dvouzónovou klimatizaci, kvalitní materiály a velmi zdařilá sedadla nebo adaptivní optiku světlometů AFL.
O variabilní velikosti zavazadlového prostoru už řeč byla. Jeho maximální objem při standardní poloze zadních sedadel činí 550 litrů, což je lehce nad úrovní sedanů střední třídy. Ford Mondeo má rovných 500 litrů, VW Passat 475 litrů. Výhodou Signa je ovšem otvírání pátých dveří a la kombi a tedy velmi dobrý přístup k zavazadlům.
Testovaný Opel Signum měl pod kapotou zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru. Ten samý pohání i Vectru GTS a stejný je tedy i maximální výkon 155 kW. Motor dobře zatahuje už od spodu a neztrácí dech až za hranici 6000 ot/min. V kombinaci s pětistupňovým automatem byla spotřeba při testu okolo 12 litrů na 100 km. Výhradu bych však měl k reakci automatu při předjíždění, kdy ani výkon přes 200 koní není všemocný, když podřazení trvá automatu dost dlouho. Naštěstí má ale řidič možnost sekvenčního řazení, které tento handicap trochu eliminuje.
Vozu vyšší střední třídy odpovídá rovněž svezení se Signem, které díky dlouhému rozvoru poskytuje přiměřené pohodlí. S testovaným motorem 3,2 litru je to pak svezení ještě navíc svižné. Opel Signum je jakousi sondou do vkusu dnešních motoristů a svým pojetím víceméně vytváří svoji vlastní třídu. Jak si povede, ukáže čas.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).