Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

AutoRoad.cz, 25. března 2017, 07:47 Google+

V létě roku 2003 sjely z výrobního pásu poslední Opely Omega a mnozí za jejího nástupce považují model Signum.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Signum

Signum | foto: Opel Media

Sdílejte článek

Díky pětidveřové karosérii hatchback ale signum jaksi nesplňuje zažité představy o voze vyšší střední třídy, posádce poskytovaným prostorem i výbavou ale ano. Nechme tedy kategorie kategoriemi a pojďme si říci, jaké je s Opelem Signum svezení.

Při pohledu z předu byste řekli, že to je vectra, po usednutí do interiéru rovněž a i jízdní vlastnosti těchto dvou modelů rüsselsheimské automobilky se velmi podobají. To je ale moc stručné hodnocení. Pravdou je, že Signum a Vectra jsou z pohledu karosérie stejné až po prostřední sloupek. Tam ale Signum nastupuje svou vlastní cestu. Má rozměrnější zadní dveře, masivní C-sloupek a pak na vůz této třídy nezvykle strmou záď s pátými dveřmi. Krátké převisy a nízká stavba karosérie vytvářejí i při délce vozu 4 636 milimetrů dynamický dojem.

Také podvozek Signa má s Vetrou mnoho společného. Je vybaven interaktivním systémem IDS a nebo nejnovější generací stabilizačního programu ESP Plus. Rozvor Signa je 2830 mm. Oproti čtyř a pětidvéřovému provedení Vectry je tedy o 13 cm delší, a to se velmi příznivě projevilo na prostoru pro cestující na zadních sedadlech. I když je to věc relativní. Signum je totiž vybaveno variabilním uchycením zadních sedadel FlexSpace, a tak se sami můžete rozhodnout, zda chcete zrovna preferovat pohodlí cestujících vzadu a nebo velikost zavazadlového prostoru. Manipulace se sedadly je jednoduchá a dajíce posouvat v rozsahu plných 130 milimetrů. Rovněž opěradla zadních sedadel se dají sklápět, a to až do úhlu 30°. Z pohledu nabízeného prostoru pro cestující je Signum nepochybně na úrovni vozů vyšší střední třídy. To samé lze říci také o bohaté výbavě zahrnující mimo jiné dvouzónovou klimatizaci, kvalitní materiály a velmi zdařilá sedadla nebo adaptivní optiku světlometů AFL. 

O variabilní velikosti zavazadlového prostoru už řeč byla. Jeho maximální objem při standardní poloze zadních sedadel činí 550 litrů, což je lehce nad úrovní sedanů střední třídy. Ford Mondeo má rovných 500 litrů, VW Passat 475 litrů. Výhodou Signa je ovšem otvírání pátých dveří a la kombi a tedy velmi dobrý přístup k zavazadlům.

Testovaný Opel Signum měl pod kapotou zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,2 litru. Ten samý pohání i Vectru GTS a stejný je tedy i maximální výkon 155 kW. Motor dobře zatahuje už od spodu a neztrácí dech až za hranici 6000 ot/min. V kombinaci s pětistupňovým automatem byla spotřeba při testu okolo 12 litrů na 100 km. Výhradu bych však měl k reakci automatu při předjíždění, kdy ani výkon přes 200 koní není všemocný, když podřazení trvá automatu dost dlouho. Naštěstí má ale řidič možnost sekvenčního řazení, které tento handicap trochu eliminuje. 

Vozu vyšší střední třídy odpovídá rovněž svezení se Signem, které díky dlouhému rozvoru poskytuje přiměřené pohodlí. S testovaným motorem 3,2 litru je to pak svezení ještě navíc svižné. Opel Signum je jakousi sondou do vkusu dnešních motoristů a svým pojetím víceméně vytváří svoji vlastní třídu. Jak si povede, ukáže čas.

Vytisknout

Diskuze: Test ojetiny: Opel Signum 3,2 V6

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

V Česku vzniká ekologické kladivo na auta odmítaná lidmi a protlačovaná EU

Tatra Tactic 4x4 II. generace

Na polygonu v Kopřivnici probíhá představení vojenské, hasičské i stavební techniky

Ford Transit Trail

Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

Škoda Fabia Combi Scoutline

Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

on-line prodej

Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

Jeep Willys

Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

Toyota přepracovala Mirai, nová generace má mít dojezd 650 km, atraktivní vzhled a produkuje jen čistou vodu

Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Mercedes-Benz G-Boss

Mercedes-Benz třídy G od G&B Design vypadá jako rozzlobený school bus

Ilustrační foto

Nemáte kabriolet? I tak můžete dýchat čerstvý vzduch

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Nákup aut se přesouvá do online prostředí

Ilustrační foto

Škoda v Česku zastaví výrobu. Promluvily odbory

mercedes-benz citan

Nový Mercedes-Benz Citan jako obytný vůz

Hyundai Kona Electric

Test Hyundai Kona electric. Má stále co nabídnout?

Ford Fiesta ST

Test: Ford Fiesta ST – hothatch ze staré školy, který nestojí majlant a bude vás neskutečně bavit!

22 let od premiéry má Škoda Fabia dynamičtější a emotivnější vzhled než kdy předtím

ŠKODA FABIA dnes oficiálně vstupuje na český trh

reklama

Doporučujeme

Alfa Romeo 164 3.0 V6

Alfa Romeo 164 - Italská kráska s mnoha přednostmi

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Na polygonu v Kopřivnici probíhá představení vojenské, hasičské i stavební techniky

  2. Test: Ford Transit Trail – outdoor dodávka, která je skvělým základem pro „malého“ bydlíka

  3. Škoda Fabia Combi končí. Jak to s ní vypadá v bazarech?

  4. Jako plech po tornádu. Automobilový trh je pokřivený, covid, elektromobilita, čipy...

  5. Test: Jeep Willys, legenda U.S. Army

  6. Na vodíkovou Toyotu Mirai stříleli z pistole

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud