Nad korejským Ssangyongem se ještě před pár měsíci držela temná mračna. Chybělo skutečně málo a značka nadobro zmizela z automobilového světa. Po prodeji indické Mahindře se jí ale podařilo vstát z popela a vzkřísit i koncept kompaktního SUV C200, který v těchto dnech vstupuje i na český trh.
Produkční verze se staronovým názvem Korando (znamená poněkud budovatelské Korea Can Do) se distancuje od rozevlátého designu i rámové konstrukce a hodlá splynout s davem v módním teritoriu crossoverů. Korejci věděli, že je v sázce budoucnost celé fabriky a svěřili proto návrh i vývoj renomovanému evropskému studiu Giugiaro. Výsledkem je kompaktní, nenápadný vůz s některými zajímavými detaily, čímž v mnohém připomíná konkurenční Nissan Qashqai. A v nám zapůjčené červené či spíše cihlové metalíze je Korando i celkem hezké auto. Ani uvnitř nečekejte žádné výstřelky. Ani módní, ani technologické. Když se importér na tiskovce chlubil tím, že jde o první Ssangyong s palubním počítačem, na okamžik jsem se ocitl v automobilovém světě deset let nazpět. Vzápětí mi ale došlo, že na Ssangyong jde opravdu o obrovský skok kupředu, který nekončí jen displejem mezi přístroji. Modernější je prakticky celý interiér. Ne, nečekejte tu měkčené plasty ani německo-precizní zpracování, na palubě vládne střízlivá elegance a vyjma divné polohy páčky stíračů i slušná ergonomie. Přesto například za chod a vzhled ovladačů ventilace by se nemusela stydět nejedna prémiovka. A ve vyšších výbavách tu najdeme i audio s usb vstupem a bluetooth handsfree. Rovněž prostor pro posádku je na všech sedadlech bez připomínek, vzadu se díky polohovacímu opěradlu pohodlně posadí i osoby kolem 190 cm výšky.Pod kapotou je prozatím k dispozici jeden jediný motor – čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel o slušném výkonu 129 kW (175k) a točivém momentu 360 Nm v rozpětí 2000-3000 ot./min., jemuž sekunduje šestistupňová přímo řazená převodovka. Zážehový i úspornější vznětový agregát, stejně jako automat, přijdou později. Motor je hlučnější a na volnoběh Korandem nehezky třese. Do jaké míry si po zajetí (na tachometru nám svítilo něco přes 800 km) „sedne“, se necháme překvapit do klasického testu. Podvozkově je ssangyong především komfortní. Velmi dobře tlumí drtivou většinu silničních kráterů, zároveň se však poměrně naklání a brzdy potřebují pro maximální účinek silnou nohu. To už ale zacházíme do podrobností, které většina nenáročných majitelů nebude řešit. V nabídce je jak verze 2WD, tak i čtyřkolka.Ssangyong Korando startuje se slušnou základní výbavou na částce 579.900 Kč, což je podobná suma, kterou požaduje za dvoulitrovou naftu Kia Sportage či Hyundai ix35. Výrobce si ale mohl odpustit absenci autorádia, které kvůli pevně daným stupňům výbav nelze ani dokoupit a musíte proto sáhnout po dražší variantě Comfort, ovšem už podstatně jiné peníze: 659.900 Kč. Korando není lepší než zmíněné česko-slovensko-korejské duo a má své mouchy, přesto je rozhodně nejlepším Ssangyongem všech dob a budu osobně potěšen, když občas na silnici nějaké Korando zahlédnu. Předpoklady na to rozhodně má a s konkurenceschopnou zárukou 5 let nebo 100 000 km obzvlášť.
Kompletní ceník naleznete zde.
Nahlédnutí do ceníku: Nejnižší cena (2.0D Active 4x2) 579 900 Kč Nejnižší cena s testovaným motorem 579 900 Kč Cena testovaného vozu (2.0 D Comfort 4x4) 659 900 Kč Výkony: Typ motoru přeplňovaný vznětový čtyřválec Objem motoru 1998 ccm Maximální výkon 129 kW/175 k při 4000 ot/min. Maximální točivý moment 360 Nm při 2000-3000 ot/min. Zrychlení 0-100 km/h ?? s Maximální rychlost 179 km/h Převodovka manuální šestistupňová Ekologie a ekonomie provozu: Spotřeba ve městě 7,9 l/100 km Spotřeba mimo město 5,5 l/100 km Spotřeba kombinovaná 6,4 l/100 km Emise CO2 v kombinovaném provozu 169 g/km Rozměry a objemy: Délka 4410 mm Šířka 1830 mm Výška 1710 mm Rozvor 2650 mm Světlá výška 180 mm Objem kufru (min. 5 míst/max.) 486/?? l Objem palivové nádrže 57 l Provozní hmotnost 1700 kgV závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.