Produkční verze se staronovým názvem Korando (znamená poněkud budovatelské Korea Can Do) se distancuje od rozevlátého designu i rámové konstrukce a hodlá splynout s davem v módním teritoriu crossoverů. Korejci věděli, že je v sázce budoucnost celé fabriky a svěřili proto návrh i vývoj renomovanému evropskému studiu Giugiaro. Výsledkem je kompaktní, nenápadný vůz s některými zajímavými detaily, čímž v mnohém připomíná konkurenční Nissan Qashqai. A v nám zapůjčené červené či spíše cihlové metalíze je Korando i celkem hezké auto.
Ani uvnitř nečekejte žádné výstřelky. Ani módní, ani technologické. Když se importér na tiskovce chlubil tím, že jde o první Ssangyong s palubním počítačem, na okamžik jsem se ocitl v automobilovém světě deset let nazpět. Vzápětí mi ale došlo, že na Ssangyong jde opravdu o obrovský skok kupředu, který nekončí jen displejem mezi přístroji. Modernější je prakticky celý interiér. Ne, nečekejte tu měkčené plasty ani německo-precizní zpracování, na palubě vládne střízlivá elegance a vyjma divné polohy páčky stíračů i slušná ergonomie. Přesto například za chod a vzhled ovladačů ventilace by se nemusela stydět nejedna prémiovka. A ve vyšších výbavách tu najdeme i audio s usb vstupem a bluetooth handsfree. Rovněž prostor pro posádku je na všech sedadlech bez připomínek, vzadu se díky polohovacímu opěradlu pohodlně posadí i osoby kolem 190 cm výšky.
Pod kapotou je prozatím k dispozici jeden jediný motor – čtyřválcový dvoulitrový turbodiesel o slušném výkonu 129 kW (175k) a točivém momentu 360 Nm v rozpětí 2000-3000 ot./min., jemuž sekunduje šestistupňová přímo řazená převodovka. Zážehový i úspornější vznětový agregát, stejně jako automat, přijdou později. Motor je hlučnější a na volnoběh Korandem nehezky třese. Do jaké míry si po zajetí (na tachometru nám svítilo něco přes 800 km) „sedne“, se necháme překvapit do klasického testu. Podvozkově je ssangyong především komfortní. Velmi dobře tlumí drtivou většinu silničních kráterů, zároveň se však poměrně naklání a brzdy potřebují pro maximální účinek silnou nohu. To už ale zacházíme do podrobností, které většina nenáročných majitelů nebude řešit. V nabídce je jak verze 2WD, tak i čtyřkolka.
Ssangyong Korando startuje se slušnou základní výbavou na částce 579.900 Kč, což je podobná suma, kterou požaduje za dvoulitrovou naftu Kia Sportage či Hyundai ix35. Výrobce si ale mohl odpustit absenci autorádia, které kvůli pevně daným stupňům výbav nelze ani dokoupit a musíte proto sáhnout po dražší variantě Comfort, ovšem už podstatně jiné peníze: 659.900 Kč. Korando není lepší než zmíněné česko-slovensko-korejské duo a má své mouchy, přesto je rozhodně nejlepším Ssangyongem všech dob a budu osobně potěšen, když občas na silnici nějaké Korando zahlédnu. Předpoklady na to rozhodně má a s konkurenceschopnou zárukou 5 let nebo 100 000 km obzvlášť.
Kompletní ceník naleznete zde.
Nahlédnutí do ceníku: | |
Nejnižší cena (2.0D Active 4x2) | 579 900 Kč |
Nejnižší cena s testovaným motorem | 579 900 Kč |
Cena testovaného vozu (2.0 D Comfort 4x4) | 659 900 Kč |
Výkony: | |
Typ motoru | přeplňovaný vznětový čtyřválec |
Objem motoru | 1998 ccm |
Maximální výkon | 129 kW/175 k při 4000 ot/min. |
Maximální točivý moment | 360 Nm při 2000-3000 ot/min. |
Zrychlení 0-100 km/h | ?? s |
Maximální rychlost | 179 km/h |
Převodovka | manuální šestistupňová |
Ekologie a ekonomie provozu: | |
Spotřeba ve městě | 7,9 l/100 km |
Spotřeba mimo město | 5,5 l/100 km |
Spotřeba kombinovaná | 6,4 l/100 km |
Emise CO2 v kombinovaném provozu | 169 g/km |
Rozměry a objemy: | |
Délka | 4410 mm |
Šířka | 1830 mm |
Výška | 1710 mm |
Rozvor | 2650 mm |
Světlá výška | 180 mm |
Objem kufru (min. 5 míst/max.) | 486/?? l |
Objem palivové nádrže | 57 l |
Provozní hmotnost | 1700 kg |