TEST: Chevy Spark 1.0 – Město mu svědčí

Martin Javůrek, 25. října 2010, 09:00 Google+

Chevrolet pojal nástupce modelu Spark poněkud odlišně než předchozí model. Novinka už není jen nejlevnější alternativou dvoustopého vozidla, který si obvykle vybírali především senioři, ale zajímavou alternativou automobilu do města, který svým provedením, výbavou a designem zcela jistě neurazí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Spark

Spark | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Auto zaujme na první pohled ostře řezanými liniemi, dynamickým prolisem na boku karosérie nebo klikou zadních dveří ukrytou v C-sloupku, kterou známe třeba ze Seatu Leon. 

Oproti předchůdci je také nový model znatelně větší. Na délku vyrostl o celých 145 mm na výšku o 52 mm a na šířku o znatelných 102 mm. Prodloužil se také rozvor náprav, a to o 30 mm. Výsledkem je především o poznání velkorysejší vnitřní prostor, a to především co se délky týče. 



Uvnitř revoluce

Interiér rovněž prošel kompletním přepracováním. Kaplička přístrojů inspirovaná motocykly jistě potěší spíše mladší generaci, starší zákazníci by se ve změti údajů monochromatického displeje mohli ztrácet. Zklamáním byla také absence nastavení volantu, kterou ale najdete ve vyšších výbavách. Zpracování a použité materiály uvnitř vozu zcela odpovídají cenové kategorii vozu. Oproti minulé generaci však došlo k mílovému kroku vpřed.

Prostoru najdete uvnitř dostatek, tedy s přihlédnutím k faktu, že sedíte v miniautě. Sedadla jsou sice měkčí a bez výrazného bočního vedení, ale pohodlná. V plném obsazení však nedoporučuji cestovat déle než k nejbližšímu supermarketu. Ačkoli je Spark homologovaný jako pětimístný, tři dospělí vzadu se doslova trápí. Navíc cestující vzadu si neužijí příliš výhledu, jejich zadní okénko totiž v místě hlavy zakrývá plastové čalounění otevírajícího mechanismu.  

Zavazdelník má symbolický objem 170 litrů. Mezi konkurenty se však jedná o nadprůměrné číslo. Jeho navýšení je možné pomocí sklopení sedadel, která jsou dělena v poměru 60:40, a to na objem až 568 litrů. 

 

Litr stačí…

 

Litrový čtyřválec o výkonu 50 kW a 93 N.m točivého momentu pro běžné městské přesuny stačí, ale na nějaké závodění rovnou zapomeňte. Motor totiž poměrně neochotně zabírá v nízkých otáčkách a ani ve vyšším pásmu to není žádná sláva. Potěší však jeho kultivovanost, která je díky čtyřválcové konstrukci o poznání lepší než u konkurenčních tříválců. Na dálnici se však s takto osazeným Sparkem raději nevydávejte. 

Během testu jsme naměřili spotřebu 5,6 litru na 100 km, což je vzhledem k udávané spotřebě 5,1 litru na 100 km slušná hodnota. 

 

Raději klidně

 

Jízdní vlastnosti vozů této kategorie nebývají žádný zázrak a to samé platí i u Sparku. Auto se poměrně výrazně naklání a chybí také stabilita ve vyšších rychlostech. Přesto musím pochválit nastavení řízení. Posilovač není příliš účinný a auto reaguje na pohyby volantu velice svižně a ochotně. Při jakékoli rychlé změně směru je však nutné mít na paměti vyšší stavbu karosérie a pneumatiky s poměrně vysokým profilem, které od ostré jízdy spolehlivě odradí. O překvapení se postarali také bubnové brzdy na zadní nápravě. Vzhledem k hmotnosti vozu ani tento malý handicap příliš jízdní vlastnosti neovlivnil.

 

Resumé

 

Závěrem musím Spark pochválit. Už to není auto, které je často cílem posměchu a symbolem láce. Jedná se o sebevědomý vůz, který svého majitele v žádném případě neurazí, naopak přitáhne mnoho pohledů okolí. 

Za zmínku jistě stojí bohatá základní výbava. Každý Spark je osazen šesticí airbagů, ABS, a posilovačem řízení. Pouze za pět tisíc navíc získáte audiosystém s CD a MP3, el. okna vpředu, manuální klimatizaci a centrální zamykání. Přesto je cenová politika Chevroletu poměrně odvážná, za 200 tisíc lze totiž koupit mnoho aut z většího segmentu malých vozů. 


Nejnižší cena 194 900 Kč 
Nejnižší cena s testovaným motorem   194 900 Kč  
     
Technick údaje    
Typ motoru benzínový čtyřválec  
Objem motoru 995 ccm  
Maximální výkon 50 kW při 6400 ot/min  
Maximální točivý moment 93 N.m při 4800 ot/min  
Zrychlení 0-100 km/h 15,5 s  
Maximální rychlost 154 km/h  
Převodovka manuální pětistupňová  
     
Ekologie a ekonomie provozu:    
Spotřeba ve městě 6,6 l/100 km  
Spotřeba mimo město 4,2 l/100 km  
Spotřeba kombinovaná 5,1 l/100 km  
Emise CO2 v kombinovaném provozu 119 g/km  
     
Rozměry a objemy:    
Délka 3662 mm  
Šířka 1597 mm  
Výška 1551 mm  
Rozvor 2375 mm  
Objem kufru (min. 5 míst/max.) 170/568 litrů  
Objem palivové nádrže 35 l  
Provozní hmotnost 939 kg  
Vytisknout

Diskuze: TEST: Chevy Spark 1.0 – Město mu svědčí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

DB 5

Aston Martin DB5 Jamese Bonda lze koupit za 8,27 milionů korun

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud