BMW INNOVATION DAYS: Nové technologie + jezdili jsme s novou třídou 5, X6, Z4, ...

Ivan Polaško, 4. srpna 2010, 19:48 Google+

BMW Innovation Days. Naše redakce byla při tom. Zúčastnili jsme se akce během které jsme měli možnost dozvědět se více o nových technologiích a vyzkoušet si jízdu s více auty BMW. Čtěte dále!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Na začátek je třeba říci, že akce byla hlavně zaměřena na představení nových technologií, které BMW zavedlo do sériové výroby svých vozidel. Nakonec to vyplývá i z názvu akce. Nové technologie jsme si měli i prakticky vyzkoušet, protože je lepší jednou vidět, v tomto případě, jednou vidět a vyzkoušet než 100-krát slyšet. Pak následovaly všemi očekávané testovací jízdy.

Na přivítání jsme obdrželi cedulku se jménem a zařazením do skupiny. Bylo přichystané malé občerstvení. Pak jsme se přesunuli k nové třídě 5, kde nám zaměstnanec BMW z Německa vysvětlil, všechny novinky, které se do nové třídy 5 zavedly. Pak jsme si vyměnili místa s druhou skupinou a šli jsme do kamionu inovace, kde byly na monitorech ukázány technologie s možností detailního popisu jednotlivých funkcí. Jednak tam byla část o hybridních systémech a pak skupina inovací pod názvem EfficientDynamics.

Můžeme si přiblížit o jakých inovacích si tady vlastně povídáme.

EfficientDynamics – zahrnuje veškerá opatření, která přispívají k neustálému snižování spotřeby paliva a produkce škodlivých emisí a zároveň zvyšují radost z jízdy. Do této definice můžeme započítat tato opatření: odlehčená konstrukce, optimalizovaná aerodynamika, regulace škrtících klapek vzduchu, pneumatiky se sníženým valivým odporem, elektrický posilovač řízení a vysoce efektivní motory, které obsahují funkce Auto Start Stop, ukazatel doporučeného rychlostního stupně a systém rekuperace kinetické energie při brzdění. Dnes má každé sériově vyráběné BMW tento balíček EfficientDynamics.

ActiveHybrid - využívá se zatím v X6 a třídě 7. Třída 7 je tzv. mild-hybrid, neboli není schopná jízdy pouze na elektřinu, zatímco X6 dokáže přejít rychlostí 60 km/h až 2,5 km pouze na elektřinu, a tím pádem jej nazýváme full-hybrid. Přesto, hlavním přínosem je výrazné snížení spotřeby, přičemž vozidlo ActiveHybrid jsou nejdynamičtěji pomezi hybridními auty. Třídě 7 pomáhá 1 elektromotor, X6 má na pomoc 2 elektromotory, které slouží pro rozběh a poté se připojuje zážehový osmiválec, kdežto ve třídě 7 benzínový motor jde vždy. X6 má přínos hlavně v městských zácpách, kde se auta posouvají pomalu, a tehdy se v podstatě nemusí delší dobu benzínový motor vůbec zapnout. Když se baterie vybijí, při zapnutém benzinovém se dobíjejí. Pokud člověk potřebuje okamžitě zrychlit, zapojí se benzínový motor a dva elektromotory najednou. Tehdy má člověk k dispozici celkem v X6 Activehybrid až 485 koní.

Pak jsme se přesunuli na všemi očekávané zkoušky. Jedna skupina šla k autům, které měly za úkol ukázat nám svou sílu a dynamiku, a druhá skupina dostala auta, které měly ukázat své úsporné technologie. Pak jsme si auta vyměnili.

Tak a teď informace a pocity z jízdy k jednotlivým modelům:

120d - 130kW (177 k), 350Nm, 0-100 km/h za 7,5 s
Nejmenší BMW bylo vybaveno dvoulitrovým čtyřválcovým motorem o síle 177 koní. V autě se člověk cítí "naprataný", což někomu může vyhovovat a někomu ne. Nám se to líbilo, člověk se cítí obklopený interiérem, všechno má na dosah, a cítí spojení s autem. Auto je dynamické a zároveň úsporné, nás příjemně překvapilo.

316d - 85kW (115k), 260Nm, 0-100 km/h za 10,9 s
320d - 120 kW (163k), 380Nm, 0-100 km/h za 8s (EfficientDynamics Edition)
Jedna trojka byla s nejslabším dieslem, druhá s výkonnějším dvoulitrem ale s balíkem EfficientDynamics při kterém má o 0,5 sekundy slabší zrychlení na stovku a menší počet koní než standardná verze 320d. Slabší trojka se nám zdála fajn zejména pro nenáročného řidiče, který má zájem o cestování na dlouhé tratě, neusiluje o enormní zrychlování ani o extrémně rychlé předbíhací menévre. Určitě ale nebude brzdou provozu. Silnější verze má v podstatě jen o asi 0,5 litru vyšší spotřebu, takže se stává velkým konkurentem pro prvo vyjmenované auto. Poskytuje za velmi podobnou spotřebu vyšší výkon. Spotřeba při normální jízdě se pohybuje kolem 5-6 l/100km.

530d - 180kW (245k), 540Nm, 0-100 km/h za 6,3 s
Nová třída 5 je kapitola sama o sobě. Je to něco neuvěřitelné. V BMW jsou přesvědčeni, že nová třída 5 je jako dokonale padnoucí oblek. Nám nezbývá nic, jen souhlasit. Toto auto se nám líbilo ze všech testovaných nejvíce. Disponovalo jako většina testovaných aut volbou mezi režimy Comfort, Normal, Sport a Sport +, takže člověk si může přizpůsobit nastavení auta podle toho, jakým stylem se chystá jezdit. Samozřejmě 8-stupňový automat Steptronic to má za jedna. Motor výborný, při tom, jakou silou disponuje, s ním můžete jen těžko jezdit pomalu. Nicméně i když jsme autu tlačili na krk, spotřeba zůstala na hodnotě 9,5-10 l/100km, vezmeme-li v úvahu sportovní jízdu a velikost auta, spotřeba je výborná. Auto je komfortní, nadčasové, má strašně moc nových technologií, můžeme zmínit výbornou ochranu při srážce s chodcem, kde maska auta narazí do boků chodce, protože je vyšší. Předchozí třída 5 narazila do chodce v prostoru kolen, a buď chodec přeletěl nad auto, nebo se dostal pod auto. Díky této inovací chodec spadne na kapotu, která se deformuje s tím účelem aby chodec utrpěl co nejmenší zranění. Dále snímání mrtvého úhlu držení auta v jízdním pruhu, adaptivní tempomat s funkcí brzdění, noční vidění a tak dále. I na mokré vozovce drží třída 5 s zadním náhonem bez jakýchkoliv problémů, přičemž se člověk nemusí omezovat v jízdě.

535d GT - 220kW (300K), 600Nm, 0-100 km/h za 6,1 s
Třída 5 GT je postavena na třídě 7, pouze má jinak udělanou karoserii. V podstatě jde o techniku třídy 7 v kabátě třídy 5 za menší peníze. Kufr má variabilní přístup. Motor táhne auto silně vpřed, automat poskytuje velký komfort.

ActiveHybrid 7 - 342kW (465k), 700nm, 0-100 km/h za 4,9 s
Mild-hybrid. Třída 7 je právem nazývána jako dálniční rychlík. Je to velká loď s hybridním systémem. Díky tomu jezdí za 14-15 l/100km, což je vzhledem k výkonu a velikosti vozu dobrá spotřeba. Takže hybrid plní svou funkci. Auto je pohodlné, prostorné, dobře se s ním manévruje. Elektromotor pomáhá zážehovému velmi dobře.

ActiveHybrid X6 - 357kW (485k), 780Nm, 0-100 km/h za 5,6 s
Full-hybrid. Toto velké SUV, jak jsme již zmiňovali, dokáže přejít jen na elektřinu při 60 km / h rychlosti 2,5 km. Avšak BMW chtělo ukázat na svých nejsilnějších modelech, to, že jsou schopni vyvinout auto s takovým systémem. Stejné systémy, se dostanou i do dalších aut nižších tříd. X6 poskytuje obrovský točivý moment, a jen o 70 koní méně než X6 M. Přičemž díky hybridnímu systému dosahuje spotřebu kolem 12-13 l/100km. Výborný!

Z4 sDrive35is - 225kW (306k), 400nm, 0-100 km/h za 5,1 s
Třešnička na dortu. I tak bychom mohli nazvat nový coupé-cabrio roadster Z4. Pevná střecha potěší, vrcholná verze s třílitrovým šestiválcem a dvěma turbodmychadly, sedmistupňovou sportovní automatickou převodovkou (která se například dává i do M3) ještě více. Automat řadí šílenou rychlostí, Z4 se drží cesty jako klíšť. Laděné výfuky poskytují úžasný zvuk a motor vrčí velkou silou. Při kickdownu auto vystřelí a zatlačí vás do sedadel. Z4 je velmi zábavné auto. Spotřeba při sportovním běsnění vystoupila na 17-18 l/100km.

Celá akce trvala něco přes 4 hodiny a byli jsme rádi, že jsme mohli vyzkoušet nejnovější technologie BMW a silné a úsporné agregáty.

Prohlédněte si náš rozsáhlý fotoreport z akce.

Za poskytnutí vozu děkujeme ochotnému personálu společnosti AUTOBASE s.r.o., autorizovanému prodejci vozů značky BMW v Praze.

Zdroj: www.AutoRoad.cz

Foto: Ivan Polaško

Vytisknout

Diskuze: BMW INNOVATION DAYS: Nové technologie + jezdili jsme s novou třídou 5, X6, Z4, ...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Stratos

Lancia Stratos - špionáž reinkarnace?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud