TEST: sedmimístný pracant - Peugeot Partner Tepee Outdoor

Partner Tepee
Partner Tepee, foto: www.autoroad.cz / Jan Fiala
Jan Fiala 27. září 2009 12:00
Sdílej:

Peugeot Partner Tepee jsme vám již představili vloni, a konstatovali jsme, že nová generace je rozhodně krokem vpřed. Nyní jsme získali k testu vrcholnou sedmimístnou verzi tohoto pracanta i přítele pro volný čas, a tak se pojďme podívat, jak mu to jde.

Aby bylo srovnání s vloni testovaným modelem co nejobjektivnější, zvolili jsme opět provedení Outdoor, které nabízí lehké oplastování karoserie a chrání tak vůz před nechtěným poškozením při jízdě po nekvalitních silnicích. Pod kapotou opět pracoval dieselový motor 1.6 HDi o výkonu 66 kW/90, a tak vpodstatě nejzásadnějším rozdílem bylo odlišné provedení sedaček a hlavně jejich počet.

Sedmimístná verze modelu Partner Tepee Outdoor je vybavena dvěma standardními sedačkami pro řidiče a spolujezdce, a dále pěti samostatnými a samostatně vyjímatelnými sedačkami pro další pasažéry, což významně zlepšuje již beztak výbornou užitnou hodnotu vozu. Není problém vyjmout všechny sedačky, a získat tak královský prostor pro náklad; nebo vyjmout jen zadní dvě sedačky a užívat si dostatku místa pro 5 cestujících a navíc zavazadlový prostor o objemu 675 litrů. Pokud však zůstanou ve voze obsazeny všechny sedačky, na zavazadla již místo nezbývá, protože v tom případě je mezi opěradly zadních sedaček a víkem zavazadlového prostoru jen asi 10cm prostoru - možná tak na síťovku s menším nákupem.

Naštěstí se dají všechny sedačky nejen vyjmout, ale i sklopit, takže mohou zůstat ve voze a přesto získáte (nejsou-li obsazeny) dostatek prostoru. Vyjímání a zpětné osazování vozu sedačkami totiž není nic jednoduchého. Nemůže za to ani tak mechanismus - ten je poměrně vtipný a jednoduchý, ale samotná hmotnost sedaček, která překračuje 20 kilogramů a tak se z manipulace se sedačkami stává takřka výhradně mužská záležitost (aniž bych se chtěl dotknout hezčí poloviny lidstva).

Pro sedmimístné provedení platí toéž, co pro ostatní verze Outdoor - v celém voze je mnoho odkládacích schránek, jedna poměrně objemná dokonce přímo před řidičem na horní straně přístrojové desky. Vůz je standardně vybaven šestnáctipalcovými koly s pneumatikami o rozměru 215/55 R16, spodním krytem motoru, efektním stříbrným oplastováním, zvýšenou světlou výškou a stříbrnými střešními ližinami.

Pod kapotou pracoval známý dieselový čtyřválec 1.6 HDi o výkonu 90 koní, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Síla motoru je sice dostatečná, ale při plném obsazení sedmi pasažéry, nebo (při vyjmutých sedačkách) plném naložení nákladem, je již jízda spíše trápením vozu; rozhodně pak může být potíž i na D1 udržet stabilně 130 km/h, zvláště, zpomalí-li vás před dlouhým stoupáním kamion. Motor má tichým a kultivovaným chod a příjemnou spotřebu  nafty, která se ve městě městě pohybuje okolo sedmi litrů, na dálnici těsně nad šesti litry, a na okreskách při poklidné jízdě se dá jezdit za pět litrů na 100 kilometrů.

Jízdní vlastnosti jsou i při maximálním obsazení na slušné úrovni - snad jen řízení je ještě méně komunikativní, ale vůz se v zatáčkách příliš nenaklání a dobře drží zvolenou stopu. Trošku slabší je výkon brzd, které mají tendenci při plném zatížení vadnout, ale vzhledem k použité motorizaci, která neumožňuje nijak dynamickou jízdu, jsem se o vadnutí musel vyloženě snažit.

Narozdíl od vloni testovaného vozu mě tentokrát potěšila napájecí zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, bohužel ani tentokrát nebyla možnost používat zásuvku bez běžícího motoru. Lépe řečeno - po zastavení běhu motoru ještě asi 5 minut zásuvka i rádio fungují, ale poté se na displeji objeví informace "entering economy mode" a navzdory zapnutému klíčku v zapalování je vypnuto napájení jak rádia, tak zásuvky - pokud tedy chcete například vysát interiér vysavačem napájeným z palubní sítě, čeká vás několikeré nastartování, nebo zbytečný běh motoru na volnoběh. Opět vyzdvihuji přítomnost druhého vnitřního zpětného zrcátka, kterým lze sledovat dění ve voze na zadních sedadlech, vyjímatelnou středovou konzolu mezi predními sedačkami i sklopné opěrky ruky pro řidiče a spolujezdce a výklopné jídelní stolečky na zadní straně opěradel předních sedaček.

Peugeot Partner Tepee Outdoor je rozhodně povedený rodinný vůz, v sedmimístné verzi s ještě lepšími užitnými vlastnosti a variabilitou interiéru. Za poměrně příznivou cenu (aktuálně 488 900 Kč za provedení Outdoor a příplatek 30 900 Kč za sedmimístné provedení) získáte obrovský užitný prostor, úsporný motor a nezáludné jízdní vlastnosti na špici vozů této třídy.

Zdroj: www.autoroad.cz

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.