TEST: sedmimístný pracant - Peugeot Partner Tepee Outdoor

Jan Fiala, 27. září 2009, 12:00 Google+

Peugeot Partner Tepee jsme vám již představili vloni, a konstatovali jsme, že nová generace je rozhodně krokem vpřed. Nyní jsme získali k testu vrcholnou sedmimístnou verzi tohoto pracanta i přítele pro volný čas, a tak se pojďme podívat, jak mu to jde.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Partner Tepee

Partner Tepee | foto: www.autoroad.cz / Jan Fiala

Sdílejte článek

Aby bylo srovnání s vloni testovaným modelem co nejobjektivnější, zvolili jsme opět provedení Outdoor, které nabízí lehké oplastování karoserie a chrání tak vůz před nechtěným poškozením při jízdě po nekvalitních silnicích. Pod kapotou opět pracoval dieselový motor 1.6 HDi o výkonu 66 kW/90, a tak vpodstatě nejzásadnějším rozdílem bylo odlišné provedení sedaček a hlavně jejich počet.

Sedmimístná verze modelu Partner Tepee Outdoor je vybavena dvěma standardními sedačkami pro řidiče a spolujezdce, a dále pěti samostatnými a samostatně vyjímatelnými sedačkami pro další pasažéry, což významně zlepšuje již beztak výbornou užitnou hodnotu vozu. Není problém vyjmout všechny sedačky, a získat tak královský prostor pro náklad; nebo vyjmout jen zadní dvě sedačky a užívat si dostatku místa pro 5 cestujících a navíc zavazadlový prostor o objemu 675 litrů. Pokud však zůstanou ve voze obsazeny všechny sedačky, na zavazadla již místo nezbývá, protože v tom případě je mezi opěradly zadních sedaček a víkem zavazadlového prostoru jen asi 10cm prostoru - možná tak na síťovku s menším nákupem.

Naštěstí se dají všechny sedačky nejen vyjmout, ale i sklopit, takže mohou zůstat ve voze a přesto získáte (nejsou-li obsazeny) dostatek prostoru. Vyjímání a zpětné osazování vozu sedačkami totiž není nic jednoduchého. Nemůže za to ani tak mechanismus - ten je poměrně vtipný a jednoduchý, ale samotná hmotnost sedaček, která překračuje 20 kilogramů a tak se z manipulace se sedačkami stává takřka výhradně mužská záležitost (aniž bych se chtěl dotknout hezčí poloviny lidstva).

Pro sedmimístné provedení platí toéž, co pro ostatní verze Outdoor - v celém voze je mnoho odkládacích schránek, jedna poměrně objemná dokonce přímo před řidičem na horní straně přístrojové desky. Vůz je standardně vybaven šestnáctipalcovými koly s pneumatikami o rozměru 215/55 R16, spodním krytem motoru, efektním stříbrným oplastováním, zvýšenou světlou výškou a stříbrnými střešními ližinami.

Pod kapotou pracoval známý dieselový čtyřválec 1.6 HDi o výkonu 90 koní, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Síla motoru je sice dostatečná, ale při plném obsazení sedmi pasažéry, nebo (při vyjmutých sedačkách) plném naložení nákladem, je již jízda spíše trápením vozu; rozhodně pak může být potíž i na D1 udržet stabilně 130 km/h, zvláště, zpomalí-li vás před dlouhým stoupáním kamion. Motor má tichým a kultivovaným chod a příjemnou spotřebu  nafty, která se ve městě městě pohybuje okolo sedmi litrů, na dálnici těsně nad šesti litry, a na okreskách při poklidné jízdě se dá jezdit za pět litrů na 100 kilometrů.

Jízdní vlastnosti jsou i při maximálním obsazení na slušné úrovni - snad jen řízení je ještě méně komunikativní, ale vůz se v zatáčkách příliš nenaklání a dobře drží zvolenou stopu. Trošku slabší je výkon brzd, které mají tendenci při plném zatížení vadnout, ale vzhledem k použité motorizaci, která neumožňuje nijak dynamickou jízdu, jsem se o vadnutí musel vyloženě snažit.

Narozdíl od vloni testovaného vozu mě tentokrát potěšila napájecí zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, bohužel ani tentokrát nebyla možnost používat zásuvku bez běžícího motoru. Lépe řečeno - po zastavení běhu motoru ještě asi 5 minut zásuvka i rádio fungují, ale poté se na displeji objeví informace "entering economy mode" a navzdory zapnutému klíčku v zapalování je vypnuto napájení jak rádia, tak zásuvky - pokud tedy chcete například vysát interiér vysavačem napájeným z palubní sítě, čeká vás několikeré nastartování, nebo zbytečný běh motoru na volnoběh. Opět vyzdvihuji přítomnost druhého vnitřního zpětného zrcátka, kterým lze sledovat dění ve voze na zadních sedadlech, vyjímatelnou středovou konzolu mezi predními sedačkami i sklopné opěrky ruky pro řidiče a spolujezdce a výklopné jídelní stolečky na zadní straně opěradel předních sedaček.


Peugeot Partner Tepee Outdoor je rozhodně povedený rodinný vůz, v sedmimístné verzi s ještě lepšími užitnými vlastnosti a variabilitou interiéru. Za poměrně příznivou cenu (aktuálně 488 900 Kč za provedení Outdoor a příplatek 30 900 Kč za sedmimístné provedení) získáte obrovský užitný prostor, úsporný motor a nezáludné jízdní vlastnosti na špici vozů této třídy.

Zdroj: www.autoroad.cz

Vytisknout

Diskuze: TEST: sedmimístný pracant - Peugeot Partner Tepee Outdoor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

U3-X

Honda U3-X - jde o vozítko budoucnosti?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud