TEST: Peugeot 407SW - francouzský rodinný vzor?

407SW
407SW, foto: www.autoroad.cz / Jan Fiala
Jan Fiala 2. září 2009 13:00
Sdílej:

Po testu Peugeotu 407 ve verzi sedan jsme se rozhodli prověřit i jeho rodinněji laděného sourozence - elegantní kombi střední třídy. A protože vás jistě zajímá, jak si ve srovnání s "krátkou" verzí vede, čtěte ...

Testem prošla nejvyšší úroveň výbavy Premium Pack, a rovněž pod kapotou kombíku bilo naftové srdce - oproti sedanu však motor disponoval nejen o dva decilitry zvětšeným zdvihovým objemem, tj. 2.2 HDi, ale vyšší byl rovněž jeho výkon, a to přesně 125 kW/170 k. Narozdíl od sedanu byl motor spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou, a byl rovněž vybaven filtrem pevných částic FAP.

Rozsáhlá funkční výbava vozu krom prvků dostupných již u úrovně Premium, tj. dvouzónová automatická klimatizace, automatické stěrače, světlomety s čidlem intenzity vnějšího světla, palubní počítač, integrovaný audiosystém, přehrávač CD s changerem, tempomat s omezovačem rychlosti, ovládání audiosystému a telefonu pod volantem, automaticky sklopná vnější zpětná zrcátka, elektrochromatická zpětná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, centrální zamykání, parkovací senzory vepředu i vzadu či polokožené vyhřívané sedačky s Alcantarou, navíc obsahoval vyhřívané sedačky, xenonové světlomety s ostřikovači, akustické vrstvené čelní sklo, palubní GSM telefon, informační systém se zabudovanou navigací, kolenní airbag, či elektrochromatické zpětné zrcátko, a nechyběla rovněž celoprosklená střecha a výklopné sklo ve víku zavazadlového prostoru.

Silueta Peugeotu 407 SW působila poněkud vyváženěji, protože poměrně dlouhý přední převis lépe ladil s převisem zadním. Svůj podíl na vyváženější siuluetě možná má i světlá béžová metalíza, která dodává vozu spolu s rozměrnými sedmnáctipalcovými koly, obutými do pneumatikam o rozměru 215/55 R17, aristokratický nádech. Rozměrným předním světlometům s čirým překrytím sluší čočky xenonových projektorů a celke s výrazná přední maskou s velkým logem automobilky ladí se zařazením vozu do střední třídy. Své jistě přináší i chromované lišty na rozích předního a zadního nárazníku i nad ochrannými lištami na dveřích.

Protože jsme si interiér vozu poměrně podrobně popsali již při testu sedanu, věnujme se hlavně rozdílům. Zde je nejmarkantnější prosklená střecha, která je elektricky ovládaná. Při jejím plném odkrytí je totiž řidič i posádka doslova pohlcen vnějším světem, světlo proudí do kabiny v míře vrchovaté (aniž by se výrazněji zhoršovala čitelnost palubních přístrojů), a vyniká tak rodinné zaměření vozu, kdy se děti na zadních sedadlech mohou kochat malebnými výhledy. Výhodou takového kochání je, že si neustále nežádají pozornost řidiče, jsouce unešeny krajinou.

Další drobností, která přispívá k využitelnosti vozu, je samostatně výklopné sklo ve víku zavazadlového prostoru. Pokud například zapomenete naloži větrovku nebo deštník, nemusíte otevírat celé víko; otevřete si jen prosklenou část a na zadní plato, které je mimochodem nikoliv rolovací, nýbrž pevné a skládací (oceňuji!), si dáte, co jste zrovna zapomněli.

Přidaná hmotnost za zadní nápravou prospěla Peugeotu 407 SW i co se týká jízdních vlastností. Aniž by utrpěl komfort jízdy, stal se vůz méně nedotáčivým, ačkoliv pod kapotou je nejtěžší motor v nabídce. Na druhou stranu, proti sedanu se něco hmotnosti ušetřilo použitím manuální převodovky. To má pozitivní vliv i na dynamiku jízdy - silnější motor spolu s manuální převodovkou totiž navzdory vyšší pohotovostní hmotnosti kombíku znatelně zlepší dynamiku. Samozřejmě, že se Peugeot 407 SW stále hodí spíše na dálniční jízdu než do utažených vlásenek, ale přesto jej lze považovat za obratný a dynamický vůz, a to i při plném obsazení.

Vyšší výkon motoru a větší zdvihový objem se zajisté podepisují na spotřebě nafty, ale zvýšený apetit kompenzuje použití manuální převodovky namísto automatu. Spotřeba tak vychází velmi podobně, jako u předešlého testu sedanu - při důchodcovském stylu na okreskách se drží na zhruba 5,5 litech na sto kilometrů jízdy, na dálnici se pohybuje kolem sedmi litrů při povolených limitech až k hodnotám přes deset litrů při rychlých přesunech, a ve městě počítejte s apetitem zhruba sedmi a půl až osmi litrů nafty.

Mám-li subjektivně srovnat sedan s kombíkem, dávám přednost rodinnějšímu SW. Nejen že nabídne pár vychytávek navíc, ale pro mě má i vyváženější charakter a příplatek 37 tisíc korun za to jistojistě stojí.

Zdroj: www.autoroad.cz, Jan Fiala

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?