Po testu Peugeotu 407 ve verzi sedan jsme se rozhodli prověřit i jeho rodinněji laděného sourozence - elegantní kombi střední třídy. A protože vás jistě zajímá, jak si ve srovnání s "krátkou" verzí vede, čtěte ...
Testem prošla nejvyšší úroveň výbavy Premium Pack, a rovněž pod kapotou kombíku bilo naftové srdce - oproti sedanu však motor disponoval nejen o dva decilitry zvětšeným zdvihovým objemem, tj. 2.2 HDi, ale vyšší byl rovněž jeho výkon, a to přesně 125 kW/170 k. Narozdíl od sedanu byl motor spřažen se šestistupňovou manuální převodovkou, a byl rovněž vybaven filtrem pevných částic FAP.
Rozsáhlá funkční výbava vozu krom prvků dostupných již u úrovně Premium, tj. dvouzónová automatická klimatizace, automatické stěrače, světlomety s čidlem intenzity vnějšího světla, palubní počítač, integrovaný audiosystém, přehrávač CD s changerem, tempomat s omezovačem rychlosti, ovládání audiosystému a telefonu pod volantem, automaticky sklopná vnější zpětná zrcátka, elektrochromatická zpětná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, centrální zamykání, parkovací senzory vepředu i vzadu či polokožené vyhřívané sedačky s Alcantarou, navíc obsahoval vyhřívané sedačky, xenonové světlomety s ostřikovači, akustické vrstvené čelní sklo, palubní GSM telefon, informační systém se zabudovanou navigací, kolenní airbag, či elektrochromatické zpětné zrcátko, a nechyběla rovněž celoprosklená střecha a výklopné sklo ve víku zavazadlového prostoru.
Silueta Peugeotu 407 SW působila poněkud vyváženěji, protože poměrně dlouhý přední převis lépe ladil s převisem zadním. Svůj podíl na vyváženější siuluetě možná má i světlá béžová metalíza, která dodává vozu spolu s rozměrnými sedmnáctipalcovými koly, obutými do pneumatikam o rozměru 215/55 R17, aristokratický nádech. Rozměrným předním světlometům s čirým překrytím sluší čočky xenonových projektorů a celke s výrazná přední maskou s velkým logem automobilky ladí se zařazením vozu do střední třídy. Své jistě přináší i chromované lišty na rozích předního a zadního nárazníku i nad ochrannými lištami na dveřích.
Protože jsme si interiér vozu poměrně podrobně popsali již při testu sedanu, věnujme se hlavně rozdílům. Zde je nejmarkantnější prosklená střecha, která je elektricky ovládaná. Při jejím plném odkrytí je totiž řidič i posádka doslova pohlcen vnějším světem, světlo proudí do kabiny v míře vrchovaté (aniž by se výrazněji zhoršovala čitelnost palubních přístrojů), a vyniká tak rodinné zaměření vozu, kdy se děti na zadních sedadlech mohou kochat malebnými výhledy. Výhodou takového kochání je, že si neustále nežádají pozornost řidiče, jsouce unešeny krajinou.
Další drobností, která přispívá k využitelnosti vozu, je samostatně výklopné sklo ve víku zavazadlového prostoru. Pokud například zapomenete naloži větrovku nebo deštník, nemusíte otevírat celé víko; otevřete si jen prosklenou část a na zadní plato, které je mimochodem nikoliv rolovací, nýbrž pevné a skládací (oceňuji!), si dáte, co jste zrovna zapomněli.
Přidaná hmotnost za zadní nápravou prospěla Peugeotu 407 SW i co se týká jízdních vlastností. Aniž by utrpěl komfort jízdy, stal se vůz méně nedotáčivým, ačkoliv pod kapotou je nejtěžší motor v nabídce. Na druhou stranu, proti sedanu se něco hmotnosti ušetřilo použitím manuální převodovky. To má pozitivní vliv i na dynamiku jízdy - silnější motor spolu s manuální převodovkou totiž navzdory vyšší pohotovostní hmotnosti kombíku znatelně zlepší dynamiku. Samozřejmě, že se Peugeot 407 SW stále hodí spíše na dálniční jízdu než do utažených vlásenek, ale přesto jej lze považovat za obratný a dynamický vůz, a to i při plném obsazení.
Vyšší výkon motoru a větší zdvihový objem se zajisté podepisují na spotřebě nafty, ale zvýšený apetit kompenzuje použití manuální převodovky namísto automatu. Spotřeba tak vychází velmi podobně, jako u předešlého testu sedanu - při důchodcovském stylu na okreskách se drží na zhruba 5,5 litech na sto kilometrů jízdy, na dálnici se pohybuje kolem sedmi litrů při povolených limitech až k hodnotám přes deset litrů při rychlých přesunech, a ve městě počítejte s apetitem zhruba sedmi a půl až osmi litrů nafty.
Mám-li subjektivně srovnat sedan s kombíkem, dávám přednost rodinnějšímu SW. Nejen že nabídne pár vychytávek navíc, ale pro mě má i vyváženější charakter a příplatek 37 tisíc korun za to jistojistě stojí.
Zdroj: www.autoroad.cz, Jan Fiala
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.