Sedan střední třídy se lvem na kapotě - to je Peugeot 407, který se v závěru své životní dráhy vloni dočkal zřejmě posledního faceliftu. Pojďme se spolu podívat, jak se podařilo tento osvědčený model doladit a jak obstojí v nabité konkurenci.
Pro test jsme získali nejvyšší stupeň výbavy Premium, pod kapotou bilo naftové srdce - motor 2.0 HDi o výkonu 100 kW/136 k při 4000 otáčkách za mintu a točivým momentem 320 Nm při 2000 otáčkách s funkcí overboost, navyšující točivý moment krátkodobě až na 340 Nm. Motor byl spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou a filtrem pevných částic FAP. Exteriér zdobila vínová metalická barva Rouge Babylone a seznam vnitřní rovněž nezklamal - posuďte sami: dvouzónová automatická klimatizace, automatické stěrače, světlomety s čidlem intenzity vnějšího světla, palubní počítač, integrovaný audiosystém, informační systém se zabudovanou navigací, přehrávač CD s changerem, tempomat s omezovačem rychlosti, palubní GSM telefon, ovládání audiosystému a telefonu pod volantem, vyhřívané sedačky, automaticky sklopná vnější zpětná zrcátka, elektrochromatická zpětná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, centrální zamykání, parkovací senzory vepředu i vzadu či polokožené vyhřívané sedačky s Alcantarou.
Silueta Peugeotu 407 se vyznačuje poměrně dlouhým předním převisem a výrazně kratším převisem zadním, takže kabina je opticky zasazena do zadní části vozu. Profil je tak výrazně dynamický, čemuž napomáhají rozměrná přední světla s čirým překrytím, výrazná přední maska s velkým logem automobilky, decentní spoiler na zadní odtokové hraně váka zavazadlového prostoru a svažující se linka střechy.
Sebevědomému vzhledu také přidávají litá kola Cosmos v pětipaprskovém designu o rozměru 215/55 R17, agresivní přední spoiler s integrovanými obdélníkovými mlhovkami s čirým překrytím a chromované lišty nad otěrovými lištami v rozích karoserie i na bocích dveří.
Překvapivě nejsou u modelu P407 použita dnes módní vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli změny směru, což může být daní za dřívější rok vzniku modelu - u novějších P308 či P207 jsou již použota módnější. Naopak v interiéru si není nač stěžovat - mohutná středová konzola je vyrobena z měkčeného plastu, takže do nohy řidiče nepříjemně netlačí, ale poddá se jí. Rozměrný integrovaný barevný displej nabízí nejen možnost zobrazení mapy navigace, ale rovněž všestranné možnosti nastavení parametrů vozu, audiosystému, klimatizace nebo zobrazení aktuálních či dlouhodobých hodnot z palubního počítače, a to i v kombinaci - například polovina obrazovky palubní počítač a polovina navigace. Samozřejmostí je i grafické zobrazení údajů parkovacích senzorů, takže vzdálenost k překážce nemusíte odhadovat jen podle pípání, ale rovnou vidíte na displeji, zda je vzdálenost dostatečná (zelená čárky), blízká (žluté čárky) či již nebezpečně blízká (červené čárky).
Další údaje jsou zobrazeny přímo v zorném poli řidiče mezi bíle podbarvenými ukazateli rychloměru a otáčkoměru - zde je zobrazen zařazený rychlostní stupeň nebo mód automatické převodovky, aktuální vzdálenost tripu nebo celkově ujetých kilometrů vozu, ikony navigace při blížícím se projetí křižovatkou atd. Veškeré ovládací prvky jsou v dosahu řidiče a fungují poměrně přesně; drobnou výtku mám jen k automatickému vypínání páčky o změně směru jízdy, která se vracela příliš prudce a tak po blikání například doprava a automatickém vypnutí blikl vůz jednou na opačnou stranu. Po krátkém stisku také blikl ukazatel o změně směru jízdy jen jednou, nikoliv třikrát, jak je dnes již zvykem.
Skvělé jsou xenonové světlomety a čidlo vnějšího osvětlení - to automaticky reguluje i podsvícení palubní desky, takže při jízdě v tunelu je podsvícení jasné, zatímco na denním světle se vypne. Vůbec výhled z vozu je nadprůměrný, a to nejen v noci, ale překvapivě i ve - robustní A sloupek zdaleka nebrání výhledu tak, jak jsem očekával.
Daní za agresivní siluetu je poměrně malé víko zavazadlového prostoru, takže objemné věci do kufru prostě nenaložíte - ale to je obvyklou bolístkou všech vozů s karoserií sedan a komu by to vadilo, toho pozvu na blížící se test stejného vozu P407 s karoserií kombi (SW). Samotný zavazadlový prostor je dostatečně veliký a nabízí objem 407 litrů (tak to vyjít muselo, jde přece o model Peugeot 407!).Dostatek prostoru najde za volantem i řidič a vedle něj rovněž spolujezdec; na zadních sedadlech je ale místa méně a pokud je řidič nadprůměrně veliký, pohodlí si vzadu užijí jen děti. Pro průměrnou českou rodinu je zde ale místa dostatek, a komfort jízdy je, jak se na správného Francouze sluší, příkladný.
Peugeot 407 se zkrátka přes nerovnosti přenáší poměrně plavně a kosti z vás rozhodně nevytřese; a komu by to bylo pořád málo, může namísto příplatkových sedmnáctek zvolit standardní šestnáctipalcová kola s vyšším profilovým číslem; ta pak jsou vyloženě pohodlná. Bohužel, s dieselovým motorem se ¨čtyřistasedmička i kvůli dlouhému přednímu převisu zdaleka nechová na silnici tak agresivně, jak by napovídala její silueta. Vůz trpí výraznou nedotáčivostí a snaha o rychlý průjezd vlásenkami a vracečkami vás brzy ujistí, že to není ten správný šálek kávy. Mnohem jistěji se cítíte na dálnici; zda vůz nabízí dostatek síly a pohodlí automatické převodovky oceníte zejména v zácpách či ve městě.
S ojedinělými zatáčkami samozřejmě problém není, a vůz se ani nijak výrazně nenaklání. A z Alpských průsmyků prostě pojedete o něco klidněji, a necháte chodce pokochat se ladnými křivkami tohoto beránka ve vlčím rouše. Odměnou vám bude také přijatelná spotřeba vozu, která se pohybuje od pěti litrů nafty při courání po okreskách, přes šest a půl litru při dálniční jízdě povolenou rychlostí, sedm a půl litru ve městě až k deseti litrům při rychlém dálničním přesunu tam, kde není rychlost omezena.
Francouzská auta se každým rokem lepší. Naftové motory mají Francouzi skvělé, příkladně utlumené, s přiměřenou spotřebou a nízkými emisemi. Designově jsou na špici již mnoho let, a my se již těšíma na nástupce modelu 407, který opět zatopí především německé konkurenci ve střední třídě.
Zdroj: www.autoroad.cz, Jan Fiala, foto Petr Zelinka
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.