Sedan střední třídy se lvem na kapotě - to je Peugeot 407, který se v závěru své životní dráhy vloni dočkal zřejmě posledního faceliftu. Pojďme se spolu podívat, jak se podařilo tento osvědčený model doladit a jak obstojí v nabité konkurenci.
Pro test jsme získali nejvyšší stupeň výbavy Premium, pod kapotou bilo naftové srdce - motor 2.0 HDi o výkonu 100 kW/136 k při 4000 otáčkách za mintu a točivým momentem 320 Nm při 2000 otáčkách s funkcí overboost, navyšující točivý moment krátkodobě až na 340 Nm. Motor byl spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou a filtrem pevných částic FAP. Exteriér zdobila vínová metalická barva Rouge Babylone a seznam vnitřní rovněž nezklamal - posuďte sami: dvouzónová automatická klimatizace, automatické stěrače, světlomety s čidlem intenzity vnějšího světla, palubní počítač, integrovaný audiosystém, informační systém se zabudovanou navigací, přehrávač CD s changerem, tempomat s omezovačem rychlosti, palubní GSM telefon, ovládání audiosystému a telefonu pod volantem, vyhřívané sedačky, automaticky sklopná vnější zpětná zrcátka, elektrochromatická zpětná zrcátka, elektrické ovládání všech oken, centrální zamykání, parkovací senzory vepředu i vzadu či polokožené vyhřívané sedačky s Alcantarou.
Silueta Peugeotu 407 se vyznačuje poměrně dlouhým předním převisem a výrazně kratším převisem zadním, takže kabina je opticky zasazena do zadní části vozu. Profil je tak výrazně dynamický, čemuž napomáhají rozměrná přední světla s čirým překrytím, výrazná přední maska s velkým logem automobilky, decentní spoiler na zadní odtokové hraně váka zavazadlového prostoru a svažující se linka střechy.
Sebevědomému vzhledu také přidávají litá kola Cosmos v pětipaprskovém designu o rozměru 215/55 R17, agresivní přední spoiler s integrovanými obdélníkovými mlhovkami s čirým překrytím a chromované lišty nad otěrovými lištami v rozích karoserie i na bocích dveří.
Překvapivě nejsou u modelu P407 použita dnes módní vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli změny směru, což může být daní za dřívější rok vzniku modelu - u novějších P308 či P207 jsou již použota módnější. Naopak v interiéru si není nač stěžovat - mohutná středová konzola je vyrobena z měkčeného plastu, takže do nohy řidiče nepříjemně netlačí, ale poddá se jí. Rozměrný integrovaný barevný displej nabízí nejen možnost zobrazení mapy navigace, ale rovněž všestranné možnosti nastavení parametrů vozu, audiosystému, klimatizace nebo zobrazení aktuálních či dlouhodobých hodnot z palubního počítače, a to i v kombinaci - například polovina obrazovky palubní počítač a polovina navigace. Samozřejmostí je i grafické zobrazení údajů parkovacích senzorů, takže vzdálenost k překážce nemusíte odhadovat jen podle pípání, ale rovnou vidíte na displeji, zda je vzdálenost dostatečná (zelená čárky), blízká (žluté čárky) či již nebezpečně blízká (červené čárky).
Další údaje jsou zobrazeny přímo v zorném poli řidiče mezi bíle podbarvenými ukazateli rychloměru a otáčkoměru - zde je zobrazen zařazený rychlostní stupeň nebo mód automatické převodovky, aktuální vzdálenost tripu nebo celkově ujetých kilometrů vozu, ikony navigace při blížícím se projetí křižovatkou atd. Veškeré ovládací prvky jsou v dosahu řidiče a fungují poměrně přesně; drobnou výtku mám jen k automatickému vypínání páčky o změně směru jízdy, která se vracela příliš prudce a tak po blikání například doprava a automatickém vypnutí blikl vůz jednou na opačnou stranu. Po krátkém stisku také blikl ukazatel o změně směru jízdy jen jednou, nikoliv třikrát, jak je dnes již zvykem.
Skvělé jsou xenonové světlomety a čidlo vnějšího osvětlení - to automaticky reguluje i podsvícení palubní desky, takže při jízdě v tunelu je podsvícení jasné, zatímco na denním světle se vypne. Vůbec výhled z vozu je nadprůměrný, a to nejen v noci, ale překvapivě i ve - robustní A sloupek zdaleka nebrání výhledu tak, jak jsem očekával.
Daní za agresivní siluetu je poměrně malé víko zavazadlového prostoru, takže objemné věci do kufru prostě nenaložíte - ale to je obvyklou bolístkou všech vozů s karoserií sedan a komu by to vadilo, toho pozvu na blížící se test stejného vozu P407 s karoserií kombi (SW). Samotný zavazadlový prostor je dostatečně veliký a nabízí objem 407 litrů (tak to vyjít muselo, jde přece o model Peugeot 407!).Dostatek prostoru najde za volantem i řidič a vedle něj rovněž spolujezdec; na zadních sedadlech je ale místa méně a pokud je řidič nadprůměrně veliký, pohodlí si vzadu užijí jen děti. Pro průměrnou českou rodinu je zde ale místa dostatek, a komfort jízdy je, jak se na správného Francouze sluší, příkladný.
Peugeot 407 se zkrátka přes nerovnosti přenáší poměrně plavně a kosti z vás rozhodně nevytřese; a komu by to bylo pořád málo, může namísto příplatkových sedmnáctek zvolit standardní šestnáctipalcová kola s vyšším profilovým číslem; ta pak jsou vyloženě pohodlná. Bohužel, s dieselovým motorem se ¨čtyřistasedmička i kvůli dlouhému přednímu převisu zdaleka nechová na silnici tak agresivně, jak by napovídala její silueta. Vůz trpí výraznou nedotáčivostí a snaha o rychlý průjezd vlásenkami a vracečkami vás brzy ujistí, že to není ten správný šálek kávy. Mnohem jistěji se cítíte na dálnici; zda vůz nabízí dostatek síly a pohodlí automatické převodovky oceníte zejména v zácpách či ve městě.
S ojedinělými zatáčkami samozřejmě problém není, a vůz se ani nijak výrazně nenaklání. A z Alpských průsmyků prostě pojedete o něco klidněji, a necháte chodce pokochat se ladnými křivkami tohoto beránka ve vlčím rouše. Odměnou vám bude také přijatelná spotřeba vozu, která se pohybuje od pěti litrů nafty při courání po okreskách, přes šest a půl litru při dálniční jízdě povolenou rychlostí, sedm a půl litru ve městě až k deseti litrům při rychlém dálničním přesunu tam, kde není rychlost omezena.
Francouzská auta se každým rokem lepší. Naftové motory mají Francouzi skvělé, příkladně utlumené, s přiměřenou spotřebou a nízkými emisemi. Designově jsou na špici již mnoho let, a my se již těšíma na nástupce modelu 407, který opět zatopí především německé konkurenci ve střední třídě.
Zdroj: www.autoroad.cz, Jan Fiala, foto Petr Zelinka
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?