Královský kočár – Lexus LS430

Petr Horák, 14. ledna 2004, 00:47 Google+

Jsou auta, které nepotkáváte na silnici každý den, natož abyste je mohli řídit. Lexus LS430 k takovým určitě patří… a my jsme ho řídili!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Co nevidět přijde na český trh nová verze limuzíny LS430, ale ještě před předáváním královského žezla jsme se stihli projet v její první generaci. Jestli se necháváte rádi hýčkat, pak jste u Lexusu na správné adrese! Je těžké vybrat místo, kde s líčením jednotlivých vymožeností začít. Mnohé naznačuje majestátný a pro někoho možná i trochu staromódní vzhled pětimetrové karosérie. Ta se však může pochlubit vynikajícím součinitelem odporu vzduch 0,25, což je hodnota vlastní spíše sportovním kupé než luxusnímu sedanu!

Právě výborné obtékání vzduchu má podíl na další vlastnosti LS430, jenž vás opravdu dostane. Za jízdy je totiž v autě absolutní ticho! Žádný aerodynamický hluk, žádné odvalování pneumatik, žádná zvuková kulisa motoru, prostě nic. Sametové předení vidlicového osmiválce do interiéru lehce proniká až při otáčkách přesahujících hranici 4000/min, ale do takového pásma se dostanete jen výjimečně. Celohliníkový motor o objemu 4,3 litru vybavený proměnným časováním ventilů VVT-i totiž dosahuje maximálního točivého momentu 417 N.m už při 3500/min a existuje jen málo důvodů ho vytáčet více. Pokud si ale chcete dopřát rychlého startu na semaforu, budete velmi mile překvapeni, jak tento, na první pohled těžkopádný „bourák“, akceleruje. Tabulková hodnota pro sprint z nuly na 100 km/h je 6,7, rychlostní maximum je elektronicky omezeno na cifrou 250. Pro pořádek ještě uveďme špičkový výkon motoru přenášený přes samočinnou převodovku na zadní kola - 207 kilowattů.

Stejné superlativy jako parametry motoru zaslouží také velmi účinné brzdy i podvozek. Ten je možno navíc nastavovat do různých úrovní. Jednak z pohledu komfortu si můžete vybrat mezi vyloženě pohodlnou, tedy normální, nebo sportovní charakteristikou. Je však možné pouhým stisknutím tlačítka měnit i světlou výšku vozu, přičemž elektronika si zvolenou světlost pohlídá bez ohledu na zatížení.

A teď už honem do interiéru. Vybrané materiály jako kůže či pravé dřevo nejsou ničím neobvyklým. Jak daleko dokázali Japonci dojít v hýčkání pasažérů asi nejlépe dokládá elektrické nastavování ukotvení bezpečnostního pásu na středovém sloupku nebo ladné pohyby mřížky výstupů klimatizace na středové konzole, které tak čerstvý vzduch rovnoměrně „rozfukávají“ do všech směrů. Při nastupování a vystupování vám tyto procedury usnadňuje poodjetí volantu blíže k přístrojovému panelu a směrem vzhůru. Velká obrazovka skrývající ovládání klimatizace, vysoce kvalitní audiosoupravy Mark Levinson a navigačního systému je stejná jako u první generace RX300, tedy je nutné si na ni třeba zvyknout, ale pak na ni nedáte dopustit! Sedadla mají tři paměti nastavení, které můžete volit nejen tlačítkem předvolby, ale auto samo pozná, který klíčkem – lépe řečeno dálkovým ovládáním - bylo odemčeno a podle toho nastaví jak sedadlo, tak polohu volantu. Má-li tedy Lexus více uživatelů, každý si vlastně sedá do toho „svého“. Mluvit o vyhřívání nebo naopak chlazení předních sedaček je možná už zhýralost…

Velmi cenným detailem vzhledem k pořizovací hodnotě vozu je dvojité zamčení. První zámek se sám deaktivuje už ve chvíli, kdy se k vozu jen přiblížíte s klíčkem v kapse, druhý pak odemknete klasickým stisknutím tlačítka na dálkovém ovládání. Pokud byste se někdy pokoušeli do vozu dostat náhradním klíčem, máte jen jeden pokus. Otočíte-li s ním na opačnou stranu, je nutné vyčkat na odbornou pomoc a připravit si dokumenty od auta.

Jak by řekl klasik, král je mrtev, ať žije král. Už se nemůžu dočkat chvíle, kdy si sednu do nové generace Lexusu LS430. Svezení tímto japonským aristokratem totiž vážně stojí za to!

Foto: Lexus

Vytisknout

Diskuze: Královský kočár – Lexus LS430

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nové Maserati vyjelo na okruh - anotační foto

Nové Maserati vyjelo na okruh

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud