Americký sporťák s technikou Mercedes, který se navíc montuje v Evropě u karosárny Karmann.
Při otevření robustních dvěří se řidiči naskytně nádherný pohled do kabiny, kde se nachází sportovně laděný interiér, jenž plně odpovídá této kategorii vozu. Již při prvním pohledu k podlaze se Crossfire může pochlubit chromovou lištou s nápisem "Crossfire". Luxusem tvůrci vozu nešetřili. Sedadla v kůži, robustný čtyřramenný kožený volant a ovládací páčky odbočovacích světel a stěračů pod volantem. Na první pohled malý avšak po usednutí velký prostor zajišťuje řidiči pohodlné cestování i sportovní jízdu.
Řadící páka jednoduše dosažitelná z místa řidiče, jak je tomu zvykem u sportovních vozů. Posezení za volantem vám dáva pocit bezpečí, protože sedadla jsou poměrně hodně nízko při zemi. Dvěře jsou poměrně s vysokou výškou. Dalším elegantním řešením v chromu je středový panel vozu, který přechází k tunelu s řadící pákou.
Karoserie nezapře původ koncernu Chrysler, čemuž nejvíce odpovídá čelní maska vozu s velkou mřížkou v čele. Kapotáž má osobité drážky, které vůz zvýrazňují nad ostatními konkurenty. Užitečné avšak také vzhledově pěkné jsou vzduchové průduchy na stranách vozu za předními koly.
Typickým znakem vozu jsou boční linie, které se elegantně zúžují za zadními koly. Tím vykrojují blatníky zadních kol. Linie přechází v zajímavý oblouk, který skrývá zadní signalizační světla.
Zadní část vozu odkrývá další překvapení. Je jím malé přítlačné křídlo, chcete-li spojler, který se vysouvá při dosažení určité rychlosti.
Na sportovní vůz vlastní Crossfire také poměrně velký zavazadlový prostor. Nový Chrylser Crossfire je na českém trhu jen od 1. prosince 2003. Je však jisté, že české a evropské silnice zpestří v segmentu středních sportovních vozů svým elegantním sportovním vzhledem a výkonostními možnostmi. Verze s manuální převodovkou vyjde v ČR na Kč 1 300 000,- a s automatickou převodovkou na bezmála Kč 1 350 000,-. No nekupte si ho...
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.