Americký sporťák s technikou Mercedes, který se navíc montuje v Evropě u karosárny Karmann.
Při otevření robustních dvěří se řidiči naskytně nádherný pohled do kabiny, kde se nachází sportovně laděný interiér, jenž plně odpovídá této kategorii vozu. Již při prvním pohledu k podlaze se Crossfire může pochlubit chromovou lištou s nápisem "Crossfire". Luxusem tvůrci vozu nešetřili. Sedadla v kůži, robustný čtyřramenný kožený volant a ovládací páčky odbočovacích světel a stěračů pod volantem. Na první pohled malý avšak po usednutí velký prostor zajišťuje řidiči pohodlné cestování i sportovní jízdu.
Řadící páka jednoduše dosažitelná z místa řidiče, jak je tomu zvykem u sportovních vozů. Posezení za volantem vám dáva pocit bezpečí, protože sedadla jsou poměrně hodně nízko při zemi. Dvěře jsou poměrně s vysokou výškou. Dalším elegantním řešením v chromu je středový panel vozu, který přechází k tunelu s řadící pákou.
Karoserie nezapře původ koncernu Chrysler, čemuž nejvíce odpovídá čelní maska vozu s velkou mřížkou v čele. Kapotáž má osobité drážky, které vůz zvýrazňují nad ostatními konkurenty. Užitečné avšak také vzhledově pěkné jsou vzduchové průduchy na stranách vozu za předními koly.
Typickým znakem vozu jsou boční linie, které se elegantně zúžují za zadními koly. Tím vykrojují blatníky zadních kol. Linie přechází v zajímavý oblouk, který skrývá zadní signalizační světla.
Zadní část vozu odkrývá další překvapení. Je jím malé přítlačné křídlo, chcete-li spojler, který se vysouvá při dosažení určité rychlosti.
Na sportovní vůz vlastní Crossfire také poměrně velký zavazadlový prostor. Nový Chrylser Crossfire je na českém trhu jen od 1. prosince 2003. Je však jisté, že české a evropské silnice zpestří v segmentu středních sportovních vozů svým elegantním sportovním vzhledem a výkonostními možnostmi. Verze s manuální převodovkou vyjde v ČR na Kč 1 300 000,- a s automatickou převodovkou na bezmála Kč 1 350 000,-. No nekupte si ho...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.