TEST: Ford Kuga 2.0 TDCi

Martin Juřička, 2. října 2008, 20:03 Google+

REDAKČNÍ TEST: Jednoho letního dne se nám dostala do testu novinka od Fordu - KUGA. Po ujetí tisíce kilometrů jsme se rozhodli popsat naše dojmy z toho vozu kategorie SUV. Co se nám na Fordu líbilo a co se nám zase zdálo fádní? Čtěte v následujícím testu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kuga

Kuga | foto: www.auto-news.cz

Sdílejte článek

Je jen málo vozů, které by se vám vryly do paměti natolik, že by tento dojem dokázal převýšit současné vozy na našich silnicích. Automobilka Ford, která je na evropském kontinentu skoro jako doma si nebrala servítky a ukázala světu, že umí vytvořit i terénní vůz. Název Kuga sice nevíme jak se stvořil ale zato ostatní prvky tohoto „teréňáčku“ můžeme označit za vyloženě fordovské. Jde o jakýsi mix všech možných a dostupných technologií vozů Ford vklíněné do jedné karoserie. Lze tedy říci, že Kuga je přímým konkurentem Tiguana nebo RAV4 ale jak tato konfrontace dopadne ukáže až automobilový trh, respektive prodejnost.

EXTERIER
S klidným svědomím můžeme označit Kugu za jedno z nejpovedenějších aut od Fordu a možná i v kategorii SUV vůbec co se týče designu. Jemné aerodynamické tvary, které se doplňují o chromové doplňky na přední masce, okenních rámech a hagusech jsou velmi esteticky provedené. Vůbec osazení chromovými částmi masky vozu je decentní a vkusné a vytvářejí tak honosný dojem tohoto vozu. Světla mají nový tvar a trošku připomínají menší Focus. Jejich funkčnost je ovšem vynikající a lze ho označit za veliké plus celé koncepce. Zejména dálkové by mohly konkurovat i rallye světlům protože světelný kužel byl vysoký a dost široký, aby osvětlil dostatečný prostor před vozem. Tohoto se využije zejména při vyšší rychlosti a tam, kde cestáři zapomněli na patníky.

Dalším plusem byly zpětné zrcátka. Jejich usazení v kapotě je pohledné a také zpětný výhled díky velikosti je dostatečný. Tradiční přední sklo, které je po několik desetiletích ve Fordech vyhřívané poskytne hlavně v zimě dostatečný komfort. Nastupování do vozu je poměrně solidní. Kdo nezná kategorii SUV, tak bude pro něho výška vozu poněkud cizorodá ale po několika okamžicích s Kugou se rozdíly smazávají a přetrvávají dojmy z vozu. Jak jsme uvedli úvodem je Kuga po stránce designu na vysoké úrovni a to ze všech stran. Zajímavostí je také bezklíčkové zamykání, kdy pouze zmáčknete dvakrát tlačítko na dveřích a pokud máte v kapse klíček a odcházíte od vozu, tak se vozidlo automaticky uzamkne. Toto se nám zdálo poněkud divné, pokud chcete vyzkoušet zda je vozidlo skutečně zamknuté, tak po zmáčknutí kliky od dveří se vám vozidlo automaticky zase otevře díky klíčku v kapse. Čili nemáte prakticky jak zkontrolovat jestli je auto zamknuto. Pro někoho zajímavé řešení pro druhé opatrnější, kteří vše na svém voze kontrolují nepřekonatelný oříšek.

Jak hezky vypadá vůz zepředu a z boku, stejně dobře vypadá i zezadu a je se pořád na co dívat. Dominantou zadní části jsou LED diodové světla pozoruhodných tvarů, které jsou ovšem velmi účinné a dobře viditelné. Toto jsme si vyzkoušeli v noční jízdě na dálnici a v dešti a světla plnily přesně to jak vypadají. Třešničkou na dortu je zadní partie výfuků zabudované do karoserie společně s parkovacími senzory, které velmi efektivně ukazují své dvě koncovky symetricky rozložené do polovin zádi vozu. Téměř běžným trendem se také stává dvojité otvírání zadních dveří, kdy si můžete otevřít jenom prosklenou část nebo celé zadní dveře do kufru. Ten by ovšem mohl být o něco větší ale v rámci kategorie SUV dostačující. Toto je spíše na samotném uživateli jaký prostor uvnitř vozu zvolí jak pro posádku, tak pro převoz zavazadel.

Na cestách, které jsme urazili s Fordem jsme se také projeli přírodní scenerií naší země a jestli je potřeba zmínit třešničky na dortu, tak můžeme mluvit o panoramatické střeše velikých rozměrů, kdy máte výhled na všechny strany. Decentní clona vám umožní využít kompletního rozhledu nebo zaclonění proti ostrému sluníčku. Karoserie, která je vyrobena z vysoko-pevnostní oceli byla v testech EuroNcap ohodnocena pěti hvězdičkami, poskytuje dostatečný ochranný skelet pro pětičlennou posádku.

MOTOR
Paleta motorů pro Kugu je poměrně široká ale co se týče vlastností motoru je to o něco slabší. Objem motoru pod kapotou je 2,0 TDCi se zdvihovým objemem válců 1997 cm3 s náhonem na všechna 4 kola (4x4). Největší dosahovaný výkon dle výrobce je 100 kW / 4000 ot.min-1 a největší točivý moment je 320 Nm / 2000 ot.min-1. Po všech superlativech, které jsme mohli konstatovat u karoserie, u motoru bychom viděli první mínus v motoru. Na první pohled se to nezdá ale díky ocelové konstrukci kostry automobilu si myslíme, že hmotnost vozu má vliv na jízdní výkony a spotřebu. Nic proti motoru jako takovému ale díky stávajícím motorům o objemu dvou litrů a prakticky žádnému technologicky novému motoru Kuga za svými konkurenty trošku pokulhává. Dynamika motoru je poměrně solidní a zátah jde cítit již od spodních pater otáček ale výkon by mohl být o něco vyšší. Ideální výkon by mohl být kolem 150 koní stejně tak i kroutící moment. Pro vyznavače poklidné jízdy ovšem motor poskytuje komfortu dost a dost. Spotřeba, kdy jste schopni jet dynamicky se pohybuje kolem 8 až 9 litrů na 100 kilometrů v kombinaci. V opačném případě při opatrné jízdě jsme se dostali na hodnotu 7,5 litru / 100 km, což by mohlo být u Fordu i lepší hodnota, pokud by se jednalo o novější motor. Převodovka je šestistupňová a její chod je velmi přesný a stupně se řadí téměř sami. Umístění řadící páky by ale mohlo být o něco níž a blíže loketní opěrce i když hlavice řadící páky v ruce sedí poměrně solidně přesto by tato úprava velmi prospěla.

INTERIER
Pokud jsme usedli za volant, tak jsme se cítili na dvojí způsob. Jednak nás obklopoval prostorné uspořádání jednotlivých částí interiéru ale také některé nevychytané místa, které bychom si dokázali představit jinak.

Začneme pozitivní stránkou interiéru., ne že by se nám něco extra nelíbilo ale nějaké mouchy jsme našli. Co se týče pohodlí a prostoru řidiče a spolujezdce není se v podstatě ani o čem bavit. Spousta místa pro nohy, pohodlné sezení a ergonomické tvary sedadel pro celou posádku s maximálním výhledem a také dobrá dosažitelnost na všechny ovladače nutné k obsluze jízdy a elektroniky. Středový panel, kterému dominuje replika chromu v plastovém provedení je osazena rádiem a navigací. Řešení dva v jednom čili rádio a GPS navigace v jednom je vynikající. Menu je přehledné a jednoduché a po pár minutách se naučíte ovládat téměř všechno co rádio a navigace umí. Akustika je také příjemná i při vysokých decibelech a hluk šířící se dovnitř vozu je na poměrně dobře izolován a není obtěžující. Konkrétní čísla nám sice chybí ale hluková emise nebyla nikterak obtěžující.

Budíky, které jsou umístěny nad volantem mají ve stylu ostatního interiéru olemovány okraje „chromem“ a čísla jdou dostatečně čitelná ze všech ukazatelů. Volant je samostatnou kapitolou, protože se táhne spektrem všech aut od Fordu. Jednotnost na jakou ve Fordu vsadili u všech typů vozů se vyplácí, protože volant je skutečně na pohled velmi hezký potažený kůží s řadou ovladačů na konzolkách uvnitř volantu, nicméně někomu nemusí sedět ergonomie tvaru. To co by chtělo možná vychytat by bylo ovládání rádia pod volantem, které je na náš vkus umístěné mimo dosažitelnost průměrně dlouhých prstů. Stejně tak není úplně šťastně řešeno umístění na PET láhev nebo kelímek mezi řadící pákou a loketní opěrkou, kdy vysoká láhev vám může vadit při řazení. Nicméně stavitelná loketní opěrka je usazena ve velmi dobré pozici vůči řidiči i spolujezdci a také její stavitelnost dopředu a dozadu zvyšuje variabilitu posezení předních členů posádky.

Jak jsme zmínili v úvodu, tak je vynikající panoramatický výhled střechou, která má lehce tónovaný odstín a v kombinaci s perforovanou záclonou, která lze zatáhnout zepředu a zezadu, čili je dvoudílná a je opět zvýšená možnost zvýšení či snížení pronikání světla dovnitř interiéru nebo výhled.
Zadní místo pro posádku je dostatečné a posezení velmi pohodlné. Díky výšce vozidla se dostává všem pasažérům jakýsi nadhled na okolním silničním provozem. To co je velmi příjemné pro zadní posádku je zásuvka na 230V, ke které se může připojit jakýkoliv spotřebič, např. notebook při dlouhých cestách a náročných pracovních podmínkách.

ZHODNOCENÍ
Celkově musíme zhodnotit také výsledné dojmy z tohoto vozu. Je pravdou, že se jedná o velmi povedený vůz, který v sobě skrývá velké množství variability pro kohokoliv, na kterémkoliv místě uvnitř vozu. Pokud si připočteme zevnějšek vozu, protože ten patří k nejpovedenějším během posledních pár let a skvěle tak dokazuje možnosti Fordu reagovat na vývojové trendy na trhu. Na druhou stranu pokud si odmyslíte pár nedostatků, které jsou individuálního charakteru a někomu vadit mohou a jinému ne, tak se vám dostane do rukou opravdové pohodlí na dlouhé cesty a náročné podmínky. Cena je na zhodnocení koncovému zákazníku, protože se stanovuje dle výbavy a dle výbavy Trend (od 669 tisíc) nebo Titanium (od 734 tisíc).

Data výrobce
Ford Kuga Trend Vám nabízí již v základním provedení bohatou standardní výbavu:
16” ocelová kola
Sportovní sedadla
Palubní počítač
Kůží potažený volant
Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
Mlhová světla
Manuální klimatizace
Varování při snížení tlaku v pneumatikách
Přední a zadní elektricky ovládaná okna
Elektrická zásuvka 12 V
Airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy
Elektronický stabilizační systém ESP s ochranou proti převrácení
Startovací tlačítko Ford Power
Rádio s CD, 6 reproduktorů, dálkové ovládání na sloupku řízení
Konektor pro audio-zařízení

Kugu Trend si můžete přizpůsobit podle svého. Například doplněním o některé z těchto atraktivních prvků výbavy na přání:
17” kola z lehkých slitin
Zadní tmavě tónovaná skla „Privacy“
Střešní ližiny s hliníkovou povrchovou úpravou
Automatická klimatizace DEATC
Přídavné topení (pouze pro vznětové motory)
Vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů
Tempomat
Zásuvka na 230 V
Systém Ford KeyFree pro vstup do vozu a startování bez použití klíče
Sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 6 směrech
Parkovací asistent
CD-SD navigační systém s 5” barevným displejem

Přejete si ještě více? Prohlédněte si naši nabídku atraktivních sad:
Sada Styl 1:
17” kola z lehkých slitin
Střešní ližiny
Tmavě tónovaná zadní skla

Sada Komfort 1:
Tempomat
Parkovací asistent
Vnější zpětná zrcátka s el. sklápěním
Ford Kuga Titanium Vám navíc oproti výbavě Trend nabízí například tyto prvky standardní výbavy:
17” kola z lehkých slitin
Sedadla v čalounění kůže/látka
Modře tónovaná skla
Automatické stěrače a zpětné zrcátko s aut. zatmíváním
Tempomat
Automatická klimatizace DEATC
Zadní středová loketní opěrka s držáky na nápoje a úložným prostorem

Kugu Titanium si můžete přizpůsobit podle svého. Například doplněním o některé z těchto atraktivních prvků výbavy na přání:
18” či 19”* kola z lehkých slitin
Zadní tmavě tónovaná skla „Privacy“
Střešní ližiny s hliníkovou povrchovou úpravou
Bixenonové světlomety, automatické nastavení jejich sklonu, ostřikovače světlometů
Programovatelné přídavné topení
Kožené čalounění sedadel
Zadní parkovací kamera*
Panoramatická střecha
DVD navigační systém se 7” dotykovým barevným displejem

* Dostupné v průběhu léta 2008.

Přejete si ještě více? Prohlédněte si naši nabídku atraktivních sad:
Sada Styl 2:
Střešní ližiny
Tmavě tónovaná zadní skla

Sada Komfort 2:
Systém Ford KeyFree – vstup do vozu a startování bez použití klíče
Parkovací asistent
Vnější zpětná zrcátka s el. sklápěním

Sada Titanium X1:
Čalounění v kůži, vyhřívaná přední sedadla
Sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v 6 směrech
18” 5paprsková kola z lehkých slitin
Panoramatická střecha
Reflexní čelní sklo
Vyhřívané čelní sklo
 
Modelová řada Kuga - detaily:

Modelová řada Kuga

Detaily

Trend
již od 799 990 Kč

Dynamický vůz s flexibilním sportovním interiérem a bohatou základní výbavou Je vždy středem pozornosti.

Titanium
již od 864 990 Kč

Titanium Vám poskytne exkluzivní komfort a ještě atraktivnější vzhled.


Emise CO2 (g/100km)

Spotřeba paliva (l/100km)

Maximální rychlost

0-100km/h (sec)

50-100km/h (sec)

město

Mimo

kombinace

2.0 Duratorq TDCi+DPF, náhon na 2kola

165

8,0

5,3

6,3

182

10,6

8,7

2.0 Duratorq TDCi+DPF, náhon na 4kola

169

8,1

5,4

6,4

180

10,7

9,4

 

Vytisknout

Diskuze: TEST: Ford Kuga 2.0 TDCi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

XC60

Volvo se v Paříži zaměřuje na ekologii

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud