KRÁTKÝ REDAKČNÍ TEST: Krátkým redakčním tesem si prošel zástupce rodinných vozů od korejské značky Hyundai. Čím nás dokázal tento kombík s písmenem H na kapotě zaujmout, čím nás na druhou stranu zklamal?
Hyundai i30 rukama našich testovacích jezdců již jednou prošel, to v tomto testu. Ovšem potěšila nás nabídka testu i prostorné verze i30 CW. Jak si vedla?
Hyundai i30 je v nabídce korejské automobilky docela novinkou. Její základ je veskrze shodný s Kií cee‘d, liší se především designem. Účel je jasný, Kia má hráti na mladistvější a sportovnější notu, Hyundai se snaží vypadat solidněji.
Kia se vyrábí v Žilině, což je dostatečně dobrý důvod k tomu, aby i30 byla pro změnu vyráběna u nás a to v továrně v Nošovicích. Ta sice v době psaní testu ještě nevyrábí, nicméně vše se rychle blíží a v průběhu října by se již mohla na svět podívat první testovací série Hyundaie i30 made in Czech Republic.
Podobně jako cee‘d, i i30 je kompletně evropským vozem, oba modely totiž byly navrženy v Německu a měly by tak vyhovovat vkusu místních zákazníků.
Hyundai i30 nemá přímého předchůdce. Ve výrobní řadě nahrazuje dřívější liftback Elantra, ovšem už podle toho, že se kompletně změnily nabízené karoserie, nelze i30 přímo označovat za nástupce. Elantra se k tomu všemu na některých trzích dále prodává a to dokonce v úplně nové karoserii. Základ je ne náhodou převzat z i30. Trh v Evropě ovšem víc ocení hatchback a kombi, výsledek tak není nijak překvapující.
Korea á la EvropaNa designu je vidět, že se korejci chtěli Evropě zavděčit jak to jen šlo. Ačkoliv se hrdě hlásí k firemní značce, nedává na sobě zbytečně dávat znát, že není odsud, že má kořeny jinde. Je líbivý.
Na designu asi nenajdeme žádnou hranu. Vše je uhlazené, nepříliš výrazné, ale typické. Když už si i30 všimnete, nebudete ji mít problém identifikovat.
SPZ překrývá čtyřúhelníkový otvor, kterým do motoru proudí litry čerstvého vzduchu. Nad ním najdeme chromovanou linku, uprostřed které najdeme tradiční znak Hyundaie, totiž stylizované Háčko.
Po bocích najdeme čiře překryté světlomety a mlhovky. Dozadu protažené světlomety oživuje právě „trn“, který směřuje vzad a nese v sobě blinkr.
Boční pohled konečně odhalí typickou siluetu kombíku. Kombi není připojeno nijak násilně, spíše naopak je velmi citlivě připojeno a mám téměř chuť napsat, že hatchback vypadá jako kombík s useknutým zadkem. Kombi se mi opravdu líbí o něco více, je vyvážené, pěkné.
Záď je naprosto typická opravdu masivními světlomety. Je jim věnovaná velká část posledních sloupků a mezi nimi a dveřmi již nenajdeme ani kousek železa. Tím, že jsou umístěny vysoko, celá záď vypadá mohutně až MPVčkově, především z bočního a profilového pohledu. Oproti tomu to jistě přispívá k lepší viditelnosti všech světel.
Hyundai i30 není krásným autem. Je takový, že snad není nikdo, kdo by se jejím vzhledem cítil uražen. Je docela líbivý a dává si pozor na nepěkné detaily, které potom zbytečně shazují celek. Spokojenost.
InteriéremA co interiér? Rozhodně není špatný. Nahoře nalezneme praktickou odkládací schránku, těch je po interiéru rozeseto více. Pod ním v tradičním sledu rádio a klimatizace. Velmi se těším z umístění výdechů ventilace po stranách, méně překážejí. Klimatizace je jednoduchá, konkurence dnes již umí dvouzónovou. Pod klimatizací nalezneme další box.
Na tradičním místě najdeme i řadící páku. Vypadá trochu nepěkně, ovšem funguje dobře. Potěšila nás přítomnost loketní opěrky.
Interiér je dobře zpracován, nic nikde nevrže. Konkurence umí lepší materiály, ovšem o tom to v tomto případě není.
Druhá řada se už od krátké verze liší. Hyundai totiž natáhl rozvor, zadní řada je tedy prostorná a sám za sebou (180 cm) jsem měl místa, že bych se nebál ani cesty k moři.
Největší změnou je kufr. Právě to je hlavní důvod proč jsme tento kousek otestovali, ještě jednou totiž odkáži na starší test krátké verze pro porovnání.
Využitelnost toho „našeho“ kufru byla snížena přepážkou nutnou pro odpočet DPH. I přesto jsme ocenili poměrně velkou ložnou plochu, která zaručila pěkné číslo objemu. Kufr není dokonale obdélníkový, na jeho bocích vystupují kryty podběhů kol. Litříky objemu ovšem naskakují právě díky místu, za kterým by jinak byly jen pomocné dutiny pro povinnou výbavu.
Podlaha kufru je dvojitá. Pod tou první najdeme systém schránek, prostorů a prostůrků, pod nimi ještě rezervu. Díky dvojitému dnu kufru nemá Hyundai i30 téměř žádný schod na hraně zavazadlového prostoru. Oproti tomu musíme společnost pokárat, protože při sklopení zadních sedadel nelze vytvořit opravdu rovný prostor, opěradla budou trochu skloněná.
Kia cee‘d zvolila jinou strategii. Oproti zadním sedadlům preferuje kufr, který je sice větší, méně místa ovšem potom mají cestující vzadu. Vše je na preferencích kupujících.
Diesel mu chutnáNahoďme motor, jdeme na silnici. 1,6 CRDi, to je jméno dieselu, který jsme měli pod kapotou. Z dřívějších setkání víme, že Korejci malé diesely umí, jsou příjemné, mají lineární výkon a poměrně kultivovaný projev. Testovaný kousek nás nezklamal. Jistě, není to nejsametovější diesel, který jsme kdy měli v ruce, takový 1,6 TDCi od Fordu je ještě o něco jemnější, ovšem to jsme zase v jiných cenách.
Další věcí, která uměla znepříjemnit život, je převodovka. Ne že by byla špatná, kvalty tam padají docela přesně a ani dráhy nejsou špatné, ale jsme v roce 2008 a jsem toho názoru, že v této době už nemají 5stupňové převodovky na trhu místo. Ano, pětikvalt je jedním z největších negativ celého auta. K tomu automat je možné mít jen se čtyřmi stupni a manuální šestikvalt nabídne jen vrcholný dieselový dvoulitr.
Na silnici se i30 chová dobře. Opět nesmíme srovnávat s Golfy a podobnými auty, ovšem Hyundai nejezdí o tolik hůře o kolik je levnější. I díky dlouhému rozvoru je stabilní a nemá snahu dělat neplechu. Jistě, není to auto pro piloty F1, už kvůli tomu že jde o kombík a kila hmotnosti jsou oproti krátké verzi znát, ovšem dlouhý rozvor zase přidá stability na dálničních trasách.
CeníkemA teď to na co se prodejci i kupující těší nejvíc, pohled do ceníku. Malé velké auto je možné podle oficiálního ceníku pořídit od 359 tisíc korun, bez DPH již od 319 tisíc. I v základu najdeme šestici airbagů, z čehož ty okenní budou i pro zadní řadu sedadel, palubní počítač a rádio s přehráváním mp3 a vstupem USB.
Naše výbava Style měla kupříkladu mlhovky, ESP a další elektronické systémy, automatickou klimu, dešťový senzor, monitorování tlaku v pneu atd.
Kompletní ceník potom naleznete na této adrese.
A nakonec to hlavní. Ano, při krátkém setkání se nám dlouhá i30 líbila. Jako největší nevýhodu vidíme pětikvalt, ostatní nedostatky jsme mu ochotni vzhledem k příjemné ceně prominout.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.