Jedinečné srovnání dvou modelových řad Opelu Corsa z roku 2001 a 2007. Generační srovnání verze s benzinovým motorem a novější s naftovým motorem. Která verze je lepší do města a která mimo město? Jak to dopadlo? Klikněte na článek a čtěte dál...
REDAKČNÍ TEST: Opel Corsa je všeobecně známé auto našeho silničního provozu. Od prvního typu se Corsa pořádně vyvinula a dostala se po stránce designu do více dynamických tvarů, což jí na kráse výrazně přidalo a bude zajímavé jak bude vypadat za pár let. V roce 2007 navíc získala titul auto roku v České Republice! My vám nabízíme srovnání posledních dvou generací tohoto vozu.
Opel Corsa 1.3 CDTI Na první pohled je jasné, že nová Corsa odskočila po stránce designu od svých předchůdců. Klasika v kategorii malých vozů odstartovala v roce 1982 modelem s označením A. Současná čtvrtá generace se od té první liší po všech stránkách. Model, který vám představíme je z roku 2007 se stupněm výbavy Enjoy. Jedná se o třídveřovou verzi s motorem 1.3 CDTI, který byl vyhlášen nejlepším maloobjemovým dieselem roku 2006. Všeobecně se současná Corsa nabízí v 3dvéřové a 5ti dvéřové verzi s pěti stupni výbavy – Essentia, Enjoy, Cosmo, GSi a OPC. Corsa sama o sobě je v základu poměrně levná, lze ji sehnat již od 249 000,- Kč ve výbavě Essentia, třídveřové variantě a objemu 1,0 l 12V. U některých dealerů je možnost sehnat Corsu i levněji v akčních nabídkách apod. Na úvod by to mohlo stačit a nyní se budeme věnovat již zmíněnému testovanému modelu s objemem 1,3 CDTI.
EXTERIER
INTERIER Interiér je kapitola sama pro sebe stejně jako exteriér. Základní rysy dostali úplně jiný nádech než předchůdci. Palubní desce dominuje středová konzole s CD/MP3 rádiem a ovládacími prvky klimatizace, topení atd. Velmi příjemný do rukou je tříramenný volant, který je navíc osazen ovládacími prvky na rádio (zesilování, ladění stanic, měnič skladeb). Stejně tak se dá hovořit o řadící páce, která padne velmi dobře do ruky a chod jednotlivých rychlostí je velmi kultivovaný. Ukazatele rychlosti jsou v černé barvě s bílými hodnotami rychlosti a otáček a přehlednost je dostačující. Mezi těmito analogovými měřiči je digitální ukazatel počtu kilometrů a palubní počítač. Žluté podsvícení lze korigovat na vyšší nebo nižší intenzitu, tak jako v předešlých modelech. Stejně tak můžete z pozice řidiče měnit úhel potkávacích světel. Protože se jedná o třídveřový model je místa na předních místech dost a dost. Spolucestující na zadních sedadlech budou omezeni podle toho kolik místa si dopřejí cestující na předních sedadlech. Nevýhodou třídveřové verze je umístění bezpečnostních pásů na sloupku, který je poměrně vzadu a při zapínání se musíte více namáhat. Výbavu tvořili dva airbagy u řidiče a spolujezdce. V černo-červeném provedení sedadel a lehkým propojením černé palubní desky je interiér velmi příjemný na pohled. Po usednutí se možná budou jevit širším postavám v ramenou úzké opěrné části sedadel a to by bylo asi největší výtkou vnitřního vybavení.
JÍZDNÍ VLASTNOSTI
EXTERIER Stříbrná metalíza na Corse výjimečně sluší. Jednak z toho důvodu, že se ta barva prostě k autu hodí a také proto, že stříbrná je praktická a není na ní vidět tak špína. Plasty jsou také poměrně zachovalé, protože vozidlo je pravidelně garážované jak v létě, tak v zimě. Na karoserii nejsou žádné viditelné poškození. Koroze není na podvozku, což je pozitivní zjištění ale po ujetí více než sto tisíc kilometrů odchází díky korozi poslední díl výfuku. Velmi zvláštní neduhem je u předposlední Corsy jakési šplouchání pod spolujezdcem. Neobvyklou „vadu“ bylo těžké odhalit až se nakonec zjistilo, že to je obyčejná voda v karoserii a ta odtéká pomocí špuntu umístěného zvenčí pod spolujezdcem. Pokud se ale tento odtokový špunt zacpe špínou, tak se voda udržuje uvnitř odtokového kanálu a nepříjemně šplouchá. Patrné je to v zimních měsících když z vody vznikne led a to se šplouchání intenzivně zvyšuje za vzniku klepání ledových kostek do karoserie. Bezpečnost byla u litrové Corsy na 4 hvězdičkách z 5 možných. Ochrana chodců byla na jedné hvězdičce a co se týče ochrana dětí uvnitř vozu, tak tento test se v době uvedení na trh neprováděl.
CELKOVÉ SROVNÁNÍ Srovnání je ovlivněno roky, které benzinová verze má za sebou. Naproti tomu i přes stáří sedmi let je chod motoru velmi kultivovaný. Drobné skřípání dílů palubní desky si asi po sedmi letech provozu může Corsa dovolit. Na krátké vzdálenosti vynikající, což ji pasuje do role přeborníka v městském provozu, protože parkovat s „angličákem“ se dá prakticky všude. Naftová verze z roku 2007 je co se týče spotřeby na vynikajících 4,5 litrech v městském provozu při normální jízdě. Díky tří-dvéřové variantě jsou těžko dostupné pásy ale kufr poskytuje dvoupodlažní prostor, který se dá variabilně využít. Obě verze mají rezervní kolo v kufru, což je pro malé vozy dobrá varianta a nemusí se odšroubovávat ze spodní strany podvozku. Parametry Opel Corsa 1,3CDTi (2007) Opel Corsa 1,0 12V (2001)
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.