REDAKČNÍ TEST: V letošním roce byla slavnostně zahájena výstavba nové továrny automobilky Hyundai v Nošovicích v Moravskoslezském kraji. Česká republika tak potvrdila své postavení automobilové velmoci střední a východní Evropy s roční produkcí přes 1 milion automobilů. V továrně v Nošovicích
by se měl vyrábět model nižší střední třídy Hyundai i30, který jsme podrobili redakčnímu testu. Korejec z Německa
Hyundai i30 je sourozencem jiného korejského vozu - Kia Cee'd. Podobně jako ona byl kompletně navržen v Německu a vyznačuje se tak evropským designem i použitím srovnatelných materiálů, které za evropskými vozy nezaostávají nejen ve kvalitě, ale ani ve zpracování a přesnosti lícování.
Motorová paleta
Pod kapotou Hyundai i30 se můžeme setkat se třemi benzinovými motory o objemu 1.4, 1.6 a 2.0 litru. Dieselové pohonné jednotky jsou zastoupeny rovněž třemi motory, a to dvojicí motorů o objemu 1.6 litru a dvoulitrem.
Design vozu
Vůz se vyznačuje evropskými tvary. Přední straně dominuje výrazná maska s logem automobilky. Kapota s klínovitým profilem se pak kolem masky sbíhá do přeního nárazníku, v jehož spodní části vytváří opticky výrazný nasávací otvor chladicího vzduchu. v rozích blatníků jsou umístěny povedené kapkovité světlomety, pod nimi malé kulaté mlhovky. Při bočním pohledu zaujmou dynamické linie, odlehčené prolisem ve spodní části dveří. Narozdíl od sourozence Kia Cee'd je ale použit odlišný design zadní části vozu, tedy především pátých dveří a zadních koncových svítilen. Při pohledu na ně jsem zavzpomínal na Volvo C30, tedy spíše jeho opticky zajímavé, ale podle mého názoru nepraktické provedení zadní části vozu. Kia se mi prostě líbí víc a to nejen z pohledu praktičnosti, ale i estetiky.
Hyundai i30 nemá překvapivě stejnou záruku jako Kia Cee´d. Hyundai u svých vozů včetně modelu i30 poskytuje standardně tříletou záruku, která není omezena počtem ujetých kilometrů. Rozdíly jsou proti Kia Cee´d také v cenách a stupních výbavy. Obecně je Hyundai dražší, ale nabízí levnější základní dieselovou verzi, protože Kia motor 1.6 CRDi 66kW vůbec nemá v nabídce. Pro zajímavost, základní cena testovaného provedení 1,6i CVVT Comfort činí 429 900 Kč.
Jízdní dojmy
Protože jde podvozkově i motoricky o stejný vůz jako Kia Cee'd, mohu rovnou opsat to, co jsem uváděl už u ní. Po usednutí do vozu a nastartování je vše velmi přirozené. Motor je příkladně tichý, všechny ovládací prvky jsou na svých místech. Spojka jde lehce a řazení má přesné dráhy, byť s francouzskou gumovostí na dorazech. Obdobně lze hodnotit také podvozek - je kombinací francouzského a německého naladění. Umožňuje poměrně komfortní a plavnou jízdu přes nerovnosti, přesto dobře drží zvolenou jízdní stopu a boční náklony v zatáčkách jsou přiměřené. Motor se projevoval díky systému CVVT velice příjemně - měl dostatečný zátah v nízkých otáčkách a nabízel výborný výkon nad 4000 otáčkami. Přitom i akustický projev motoru byl velice dobrý a hluk obtěžoval až nad hladinou 5200 otáček. Aerodynamika vozu je dobrá, vyšší míru aerodynamického hluku lze pozorovat až při jízdě rychlostí 140 km/h, pořád však je bezproblémově možné normálně ve voze komunikovat. Při dálniční jízdě nebyl problém cestovat stálou rychlostí 150 km/h, přičemž při nutnosti náhlého zastavení je potřeba ocenit kotoučové brzdy na všech kolech - decelerace je skutečně výborná a brzdy netrpí fadingem. Také naladění systému ABS je příjemné, není totiž tak citlivé, jako u některých konkurentů, a na suchém asfaltu brzdí auto vskutku nadprůměrně dobře.
Pochvala závěrem
Hyundai i30 je povedeným vozem, ketrý nemá s původními "korejci" nic společného. Jde o plnohodnotný vůz nižší střední třídy, který za atraktivní cenu nabízí dobrou kvalitu, úsporné a výkonné motory a dostatek prostoru pro běžnou českou rodinu. Škoda, že jsme nemohli otestovat původně slíbenou verzi s turbodieselem, abychom srovnali sourozence i po stránce dynamiky a ekonomie provozu. Podobně jako u automobilky Kia předpokládám, že ještě atraktivnější bude Hyundai i30 v provedení kombi, které by se mělo dostat na náš trh začátkem roku 2008.
Foto: www.auto-news.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.