První dojmy: Tří-dvéřové Bmw 1

Martin Kovalčík, 18. září 2007, 10:26 Google+

Bmw řady 1 je na trhu již 3 roky, za tuto dobu si získala dominantní postavení jak v portfoliu automobilky, tak v prodejnosti. V tomto roce prošla „jednička“ modernizaci a také přibyla nová tří-dvéřová verze a právě tu jsme měli možnost okusit v krátkém redakčním testu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
118d

118d | foto: www.auto-news.cz | Martin Kovalčík

Sdílejte článek

První pohled nám dává jasně najevo, že zde něco chybí, ano jsou to dvoje dveře, místo kterých naleznete jen přikrčené okénko, které opticky snižuje vozidlo, ale nenechte se zmást, pěti i tří-dvéřová verze má stejné vnější rozměry, rozchod i rozvor kol. Další změnou je chromová lišta okolo bočních oken nebo bezrámové dveře s automatickým dojezdem skel při zavření, což je výsadou spíše sportovních „kupéček“ než-li nejnižší řady renomované značky, každopádně nám se to moc líbí a každé otevření dveří vypadá velmi efektně. Celkově je design vozu vyvážený, zda je však hezčí než-li klasická 5-dvéřová verze, která je velmi oblíbená a to zejména u žen, už necháme na vás. Tečkou na atraktivním vzhledu poplňují příplatková 17-ti palcová litá kola a čočkové světlomety s „angel-eyes“ kroužky a bixenonovými výbojky.

Kvalitní materiály a slícování interiéru je stále dominantou všech Bmw a u jedničky tomu není jinak, výtku máme však k sedákům, které postrádají boční vedení a sportovního ducha, navíc na zadních sedadlech naleznete místo jen pro dva cestující, střední část zabrala odkládací schránka.

Pro nastartovaní je třeba zasunout klíč sešlápnout spojku a poté stisknout tlačítko Start / Stop Engine, po lehké vibraci naskočí motor, dieselový motor, co jiného by jste čekali v dnešní době, zkrátka a dobře moderní technika a poptávka po usporných agregátech mluví za vše. Pod kapotou je turbodiesel o obsahu 2,0 l s označení na zádi 118d, jedná se tedy o slabší verzi se 105 kw / 143 k a 300 Nm ve 2.000 ot./min., silnější 120d disponuje stejným obsahem a výkonem 177 koní, resp. 350Nm. Oba motory jsou novinkou a chlubí se vyšším výkonem a nižší spotřebou, tak jak to známe z reklamy Efficient Dynamics „O litr méně a o vteřinu rychleji“. Počítač ukazuje 4 km, nezaběhaný motor si netroufám trápit, každopádně vytáčení k hranici 3.000 ot./min. bohatě stačí na svižnou jízdu. Spotřeba jde s ohříváním motoru prudce dolů a po krátké jízdě městem se rychle dostávám k 7 l/100 km a věřím, že není problém atakovat hranici 6,0 l, výrobce udává spotřebu v městě 5,7 l/ 100km a kombinovanou 4,7 l/ 100km. Zajímavosti byl první příjezd na světelnou křižovatku, po zastavení a vyřazení na neutrál „chcípl“ motor, co to? ….nové auto a hned porucha?? Sešlapuji tedy spojku a sahám po tlačítku Start, ale mezitím motor sám naskočí! Pak mi to dojde, tohle není žádná porucha, ale další technická vychytávka Bmw, účelem je nejen snížit spotřebu paliva, ale také emise v městském provozu, holt taková je budoucnost.

Jízdní vlastnosti byly vždy u vozů Bmw nadstandardní a to platí i v dnešním testu, osobně jsem však čekal od podvozku trochu více, alespoň oproti eMkovému podvozku, který jsem měl možnost vyzkoušet ve stejném voze, je to znatelný rozdíl. Na kvalitním povrchu jedničku jen tak něco nerozhodí, ale stačí trocha nerovnosti nebo rychlá změna směru a už vám svítí kontrolka stabilizace. Lehká a neposedná záď  vám odpustí všechny prohrešky díky stabilizačnímu systému DTC. Řízení je vynikající a pokud máte rádi zatáčky, jen těžko se budete s tímto vozem loučit, o verzi s 3,0 litrovým benzínem to pak platí dvojnásob, zvuk šestiválce spolu s výkonem a nízkou hmotností je nezapomenutelným zážitkem, za který se ovšem platí. Špičková 130i má cenovku jeden milion korun. Základní tří-dvéřovou verzí pořídíte od 611 tis., model 118d vychází na 688 tis. a naše verze dokonce o sto tisíc více díky Advantage Paket Plus, který obsahuje větší kola, automatickou klimatizaci, mlhovky, loketní opěrku, sportovní kožený volant, bi-xenony s ostřikovači, multifunkční volant atd. Stejně jako u 5-dvéřového modelu lze pro firemní účely odečíst DPH.

Klady:

- podvozek, řízení, radost z jízdy
- pružný a přesto úsporný motor
- atraktivní design
- kvalitní zpracování

Zápory:

- strohé sedáky
- neposednost na nerovnostech
- málo místo na zadních sedadlech
- tužší řazení

 

foto: Martin Kovalčík

za zapůjčení děkujeme fa. RENOCAR BMW. Více o BMW, aktuální nabídky a ceny najdete na www.renocar.cz



Vytisknout

Diskuze: První dojmy: Tří-dvéřové Bmw 1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

9-3

Debut Saab 9-3

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud