První dojmy: Nissan QashQai 2,0i

Martin Kovalčík, 28. března 2007, 22:42 Google+

Možná většinu z vás design posledních modelů Nissan moc nebere, to ovšem neznamená, že japonská automobilka hodila „flintu do žita“, naopak přišla s SUV QashQai, které svádí pohledy všude, kde se objeví.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Qashqai

Qashqai | foto: www.auto-news.cz

Sdílejte článek

QashQai …. QashQai? (čti Kaškaj) Nad tímto názvem se pozastavíte hned po tom co vás učaruje ladnými křivkami. Důvodem krkolomného názvu je nejspíš marketingový tah, jak si tento vůz vrýt do paměti ještě více. V překladu se však jedná o název jednoho z kmene indiánů.

Design:
Na 4,315m dlouhé a 1,783m široké platformě s možností pohonu všech kol je postaveno uhlazené SUV s tvary, které pro Nissan nejsou příliš typické, snad jen boční okna trochu připomínají dražší Murano. I přes relativně kompaktní rozměry působí QashQai mohutně, velká 17-ti palcová kola, vysoká příď a obří zpětná zrcátka to jen potvrzují.

Interiér a výbava:
Hned po usednutí za volant se cítíte velmi vysoko a bezpečně, jistotu vám také dodá vynikající výhled do všech stran, včetně prostoru za vámi ve zmiňovaném obřím zpětném zrcátku. Náš zapůjčená verze měla příplatkovou prosklenou střechu s elektricky zasouvacím clonítkem (25tis.Kč), která příjemně prosvětlila hnědý kožený interiér (35tis.Kč) s výrazným prošitím. Sedadla jsou velmi pohodlná s dostatečným bočním vedením a prostorem pro nohy i na zadních místech, výtka však směřuje k prostoru nad hlavou, kde osoby s výškou nad 185cm se dotýkají stropnice. Zavazadelník je snadno přístupný a poskytuje slušných 410 litrů. Zapůjčený vůz měl nejvyšší výbavu Acenta Pack s ABS, EBD, ESP, brzdným asistentem, 8 airbagů, Bluetooth hands-free, automatickou dvouzónovou klimatizaci, vyhřívanými sedadly, tempomatem, rádiem s CD, parkovacím asistentem, dešťovým senzorem, či inteligentním klíčem s automatickým odemknutím a snadným startováním s klíčem ve vaši kapse atd. Celková cena našeho modelu s příplatkovou kůží, prosklenou střechou a metalickým lakem tak lehce přesáhla hranici 800 tis. Kč.

Motor a jízdní vlastnosti:
Nissan připravil pro model QashQai celkem 4 motory, benzínovou 1,6 a 2,0 nebo dieselovou 1,5dCi, na které Nissan spolupracoval s Renaultem, později přibude i nová 2,0dCi. Pod naši kapotou byl doposud nejsilnější 2,0 benzín se 140 koňmi a 196 Nm kroutícího momentu v 4.800 ot/min. Standardně je spojena s 6-ti stupňovým manuálem, který je zpřevodován velmi krátce pro optimální využití kroutícího momentu, což v praxi nebylo příliš znatelné, akcelerace není zrovna chloubou tohoto motoru, stejně jako trochu nejisté řazení. QashQai se ovšem nevzdává a slabší zátah motoru kompenzuje sametovým chodem a plynulým výkonem od volnoběhu, což ocení každý příznivec benzínových jednotek. Další vavříny sbírá ve vynikajícím odhlučnění motoru od kabiny, i při rychlostech nad 150km/h se dokážete domluvit s posádkou bez zvýšení hlasu, tím se stává QashQai vynikajícím společníkem na dálkové rodinné výlety. Zpočátku nás tvrdší podvozek trochu zaskočil, nerovnosti s vámi zacloumají, ale žádné rázy do karosérie nebo nepříjemné pazvuky interiéru nečekejte.

Tvrdší nastavení podvozku se nedá bohužel změnit, v první projeté zatáčce měníme názor z bohužel na bohudík! QashQai opět překvapil, vynikající stabilita a zpětná vazba ve volantu s elektronickým posilovačem vám dodá kapku sportovního ducha. Kvalitu pohonu všech kol jsme neměli kde odzkoušet, každopádně jako jeden z mála vozů poskytuje volbu režimu pohonu pouze předních kol nebo přepnutím na stálý pohon všech kol do 30 km/h, potom se automaticky přepne na 2WD a po klesnutí pod 30 km/h se opět aktivuje, což má velkou výhodu oproti jiným systémům, kdy pomalá elektronika připojí druhou nápravu ve chvíli kdy už je pozdě. Nutno dodat že systém s pohonem všech kol je pouze pro 2,0 l jednotky. 

Závěrečné hodnocení:
Nissan QashQai je ideálním rodinným vozem, který díky vynikajícímu výhledu a orientaci oceníte také ve městě. S tichým a kultivovaným benzínovým 2,0i motorem sice nešlápnete vedle, nicméně zůstává otázkou zda není lepší volbou dieselová jednotka, která v případě 1,5dCi s cenovkou 606.900,- Kč je o 10tis levnější než 2,0i ve stejné výbavě a má nižší spotřebu.   

Foto: Petr Zelinka (www.auto-news.cz)

Za zapůjčení vozu děkujeme J.P.N. Cars s.r.o. Brno   

Vytisknout

Diskuze: První dojmy: Nissan QashQai 2,0i

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Flux

Senzační CALLAWAY C16 má světovou premiéru

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud