První dojmy: Nissan QashQai 2,0i

Martin Kovalčík, 28. března 2007, 22:42 Google+

Možná většinu z vás design posledních modelů Nissan moc nebere, to ovšem neznamená, že japonská automobilka hodila „flintu do žita“, naopak přišla s SUV QashQai, které svádí pohledy všude, kde se objeví.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Qashqai

Qashqai | foto: www.auto-news.cz

Sdílejte článek

QashQai …. QashQai? (čti Kaškaj) Nad tímto názvem se pozastavíte hned po tom co vás učaruje ladnými křivkami. Důvodem krkolomného názvu je nejspíš marketingový tah, jak si tento vůz vrýt do paměti ještě více. V překladu se však jedná o název jednoho z kmene indiánů.

Design:
Na 4,315m dlouhé a 1,783m široké platformě s možností pohonu všech kol je postaveno uhlazené SUV s tvary, které pro Nissan nejsou příliš typické, snad jen boční okna trochu připomínají dražší Murano. I přes relativně kompaktní rozměry působí QashQai mohutně, velká 17-ti palcová kola, vysoká příď a obří zpětná zrcátka to jen potvrzují.

Interiér a výbava:
Hned po usednutí za volant se cítíte velmi vysoko a bezpečně, jistotu vám také dodá vynikající výhled do všech stran, včetně prostoru za vámi ve zmiňovaném obřím zpětném zrcátku. Náš zapůjčená verze měla příplatkovou prosklenou střechu s elektricky zasouvacím clonítkem (25tis.Kč), která příjemně prosvětlila hnědý kožený interiér (35tis.Kč) s výrazným prošitím. Sedadla jsou velmi pohodlná s dostatečným bočním vedením a prostorem pro nohy i na zadních místech, výtka však směřuje k prostoru nad hlavou, kde osoby s výškou nad 185cm se dotýkají stropnice. Zavazadelník je snadno přístupný a poskytuje slušných 410 litrů. Zapůjčený vůz měl nejvyšší výbavu Acenta Pack s ABS, EBD, ESP, brzdným asistentem, 8 airbagů, Bluetooth hands-free, automatickou dvouzónovou klimatizaci, vyhřívanými sedadly, tempomatem, rádiem s CD, parkovacím asistentem, dešťovým senzorem, či inteligentním klíčem s automatickým odemknutím a snadným startováním s klíčem ve vaši kapse atd. Celková cena našeho modelu s příplatkovou kůží, prosklenou střechou a metalickým lakem tak lehce přesáhla hranici 800 tis. Kč.

Motor a jízdní vlastnosti:
Nissan připravil pro model QashQai celkem 4 motory, benzínovou 1,6 a 2,0 nebo dieselovou 1,5dCi, na které Nissan spolupracoval s Renaultem, později přibude i nová 2,0dCi. Pod naši kapotou byl doposud nejsilnější 2,0 benzín se 140 koňmi a 196 Nm kroutícího momentu v 4.800 ot/min. Standardně je spojena s 6-ti stupňovým manuálem, který je zpřevodován velmi krátce pro optimální využití kroutícího momentu, což v praxi nebylo příliš znatelné, akcelerace není zrovna chloubou tohoto motoru, stejně jako trochu nejisté řazení. QashQai se ovšem nevzdává a slabší zátah motoru kompenzuje sametovým chodem a plynulým výkonem od volnoběhu, což ocení každý příznivec benzínových jednotek. Další vavříny sbírá ve vynikajícím odhlučnění motoru od kabiny, i při rychlostech nad 150km/h se dokážete domluvit s posádkou bez zvýšení hlasu, tím se stává QashQai vynikajícím společníkem na dálkové rodinné výlety. Zpočátku nás tvrdší podvozek trochu zaskočil, nerovnosti s vámi zacloumají, ale žádné rázy do karosérie nebo nepříjemné pazvuky interiéru nečekejte.

Tvrdší nastavení podvozku se nedá bohužel změnit, v první projeté zatáčce měníme názor z bohužel na bohudík! QashQai opět překvapil, vynikající stabilita a zpětná vazba ve volantu s elektronickým posilovačem vám dodá kapku sportovního ducha. Kvalitu pohonu všech kol jsme neměli kde odzkoušet, každopádně jako jeden z mála vozů poskytuje volbu režimu pohonu pouze předních kol nebo přepnutím na stálý pohon všech kol do 30 km/h, potom se automaticky přepne na 2WD a po klesnutí pod 30 km/h se opět aktivuje, což má velkou výhodu oproti jiným systémům, kdy pomalá elektronika připojí druhou nápravu ve chvíli kdy už je pozdě. Nutno dodat že systém s pohonem všech kol je pouze pro 2,0 l jednotky. 

Závěrečné hodnocení:
Nissan QashQai je ideálním rodinným vozem, který díky vynikajícímu výhledu a orientaci oceníte také ve městě. S tichým a kultivovaným benzínovým 2,0i motorem sice nešlápnete vedle, nicméně zůstává otázkou zda není lepší volbou dieselová jednotka, která v případě 1,5dCi s cenovkou 606.900,- Kč je o 10tis levnější než 2,0i ve stejné výbavě a má nižší spotřebu.   

Foto: Petr Zelinka (www.auto-news.cz)

Za zapůjčení vozu děkujeme J.P.N. Cars s.r.o. Brno   

Vytisknout

Diskuze: První dojmy: Nissan QashQai 2,0i

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Flux

Senzační CALLAWAY C16 má světovou premiéru

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud