Taky máte špatnou náladu z aprílového počasí a přeplněným městským provozem? Hoďte to za hlavu a mazejte k nejbližšímu prodejci Bmw na zkušební jízdy face-liftovaného modelu X3. Ať už sněží, prší nebo padají trakaře vy budete mít zaručeně úsměv na tváři!
Přesně to se stalo nám při cestě do Renocaru, ucpaný provoz a nesmyslné chování řidičů kolem, mne doslova nutil zahodit mé 15let staré auto do nejbližšího příkopu a vrátit se zpět domů po svých. Vše se změnilo až ve chvíli kdy jsem v dáli viděl nablýskané vozy značky Bmw, právě zde nás čekala nová X3.
Interiér a Exteriér: Pár formalit a už sedíme za volantem, hned při zavírání dveří pocítíte kvalitu zpracování. Námi zapůjčený vůz měl příplatkovou (15.203,-Kč) kombinaci interiéru - látka/kůže v nádherné krémové barvě se stříbrnými lištami a působil tak velmi prostorně a luxusně. Dlouhé sedáky a příjemně tvarované sedadla vás sice pevně neobejmou, ale nemusíte mít strach, že z nich v zatáčce vyletíte. Stejně jako vpředu je i vzadu na sedadlech dostatek místa a pohodlí i pro vyšší postavy. Zavazadlový prostor se pyšní hodnotou 480 litrů s možností sklopení zadních sedadel a prostorem až 1560 l. Multifunkční tří-ramenný volant s tempomatem a ovládáním CD přehrávače s Mp3 kompatibilitou je prošit černou kůží a ladí tak s horní částí přístrojové desky. Středový panel má tradiční uspořádání, nahoře úložný prostor (za příplatek LCD panel s navigací), dvojicí výdechu, autorádio, automatickou klimatizaci a lištu s tlačítky - vyhřívání sedadel, stabilizační systém, či parkovací asistent. Ten kdo už má s vozy Bmw nějakou zkušenost, padne mu rukojeť řadící páky jako ulitá. Teď stačí jen otočit klíčkem a…..
… a co exteriér? Na ten jsme úplně zapomněli! Oproti předchůdci nás na první pohled zaujmou nárazníky v barvě vozu, krom toho jsou také lehce tvarově pozměněny, stejně jako přední a zadní svítilny. Mlhová světla jsou větší a ledvinky mají zakulacené hrany, vzadu přibyla oválná koncovka výfuku a po stranách postrádáme prahové nášlapy. X3 nabízí zákazníkovi hned 7 druhů kol, náš vůz měl 5-ti paprskové o velikosti 17“ s pneumatiky 235/55 R17.
Jízdní vlastnosti: … a konečně otáčíme klíčkem! Pod kapotou nám tepe čtyř-válcový 2,0 l turbo-diesel s přímým vstřikováním common-rail a filtrem pevných částic o výkonu 110kw / 150k a solidním kroutícím momentem 330Nm od 2.000 ot/min. Zde musím pět samou chválu, hladký start, tichý a kultivovaný chod motoru na volnoběh se podobá spíše 6-ti válcovým motorům. V celku rychle pouštím spojku a čekám škubnutí nebo zhasnutí motoru, ale X3 s 1820kg se rozjíždí naprosto hladce, později zjišťuji, že s tímto autem by se bezproblémově rozjela i „ženská“ bez řidičáku. Výrobce udává zrychlení z 0-100km/h za 10,2s a maximálku 198km/h, ač to nebylo kde ověřit, nemáme důvod tomu nevěřit, zátah čtyř-válce byl s takto těžkým a rozměrným vozem více než slušný a pro běžné zákazníky myslím že naprosto dostačující, a kdyby ne, není problém objednat X3 se vznětovým 3,0sd, 286 koňmi, zrychlením za 6,6s a rychlostí atakující 240 km/h. Ale vraťme se zpět k našemu vozu, zajímavým faktem byl také průběh výkonu, X3 ochotně zrychlovala již z nejnižších otáček a proto nebyl problém pohybovat se rychlostí chůze na druhý převodový stupeň a pak snadno a plynule zrychlovat, což je oproti konkurenčním motorům, kde pod 1.500 ot/min nemá motor žádnou sílu velmi zajímavý paradox.
Na silnici se nám podařilo využít první letošní sníh, a tak jsme měli možnost lehce otestovat pohon všech kol xDrive. Systém xDrive je nově spjat s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou, jež nahradila mezinápravový diferenciál, a pomocí něj lze výkon velmi dobře regulovat na jednotlivá kola. Ať už jste v terénu nebo na silnici s rozdílným povrchem je elektronika připravena potlačit jak nedotáčivost, tak přetáčivost. Výkon je rozdělen v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy, ale pro systém xDrive není problém poslat výkon na kolo, kde je právě potřeba. Podobně, tak uzávěrka diferenciálu jednotlivých náprav spolupracující s brzdnou soustavou přibrzdí protáčející se kola. Přestože naše X3 měla letní gumy, na zasněženém povrchu držela pevnou stopu, v extrémních situacích nám ubrala plyn a snažila se jet ve směru natočeného volantu, k přetáčivosti ji nenuťte, to opravdu X3 neumí. Pohodlné jízdě přispívá kvalitní podvozek, x-trojka je zkrátka skvělý společník pro náš tankodrom, nerovnosti s vámi trochu zacloumají, ale žádné pazvuky nebo rány od kol nečekejte. Pro někoho by mohlo být odpružení snad trochu měkčí, ale pro mě osobně je Bmw sportovní automobilkou a pevný podvozek se vám odmění v rychle projeté zatáčce a s výškovým hendikepem 1674mm velmi dobrou stabilitou. Komunikace mezi řidičem a koly není tak vynikající jako u sedanů Bmw, přeci jen je to SUV, ale volant vám poskytne dostatek informací o tom co se pod vámi právě děje. Výhodou je i 6-ti stupňová převodovka, v našem případě manuální, která ideálně využivá kroutící moment motoru. Řazení je přesné a její chod nadprůměrný.
Bezpečnost a výbava:
Z bezpečnostních systému bych zdůraznil především kontrolu trakce DTC, dynamickou kontrolu brždění DBC, stabilizační systém DSC, 8 airbagů, signalizace defektu pneumatiky, předepírající se bezpečnostní pásy, senzor nárazu s automatickým odemknutím a zapnutím vnitřního a výstražného osvětlení nebo přerušení přívodu paliva po nárazu.
Závěr a hodnocení: Bmw X3 2,0d je vozidlem, kde se jen těžko hledají chyby, ale jen aktivní dojmy zde psát nemohu, výtkou tedy bude tužší řazení druhého stupně u námi testovaného vozu a pro některé tvrdší podvozek. To vše jsou drobnosti, které vás nebudou trápit, tak jako cena – 1.113.700,- Kč v základní výbavě, náš vůz měl cenovku bezmála 1,3mil. Přesto věřím, že když si tento vůz pořídíte, rádi se ne něj budete dívat z okna nebo do garáže, zda tam stále stojí a při jízdě budete mít úsměv na tváři, stejně jako my. Málo který vůz v dnešní době vám totiž poskytne tolik prostoru, bezpečnosti, jízdní dynamiky, výbavy, technologie, kvality a to vše zaštítěno pod zvučnou automobilkou Bmw. Já věděl, že něco zapomněl - jediné co X3 neumí, je vyhnout se pozornosti.
za zapůjčení děkujeme fa. RENOCAR BMW. Více o BMW, aktuální nabídky a ceny najdete na www.renocar.cz
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.