Test: Za volantem Chevroletu Captiva 2,0 VCDi

Martin Kovalčík, 31. října 2006, 23:12 Google+

Novinkou u prodejců Chevrolet je model Captiva, SUV navrženo speciálně pro Evropský trh nejen že skvěle vypadá, ale je i praktická. Ani tento nový model neunikl našemu redakčnímu testu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Captiva

Captiva | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Design
Rozměrné SUV s rysy terénního vozu jsou hlavními krédy nové Captivy, ladné křivky uhlazené karosérie lehce připomínají neokoukaný model Santa Fé od Hyundaie. Široká maska se světly, nízké boční okénka a netypicky řešená zrcátka působí sportovním dojmem. S délkou 4,635m šířkou 1,850m a měnitelnou výškou 1,720 až 1,755m se jen tak neztratíte. Na silnici vzbudíte jak obdiv, tak určitou dominanci, z vysokého posedu má totiž řidič velmi bezpečný pocit.

Zadní část navazuje na linky vozu, má ale vysoce posazená světla, což auto opticky zvyšuje a řidič vozidla za vámi může mít pocit neohrabaného SUV, nepomůže tomu ani dvojice výfuku malého průměru. Captiva obouvá 17-ti palcová litá kola o rozměru 235/60, v nejvyšší výbavě „High“ potom 18-ti palcové.

Interiér a výbava
Zde udělal Chevrolet krok směrem vpřed, interiér je celkově velmi vyvážený a použité materiály netkví laciným dojmem jako to bývalo u předchozích modelů Daewoo. Testovaný vůz měl navíc polokožené čalounění, který je sériově u všech verzi, krom základní „Base“. Ve střední výbavě „Medium“ máte k dispozici bohatou výbavu s automatickou klimatizací, dešťovým senzorem, elektrickými okny i zrcátky, palubním počítačem či tempomatem. Zajímavostí je i kvalitní audio soustava s MP3 a osmi reproduktory nebo klimatizovaná odkládací přihrádka.

Pro cestující nabízí Captiva mimořádný prostor a to jak na předních sedadlech, tak na zadních s absolutně rovnou podlahou a polohovatelnými sedadly. Captiva tak pojme bez problémů 5 dospělých osob, za příplatek si můžete objednat i třetí řadu sedadel. Řidič si může navíc nastavit výšku sedadla i volantu ve dvou směrech. Zavazadlový prostor je sice plytký, ale i tak má slušných 465 litrů, navíc po odklopení dna objevíte několik velmi praktických přihrádek a po sklopení zadních sedadel získáte prostor až 930 l.

Motor a jízdní vlastnosti
Zapůjčený vůz měl pod kapotou nejprodávanější agregát – turbodieselový 2,0 litr VCDi s filtrem pevných částic. Výrobce udává výkon 110 kw / 150 koní a kroutící moment 320 Nm ve 2.000 ot/min, praxe však ukázala, že Captiva není žádný sprinter, udávané zrychlení na stokilometrovou rychlost za 10,6s je velmi nadsazeno, to ovšem neznamená, že by Captiva byla lenivá, jakmile dáte do pohybu 1.770kg zrychluje SUV konstantně a to i na čtvrtý či pátý rychlostní stupeň. Nutno podotknout že zapůjčený vůz měl najeto pouhých 240 km. Maximální rychlost je papírových 186 km/h, to jsme bohužel na našich „kvalitních“ silnicích nevyzkoušeli.

I v této zkoušce nás Captiva mile překvapila, sportovního ducha totiž skrýval podvozek. Ten automaticky mění svou výšku a tuhost dle rychlosti, pokud jsme tedy jeli polní cestou, cestující o tom neměli ani páru, naopak při ostré jízdě na běžné komunikaci držel vůz sebejistě stopu a to i přes výškový handicap, zkrátka podvozek je vyladěn velmi dobře ve všech jízdních situacích. Na oplátku musíme trochu pokárat nepříliš přesné a tuhé řazení.

Za zmínku stojí ještě stabilizační systém ESP nebo brzdný asistent při prudkém klesání dolů, který se vyvolá stisknutím tlačítka uprostřed konzole. Oba systémy jsou standartně u všech verzí. Pohon všech kol se aktivuje automaticky po prokluznutí předních kol, tudíž v běžném provozu vám pohon jen přední nápravy šetří peněženku, výrobce udává kombinovanou spotřebu 7,4 l/100km, což podle prodejců Chevroletu je pravdivá hodnota, nám s těžkou nohou a jízdou převážně mimo silnice se spotřeba pohybovala okolo 11l/100km. 

Video: Za volantem Chevroletu Captiva 2,0 VCDi

Bezpečnost
Captiva je bezpečná sama o sobě, z vysokého posezu je vše jako na dlani a máte pocit neohroženého řidiče. V případě srážky jsou tu přední, boční i hlavové airbagy. Pokud se nepřipášete dá vám o tom ihned vědět signalizace.

No a co závěrem? Chevrolet Capriva je celkově velmi zdařilé SUV, které si určitě najde mnoho zákazníků, ať už kvůli prostoru, úsporného motoru, bohaté výbavy nebo kvalitnímu podvozku. A pokud se vám něco nebude líbit rychle na to zapomenete jakmile uvidíte nápis – již od 599 tis.!

Technické údaje:

Motor

2.0 16V

Typ motoru

SOHC

Zdvihový objem (ccm)

1991

Počet válců

4

Vrtání (mm)

83,0

Zdvih (mm)

92,0

Výkony

 

Výkon (kW/k) při (ot/min)

110/150 při 4000

Max. točivý moment (Nm) při (ot/min)          

320 při 2000

Maximální rychlost (km/h)

186

Zrychlení 0 - 100 km/h

10,6

Náprava

 

Zavěšení předních kol                                        

vzpěry McPherson

Zavěšení zadních kol

Multi link

Rozměry

 

Délka (mm)

4635

Šířka (mm)

1850

Výška (mm)

1720 - 1755

Rozvor náprav (mm)

2705

Rozchod předních kol / zadních (mm)

1562/1572     

Hmotnosti a objemy

 

Pohotovostní hm. vozidla (kg)

1770            

Max. zatížení vozidla (kg)

2505

Hm. příp. nebrzděného vozidla (kg)

750

Hm. příp. brzděného vozidla (kg)

2000

Objem zavazadlového prostoru (kg)

465

Objem palivové nádrže (l)

65

Spotřeba paliva (l/100 km)

 

město

 

mimo město

 

kombinovaná

7,4

Emise CO2 (g/km)

197

Emisní norma

EURO IV  

 

Děkujeme společnosti RENOCAR za zapůjčení vozu...

Foto: annimages.com

Vytisknout

Diskuze: Test: Za volantem Chevroletu Captiva 2,0 VCDi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Civic Type-R

Honda Civic Type R model 2007

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud