Design
Rozměrné SUV s rysy terénního vozu jsou hlavními krédy nové Captivy, ladné křivky uhlazené karosérie lehce připomínají neokoukaný model Santa Fé od Hyundaie. Široká maska se světly, nízké boční okénka a netypicky řešená zrcátka působí sportovním dojmem. S délkou 4,635m šířkou 1,850m a měnitelnou výškou 1,720 až 1,755m se jen tak neztratíte. Na silnici vzbudíte jak obdiv, tak určitou dominanci, z vysokého posedu má totiž řidič velmi bezpečný pocit.
Zadní část navazuje na linky vozu, má ale vysoce posazená světla, což auto opticky zvyšuje a řidič vozidla za vámi může mít pocit neohrabaného SUV, nepomůže tomu ani dvojice výfuku malého průměru. Captiva obouvá 17-ti palcová litá kola o rozměru 235/60, v nejvyšší výbavě „High“ potom 18-ti palcové.
Interiér a výbava
Zde udělal Chevrolet krok směrem vpřed, interiér je celkově velmi vyvážený a použité materiály netkví laciným dojmem jako to bývalo u předchozích modelů Daewoo. Testovaný vůz měl navíc polokožené čalounění, který je sériově u všech verzi, krom základní „Base“. Ve střední výbavě „Medium“ máte k dispozici bohatou výbavu s automatickou klimatizací, dešťovým senzorem, elektrickými okny i zrcátky, palubním počítačem či tempomatem. Zajímavostí je i kvalitní audio soustava s MP3 a osmi reproduktory nebo klimatizovaná odkládací přihrádka.
Pro cestující nabízí Captiva mimořádný prostor a to jak na předních sedadlech, tak na zadních s absolutně rovnou podlahou a polohovatelnými sedadly. Captiva tak pojme bez problémů 5 dospělých osob, za příplatek si můžete objednat i třetí řadu sedadel. Řidič si může navíc nastavit výšku sedadla i volantu ve dvou směrech. Zavazadlový prostor je sice plytký, ale i tak má slušných 465 litrů, navíc po odklopení dna objevíte několik velmi praktických přihrádek a po sklopení zadních sedadel získáte prostor až 930 l.
Motor a jízdní vlastnosti
Zapůjčený vůz měl pod kapotou nejprodávanější agregát – turbodieselový 2,0 litr VCDi s filtrem pevných částic. Výrobce udává výkon 110 kw / 150 koní a kroutící moment 320 Nm ve 2.000 ot/min, praxe však ukázala, že Captiva není žádný sprinter, udávané zrychlení na stokilometrovou rychlost za 10,6s je velmi nadsazeno, to ovšem neznamená, že by Captiva byla lenivá, jakmile dáte do pohybu 1.770kg zrychluje SUV konstantně a to i na čtvrtý či pátý rychlostní stupeň. Nutno podotknout že zapůjčený vůz měl najeto pouhých 240 km. Maximální rychlost je papírových 186 km/h, to jsme bohužel na našich „kvalitních“ silnicích nevyzkoušeli.
I v této zkoušce nás Captiva mile překvapila, sportovního ducha totiž skrýval podvozek. Ten automaticky mění svou výšku a tuhost dle rychlosti, pokud jsme tedy jeli polní cestou, cestující o tom neměli ani páru, naopak při ostré jízdě na běžné komunikaci držel vůz sebejistě stopu a to i přes výškový handicap, zkrátka podvozek je vyladěn velmi dobře ve všech jízdních situacích. Na oplátku musíme trochu pokárat nepříliš přesné a tuhé řazení.
Za zmínku stojí ještě stabilizační systém ESP nebo brzdný asistent při prudkém klesání dolů, který se vyvolá stisknutím tlačítka uprostřed konzole. Oba systémy jsou standartně u všech verzí. Pohon všech kol se aktivuje automaticky po prokluznutí předních kol, tudíž v běžném provozu vám pohon jen přední nápravy šetří peněženku, výrobce udává kombinovanou spotřebu 7,4 l/100km, což podle prodejců Chevroletu je pravdivá hodnota, nám s těžkou nohou a jízdou převážně mimo silnice se spotřeba pohybovala okolo 11l/100km.
Bezpečnost
Captiva je bezpečná sama o sobě, z vysokého posezu je vše jako na dlani a máte pocit neohroženého řidiče. V případě srážky jsou tu přední, boční i hlavové airbagy. Pokud se nepřipášete dá vám o tom ihned vědět signalizace.
No a co závěrem? Chevrolet Capriva je celkově velmi zdařilé SUV, které si určitě najde mnoho zákazníků, ať už kvůli prostoru, úsporného motoru, bohaté výbavy nebo kvalitnímu podvozku. A pokud se vám něco nebude líbit rychle na to zapomenete jakmile uvidíte nápis – již od 599 tis.!
Technické údaje:
Motor |
2.0 16V |
Typ motoru |
SOHC |
Zdvihový objem (ccm) |
1991 |
Počet válců |
4 |
Vrtání (mm) |
83,0 |
Zdvih (mm) |
92,0 |
Výkony |
|
Výkon (kW/k) při (ot/min) |
110/150 při 4000 |
Max. točivý moment (Nm) při (ot/min) |
320 při 2000 |
Maximální rychlost (km/h) |
186 |
Zrychlení 0 - 100 km/h |
10,6 |
Náprava |
|
Zavěšení předních kol |
vzpěry McPherson |
Zavěšení zadních kol |
Multi link |
Rozměry |
|
Délka (mm) |
4635 |
Šířka (mm) |
1850 |
Výška (mm) |
1720 - 1755 |
Rozvor náprav (mm) |
2705 |
Rozchod předních kol / zadních (mm) |
1562/1572 |
Hmotnosti a objemy |
|
Pohotovostní hm. vozidla (kg) |
1770 |
Max. zatížení vozidla (kg) |
2505 |
Hm. příp. nebrzděného vozidla (kg) |
750 |
Hm. příp. brzděného vozidla (kg) |
2000 |
Objem zavazadlového prostoru (kg) |
465 |
Objem palivové nádrže (l) |
65 |
Spotřeba paliva (l/100 km) |
|
město |
|
mimo město |
|
kombinovaná |
7,4 |
Emise CO2 (g/km) |
197 |
Emisní norma |
EURO IV |
Děkujeme společnosti RENOCAR za zapůjčení vozu...
Foto: annimages.com