Novinkou u prodejců Chevrolet je model Captiva, SUV navrženo speciálně pro Evropský trh nejen že skvěle vypadá, ale je i praktická. Ani tento nový model neunikl našemu redakčnímu testu.
Design Rozměrné SUV s rysy terénního vozu jsou hlavními krédy nové Captivy, ladné křivky uhlazené karosérie lehce připomínají neokoukaný model Santa Fé od Hyundaie. Široká maska se světly, nízké boční okénka a netypicky řešená zrcátka působí sportovním dojmem. S délkou 4,635m šířkou 1,850m a měnitelnou výškou 1,720 až 1,755m se jen tak neztratíte. Na silnici vzbudíte jak obdiv, tak určitou dominanci, z vysokého posedu má totiž řidič velmi bezpečný pocit.
Zadní část navazuje na linky vozu, má ale vysoce posazená světla, což auto opticky zvyšuje a řidič vozidla za vámi může mít pocit neohrabaného SUV, nepomůže tomu ani dvojice výfuku malého průměru. Captiva obouvá 17-ti palcová litá kola o rozměru 235/60, v nejvyšší výbavě „High“ potom 18-ti palcové.
Interiér a výbava
Pro cestující nabízí Captiva mimořádný prostor a to jak na předních sedadlech, tak na zadních s absolutně rovnou podlahou a polohovatelnými sedadly. Captiva tak pojme bez problémů 5 dospělých osob, za příplatek si můžete objednat i třetí řadu sedadel. Řidič si může navíc nastavit výšku sedadla i volantu ve dvou směrech. Zavazadlový prostor je sice plytký, ale i tak má slušných 465 litrů, navíc po odklopení dna objevíte několik velmi praktických přihrádek a po sklopení zadních sedadel získáte prostor až 930 l.
Motor a jízdní vlastnosti Zapůjčený vůz měl pod kapotou nejprodávanější agregát – turbodieselový 2,0 litr VCDi s filtrem pevných částic. Výrobce udává výkon 110 kw / 150 koní a kroutící moment 320 Nm ve 2.000 ot/min, praxe však ukázala, že Captiva není žádný sprinter, udávané zrychlení na stokilometrovou rychlost za 10,6s je velmi nadsazeno, to ovšem neznamená, že by Captiva byla lenivá, jakmile dáte do pohybu 1.770kg zrychluje SUV konstantně a to i na čtvrtý či pátý rychlostní stupeň. Nutno podotknout že zapůjčený vůz měl najeto pouhých 240 km. Maximální rychlost je papírových 186 km/h, to jsme bohužel na našich „kvalitních“ silnicích nevyzkoušeli.
I v této zkoušce nás Captiva mile překvapila, sportovního ducha totiž skrýval podvozek. Ten automaticky mění svou výšku a tuhost dle rychlosti, pokud jsme tedy jeli polní cestou, cestující o tom neměli ani páru, naopak při ostré jízdě na běžné komunikaci držel vůz sebejistě stopu a to i přes výškový handicap, zkrátka podvozek je vyladěn velmi dobře ve všech jízdních situacích. Na oplátku musíme trochu pokárat nepříliš přesné a tuhé řazení.
Za zmínku stojí ještě stabilizační systém ESP nebo brzdný asistent při prudkém klesání dolů, který se vyvolá stisknutím tlačítka uprostřed konzole. Oba systémy jsou standartně u všech verzí. Pohon všech kol se aktivuje automaticky po prokluznutí předních kol, tudíž v běžném provozu vám pohon jen přední nápravy šetří peněženku, výrobce udává kombinovanou spotřebu 7,4 l/100km, což podle prodejců Chevroletu je pravdivá hodnota, nám s těžkou nohou a jízdou převážně mimo silnice se spotřeba pohybovala okolo 11l/100km.
Video: Za volantem Chevroletu Captiva 2,0 VCDi
Bezpečnost Captiva je bezpečná sama o sobě, z vysokého posezu je vše jako na dlani a máte pocit neohroženého řidiče. V případě srážky jsou tu přední, boční i hlavové airbagy. Pokud se nepřipášete dá vám o tom ihned vědět signalizace.
No a co závěrem? Chevrolet Capriva je celkově velmi zdařilé SUV, které si určitě najde mnoho zákazníků, ať už kvůli prostoru, úsporného motoru, bohaté výbavy nebo kvalitnímu podvozku. A pokud se vám něco nebude líbit rychle na to zapomenete jakmile uvidíte nápis – již od 599 tis.!
Motor
2.0 16V
Typ motoru
SOHC
Zdvihový objem (ccm)
1991
Počet válců
4
Vrtání (mm)
83,0
Zdvih (mm)
92,0
Výkony
Výkon (kW/k) při (ot/min)
110/150 při 4000
Max. točivý moment (Nm) při (ot/min)
320 při 2000
Maximální rychlost (km/h)
186
Zrychlení 0 - 100 km/h
10,6
Náprava
Zavěšení předních kol
vzpěry McPherson
Zavěšení zadních kol
Multi link
Rozměry
Délka (mm)
4635
Šířka (mm)
1850
Výška (mm)
1720 - 1755
Rozvor náprav (mm)
2705
Rozchod předních kol / zadních (mm)
1562/1572
Hmotnosti a objemy
Pohotovostní hm. vozidla (kg)
1770
Max. zatížení vozidla (kg)
2505
Hm. příp. nebrzděného vozidla (kg)
750
Hm. příp. brzděného vozidla (kg)
2000
Objem zavazadlového prostoru (kg)
465
Objem palivové nádrže (l)
65
Spotřeba paliva (l/100 km)
město
mimo město
kombinovaná
7,4
Emise CO2 (g/km)
197
Emisní norma
EURO IV
Děkujeme společnosti RENOCAR za zapůjčení vozu... Foto: annimages.com
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.