Novinkou u prodejců Chevrolet je model Captiva, SUV navrženo speciálně pro Evropský trh nejen že skvěle vypadá, ale je i praktická. Ani tento nový model neunikl našemu redakčnímu testu.
Design Rozměrné SUV s rysy terénního vozu jsou hlavními krédy nové Captivy, ladné křivky uhlazené karosérie lehce připomínají neokoukaný model Santa Fé od Hyundaie. Široká maska se světly, nízké boční okénka a netypicky řešená zrcátka působí sportovním dojmem. S délkou 4,635m šířkou 1,850m a měnitelnou výškou 1,720 až 1,755m se jen tak neztratíte. Na silnici vzbudíte jak obdiv, tak určitou dominanci, z vysokého posedu má totiž řidič velmi bezpečný pocit.
Zadní část navazuje na linky vozu, má ale vysoce posazená světla, což auto opticky zvyšuje a řidič vozidla za vámi může mít pocit neohrabaného SUV, nepomůže tomu ani dvojice výfuku malého průměru. Captiva obouvá 17-ti palcová litá kola o rozměru 235/60, v nejvyšší výbavě „High“ potom 18-ti palcové.
Interiér a výbava Zde udělal Chevrolet krok směrem vpřed, interiér je celkově velmi vyvážený a použité materiály netkví laciným dojmem jako to bývalo u předchozích modelů Daewoo. Testovaný vůz měl navíc polokožené čalounění, který je sériově u všech verzi, krom základní „Base“. Ve střední výbavě „Medium“ máte k dispozici bohatou výbavu s automatickou klimatizací, dešťovým senzorem, elektrickými okny i zrcátky, palubním počítačem či tempomatem. Zajímavostí je i kvalitní audio soustava s MP3 a osmi reproduktory nebo klimatizovaná odkládací přihrádka.
Pro cestující nabízí Captiva mimořádný prostor a to jak na předních sedadlech, tak na zadních s absolutně rovnou podlahou a polohovatelnými sedadly. Captiva tak pojme bez problémů 5 dospělých osob, za příplatek si můžete objednat i třetí řadu sedadel. Řidič si může navíc nastavit výšku sedadla i volantu ve dvou směrech. Zavazadlový prostor je sice plytký, ale i tak má slušných 465 litrů, navíc po odklopení dna objevíte několik velmi praktických přihrádek a po sklopení zadních sedadel získáte prostor až 930 l.
Motor a jízdní vlastnosti Zapůjčený vůz měl pod kapotou nejprodávanější agregát – turbodieselový 2,0 litr VCDi s filtrem pevných částic. Výrobce udává výkon 110 kw / 150 koní a kroutící moment 320 Nm ve 2.000 ot/min, praxe však ukázala, že Captiva není žádný sprinter, udávané zrychlení na stokilometrovou rychlost za 10,6s je velmi nadsazeno, to ovšem neznamená, že by Captiva byla lenivá, jakmile dáte do pohybu 1.770kg zrychluje SUV konstantně a to i na čtvrtý či pátý rychlostní stupeň. Nutno podotknout že zapůjčený vůz měl najeto pouhých 240 km. Maximální rychlost je papírových 186 km/h, to jsme bohužel na našich „kvalitních“ silnicích nevyzkoušeli.
I v této zkoušce nás Captiva mile překvapila, sportovního ducha totiž skrýval podvozek. Ten automaticky mění svou výšku a tuhost dle rychlosti, pokud jsme tedy jeli polní cestou, cestující o tom neměli ani páru, naopak při ostré jízdě na běžné komunikaci držel vůz sebejistě stopu a to i přes výškový handicap, zkrátka podvozek je vyladěn velmi dobře ve všech jízdních situacích. Na oplátku musíme trochu pokárat nepříliš přesné a tuhé řazení.
Za zmínku stojí ještě stabilizační systém ESP nebo brzdný asistent při prudkém klesání dolů, který se vyvolá stisknutím tlačítka uprostřed konzole. Oba systémy jsou standartně u všech verzí. Pohon všech kol se aktivuje automaticky po prokluznutí předních kol, tudíž v běžném provozu vám pohon jen přední nápravy šetří peněženku, výrobce udává kombinovanou spotřebu 7,4 l/100km, což podle prodejců Chevroletu je pravdivá hodnota, nám s těžkou nohou a jízdou převážně mimo silnice se spotřeba pohybovala okolo 11l/100km.
Video: Za volantem Chevroletu Captiva 2,0 VCDi
Bezpečnost Captiva je bezpečná sama o sobě, z vysokého posezu je vše jako na dlani a máte pocit neohroženého řidiče. V případě srážky jsou tu přední, boční i hlavové airbagy. Pokud se nepřipášete dá vám o tom ihned vědět signalizace.
No a co závěrem? Chevrolet Capriva je celkově velmi zdařilé SUV, které si určitě najde mnoho zákazníků, ať už kvůli prostoru, úsporného motoru, bohaté výbavy nebo kvalitnímu podvozku. A pokud se vám něco nebude líbit rychle na to zapomenete jakmile uvidíte nápis – již od 599 tis.! Technické údaje:
Motor
2.0 16V
Typ motoru
SOHC
Zdvihový objem (ccm)
1991
Počet válců
4
Vrtání (mm)
83,0
Zdvih (mm)
92,0
Výkony
Výkon (kW/k) při (ot/min)
110/150 při 4000
Max. točivý moment (Nm) při (ot/min)
320 při 2000
Maximální rychlost (km/h)
186
Zrychlení 0 - 100 km/h
10,6
Náprava
Zavěšení předních kol
vzpěry McPherson
Zavěšení zadních kol
Multi link
Rozměry
Délka (mm)
4635
Šířka (mm)
1850
Výška (mm)
1720 - 1755
Rozvor náprav (mm)
2705
Rozchod předních kol / zadních (mm)
1562/1572
Hmotnosti a objemy
Pohotovostní hm. vozidla (kg)
1770
Max. zatížení vozidla (kg)
2505
Hm. příp. nebrzděného vozidla (kg)
750
Hm. příp. brzděného vozidla (kg)
2000
Objem zavazadlového prostoru (kg)
465
Objem palivové nádrže (l)
65
Spotřeba paliva (l/100 km)
město
mimo město
kombinovaná
7,4
Emise CO2 (g/km)
197
Emisní norma
EURO IV
Děkujeme společnosti RENOCAR za zapůjčení vozu... Foto: annimages.com
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.