TEST: Citroën C4 1.6 BlueHDI 120 - O naftu si skoro neřekne

ar5, 12. června 2015, 19:50 Google+

V první čtvrtině letošního roku se nám představil omlazený francouzský Citroën C4, který se kromě novější tváře vyznačuje i přítomností nové vznětovou šestnáctistovky BlueHDi o výkonu 120 koní. Právě tato kombinace byla cílem našeho dalšího testu, který byl zaměřen hlavně na prověření nízké spotřeby a výkonu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Design

Citroën C4 byl uveden na trh již v roce 2010 a tak už bylo potřeba nějaké to omlazení. To se projevuje především novými předními světlomety s LED diodami pro denní svícení, ty zadní pro změnu dostali 3D efekt. Dalším poznávacím znamením u faceliftovaného C4 je nová navigace se sedmipalcovým displejem a mnohem lépe zpracovaná palubní deska. Veškeré změny pak završují nová litá kola Miami, která však na našem testovaném kousku nebyla.

Interiér

Co se týče změn v kabině, o velký kus se posunula kvalita materiálů a také slícování jednotlivých dílů. Bohužel na palubní desce nenajdete teploměr chladicí kapaliny a dalším netradičním řešením displej palivoměru, který ukazuje jenom stav paliva a dojezd. Kdo by snad chtěl hledat další údaje, musí zabrousit do útrob centrálního displeje na středovém panelu.

Přední sedadla jsou rozměrná, jejich látková verze má překvapivě dost dobré boční vedení a tak nebude řidič se spolujezdcem v prudkých zatáčkách létat ze strany na stranu. Místa nad hlavami cestujících je dostatek, se svou výškou 180 cm jsem neměl nikde problém. Důležitým aspektem je i zavazadlový prostor s průměrným objemem 380 litrů, po sklopení zadní řady se však naskytne objem o velikosti 1183 litrů.

I delší cestování s C4 není problém, automobil obstál i ve zkoušce plného obsazení pěti lidmi, i když jak se to vezme. Tři průměrně vzrostlé osoby se dozadu sice celkem pohodlně posadily, ale po kratším čase přišly první připomínky, že se začíná dostavovat stísněnost v oblasti ramen. Pochvalu si však C4 zaslouží za to, že i při plném zatížení automobilu si jeho podvozek věděl rady a vůz si vzadu "sedl" jen minimálně.

Motorizace a jízda

Pod kapotou pracoval již zmíněný naftový motor 1.6 BlueHDI o výkonu 120 koní a s točivým momentem 300 Nm. Výrobce navíc slibuje kombinovanou spotřebu 3,8 litru a nás o to víc zajímalo, co je na tom pravdy a zda to nejsou jen plané sliby.

S motorem spolupracovala 6-ti stupňová manuální převodovka s delšími drahami, díky čemuž se udávaná spotřeba nestává pouhým slibem. S objemem nádrže 60 litrů je realné ujet přes 1000 km, o čemž jsem se důsledně během testovacího týdne přesvědčil. Automobil jsem vzal na delší výlet skrze celou ČR a trasa vedla z Prahy až do moravských Albrechtic. A kolik že si vůz v klidném jízdním tempu za celou cestu řekl? Po zastavení a krátkém odpočinku jsem zobrazil aktuální průměrnou spotřebu a hodnota 3,8 litru mi vyrazila dech.

Jel jsem sice tempem 110 km/h, nikde nebyly kolony a v C4 jsem seděl sám, ale i tak se jedná o solidní hodnotu, kterou za poslední dobu nabídla jen nedávno testovaná Škoda Rapid GreenLine. Cestou zpět do Prahy jsem už nechtěl být úplnou brzdou provozu a tak jsem plynový pedál trošku víc sešlápl. Společně s dalšími osobami na palubě jsem však spotřebu nedostal přes hranici 6 litrů, což považuji za další úspěch. Motor jako by si o naftu skoro ani neříkal a nedává o sobě téměř nikdy vědět. K co nejnižší spotřebě paliva přispívaly i úsporné pneumatiky Michelin Energy Saver a systém Start Stop. 

Při cestě po neslavné D1 jsem měl jednu obavu z toho, jak bude podvozek auta tlumit některé výmoly, které jsou někdy zárukou defektu pneumatiky. Jaké překvapení však bylo, když i při jízdě po zatím neopravených úsecích podvozek C4 snášel vše s dostatečnou rezervou a jen málokdy se moje pozadí seznámilo s nepěknou ranou od tlumičů. Plavnost a komfort jsou předností snad všech klasických rodinných Citroenů a u modelu C4 to platí dvojnásob, jen tak jej něco z míry vyvést nedokáže. Pokud se však dostanete na samotné limity podvozku, zadní náprava má tendenci uskočit a pak už to není taková zábava.

Resumé

Jemné omlazení Citroënu C4 se dle mého názoru povedlo, automobil nabízí opět eleganci zkombinovanou s prvky dravosti. Hlavně přední světlomety s LED proužky pro denní svícení vypadají hezky a 3D efekt zadním lampám taktéž sluší. Největším kladem je však naftová jednotka BlueHDI, která se svým výkonem 120 koní naplno postačuje a i v plném obsazení se vůz nestal pomalým přibližovadlem, které by leckdo problikával. Vynikající spotřeba a dojezd na plnou nádrž přes jeden tisíc kilometrů je hodně velkým plusem a když si připočteme komfort a pohodlí na palubě, prakticky se toho dá C4 vyčíst jen velmi málo. 

Celkové hodnocení: 87 %

Základní cena vozu: 399 900 Kč (C4 1.6 BlueHDI Live Edition)

Cena testované verze: 429 900 Kč

KLADY

- nízká spotřeba paliva

- dostatečný výkon

- pohodlí a komfort na palubě

- design

- přesné řazení

ZÁPORY

- absence xenonových světlometů

- chybí kontrola teploty motoru

Motorizace 
vznětový přeplňovaný čtyřválec
objem: 1560 cm3
nejvyšší výkon: 120 koní při 3500 ot/min.
největší točivý moment: 300 Nm při 1750 ot/min.
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 197 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,6 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 3,6 l / 4,2 l / 3,3 l 
objem palivové nádrže: 60 litrů
palivo: nafta
Vytisknout

Diskuze: TEST: Citroën C4 1.6 BlueHDI 120 - O naftu si skoro neřekne

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Autodráha

Nevíte co pod stromeček? Toto potěší malého i velkého kluka a dokonce i dědečka

Suzuki ACROSS

Suzuki ACROSS v předprodeji, více než 300 koní ovšem nebude "zadarmo"

Škoda Octavia

Český sen v podobě nové Škody Octavie Scout a RS přichází na náš trh

Škoda Rapid s motorem o objemu 1289 cm³ a výkonu 46 kW měla díky podobné koncepci v Británii přezdívku “Porsche chudých”

Ikonické Škody z osmdesátek zařazeny mezi sdílené vozy

Toyota C-HR GR Sport

Toyota rozšiřuje nejatraktivnější řadu C-HR o model GR Sport

Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204)

Test: Mezigenerační srovnání Mercedesů C-class (S203 / S204). Který koupit, proč a za kolik?

Honda CMX 1100 Rebel

Je to Rebel! Honda představila nový model CMX1100 Rebel

Peugeot Landtrek

Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Pandur II pro Ačr

Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

Volkswagen vybudoval nový větrný tunel v hodnotě 2,5 miliardy korun

Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

Toyota začíná testovat systémy autonomního řízení v ostrém provozu v Bruselu

Převratný systém tankování a dobíjení automobilů si nechala patentovat Toyota

DS3 Crossback E-TENSE

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

Volkswagen Tiguan

Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

Tatra Force 8x8

Tatry nejsou jen T 815 pro stavby a hasiče, ale i armádní speciály do nesjízdného terénu a bojů

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Passat Alltrack B8 je populární, objednávky na něj raketově rostou - anotační foto

Volkswagen Passat Alltrack B8 je populární, objednávky na něj raketově rostou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 3

  2. Co jsme ve škole nenáviděli, jezdí s námi denně v autech, tvrdí uznávaný profesor

  3. Volkswagen výrazně zlevnil. Vyžaduje ale jiný přístup kupujících

  4. Zakázka na Pandury ukázala, jaký vliv má modernizace armády na českou ekonomiku

  5. Škoda začala v Boleslavi montovat svoji novinku, pořídila linku v ceně 700 vrcholných Kodiaqů

  6. Nový pickup Peugeot Landtrek pro Ameriku, my v Evropě máme pravděpodobně smůlu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud