První dojmy: Chevrolet Epica

ar1, 11. září 2006, 00:13 Google+

Letos v březnu jsme mohli sledovat na ženevském autosalonu premiéru nástupce modelu Evanda, tedy nového sedanu automobilky Chevrolet, jenž nese jméno Epica.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Epica

Epica | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

V létě byly zveřejněny ceny pro český trh (uvádíme níže) a nyní v září přišel poprvé k prodejcům do autosalonů. My využili příležitosti a tuto líbivou novinku nechali pořádně otestovat našim citovým a chuťovým buňkám. Pohled dravé limusiny, to je pravé shrnutí prvních dojmů, při pohledu na evropskou vlajkovou loď automobilky. Sportovní dojem Epicy, elegance a snad i inspirace u jiných automobilek, přitom kombinace všech těchto základních vlastností s dalším benefitem, kterým je cena, určitě startuje lákavou nabídku pro všechny české motoristy, manažery a milovníky sportovních limusin.

Chevrolet připravil dvě základní úrovně výbav: LS a LT. V nabídce jsou také dva benzínové agregáty, bohužel chybí dieselový, který má však na trh přijít později. My měli zapůjčený vůz ve výbavě LT (vyšší třída) s šestiválcovým motorem 2.0 L6 DOHC o výkonu 105 kW/143 koní (zdvihový objem 1993 ccm) s pětistupňovou manuální převodovkou v ceně 668 000,-.

V základní výbavě jsme měli k dispozici litá 17ti palcová kola, tónovaná skla, kliky a nárazníky v barvě vozu,  interiér dekorovaný hliníkem, chromované kliky dveří, zpětné zrcátko s automatickým zatmavováním, kožený potah řadící páky, volant potažení kůží, elektronicky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, dělená zadní sedadla 60/40 palubní počítač, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, el. ovládání oken a zrcátek, dešťový senzor, parkovací senzor, tempomat, radio s CD měničem na 6 CD a mp3 přehrávač + 8 reproduktorů, klimatizace, kompas, vyhřívání čelního skla, ABS + TC, airbag řidiče a spolujezdce a boční a hlavové airbagy, alarm s dálkovým ovládáním centrálního zamykání a mnoho dalších prvků...

Prvotní nadšení z pohledu na karosérii se mi potvrdilo i při usednutí do vozu. Široká sedadla potažená kůží, které jsem si mohl prakticky jakkoli nastavit dle potřeby mého těla. Široký volant, potažený jak jinak, než kůží na mě dělal dojem velké limusiny amerického stylu, tomu ale patrně napomohla i široká a poměrně vysoká palubní deska, která budila respekt i se svými třemi budíky, otáčkoměr, tachometr a ukazatel benzínu a teploty chladící kapaliny. Ovládací prvky jsou prakticky umístěné, lehce se za jízdy ovládá klimatizace, radio dokonce na volantu. Vtipně vyřešené odkládací prostory, například podobně, jako u dnešní Octavie. Řazení rychlostí je přesné, na můj vkus poněkud dlouhé, pro ty, co vlastní německé automobily si musejí zvyknout na klasickou zpátečku od sebe a zpět. Ovladače jsou vyrobeny velmi kvalitně a dobře se ovládají. Malinkaté mínus bych dal ovladači směrovek, které jsou více od volantu k palubní desce, ale zde jde více méně o zvyk.

Spolucestující na zadních sedadlech se nemusejí bát cestovat ani na delší vzdálenosti. Pohodlné zadní sedadla a dostatkem místa pro uložení nohou vypovídá o účelu tohoto vozu. Zavazadlový prostor byl také překvapením: 480 litrů. Palivová nádrž na 65 litrů benzínu.

Zrychlení jsme netestovali, protože auto nebylo dostatečně zajeté, výrobce však uvádí, že z 0 na 100 km/h dokáže zvládnout při váze 1460 kg za 9,9 sekundy. Velmi dobrý dojem jsme měli po nastartování. Motor šlapal velmi potichu a hlavně nijak zvlášť nevibroval. Při jízdě bylo více slyšet točící se kola. Vůz držel stopu a přesně kopíroval pohyby volantu. Maximální rychlost výrobce udává 207 km/h. Chevrolet nabízí v prodeji ještě 2.5 litrový šestiválec o objemu 2492 ccm s výkonem při 5800 otáčkách 115/156 kW/k jehož maximálka půjde ještě o dva kilometry výš.  

První dojmy tedy dopadly nad očekávání dobře a společně s novou Captivou Chevrolet určitě zvolil dobrou taktiku proti svým evropským konkurentům.

Technické údaje:

Motor 2.0 24V
Typ motoru DOHC
Zdvihový objem (ccm) 1993
Počet válců 6
Vrtání (mm) 75,0
Zdvih (mm) 75,2

Výkony
Výkon (kW/k) při (ot/min) 105/144 při 6400
Max. točivý moment (Nm) při (ot/min)           195 při 4600
Maximální rychlost (km/h) 207
Zrychlení 0 - 100 km/h 9,9

Náprava
Zavěšení předních kol                                         vzpěry McPherson
Zavěšení zadních kol Multi link

Rozměry
Délka (mm) 4805
Šířka (mm) 1810
Výška (mm) 1450
Rozvor náprav (mm) 2700
Rozchod předních kol / zadních (mm) 1550/1545     

Hmotnosti a objemy
Pohotovostní hm. vozidla (kg) 1460            
Max. zatížení vozidla (kg) 1945
Hm. příp. nebrzděného vozidla (kg) 700
Hm. příp. brzděného vozidla (kg) 1700
Objem zavazadlového prostoru (kg) 480
Objem palivové nádrže (l) 65

Spotřeba paliva (l/100 km)
město 11,4
mimo město 6,3
kombinovaná 8,2
Emise CO2 (g/km) 205
Emisní norma EURO IV  

Děkujeme společnosti RENOCAR za zapůjčení vozu...

Foto: annimages.com

Vytisknout

Diskuze: První dojmy: Chevrolet Epica

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Pajero

Mitsubishi představí v Paříži nové Pajero

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud