První dojmy: Chevrolet Epica

Epica
Epica, foto: Archiv AutoRoad.cz
ar1 11. září 2006 00:13
Sdílej:

Letos v březnu jsme mohli sledovat na ženevském autosalonu premiéru nástupce modelu Evanda, tedy nového sedanu automobilky Chevrolet, jenž nese jméno Epica.

V létě byly zveřejněny ceny pro český trh (uvádíme níže) a nyní v září přišel poprvé k prodejcům do autosalonů. My využili příležitosti a tuto líbivou novinku nechali pořádně otestovat našim citovým a chuťovým buňkám. Pohled dravé limusiny, to je pravé shrnutí prvních dojmů, při pohledu na evropskou vlajkovou loď automobilky. Sportovní dojem Epicy, elegance a snad i inspirace u jiných automobilek, přitom kombinace všech těchto základních vlastností s dalším benefitem, kterým je cena, určitě startuje lákavou nabídku pro všechny české motoristy, manažery a milovníky sportovních limusin.

Chevrolet připravil dvě základní úrovně výbav: LS a LT. V nabídce jsou také dva benzínové agregáty, bohužel chybí dieselový, který má však na trh přijít později. My měli zapůjčený vůz ve výbavě LT (vyšší třída) s šestiválcovým motorem 2.0 L6 DOHC o výkonu 105 kW/143 koní (zdvihový objem 1993 ccm) s pětistupňovou manuální převodovkou v ceně 668 000,-.

V základní výbavě jsme měli k dispozici litá 17ti palcová kola, tónovaná skla, kliky a nárazníky v barvě vozu,  interiér dekorovaný hliníkem, chromované kliky dveří, zpětné zrcátko s automatickým zatmavováním, kožený potah řadící páky, volant potažení kůží, elektronicky nastavitelné sedadlo řidiče, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, dělená zadní sedadla 60/40 palubní počítač, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, el. ovládání oken a zrcátek, dešťový senzor, parkovací senzor, tempomat, radio s CD měničem na 6 CD a mp3 přehrávač + 8 reproduktorů, klimatizace, kompas, vyhřívání čelního skla, ABS + TC, airbag řidiče a spolujezdce a boční a hlavové airbagy, alarm s dálkovým ovládáním centrálního zamykání a mnoho dalších prvků...

Prvotní nadšení z pohledu na karosérii se mi potvrdilo i při usednutí do vozu. Široká sedadla potažená kůží, které jsem si mohl prakticky jakkoli nastavit dle potřeby mého těla. Široký volant, potažený jak jinak, než kůží na mě dělal dojem velké limusiny amerického stylu, tomu ale patrně napomohla i široká a poměrně vysoká palubní deska, která budila respekt i se svými třemi budíky, otáčkoměr, tachometr a ukazatel benzínu a teploty chladící kapaliny. Ovládací prvky jsou prakticky umístěné, lehce se za jízdy ovládá klimatizace, radio dokonce na volantu. Vtipně vyřešené odkládací prostory, například podobně, jako u dnešní Octavie. Řazení rychlostí je přesné, na můj vkus poněkud dlouhé, pro ty, co vlastní německé automobily si musejí zvyknout na klasickou zpátečku od sebe a zpět. Ovladače jsou vyrobeny velmi kvalitně a dobře se ovládají. Malinkaté mínus bych dal ovladači směrovek, které jsou více od volantu k palubní desce, ale zde jde více méně o zvyk.

Spolucestující na zadních sedadlech se nemusejí bát cestovat ani na delší vzdálenosti. Pohodlné zadní sedadla a dostatkem místa pro uložení nohou vypovídá o účelu tohoto vozu. Zavazadlový prostor byl také překvapením: 480 litrů. Palivová nádrž na 65 litrů benzínu.

Zrychlení jsme netestovali, protože auto nebylo dostatečně zajeté, výrobce však uvádí, že z 0 na 100 km/h dokáže zvládnout při váze 1460 kg za 9,9 sekundy. Velmi dobrý dojem jsme měli po nastartování. Motor šlapal velmi potichu a hlavně nijak zvlášť nevibroval. Při jízdě bylo více slyšet točící se kola. Vůz držel stopu a přesně kopíroval pohyby volantu. Maximální rychlost výrobce udává 207 km/h. Chevrolet nabízí v prodeji ještě 2.5 litrový šestiválec o objemu 2492 ccm s výkonem při 5800 otáčkách 115/156 kW/k jehož maximálka půjde ještě o dva kilometry výš.  

První dojmy tedy dopadly nad očekávání dobře a společně s novou Captivou Chevrolet určitě zvolil dobrou taktiku proti svým evropským konkurentům.

Technické údaje:

Motor 2.0 24V Typ motoru DOHC Zdvihový objem (ccm) 1993 Počet válců 6 Vrtání (mm) 75,0 Zdvih (mm) 75,2 Výkony Výkon (kW/k) při (ot/min) 105/144 při 6400 Max. točivý moment (Nm) při (ot/min)           195 při 4600 Maximální rychlost (km/h) 207 Zrychlení 0 - 100 km/h 9,9 Náprava Zavěšení předních kol                                         vzpěry McPherson Zavěšení zadních kol Multi link Rozměry Délka (mm) 4805 Šířka (mm) 1810 Výška (mm) 1450 Rozvor náprav (mm) 2700 Rozchod předních kol / zadních (mm) 1550/1545      Hmotnosti a objemy Pohotovostní hm. vozidla (kg) 1460             Max. zatížení vozidla (kg) 1945 Hm. příp. nebrzděného vozidla (kg) 700 Hm. příp. brzděného vozidla (kg) 1700 Objem zavazadlového prostoru (kg) 480 Objem palivové nádrže (l) 65 Spotřeba paliva (l/100 km) město 11,4 mimo město 6,3 kombinovaná 8,2 Emise CO2 (g/km) 205 Emisní norma EURO IV   Děkujeme společnosti RENOCAR za zapůjčení vozu... Foto: annimages.com

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?