První dojmy: Nissan Note

ar1, 31. srpna 2006, 00:28 Google+

V segmentu malých rodinných vozů nás zaujal letošní přírůstek značky Nissan, tedy model Note. Chtěli jsme jej poznat trochu blíž a přinést vám bezprostřední pocity.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Note

Note | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Půjčili jsme si tedy narychlo alespoň základní verzi pětidvéřového hatchbacku Note Visia-Tekna s motorem o objemu 1.4 l (65 kW). Přestože vnější tvary jsou, jak už je to u Nissanu v posledních letech zvykem, malinko pro střední Evropu odvážnější, interiér je v přísném konzervativním stylu. Příjemný, pohodlný, ucelený. Sedadla příjemně tvarovaná, s pohodlným pohledem na přístrojovou desku. Malinko nás zklamal prostor pro manipulaci se sedadly a nemožnost si výškově nastavit sedadlo u řidiče. Vnitřní prostor je pro automobil této třídy prvotřídní. Vnější tvary mají ovšem něco do sebe. Nissan Note vybočuje ze standardů jednoduchých stylů. Jeho konstruktéři vsadili na příjemný vzhled, když nás ze předu přivítal sympatický úsměv přední masky vozu s protáhlými svítilnami a aerodynamicky perfektně zvládnutá čelní linie předního sloupku. Zadní část je ve znamení strmě zkosené zádě s integrovanými koncovými svítilnami v bočních sloupcích. Ty ale jak je to obvyklé nekončí u střechy, ale jsou protažené až na střechu a tím tvoří bumerangový tvar, což se stalo symbolem promo podpory samotné továrny pro propagaci tohoto modelu.

Dobré auto není jen o tvarech karoserie. Mezi hodnocené kvality patří i jízdní vlastnosti. A ty má Note velmi dobré. Jeho konstruktéři vyladili podvozek tak, že je možné bezpečně a přitom dynamicky projíždět zatáčky, při čemž vůz sedí na silnici, jako přibitý. A nejen v zatáčkách drží stopu, vůz reaguje na sebemenší pohyb volantem. Řazení je přesné, ale vadila nám dost dlouhá řadící páka, což už dnes není stylové.

Co se týče výbavy modelu Note, tak v nejluxusnější výbavě je běžné, že jsou sedadla potažená kůží, na pedálech se hrdě blyští leštěný kov a hliníkové prvky na palubní desce včetně střední konzoly propůjčují vnitřku vozu sportovní charakter. Ve výbavě Family Pack zase automobil vyhoví zcela určitě mladým rodinám. Zadní strana předních sedadel je vybavena vyklápěcími stolky a širokými kapsami. Pro hašteřící se děti je zde k dispozici dělící sklopná opěrka, která natotata oddělí válčící půlky zadních sedadel. Zavazadlový prostor vyhovuje očekávání této třídy. Základní provedení počítá s 280 litry, je ale mnoho možností, jak jej můžete rozšířit. Po posunutí zadních sedadel dopředu hned hodnota zadního prostoru vzroste na 337 litrů. Novinkou zde je Flexi Board, což je dvojité dno kufru. Maximální kapacita kufru je tak 437 litrů.

U Nissanu je obvyklé, že můžeme počítat se čtyřmi typy pohonných jednotek. V nabídce jsou dva dieselové motory 1.5 dCi (50 kW / 68 k a nebo 63 kW / 88 k) a dva benzínové agregáty 1.4 nebo 1.6 litrů (65 kW /88 k a nebo 81 kW / 110 k).

Každý model Nissanu Note má už v základní výbavě elektronický posilovač řízení, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly, dálkově ovládaná centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, dva přední airbagy a posuvná zadní sedadla. Ve vyšších výbavách dále najdeme ESP, přední mlhovky, automatickou aktivaci světel, el. ovládání zadních oken a zadní stěrač.

Model je možné zakoupit ve výbavách Visia - Tekna (benzín od 349 900,- a diesel od 399 900,-), Visia – Acenta (benzín od 394 900,- a diesel od 444 900,-) a nakonec Acenta – Tekna (benzín od 464 900,- a diesel od 512 900,-).

Za zapůjčení automobilu děkujeme společnosti NISSAN STANĚK BRNO.

Foto: anniamges.com

Vytisknout

Diskuze: První dojmy: Nissan Note

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Cayenne S

Porsche Cayenne v extrémních podmínkách

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud