V segmentu malých rodinných vozů nás zaujal letošní přírůstek značky Nissan, tedy model Note. Chtěli jsme jej poznat trochu blíž a přinést vám bezprostřední pocity.
Půjčili jsme si tedy narychlo alespoň základní verzi pětidvéřového hatchbacku Note Visia-Tekna s motorem o objemu 1.4 l (65 kW). Přestože vnější tvary jsou, jak už je to u Nissanu v posledních letech zvykem, malinko pro střední Evropu odvážnější, interiér je v přísném konzervativním stylu. Příjemný, pohodlný, ucelený. Sedadla příjemně tvarovaná, s pohodlným pohledem na přístrojovou desku. Malinko nás zklamal prostor pro manipulaci se sedadly a nemožnost si výškově nastavit sedadlo u řidiče. Vnitřní prostor je pro automobil této třídy prvotřídní. Vnější tvary mají ovšem něco do sebe. Nissan Note vybočuje ze standardů jednoduchých stylů. Jeho konstruktéři vsadili na příjemný vzhled, když nás ze předu přivítal sympatický úsměv přední masky vozu s protáhlými svítilnami a aerodynamicky perfektně zvládnutá čelní linie předního sloupku. Zadní část je ve znamení strmě zkosené zádě s integrovanými koncovými svítilnami v bočních sloupcích. Ty ale jak je to obvyklé nekončí u střechy, ale jsou protažené až na střechu a tím tvoří bumerangový tvar, což se stalo symbolem promo podpory samotné továrny pro propagaci tohoto modelu.
Dobré auto není jen o tvarech karoserie. Mezi hodnocené kvality patří i jízdní vlastnosti. A ty má Note velmi dobré. Jeho konstruktéři vyladili podvozek tak, že je možné bezpečně a přitom dynamicky projíždět zatáčky, při čemž vůz sedí na silnici, jako přibitý. A nejen v zatáčkách drží stopu, vůz reaguje na sebemenší pohyb volantem. Řazení je přesné, ale vadila nám dost dlouhá řadící páka, což už dnes není stylové.
Co se týče výbavy modelu Note, tak v nejluxusnější výbavě je běžné, že jsou sedadla potažená kůží, na pedálech se hrdě blyští leštěný kov a hliníkové prvky na palubní desce včetně střední konzoly propůjčují vnitřku vozu sportovní charakter. Ve výbavě Family Pack zase automobil vyhoví zcela určitě mladým rodinám. Zadní strana předních sedadel je vybavena vyklápěcími stolky a širokými kapsami. Pro hašteřící se děti je zde k dispozici dělící sklopná opěrka, která natotata oddělí válčící půlky zadních sedadel. Zavazadlový prostor vyhovuje očekávání této třídy. Základní provedení počítá s 280 litry, je ale mnoho možností, jak jej můžete rozšířit. Po posunutí zadních sedadel dopředu hned hodnota zadního prostoru vzroste na 337 litrů. Novinkou zde je Flexi Board, což je dvojité dno kufru. Maximální kapacita kufru je tak 437 litrů.
U Nissanu je obvyklé, že můžeme počítat se čtyřmi typy pohonných jednotek. V nabídce jsou dva dieselové motory 1.5 dCi (50 kW / 68 k a nebo 63 kW / 88 k) a dva benzínové agregáty 1.4 nebo 1.6 litrů (65 kW /88 k a nebo 81 kW / 110 k).
Každý model Nissanu Note má už v základní výbavě elektronický posilovač řízení, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly, dálkově ovládaná centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, dva přední airbagy a posuvná zadní sedadla. Ve vyšších výbavách dále najdeme ESP, přední mlhovky, automatickou aktivaci světel, el. ovládání zadních oken a zadní stěrač.
Model je možné zakoupit ve výbavách Visia - Tekna (benzín od 349 900,- a diesel od 399 900,-), Visia – Acenta (benzín od 394 900,- a diesel od 444 900,-) a nakonec Acenta – Tekna (benzín od 464 900,- a diesel od 512 900,-).
Za zapůjčení automobilu děkujeme společnosti NISSAN STANĚK BRNO.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.