První dojmy: Nissan Note

Note
Note, foto: Archiv AutoRoad.cz
ar1 31. srpna 2006 00:28
Sdílej:

V segmentu malých rodinných vozů nás zaujal letošní přírůstek značky Nissan, tedy model Note. Chtěli jsme jej poznat trochu blíž a přinést vám bezprostřední pocity.

Půjčili jsme si tedy narychlo alespoň základní verzi pětidvéřového hatchbacku Note Visia-Tekna s motorem o objemu 1.4 l (65 kW). Přestože vnější tvary jsou, jak už je to u Nissanu v posledních letech zvykem, malinko pro střední Evropu odvážnější, interiér je v přísném konzervativním stylu. Příjemný, pohodlný, ucelený. Sedadla příjemně tvarovaná, s pohodlným pohledem na přístrojovou desku. Malinko nás zklamal prostor pro manipulaci se sedadly a nemožnost si výškově nastavit sedadlo u řidiče. Vnitřní prostor je pro automobil této třídy prvotřídní. Vnější tvary mají ovšem něco do sebe. Nissan Note vybočuje ze standardů jednoduchých stylů. Jeho konstruktéři vsadili na příjemný vzhled, když nás ze předu přivítal sympatický úsměv přední masky vozu s protáhlými svítilnami a aerodynamicky perfektně zvládnutá čelní linie předního sloupku. Zadní část je ve znamení strmě zkosené zádě s integrovanými koncovými svítilnami v bočních sloupcích. Ty ale jak je to obvyklé nekončí u střechy, ale jsou protažené až na střechu a tím tvoří bumerangový tvar, což se stalo symbolem promo podpory samotné továrny pro propagaci tohoto modelu.

Dobré auto není jen o tvarech karoserie. Mezi hodnocené kvality patří i jízdní vlastnosti. A ty má Note velmi dobré. Jeho konstruktéři vyladili podvozek tak, že je možné bezpečně a přitom dynamicky projíždět zatáčky, při čemž vůz sedí na silnici, jako přibitý. A nejen v zatáčkách drží stopu, vůz reaguje na sebemenší pohyb volantem. Řazení je přesné, ale vadila nám dost dlouhá řadící páka, což už dnes není stylové.

Co se týče výbavy modelu Note, tak v nejluxusnější výbavě je běžné, že jsou sedadla potažená kůží, na pedálech se hrdě blyští leštěný kov a hliníkové prvky na palubní desce včetně střední konzoly propůjčují vnitřku vozu sportovní charakter. Ve výbavě Family Pack zase automobil vyhoví zcela určitě mladým rodinám. Zadní strana předních sedadel je vybavena vyklápěcími stolky a širokými kapsami. Pro hašteřící se děti je zde k dispozici dělící sklopná opěrka, která natotata oddělí válčící půlky zadních sedadel. Zavazadlový prostor vyhovuje očekávání této třídy. Základní provedení počítá s 280 litry, je ale mnoho možností, jak jej můžete rozšířit. Po posunutí zadních sedadel dopředu hned hodnota zadního prostoru vzroste na 337 litrů. Novinkou zde je Flexi Board, což je dvojité dno kufru. Maximální kapacita kufru je tak 437 litrů.

U Nissanu je obvyklé, že můžeme počítat se čtyřmi typy pohonných jednotek. V nabídce jsou dva dieselové motory 1.5 dCi (50 kW / 68 k a nebo 63 kW / 88 k) a dva benzínové agregáty 1.4 nebo 1.6 litrů (65 kW /88 k a nebo 81 kW / 110 k).

Každý model Nissanu Note má už v základní výbavě elektronický posilovač řízení, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly, dálkově ovládaná centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, dva přední airbagy a posuvná zadní sedadla. Ve vyšších výbavách dále najdeme ESP, přední mlhovky, automatickou aktivaci světel, el. ovládání zadních oken a zadní stěrač.

Model je možné zakoupit ve výbavách Visia - Tekna (benzín od 349 900,- a diesel od 399 900,-), Visia – Acenta (benzín od 394 900,- a diesel od 444 900,-) a nakonec Acenta – Tekna (benzín od 464 900,- a diesel od 512 900,-).

Za zapůjčení automobilu děkujeme společnosti NISSAN STANĚK BRNO. Foto: anniamges.com

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?