Dalším cílem hledáčku redakčního zaměřovače pro náš test se stal Seat León 2.0 TDI, který jsme prověřili redakčním, tentokrát však dálkovým testem.
Testovaný vůz pod kapotou ukrýval koncernový čtyřválec 2.0 TDI (103kW ve 4000 ot/min a 320Nm v 1750-2500 ot-min), který byl řízen obvyklou šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Maximální rychlost je výrobcem udávána 205 km/h a kombinovaná spotřeba má činit 5.6 l/100km. Vůz byl ve vyšší výbavě Stylance, která zahrnovala ve standardu nejnovější 16“ sedmi paprsková kola Vega z lehké slitiny, tří paprskový volant s výškovým a podélným nastavením, potažený kůží, palubní počítač s funkcí “Coming home”, tempomat, tónovaná determální skla, klimatizaci „Climatic“ a pro elegantnější vzhled vozu, barvu v metalíze odstín „Rubi červená“. Základní porovnání lze provést s jeho sourozenci, Alteou a Toledem. Prakticky vychází z těchto rodinných příslušníků, odlišnosti hledejme spíše v detailech karoserie a rozměrech. Jako u jeho sourozenců, je i z Leóna dobrý výhled, který kazí jen pohled šikmo vpřed, kterému ani zde nepomáhají malá okénka mezi A sloupkem a zpětnými zrcátky, která disponují funkci „Parkovací pozice“ - sklopení zrcátek v případě potřeby. Naše vozidlo mělo příjemně tvarovaná sedadla, výškově nastavitelná a vybavena bočními airbagy a bederní opěrkou. Velmi jsme ocenili stěrače, které svoji základní pozici měly ve svislé poloze.
A zde je několik údajů udávaných výrobcem:
2.0 / 103 KW 16 V PD
Typ motoru
Řadový čtyřválec
Zdvihový objem cbm
1968
Kompresní poměr
18.5
Maximální výkon k/kW při ot/min
140/103/4000
Max. točivý moment Nm/ ot/min
320/1750 - 2500
Jízdní vlastnosti
Max.rychlost (km/h)
205
Zrychlení 0-100 km/h (s)
9.3
Zrychlení 0-1000 m (s)
30.6
Spotřeba paliva
Ve městě (l/100km)
7.4
Mimo město (l/100km)
4,6
Průměrná spotřeba (l/100km)
5.6
Podvozek
Vpředu
MC Pherson se stabilizátorem
Vzadu
Víceprvkové zavěšení
Systém řízení
Elektromechanický posilovač
Otáčení (m)
10.7
Přední/zadní brzdy
Kotoučové s vnitřním chlazením/kotoučové
Přední brzdy
288 x 25
Zadní brzdy
255 x 10
Rozměry
Karoserie
5 dveří
Délka / šířka / výška (mm)
4315 / 1768 / 1458
Rozvor (mm)
2578
Objem zavazadlového prostoru (l)
341
Kapacita nádrže (l)
55
Hmotnosti
Pohotovostní hm. min - max (kg)
1315 - 1422
Celková hmotnost (kg)
1885
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.