Test: Seat León 2.0 TDI

ar1, 5. března 2006, 02:01 Google+

Dalším cílem hledáčku redakčního zaměřovače pro náš test se stal Seat León 2.0 TDI, který jsme prověřili redakčním, tentokrát však dálkovým testem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Leon

Leon | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Testovaný vůz pod kapotou ukrýval koncernový čtyřválec 2.0 TDI (103kW ve 4000 ot/min a 320Nm v 1750-2500 ot-min), který byl řízen obvyklou šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Maximální rychlost je výrobcem udávána 205 km/h a kombinovaná spotřeba má činit 5.6 l/100km. Vůz byl ve vyšší výbavě Stylance, která zahrnovala ve standardu nejnovější 16“ sedmi paprsková kola Vega z lehké slitiny, tří paprskový volant s výškovým a podélným nastavením, potažený kůží, palubní počítač s funkcí “Coming home”, tempomat, tónovaná determální skla, klimatizaci „Climatic“ a pro elegantnější vzhled vozu, barvu v metalíze odstín „Rubi červená“.

Základní porovnání lze provést s jeho sourozenci, Alteou a Toledem. Prakticky vychází z těchto rodinných příslušníků, odlišnosti hledejme spíše v detailech karoserie a rozměrech. Jako u jeho sourozenců, je i z Leóna dobrý výhled, který kazí jen pohled šikmo vpřed, kterému ani zde nepomáhají malá okénka mezi A sloupkem a zpětnými zrcátky, která disponují funkci „Parkovací pozice“ - sklopení zrcátek v případě potřeby. Naše vozidlo mělo příjemně tvarovaná sedadla, výškově nastavitelná a vybavena bočními airbagy a bederní opěrkou. Velmi jsme ocenili stěrače, které svoji základní pozici měly ve svislé poloze.

Nový Seat León 2.0 TDI v nás zanechal velmi pozitivní dojmy. S tímto vozem jsme najezdili téměř 4 700 km. Našim cílem bylo otestovat jeho vlastnosti, náklady na tak dlouhou cestu a samozřejmě i porovnání poměru integrovaného komfortu a možnosti sportovní a klasicky ekonomické jízdy. A jak to dopadlo? Pojďme se na to společně podívat...

Start testu započal v Brně, dalšími důležitými městy byly Vídeň, Benátky, Janov, Monte Carlo, Nice, Cannes, Marseille, Montpellier, Girona a cíl cesty Barcelona. Tzn., že cesta do Barcelony byla tvořena záměrně více dálničními úseky, než okresními silnicemi, ovšem, v některých městech nebylo možné se nezastavit, např. Janov a Monte Carlo. Cesta zpět počítala spíše s okresními silnicemi, takže trasu tvořila tato města: Lyon, Montbéliard, Mulhouse, Freiburg, Mnichov, Linz, Vídeň a Brno. Celkem jsme ujeli 4 684 kilometrů. Spotřebovali jsme čtyři a půl plných 55ti litrových nádrží nafty.

Výrobce automobilu udává průměrnou spotřebu nafty ve městě 7,4 l / 100 km, mimo město 4,6 l / 100 km a průměrnou spotřebu  5,6 l / 100km. Naše měření bylo malinko ovlivněno naší zátěží a to tříčlennou posádkou vozu a také patřičnou zátěží v zavazadlovém prostoru. I přes naši snahu jsme spotřebu ve městě nestáhli pod  7,7 l / 100 km, mimo město jsme dosáhli poměrné slušné hodnoty 5,1 l / 100 km a průměrná spotřeba kolísala u hodnoty 5,8 l / 100 km. Výsledek je tedy velmi pozitivní, navíc v nás motor 2.0 TDI  s technologií čerpadlo – tryska zanechal velmi dobrý pocit z celé cesty. Jeho dynamičnost nás až překvapovala, přece jenom León není malým a nejlehčím vozem. Při testu sportovní jízdy jsme se se spotřebou dostali na hodnotu 8,3 l / 100 km, je ovšem otázka zda naše pojetí sportovní jízdy lze použít pro srovnání s jinými testovanými vozy. Přece jenom při nerovném terénu je velký rozdíl mít auto jen s řidičem a nebo s řidičem a dvěma spolucestujícími plus jejich zavazadla. Velkou zásluhu na úspoře paliva měl však tempomat. Také jsme se opět přesvědčili, že koncernový podvozek ve spojení s nízkoprofilovými pneumatikami Pirelli dokáže zázraky. León velmi jemně a přitom rychle reagoval na pohyb volantu, tedy držel okamžitě směr, který díky  posilovači řízení bylo možné měnit malíčkem. Zejména v Janově jsme ocenili poloměr zatáčení, který je poměrně malý.

Díky sportovní „tvrdosti“ vozu jsme pocítili při jízdě po horších vozovkách i sebemenší nerovnosti. To se snažily kompenzovat příjemné sedačky, které dobře vedly řidiče i spolujezdce. Hodně jsme ocenili dobře tvarovanou ergonometrii prostoru řidiče, přesné řazení a zase, abychom byli spravedliví, malé mínus si odnáší zadní sedačky, které jsou spíše pro krátké jízdy, než odpočinek třetího řidiče při takto náročné expedici. Naopak, zadní část vozu disponuje poměrně velkým prostorem pro nohy cestujících, na což doplatil zavazadlový prostor vozu, mimochodem, objem zavazadlového prostoru je 341 litrů.

Na závěr, k celkově dobrému pocitu přidáme ještě tzv. třešinku na dortu, kterou v tomto případě tvoří drobné vymoženosti, jako senzor hlídání změny tlaku v pneumatikách, tří ramenný výškové a podélně nastavitelný volant potažený kůží, která pokrývá i řadící páku,  tzv. make-up zrcátka jsou osvětlená, el. ovládání předních a zadních oken,  funkce „Coming Home“, palubní počítač, agile chassis no a nakonec mnoho odkládacích schránek.

Jak jsme dokázali, lze Seat León použít i na tak dalekou cestu, jako je 26ti hodinová cesta do Barcelony a následně 30ti hodinová cesta zpět. Jeho úspornost je patrná a pohodlí, i když malinko omezené díky sportovnímu ladění vozu, avšak kompenzované komfortem výbavy je také na vysoké úrovni. Tomuto dravci přejeme mnoho úspěchů na trhu a už se těšíme na další test dalšího vozu koncernu VW Group.

A zde je několik údajů udávaných výrobcem:

Motor

2.0 / 103 KW 16 V PD

Typ motoru

Řadový čtyřválec

Zdvihový objem cbm

1968

Kompresní poměr

18.5

Maximální výkon k/kW při ot/min

140/103/4000

Max. točivý moment Nm/ ot/min

320/1750 - 2500                


Jízdní vlastnosti

Max.rychlost (km/h)

205                  

Zrychlení 0-100 km/h (s)

9.3

Zrychlení 0-1000 m (s)

30.6                       

Spotřeba paliva

Ve městě (l/100km)

7.4

Mimo město (l/100km)

4,6

Průměrná spotřeba (l/100km)

5.6                               


Podvozek

Vpředu                                                               

MC Pherson se stabilizátorem

Vzadu

Víceprvkové zavěšení

Systém řízení

Elektromechanický posilovač

Otáčení (m)

10.7

Přední/zadní brzdy

Kotoučové s vnitřním chlazením/kotoučové

Přední brzdy

288 x 25

Zadní brzdy

255 x 10


Rozměry

Karoserie

5 dveří

Délka / šířka / výška (mm)

4315 / 1768 / 1458                 

Rozvor (mm)

2578

Objem zavazadlového prostoru (l)

341

Kapacita nádrže (l)

55

 


Hmotnosti

Pohotovostní hm. min - max (kg)

1315 - 1422                      

Celková hmotnost (kg)

1885


Cena modelu
Stylance                                604 300,- Kč               

Foto: annimages.com
Vytisknout

Diskuze: Test: Seat León 2.0 TDI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest

Volvo

Slovensko "autovelmocí"? Už pátá značka tam bude vyrábět

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část druhá

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

reklama

Doporučujeme

Spider

Alfa Romeo Spider - kabriolet roku 2006

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

  2. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  3. Úpravy Gumbal kára, část druhá

  4. Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

  5. Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud