Test Peugeot 3008 GT 1,6 PureTech 180 EAT8, po faceliftu ještě atraktivnější

Peugeot 3008 GT 1,6 PureTech 180 EAT8
Peugeot 3008 GT 1,6 PureTech 180 EAT8, foto: Petr Boháč
Petr Boháč , AutoRoad.cz 21. února 2022 19:55
Sdílej:

Dnes se blíže podíváme na oblíbený francouzský crossover se silným benzínovým motorem. Co přinesl facelift a jaký nyní Peugeot 3008 je, si můžete přečíst níže.

Zvenčí

Bestseller francouzské automobilky je v aktuální generaci na trhu již šestým rokem. Proto se v Poissy loni rozhodli 3008 modernizovat a její novou podobu připojit k ostatním vozům se lvem ve znaku.

Nejvýrazněji se změnila příď vozu, která je úplně nová. Modernizovaná 3008 má větší masku chladiče bez orámování okrajů. Uprostřed masky se nachází ještě původní logo automobilky. To nové dostala až nová 308.

Nové jsou též světlomety, které jsou již v základní výbavě osazeny LED technologií. Naše testované provedení mělo dokonce světlomety s technologií Full LED. Stejně tak, jako sourozenecké modely, dostala i nová 3008 vyrazné tesáky, které slouží pro denní svícení a jako blinkry.

Se světly nekončíme. Také zadní světla jsou po modernizaci již ve standardní výbavě s technologií Full LED. Jejich design je klasicky Peugeotí se třemi drápy. Zadní světla jsou ukryta pod kouřovým sklem, na které navazuje černá vodorovná lišta, jenž opticky rozšiřuje záď a zároveň skvěle pasuje ke zatmavenému zadnímu oknu. Spodní část zádi vozu zdobí dvojice oválných koncovek výfuku, nad nimiž se nachází chromovaná lišta. Tu můžeme najít i na bocích vozu mezi 18 palcovými koly s pneumatikami 225/55 a trochu chromu se dostalo také do spodní části předního nárazníku.

Karoserie testované 3008 byla lakována červeným perleťovým lakem Ultimate, který v rámci výbavy GT doplňuje černá střecha společně s černě lakovanými kryty zpětných zrcátek v barvě Perla Nera.

Uvnitř

Jak jsme u Peugeotů z poslední doby zvyklí, se i po otevření dveří 3008 můžeme těšit na i-Cockpit. Ten zahrnuje malý zploštělý volant, nad nímž se nachází digitální prostorový štít s úhlopříčkou 12,3 palce. Ten má dobrou čitelnost a poměrně velkou možnost různých grafik zobrazení provozních údajů.

Další, tentokrát 10palcový dotykový displej, je umístěn uprostřed přístrojové desky. Tento displej náleží infotainmentu a pro snadnější ovládání je pod ním umístěno 7 klavírních kláves, které uživatele navedou k požadované funkci.

Uvnitř je pak místa stejně jako před modernizací. Na předních, nutno podotknout pohodlných sedadlech se slušným bočním vedením, je místa dostatek, a to ve všech směrech. Také dozadu si se svými 181 cm sednu "sám za sebe" v pohodě a nedostatkem prostoru opravdu netrpím. Zavazadelník s dvojitou podlahou pak nabízí slušný objem 520 litrů, který lze po sklopení zadních dělených opěradel zvětšit na 1482 litrů.

Pod kapotou

Pod kapotou testovaného Peugeotu svou práci odvádí přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1598 ccm s výkonem 133 kW (181 koní) při 5500 ot/min a nejvyšší točivý moment 250 N.m již od 1650 ot/min. Motor přenáší svůj výkon na přední kola přes 8stupňovou automatickou převodovku.

Jízda

Jak jste si mohli přečíst o odstavec výše, pod kapotou testovaného Peugeotu se nachází motor 1,6 PureTech o výkonu 133 kW. Já osobně mám tyto motory moc rád a společně s 8 stupňovou automatickou převodovkou na ně nedám dopustit. Oněch 181 koní s vozem o pohotovostní hmotnosti lehce převyšující 1,5 tuny, nemá sebemenší problémy a umožňuje mu zrychlit z 0 na 100 km/h za rovných 8 s a dostat se až na takřka nepoužitelných 222 km/h. To už jsou slušné hodnoty na "holčičí" crossover.

Za slušnou dynamikou v přímce trochu pokulhávají jízdní vlastnosti na klikatých okreskách. Ne že by kola neměla slušnou přilnavost a Peugeot ochotně nedržel zvolenou stopu. To zvládla na crossover dobře. Ale jeho podvozek je francouzsky měkčí a vůz tak sází spíše na komfort, než na rychlé průjezdy zatáčkami. Tomu odpovídá i zpětná vazba od volantu, která se blíží nule.

Pokud vás zajímá spotřeba paliva, pak na konci testu měla 3008 průměrnou spotřebu 6,6 litrů na 100 km, což považuji vzhledem k vyšší stavbě vozu a silnému motoru za skvělý výsledek.

Cena

Testovaný Peugeot 3008 ve výbavě GT se silným zážehovým motorem stojí včetně příplatkové výbavy 859 000 Kč.

Závěr

Facelift Peugeotu 3008 prospěl a ten se díky němu stal ještě atraktivnějším. Navíc s povedeným motorem 1,6 PureTech a skvěle řadící 8 stupňovou automatickou převodovkou francouzský crossover nejen dobře vypadá, ale také příjemně jede. Snad jen i-Cockpit se nemusí zamlouvat každému.

Plusy:

- motor a převodovka

- design

- komfortní podvozek

Mínusy:

- nemožnost volby pohonu 4x4 (kromě Hybridní verze)

- ovládání ventilace by bylo lepší přes vlastní ovladače, než přes infotainment

Typ motoru:

Přeplňovaný R4

Palivo:

Benzín

Zdvihový objem:

1598 ccm

Výkon:

133 kW (181 k)

Točivý moment:

250 N.m-

Převodovka:

A8

Poháněná kola:

přední

Délka:

4447 mm

Šířka:

1841 mm

Výška:

1627 mm

Rozvor:

2675 mm

Zavazadlový prostor:

520 / 1482 litrů

Provozní hmotnost:

1504 kg

V-max:

222 km/h

0-100 km/h:

8,0 s

Spotřeba

6,6 l / 100 km

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?