Dnes se blíže podíváme na oblíbený francouzský crossover se silným benzínovým motorem. Co přinesl facelift a jaký nyní Peugeot 3008 je, si můžete přečíst níže.
Zvenčí
Bestseller francouzské automobilky je v aktuální generaci na trhu již šestým rokem. Proto se v Poissy loni rozhodli 3008 modernizovat a její novou podobu připojit k ostatním vozům se lvem ve znaku.
Nejvýrazněji se změnila příď vozu, která je úplně nová. Modernizovaná 3008 má větší masku chladiče bez orámování okrajů. Uprostřed masky se nachází ještě původní logo automobilky. To nové dostala až nová 308.
Nové jsou též světlomety, které jsou již v základní výbavě osazeny LED technologií. Naše testované provedení mělo dokonce světlomety s technologií Full LED. Stejně tak, jako sourozenecké modely, dostala i nová 3008 vyrazné tesáky, které slouží pro denní svícení a jako blinkry.
Se světly nekončíme. Také zadní světla jsou po modernizaci již ve standardní výbavě s technologií Full LED. Jejich design je klasicky Peugeotí se třemi drápy. Zadní světla jsou ukryta pod kouřovým sklem, na které navazuje černá vodorovná lišta, jenž opticky rozšiřuje záď a zároveň skvěle pasuje ke zatmavenému zadnímu oknu. Spodní část zádi vozu zdobí dvojice oválných koncovek výfuku, nad nimiž se nachází chromovaná lišta. Tu můžeme najít i na bocích vozu mezi 18 palcovými koly s pneumatikami 225/55 a trochu chromu se dostalo také do spodní části předního nárazníku.
Karoserie testované 3008 byla lakována červeným perleťovým lakem Ultimate, který v rámci výbavy GT doplňuje černá střecha společně s černě lakovanými kryty zpětných zrcátek v barvě Perla Nera.
Uvnitř
Jak jsme u Peugeotů z poslední doby zvyklí, se i po otevření dveří 3008 můžeme těšit na i-Cockpit. Ten zahrnuje malý zploštělý volant, nad nímž se nachází digitální prostorový štít s úhlopříčkou 12,3 palce. Ten má dobrou čitelnost a poměrně velkou možnost různých grafik zobrazení provozních údajů.
Další, tentokrát 10palcový dotykový displej, je umístěn uprostřed přístrojové desky. Tento displej náleží infotainmentu a pro snadnější ovládání je pod ním umístěno 7 klavírních kláves, které uživatele navedou k požadované funkci.
Uvnitř je pak místa stejně jako před modernizací. Na předních, nutno podotknout pohodlných sedadlech se slušným bočním vedením, je místa dostatek, a to ve všech směrech. Také dozadu si se svými 181 cm sednu "sám za sebe" v pohodě a nedostatkem prostoru opravdu netrpím. Zavazadelník s dvojitou podlahou pak nabízí slušný objem 520 litrů, který lze po sklopení zadních dělených opěradel zvětšit na 1482 litrů.
Pod kapotou
Pod kapotou testovaného Peugeotu svou práci odvádí přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1598 ccm s výkonem 133 kW (181 koní) při 5500 ot/min a nejvyšší točivý moment 250 N.m již od 1650 ot/min. Motor přenáší svůj výkon na přední kola přes 8stupňovou automatickou převodovku.
Jízda
Jak jste si mohli přečíst o odstavec výše, pod kapotou testovaného Peugeotu se nachází motor 1,6 PureTech o výkonu 133 kW. Já osobně mám tyto motory moc rád a společně s 8 stupňovou automatickou převodovkou na ně nedám dopustit. Oněch 181 koní s vozem o pohotovostní hmotnosti lehce převyšující 1,5 tuny, nemá sebemenší problémy a umožňuje mu zrychlit z 0 na 100 km/h za rovných 8 s a dostat se až na takřka nepoužitelných 222 km/h. To už jsou slušné hodnoty na "holčičí" crossover.
Za slušnou dynamikou v přímce trochu pokulhávají jízdní vlastnosti na klikatých okreskách. Ne že by kola neměla slušnou přilnavost a Peugeot ochotně nedržel zvolenou stopu. To zvládla na crossover dobře. Ale jeho podvozek je francouzsky měkčí a vůz tak sází spíše na komfort, než na rychlé průjezdy zatáčkami. Tomu odpovídá i zpětná vazba od volantu, která se blíží nule.
Pokud vás zajímá spotřeba paliva, pak na konci testu měla 3008 průměrnou spotřebu 6,6 litrů na 100 km, což považuji vzhledem k vyšší stavbě vozu a silnému motoru za skvělý výsledek.
Cena
Testovaný Peugeot 3008 ve výbavě GT se silným zážehovým motorem stojí včetně příplatkové výbavy 859 000 Kč.
Závěr
Facelift Peugeotu 3008 prospěl a ten se díky němu stal ještě atraktivnějším. Navíc s povedeným motorem 1,6 PureTech a skvěle řadící 8 stupňovou automatickou převodovkou francouzský crossover nejen dobře vypadá, ale také příjemně jede. Snad jen i-Cockpit se nemusí zamlouvat každému.
Plusy:
- motor a převodovka
- design
- komfortní podvozek
Mínusy:
- nemožnost volby pohonu 4x4 (kromě Hybridní verze)
- ovládání ventilace by bylo lepší přes vlastní ovladače, než přes infotainment
Typ motoru:
Přeplňovaný R4
Palivo:
Benzín
Zdvihový objem:
1598 ccm
Výkon:
133 kW (181 k)
Točivý moment:
250 N.m-
Převodovka:
A8
Poháněná kola:
přední
Délka:
4447 mm
Šířka:
1841 mm
Výška:
1627 mm
Rozvor:
2675 mm
Zavazadlový prostor:
520 / 1482 litrů
Provozní hmotnost:
1504 kg
V-max:
222 km/h
0-100 km/h:
8,0 s
Spotřeba
6,6 l / 100 km
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.