Dnes se blíže podíváme na oblíbený francouzský crossover se silným benzínovým motorem. Co přinesl facelift a jaký nyní Peugeot 3008 je, si můžete přečíst níže.
Zvenčí
Bestseller francouzské automobilky je v aktuální generaci na trhu již šestým rokem. Proto se v Poissy loni rozhodli 3008 modernizovat a její novou podobu připojit k ostatním vozům se lvem ve znaku.
Nejvýrazněji se změnila příď vozu, která je úplně nová. Modernizovaná 3008 má větší masku chladiče bez orámování okrajů. Uprostřed masky se nachází ještě původní logo automobilky. To nové dostala až nová 308.
Nové jsou též světlomety, které jsou již v základní výbavě osazeny LED technologií. Naše testované provedení mělo dokonce světlomety s technologií Full LED. Stejně tak, jako sourozenecké modely, dostala i nová 3008 vyrazné tesáky, které slouží pro denní svícení a jako blinkry.
Se světly nekončíme. Také zadní světla jsou po modernizaci již ve standardní výbavě s technologií Full LED. Jejich design je klasicky Peugeotí se třemi drápy. Zadní světla jsou ukryta pod kouřovým sklem, na které navazuje černá vodorovná lišta, jenž opticky rozšiřuje záď a zároveň skvěle pasuje ke zatmavenému zadnímu oknu. Spodní část zádi vozu zdobí dvojice oválných koncovek výfuku, nad nimiž se nachází chromovaná lišta. Tu můžeme najít i na bocích vozu mezi 18 palcovými koly s pneumatikami 225/55 a trochu chromu se dostalo také do spodní části předního nárazníku.
Karoserie testované 3008 byla lakována červeným perleťovým lakem Ultimate, který v rámci výbavy GT doplňuje černá střecha společně s černě lakovanými kryty zpětných zrcátek v barvě Perla Nera.
Uvnitř
Jak jsme u Peugeotů z poslední doby zvyklí, se i po otevření dveří 3008 můžeme těšit na i-Cockpit. Ten zahrnuje malý zploštělý volant, nad nímž se nachází digitální prostorový štít s úhlopříčkou 12,3 palce. Ten má dobrou čitelnost a poměrně velkou možnost různých grafik zobrazení provozních údajů.
Další, tentokrát 10palcový dotykový displej, je umístěn uprostřed přístrojové desky. Tento displej náleží infotainmentu a pro snadnější ovládání je pod ním umístěno 7 klavírních kláves, které uživatele navedou k požadované funkci.
Uvnitř je pak místa stejně jako před modernizací. Na předních, nutno podotknout pohodlných sedadlech se slušným bočním vedením, je místa dostatek, a to ve všech směrech. Také dozadu si se svými 181 cm sednu "sám za sebe" v pohodě a nedostatkem prostoru opravdu netrpím. Zavazadelník s dvojitou podlahou pak nabízí slušný objem 520 litrů, který lze po sklopení zadních dělených opěradel zvětšit na 1482 litrů.
Pod kapotou
Pod kapotou testovaného Peugeotu svou práci odvádí přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1598 ccm s výkonem 133 kW (181 koní) při 5500 ot/min a nejvyšší točivý moment 250 N.m již od 1650 ot/min. Motor přenáší svůj výkon na přední kola přes 8stupňovou automatickou převodovku.
Jízda
Jak jste si mohli přečíst o odstavec výše, pod kapotou testovaného Peugeotu se nachází motor 1,6 PureTech o výkonu 133 kW. Já osobně mám tyto motory moc rád a společně s 8 stupňovou automatickou převodovkou na ně nedám dopustit. Oněch 181 koní s vozem o pohotovostní hmotnosti lehce převyšující 1,5 tuny, nemá sebemenší problémy a umožňuje mu zrychlit z 0 na 100 km/h za rovných 8 s a dostat se až na takřka nepoužitelných 222 km/h. To už jsou slušné hodnoty na "holčičí" crossover.
Za slušnou dynamikou v přímce trochu pokulhávají jízdní vlastnosti na klikatých okreskách. Ne že by kola neměla slušnou přilnavost a Peugeot ochotně nedržel zvolenou stopu. To zvládla na crossover dobře. Ale jeho podvozek je francouzsky měkčí a vůz tak sází spíše na komfort, než na rychlé průjezdy zatáčkami. Tomu odpovídá i zpětná vazba od volantu, která se blíží nule.
Pokud vás zajímá spotřeba paliva, pak na konci testu měla 3008 průměrnou spotřebu 6,6 litrů na 100 km, což považuji vzhledem k vyšší stavbě vozu a silnému motoru za skvělý výsledek.
Cena
Testovaný Peugeot 3008 ve výbavě GT se silným zážehovým motorem stojí včetně příplatkové výbavy 859 000 Kč.
Závěr
Facelift Peugeotu 3008 prospěl a ten se díky němu stal ještě atraktivnějším. Navíc s povedeným motorem 1,6 PureTech a skvěle řadící 8 stupňovou automatickou převodovkou francouzský crossover nejen dobře vypadá, ale také příjemně jede. Snad jen i-Cockpit se nemusí zamlouvat každému.
Plusy:
- motor a převodovka
- design
- komfortní podvozek
Mínusy:
- nemožnost volby pohonu 4x4 (kromě Hybridní verze)
- ovládání ventilace by bylo lepší přes vlastní ovladače, než přes infotainment
Typ motoru:
Přeplňovaný R4
Palivo:
Benzín
Zdvihový objem:
1598 ccm
Výkon:
133 kW (181 k)
Točivý moment:
250 N.m-
Převodovka:
A8
Poháněná kola:
přední
Délka:
4447 mm
Šířka:
1841 mm
Výška:
1627 mm
Rozvor:
2675 mm
Zavazadlový prostor:
520 / 1482 litrů
Provozní hmotnost:
1504 kg
V-max:
222 km/h
0-100 km/h:
8,0 s
Spotřeba
6,6 l / 100 km
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?