Test: Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

Ducati Panigale v4
Ducati Panigale v4, foto: Martin Bušek
Martin Bušek , AutoRoad.cz 16. června 2021 14:28 | akt. 16. června 2021 16:00
Sdílej:

V dnešní době, kdy je konkurence vysoká a s přísnými regulacemi, je italská značka nucena opustit její klasickou koncepci. Jak si s tímto krokem boloňský výrobce poradil?

Úvod:

Ducati je často spojována s dvouválcovým motorem, nicméně s přicházejícími regulacemi, byli vývojáři nuceni sáhnout po novém řešení. A tak světlo světa spatřila nová řada modelů Panigale V4.

Vzhled:

Modelový rok 2020 přinesl změny, i co se vzhledu týče. Na první pohled zaujmou „křydýlka“ na přední masce. Ovšem nejsou jen na parádu. Winglety se dříve používaly pouze na speciálech moto GP pro lepší přítlak a stabilitu. Stejně tak fungují i na sériově vyráběné „Panigalce“.

Přední maska je střižena agresivně a jako celek s předními světly působí velmi „dravě“.

Oproti předchozím létům V4 trochu zmohutněla a to hlavně u bočních kapot. Zadní část má již dnes klasické Ducati křivky. Dva průduchy, které opět podtrhují to, že Panigale není jen krásně vypadající motorka, ale především funkční nástroj.

 

Jízda a elektronika:

Do 10 tisíc otáček je V4 poměrně hodná motorka. Ovšem po překročení této „hranice“, se probudí „bestie“.  Rychlost, kterou Panigale akceleruje, je nepopsatelná. Všechno okolo vás se zužuje a vaše vnitřnosti si budou připadat, jak ve ,,stíhačce". Naštěstí doby, kdy stroje byli výkonnější než brzdy, jsou již dávno páse. Z rychlostí vysoce překračující zákonné limity, se i díky wingletům dostane zase zpátky na „zem“ rychle a velmi stabilně.

Uvedu jen malý příklad. Na druhý rychlostní stupeň „Panigalka“ jede 170 km/h a při skutečnosti, že vám zbývají další 4 stupně, si uvědomíte, že motorku nevyužíváte ani na 50% jejích schopností.

Ducati Panigale V4 je Ride-by-wire tzn., že má elektronicky ovládaný plyn a o vstřikování se stará jednotka, která podle polohy plynu dodává „šťávu“. Oboustranný Quickshifter funguje na jedničku.

Není nic nového, že moderní stroje mají volbu režimů, a ani u Ducati tomu není jinak.

Režim Street - Jak již název napovídá, tento režim je vhodný do města a klidnější jízdu.

Režim Sport – Zde motorka už trochu přiostřuje, odezva na plyn je přesnější.

Režim Race – Jízdní asistenti jsou zde na minimum a odezva na plyn je raketová.

Každý režim si lze upravit individuálně, včetně jednotlivých asistentů. Velkým plusem je možnost úplného vypnutí a jejich obsluha je velmi intuitivní.

 

Podvozek a motor:

Pohonná jednotka je Desmosedici Stradale 90° V4 s protiběžnou klikovou hřídelí pro lepší rozložení váhy. Se zdvihovým objemem 1103 ccm a výkonem 157,5kW při 13000 otáčkách. Krouticí moment je pak 124 Nm při 9500 otáčkách.

Přední odpružení je plně nastavitelná upside-down vidlice Showa BPF 43mm. A zadní odpružení je plně nastavitelná Sachs pružící jednotka a hliníková jednoramenná kyvná vidlice.

Podvozek funguje opět na jedničku a již v základním nastavení je sportovnější. Jistota v náklonech je příkladná.

 

Závěr:

Ducati Panigale V4 je takřka dokonalým strojem. Designově krásný stroj, který převzal technologie přímo z MotoGP. V redakci jsme se snažili najít nějaké neduhy na Italském supersportu, ale až na cenu, která převyšuje půl milionu, jsme mnoho chyb nenašly. Na motorce budete rychlí, i když nemáte tolik zkušeností. Největší chybou na této motorce bude právě jezdec. Určitě bychom doporučili budoucím majitelům této „krásky“, ji vzít na okruh, kde se „Panigalka“ cítí jako doma a je zde prostor využít její skutečný potenciál.

Ducati Panigale V4 dostává 10/10 bodů.

 

Plusy:

·         Výkon, motor a podvozek

·         Možnost úplného vypnutí jízdních asistentů

·         Oboustranný Quickshifter

·         Vzhled

Mínusy:

·         Cena

·         Nevyužitelnost v běžném provozu

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.