Test: Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

Martin Bušek / AutoRoad.cz, 16. června 2021, 14:28 Aktualizováno 16.6.2021, 16:00 Google+

V dnešní době, kdy je konkurence vysoká a s přísnými regulacemi, je italská značka nucena opustit její klasickou koncepci. Jak si s tímto krokem boloňský výrobce poradil?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ducati Panigale v4

Ducati Panigale v4 | foto: Martin Bušek

Sdílejte článek

Úvod:


Ducati je často spojována s dvouválcovým motorem, nicméně s přicházejícími regulacemi, byli vývojáři nuceni sáhnout po novém řešení. A tak světlo světa spatřila nová řada modelů Panigale V4.

Vzhled:


Modelový rok 2020 přinesl změny, i co se vzhledu týče. Na první pohled zaujmou „křydýlka“ na přední masce. Ovšem nejsou jen na parádu. Winglety se dříve používaly pouze na speciálech moto GP pro lepší přítlak a stabilitu. Stejně tak fungují i na sériově vyráběné „Panigalce“.

img-responsive

Ducati Panigale v4 | foto: Martin Bušek

Přední maska je střižena agresivně a jako celek s předními světly působí velmi „dravě“.

Oproti předchozím létům V4 trochu zmohutněla a to hlavně u bočních kapot. Zadní část má již dnes klasické Ducati křivky. Dva průduchy, které opět podtrhují to, že Panigale není jen krásně vypadající motorka, ale především funkční nástroj.

 

Jízda a elektronika:


Do 10 tisíc otáček je V4 poměrně hodná motorka. Ovšem po překročení této „hranice“, se probudí „bestie“.  Rychlost, kterou Panigale akceleruje, je nepopsatelná. Všechno okolo vás se zužuje a vaše vnitřnosti si budou připadat, jak ve ,,stíhačce". Naštěstí doby, kdy stroje byli výkonnější než brzdy, jsou již dávno páse. Z rychlostí vysoce překračující zákonné limity, se i díky wingletům dostane zase zpátky na „zem“ rychle a velmi stabilně.

img-responsive

Ducati Panigale v4 | foto: Martin Bušek

Uvedu jen malý příklad. Na druhý rychlostní stupeň „Panigalka“ jede 170 km/h a při skutečnosti, že vám zbývají další 4 stupně, si uvědomíte, že motorku nevyužíváte ani na 50% jejích schopností.

Ducati Panigale V4 je Ride-by-wire tzn., že má elektronicky ovládaný plyn a o vstřikování se stará jednotka, která podle polohy plynu dodává „šťávu“. Oboustranný Quickshifter funguje na jedničku.

Není nic nového, že moderní stroje mají volbu režimů, a ani u Ducati tomu není jinak.

Režim Street - Jak již název napovídá, tento režim je vhodný do města a klidnější jízdu.

Režim Sport – Zde motorka už trochu přiostřuje, odezva na plyn je přesnější.

Režim Race – Jízdní asistenti jsou zde na minimum a odezva na plyn je raketová.

Každý režim si lze upravit individuálně, včetně jednotlivých asistentů. Velkým plusem je možnost úplného vypnutí a jejich obsluha je velmi intuitivní.

img-responsive

Ducati Panigale v4 | foto: Martin Bušek

 

Podvozek a motor:


Pohonná jednotka je Desmosedici Stradale 90° V4 s protiběžnou klikovou hřídelí pro lepší rozložení váhy. Se zdvihovým objemem 1103 ccm a výkonem 157,5kW při 13000 otáčkách. Krouticí moment je pak 124 Nm při 9500 otáčkách.

img-responsive

Ducati Panigale v4 | foto: Martin Bušek

Přední odpružení je plně nastavitelná upside-down vidlice Showa BPF 43mm. A zadní odpružení je plně nastavitelná Sachs pružící jednotka a hliníková jednoramenná kyvná vidlice.

Podvozek funguje opět na jedničku a již v základním nastavení je sportovnější. Jistota v náklonech je příkladná.

 

Závěr:


Ducati Panigale V4 je takřka dokonalým strojem. Designově krásný stroj, který převzal technologie přímo z MotoGP. V redakci jsme se snažili najít nějaké neduhy na Italském supersportu, ale až na cenu, která převyšuje půl milionu, jsme mnoho chyb nenašly. Na motorce budete rychlí, i když nemáte tolik zkušeností. Největší chybou na této motorce bude právě jezdec. Určitě bychom doporučili budoucím majitelům této „krásky“, ji vzít na okruh, kde se „Panigalka“ cítí jako doma a je zde prostor využít její skutečný potenciál.

Ducati Panigale V4 dostává 10/10 bodů.

 

Plusy:


·         Výkon, motor a podvozek

·         Možnost úplného vypnutí jízdních asistentů

·         Oboustranný Quickshifter

·         Vzhled

Mínusy:


·         Cena

·         Nevyužitelnost v běžném provozu

 

Vytisknout

Diskuze: Test: Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Jde o riziko požáru elektromobilů Chevrolet Bolt

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

Panel klimatizace, ilustrační foto

Auta, lidé, klimatizace, nejde jen o komfort, ale i o zdraví

Ilustrační foto

Jak postupovat při nehodě v zahraničí a zkušenost se švýcarským lumpem

Peugeot e-208 GT

Test Peugeot e-208, lvíček na baterky

Harley Davidson

Nová generace Harley-Davidson Sportster

Red Bull

VIDEO: Reklama na Česko a Slovensko v podání formule Red Bull aneb "From castle to castle"

reklama

Doporučujeme

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

  2. Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

  3. Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

  4. Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

  5. Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

  6. Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud