V dnešní době, kdy je konkurence vysoká a s přísnými regulacemi, je italská značka nucena opustit její klasickou koncepci. Jak si s tímto krokem boloňský výrobce poradil?
Úvod:
Ducati je často spojována s dvouválcovým motorem, nicméně s přicházejícími regulacemi, byli vývojáři nuceni sáhnout po novém řešení. A tak světlo světa spatřila nová řada modelů Panigale V4.
Vzhled:
Modelový rok 2020 přinesl změny, i co se vzhledu týče. Na první pohled zaujmou „křydýlka“ na přední masce. Ovšem nejsou jen na parádu. Winglety se dříve používaly pouze na speciálech moto GP pro lepší přítlak a stabilitu. Stejně tak fungují i na sériově vyráběné „Panigalce“.
Přední maska je střižena agresivně a jako celek s předními světly působí velmi „dravě“.
Oproti předchozím létům V4 trochu zmohutněla a to hlavně u bočních kapot. Zadní část má již dnes klasické Ducati křivky. Dva průduchy, které opět podtrhují to, že Panigale není jen krásně vypadající motorka, ale především funkční nástroj.
Jízda a elektronika:
Do 10 tisíc otáček je V4 poměrně hodná motorka. Ovšem po překročení této „hranice“, se probudí „bestie“. Rychlost, kterou Panigale akceleruje, je nepopsatelná. Všechno okolo vás se zužuje a vaše vnitřnosti si budou připadat, jak ve ,,stíhačce". Naštěstí doby, kdy stroje byli výkonnější než brzdy, jsou již dávno páse. Z rychlostí vysoce překračující zákonné limity, se i díky wingletům dostane zase zpátky na „zem“ rychle a velmi stabilně.
Uvedu jen malý příklad. Na druhý rychlostní stupeň „Panigalka“ jede 170 km/h a při skutečnosti, že vám zbývají další 4 stupně, si uvědomíte, že motorku nevyužíváte ani na 50% jejích schopností.
Ducati Panigale V4 je Ride-by-wire tzn., že má elektronicky ovládaný plyn a o vstřikování se stará jednotka, která podle polohy plynu dodává „šťávu“. Oboustranný Quickshifter funguje na jedničku.
Není nic nového, že moderní stroje mají volbu režimů, a ani u Ducati tomu není jinak.
Režim Street - Jak již název napovídá, tento režim je vhodný do města a klidnější jízdu.
Režim Sport – Zde motorka už trochu přiostřuje, odezva na plyn je přesnější.
Režim Race – Jízdní asistenti jsou zde na minimum a odezva na plyn je raketová.
Každý režim si lze upravit individuálně, včetně jednotlivých asistentů. Velkým plusem je možnost úplného vypnutí a jejich obsluha je velmi intuitivní.
Podvozek a motor:
Pohonná jednotka je Desmosedici Stradale 90° V4 s protiběžnou klikovou hřídelí pro lepší rozložení váhy. Se zdvihovým objemem 1103 ccm a výkonem 157,5kW při 13000 otáčkách. Krouticí moment je pak 124 Nm při 9500 otáčkách.
Přední odpružení je plně nastavitelná upside-down vidlice Showa BPF 43mm. A zadní odpružení je plně nastavitelná Sachs pružící jednotka a hliníková jednoramenná kyvná vidlice.
Podvozek funguje opět na jedničku a již v základním nastavení je sportovnější. Jistota v náklonech je příkladná.
Závěr:
Ducati Panigale V4 je takřka dokonalým strojem. Designově krásný stroj, který převzal technologie přímo z MotoGP. V redakci jsme se snažili najít nějaké neduhy na Italském supersportu, ale až na cenu, která převyšuje půl milionu, jsme mnoho chyb nenašly. Na motorce budete rychlí, i když nemáte tolik zkušeností. Největší chybou na této motorce bude právě jezdec. Určitě bychom doporučili budoucím majitelům této „krásky“, ji vzít na okruh, kde se „Panigalka“ cítí jako doma a je zde prostor využít její skutečný potenciál.
Ducati Panigale V4 dostává 10/10 bodů.
Plusy:
· Výkon, motor a podvozek
· Možnost úplného vypnutí jízdních asistentů
· Oboustranný Quickshifter
· Vzhled
Mínusy:
· Cena
· Nevyužitelnost v běžném provozu
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?