Dlouhodobý test Ducati Monster 1100 (2008) - Klady a zápory sportovně založeného ,,naháče"

Martin Bušek / AutoRoad.cz, 4. června 2021, 16:00 Google+

Italské stroje obecně nemají příliš dobrou pověst co se spolehlivosti a cen servisu týče. V tomto dlouhodobém testu se podíváme, jak to je doopravdy a v čem italský dvou-válec vyniká a naopak, kde jsou jeho slabiny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ducati Monster 1100 S

Ducati Monster 1100 S | foto: Ducati

Sdílejte článek

Monster je poměrně známým počinem od boloňského výrobce. První modely si svým specifickým vzhledem a originalitou získaly mnoho příznivců. Dnes se podíváme na jeden takový kousek z roku 2009, který jsme mohli testovat již třetím rokem.

Vzhled:

Na první pohled zaujme agresivními tvary a legendárním trubkovým rámem spolu s kulatou nádrží. Celý dojem umocňuje suchá spojka, která bohužel není v základu, ale námi testovaný model ji měl.   

img-responsive

Ducati Monster 1100 | foto: Ducati

Co se úplně nepovedlo, je původní pár výfuků pod sedlem, jejichž velikost připomínají spíše výfuk kamionu. Naštěstí druhovýroba výfuků je bohatá a není problém tyto ,,trubice´´ vyměnit. V našem případě byl Ital osazen výfuky značky SC Project.

 

Jízda:

Po nastartovaní se rozezní brutální zvuk dvou hrnku a zpočátku nezvyklý drnkot právě zmiňované suché spojky.

Monster tahá odspodu v rozmezí 4 až 7 tisíc otáček a na omezovači jste bez přehánění ihned. Z 0 na 100 se dostane za 3 sekundy a maximální rychlost je 220 km/h. Posed odpovídá celkové koncepci motorky a tou je sportovnější jízda, která zde má přednost před pohodlím. Monster není úplně dělaný na dlouhé výlety.

Co se týče ostré jízdy po okrskách, je Ital extrémně zábavný. Zátah je neuvěřitelný a je vidět, že na toto byl Monster postaven.

Co mu ovšem nedělá moc dobře je klidnější jízda, například po městě. V nižších otáčka je Monster hodně cukavý a budete z toho mít dojem, že to motoru ani moc nesvědčí.

Nicméně v případě, že svižnější jízda je vám vlastní, nebudete mít problém na klikaté silnici strčit do kapsy kde jaký super sport.

 

Podvozek a motor:

Uvedu zde pár technických údajů. Mnou ježděný model byl osazen ,,obyčejným´´ zadním tlumičem Sachs s Progresivní  předpětím a r nastavitelným Monoshockem  a o předek se stará Showa 43mm plně nastavitelná upside-down vidlice.

img-responsive

Ducati Monster 1100 S | foto: Ducati

Díky tomu, že je podvozek tvrdší již v základu, tak na horších silnicích působí trochu neklidně. Ovšem na silnice bez děr je jistota v náklonech velmi dobrá.

Motor je vzduchem chlazený dvouventilový desmo-dvouválec s výkonem 70 kW a krouticím momentem 103Nm.

Monster se vyráběl i ve variantě ,,S´´ kde jediným rozdílem je kompletně nastavitelný podvozek od firmy Ohlins.

Servis:

Výměna rozvodových řemenů každé 2 roky nebo po ujetí 20 000 km. Cena v pražském servisu Ducati je cca 3700,- a desmo servis (seřízení ventilových vůlí) je po 12 tis. km a zde je cena cca 8 000,-. K tomu nutno připočíst výměnu oleje + filtru, která je stanovena po 12 tis. ujetých km nebo 2 roky.

Když budete tyto intervaly dodržovat, motorka bez problému najede 100 tis. a možná i mnohem víc.

img-responsive

Ducati | foto: AutoRoad

Konkurence:

Oproti konkurenci je pořizovací cena o něco vyšší. Cena námi testovaného modelu byla 150 000,-  při nájezdu okolo 35 tis. km.

V případě, že nejste fandou Italského výrobce nebo dvou hrnku je možnost sáhnout po japonské konkurenci, jako např. Honda CB1000r nebo Yamaha fz1, kteří jsou přímými konkurenty.

Výhodou na straně Japonců je příznivější pořizovací cena. Ceny konkurentů se pohybuji mezi 100 až 120 tis. při podobném nájezdu km. Další výhodou je vyšší výkon, u Hondy je to 92 kW a u Yamahy 110kW oproti italským 70kW.

Nevýhodou je pak právě jejich tuctový vzhled, který příliš nevyčnívá nad ostatními nahatými motorkami. Výkon pak Ital dohání svým skvělým podvozkem a zátahem odspoda s dobrou ovladatelností.

 

Závěr:

Monster je vhodný pro všechny, kdo fandí ostřejším projížďkám a chtějí na benzínce udělat trochu parády.

O Italech je známo, že jejich stroje jsou hlavně o emocích a u Monstra tomu není jinak.

Pocit z jízdy je neuvěřitelně zábavný, přirovnal bych celkový dojem jízdy k motardu. Na zvuk suché spojky si zvyknete na tolik, že si to bez toho nebudete umět představit.

Ohledně údržby není italský stroj nijak extra choulostivý a v případě, že majitel bude dodržovat servisní intervaly, bude Vám Monster dělat radost dlouhou dobu.

Monster 1100 (2009) dostává 8/10 bodů

 

Plusy:                                                                                                                     

·         Zátah dvou-válce

·         Zajímavý vzhled

·         Sportovní jízda

·         Podvozek

Mínusy:

·         V nižších otáčkách nepříjemné cukání

·         Při delší jízdě nekomfortní

·         Nevzhledné originální koncovky výfuků

·         Díky vzduchem chlazenému motoru nižší výkon

Vytisknout

Diskuze: Dlouhodobý test Ducati Monster 1100 (2008) - Klady a zápory sportovně založeného ,,naháče"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Jaromír Jágr má nové auto

Jaromír Jágr má nové auto

Ilustrační foto

Kolik zaplatíme za palivo a dálniční známky při cestách po Evropě?

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

reklama

Doporučujeme

Lexus LC 500

Kabriolet a extrémní zima? Lexus LC 500 Convertible otestovali v mrazící komoře

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kolik zaplatíme za palivo a dálniční známky při cestách po Evropě?

  2. Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

  3. Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

  4. Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

  5. Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

  6. Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud