Do třetice tu máme luxusní crossover DS 7 CROSSBACK. Po úžasném 300 koňovém hybridu, povedeném přeplněném benzínu tu máme naftový 2.0 BlueHDi s výkonem 130 kW a automatickou převodovkou. Může to znít jako ideální kombinace, je tomu ale tak i ve skutečnosti?
Exteriér
Vlajková loď skupiny PSA je na první pohled velké luxusní SUV DS 7 CROSSBACK. Na druhý pohled si můžete všimnout, že DS 7 klame tělem a není až zas tak velká, jak na první pohled působí. Její vnější rozměry jsou délka 4573 mm, šířka 1908 mm a výška 1625 mm, rozvor pak má délku 2738 mm. Ač šířka je značná, což se podepsalo i na velikosti interiéru, pak délka a rozvor jsou srovnatelné s běžnými vozy kombi nižší střední třídy.
Ze předu zaujme výrazná maska chladiče v jehož středu se nachází velké logo DS Automobiles. Přední světlomety DS Active LED Vision obsahuje tři rotační moduly, které se při rozsvícení otočí o 180°. Také zadní LED lampy spojené chromovanou lištou vypadají s jejich 3D světelným efektem, nepřehlédnutelně.
Interiér
Pokud DS 7 budí zvenčí dojem luxusního vozu, ale vzhledem k jeho průměrným rozměrům Vás nechává na vážkách, tak při pohledu do interiéru již není o čem pochybovat. Ať se podívám nebo sáhnu kamkoliv, všude narazím na perfektní zpracování a hodnotné materiály. Testované provedení ve výbavě Opera obsahuje kožené čalounění interiéru kůží Nappa a kožená elektricky stavěná, vyhřívaná sedadla s masážní funkcí. K předávání informací k ovládání komfortní výbavy zde slouží dvojice velkých displejů. Dotykový displej infotainmentu má úhlopříčku 12", digitální přístrojový panel má dokonce 12,3". K prvně jmenovanému mám tentokrát výhrady. U vozů DS kupodivu na rozdíl od Peugeotů působí infotaimnent lehce zamrzle, na to jsem si již zvykl. Ovšem v případě konkrétního testovaného vozu byla odezva na pokyny až k vzteku "pozvolná" a navíc neustále padalo bluetooth spojení s mobilním telefonem.
Luxusně pojatý a zpracovaný interiér je také dostatečně prostorný. V přední i ve druhé řadě sedadel je místa více, než dost . Místa je dostatek jak na nohy, tak i nad hlavou a v úrovni ramen. Ve druhé řadě se v pohodě svezou i tři dospělé osoby urostlejších postavy, které se ani nemusejí mít rádi, jelikož se na se rameny tlačit nebudou. Zavazadlový prostor má dostatečných 555 a po skončení druhé řadě sedadel až 1752 litrů pro zavazadla.
Pohonná jednotka
Přední kola testované DS 7 CROSSBACK pohání přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1997 ccm. Motor dosahuje maximálního výkonu 130 kW (177 koní) při 3750 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 400 N.m. již při 2000 ot./min. Motor spolupracuje s 8 stupňovou automatickou převodovkou.
Jízda
Jízda v naftové DS 7 je pro vyznavače poklidné jízdy. Ač parametry motoru (130 kW a 400 N.m.) naznačují slušné dynamické schopnosti, opak je pravdou. Na semaforech je "sedma" rychlá asi jako hatchback s přeplňovaným litrovým tříválcem. Kde má pak DS oproti těmto vozům navrch je až ve vyšších rychlostech na dálnici, kde není problém za vysokého komfortu cestovat rychlostí podstatě vyšší, než kolik umožňuje legislativa.
Co tedy DS 7 ztrácí na dynamice, to v hojné míře nabízí na komfortu. V interiéru panuje ticho a klid. Posádku vpředu hýčkají masážní sedačky a podvozek vyžehlí i větší nerovnosti. Za zmínku také stojí skvělé hrající příplatkový audiosystém Focal. Tedy pokud zrovna funguje bluetooth spojení s chytrým zařízením, kde máte uložený svůj play list.
Spotřeba
DS 7 CROSSBACK GRAND CHIC 2.0 BlueHDi 180 EAT8 si ve městě nárokovala 7,7 litrů nafty na 100 km. Při jízdě na okresních silnicích se spotřeba dle stylu jízdy pohybovala od 4,9 po 7,2 litrů. Při běžné nikterak defenzivní jízdě není problém udržet potřebu na 5,5 litrech. Na dálnici při 130 km/h točí motor na 8 rychlostní stupeň příjemných 1900 ot./min. a spotřebuje 7,6 litru na 100 km. Na konci testu byla spotřeba příjemných 6,4 litrů na 100 km.
Cena
Automobil DS 7 začíná s motorem 1,5 BlueHDi 130 s manuální převodovkou ve výbavě PERFORMANCE Line na částce 895 000 Kč. Na opačném spektru ceníku je třísetkoňový plug-in hybrid E-TENSE, který ve výbavě SO CHIC může být váš od 1 395 000 Kč (námi dříve testované provedení E-TENSE s příplatkovou výbavou vyšlo na 1 781 500 Kč).
DS 7 CROSSBACK GRAND CHIC 2.0 BlueHDi 180 EAT8 začíná na částce 1 190 000 Kč. Naše konkrétní DS obsahovalo navíc třeba nezávislé topení Webasto, noční vidění a nebo panoramatické střešní okno. Včetně veškeré příplatkové výbavy byla konečná cena testovaného vozu 1 572 500 Kč.
Závěr
DS 7 CROSSBACK je dobře vypadající středně velké SUV, které svým interiérem hýčká posádku. Ovšem s naftovým dvoulitrem bylo zatím tím nejhorším provedením, které jsem měl možnost vyzkoušet. E-TENSE s výkonem 300 koní a náhonem na všechna čtyři kola bylo skvělé. Také "sedmička" s motorem 1,6 PureTech o výkonu 225 koní jezdila daleko lépe, než dnes popisované provedení. Neumím a možná ani nechci si představit, jak jezdí 1,5 BlueHDi, ale pravděpodobně ještě hůře, než 2,0 BlueHDi. S čistým svědomím doporučím DS 7 CROSSBACK, ovšem ne s naftovým motorem.
Plusy:
- materiál a zpracování interiéru
- prostor pro posádku
- pohodlná jízda
Mínusy:
- spíše podrobné dynamické schopnosti
- pomalá odezva infotaimnen
Typ motoru:
Přeplňovaný R4
Palivo:
Nafta
Zdvihový objem:
1997 ccm
Výkon:
130 Kw (177 koní)
Točivý moment:
400 N.m.
Převodovka:
A8
Poháněná kola:
Přední
Délka:
4573 mm
Šířka:
1908 mm
Výška:
1625 mm
Rozvor:
2738 mm
Zavazadlový prostor:
555 litrů
Provozní hmotnost:
1610 kg
V-max:
218 km/h
0-100 km/h:
9,9 s
Spotřeba:
5,6 /4,4 /4,9 l/100 km
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.