Do třetice tu máme luxusní crossover DS 7 CROSSBACK. Po úžasném 300 koňovém hybridu, povedeném přeplněném benzínu tu máme naftový 2.0 BlueHDi s výkonem 130 kW a automatickou převodovkou. Může to znít jako ideální kombinace, je tomu ale tak i ve skutečnosti?
Exteriér
Vlajková loď skupiny PSA je na první pohled velké luxusní SUV DS 7 CROSSBACK. Na druhý pohled si můžete všimnout, že DS 7 klame tělem a není až zas tak velká, jak na první pohled působí. Její vnější rozměry jsou délka 4573 mm, šířka 1908 mm a výška 1625 mm, rozvor pak má délku 2738 mm. Ač šířka je značná, což se podepsalo i na velikosti interiéru, pak délka a rozvor jsou srovnatelné s běžnými vozy kombi nižší střední třídy.
Ze předu zaujme výrazná maska chladiče v jehož středu se nachází velké logo DS Automobiles. Přední světlomety DS Active LED Vision obsahuje tři rotační moduly, které se při rozsvícení otočí o 180°. Také zadní LED lampy spojené chromovanou lištou vypadají s jejich 3D světelným efektem, nepřehlédnutelně.
Interiér
Pokud DS 7 budí zvenčí dojem luxusního vozu, ale vzhledem k jeho průměrným rozměrům Vás nechává na vážkách, tak při pohledu do interiéru již není o čem pochybovat. Ať se podívám nebo sáhnu kamkoliv, všude narazím na perfektní zpracování a hodnotné materiály. Testované provedení ve výbavě Opera obsahuje kožené čalounění interiéru kůží Nappa a kožená elektricky stavěná, vyhřívaná sedadla s masážní funkcí. K předávání informací k ovládání komfortní výbavy zde slouží dvojice velkých displejů. Dotykový displej infotainmentu má úhlopříčku 12", digitální přístrojový panel má dokonce 12,3". K prvně jmenovanému mám tentokrát výhrady. U vozů DS kupodivu na rozdíl od Peugeotů působí infotaimnent lehce zamrzle, na to jsem si již zvykl. Ovšem v případě konkrétního testovaného vozu byla odezva na pokyny až k vzteku "pozvolná" a navíc neustále padalo bluetooth spojení s mobilním telefonem.
Luxusně pojatý a zpracovaný interiér je také dostatečně prostorný. V přední i ve druhé řadě sedadel je místa více, než dost . Místa je dostatek jak na nohy, tak i nad hlavou a v úrovni ramen. Ve druhé řadě se v pohodě svezou i tři dospělé osoby urostlejších postavy, které se ani nemusejí mít rádi, jelikož se na se rameny tlačit nebudou. Zavazadlový prostor má dostatečných 555 a po skončení druhé řadě sedadel až 1752 litrů pro zavazadla.
Pohonná jednotka
Přední kola testované DS 7 CROSSBACK pohání přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1997 ccm. Motor dosahuje maximálního výkonu 130 kW (177 koní) při 3750 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 400 N.m. již při 2000 ot./min. Motor spolupracuje s 8 stupňovou automatickou převodovkou.
Jízda
Jízda v naftové DS 7 je pro vyznavače poklidné jízdy. Ač parametry motoru (130 kW a 400 N.m.) naznačují slušné dynamické schopnosti, opak je pravdou. Na semaforech je "sedma" rychlá asi jako hatchback s přeplňovaným litrovým tříválcem. Kde má pak DS oproti těmto vozům navrch je až ve vyšších rychlostech na dálnici, kde není problém za vysokého komfortu cestovat rychlostí podstatě vyšší, než kolik umožňuje legislativa.
Co tedy DS 7 ztrácí na dynamice, to v hojné míře nabízí na komfortu. V interiéru panuje ticho a klid. Posádku vpředu hýčkají masážní sedačky a podvozek vyžehlí i větší nerovnosti. Za zmínku také stojí skvělé hrající příplatkový audiosystém Focal. Tedy pokud zrovna funguje bluetooth spojení s chytrým zařízením, kde máte uložený svůj play list.
Spotřeba
DS 7 CROSSBACK GRAND CHIC 2.0 BlueHDi 180 EAT8 si ve městě nárokovala 7,7 litrů nafty na 100 km. Při jízdě na okresních silnicích se spotřeba dle stylu jízdy pohybovala od 4,9 po 7,2 litrů. Při běžné nikterak defenzivní jízdě není problém udržet potřebu na 5,5 litrech. Na dálnici při 130 km/h točí motor na 8 rychlostní stupeň příjemných 1900 ot./min. a spotřebuje 7,6 litru na 100 km. Na konci testu byla spotřeba příjemných 6,4 litrů na 100 km.
Cena
Automobil DS 7 začíná s motorem 1,5 BlueHDi 130 s manuální převodovkou ve výbavě PERFORMANCE Line na částce 895 000 Kč. Na opačném spektru ceníku je třísetkoňový plug-in hybrid E-TENSE, který ve výbavě SO CHIC může být váš od 1 395 000 Kč (námi dříve testované provedení E-TENSE s příplatkovou výbavou vyšlo na 1 781 500 Kč).
DS 7 CROSSBACK GRAND CHIC 2.0 BlueHDi 180 EAT8 začíná na částce 1 190 000 Kč. Naše konkrétní DS obsahovalo navíc třeba nezávislé topení Webasto, noční vidění a nebo panoramatické střešní okno. Včetně veškeré příplatkové výbavy byla konečná cena testovaného vozu 1 572 500 Kč.
Závěr
DS 7 CROSSBACK je dobře vypadající středně velké SUV, které svým interiérem hýčká posádku. Ovšem s naftovým dvoulitrem bylo zatím tím nejhorším provedením, které jsem měl možnost vyzkoušet. E-TENSE s výkonem 300 koní a náhonem na všechna čtyři kola bylo skvělé. Také "sedmička" s motorem 1,6 PureTech o výkonu 225 koní jezdila daleko lépe, než dnes popisované provedení. Neumím a možná ani nechci si představit, jak jezdí 1,5 BlueHDi, ale pravděpodobně ještě hůře, než 2,0 BlueHDi. S čistým svědomím doporučím DS 7 CROSSBACK, ovšem ne s naftovým motorem.
Plusy:
- materiál a zpracování interiéru
- prostor pro posádku
- pohodlná jízda
Mínusy:
- spíše podrobné dynamické schopnosti
- pomalá odezva infotaimnen
Typ motoru:
Přeplňovaný R4
Palivo:
Nafta
Zdvihový objem:
1997 ccm
Výkon:
130 Kw (177 koní)
Točivý moment:
400 N.m.
Převodovka:
A8
Poháněná kola:
Přední
Délka:
4573 mm
Šířka:
1908 mm
Výška:
1625 mm
Rozvor:
2738 mm
Zavazadlový prostor:
555 litrů
Provozní hmotnost:
1610 kg
V-max:
218 km/h
0-100 km/h:
9,9 s
Spotřeba:
5,6 /4,4 /4,9 l/100 km
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.