Exteriér
Vlajková loď skupiny PSA je na první pohled velké luxusní SUV DS 7 CROSSBACK. Na druhý pohled si můžete všimnout, že DS 7 klame tělem a není až zas tak velká, jak na první pohled působí. Její vnější rozměry jsou délka 4573 mm, šířka 1908 mm a výška 1625 mm, rozvor pak má délku 2738 mm. Ač šířka je značná, což se podepsalo i na velikosti interiéru, pak délka a rozvor jsou srovnatelné s běžnými vozy kombi nižší střední třídy.
Ze předu zaujme výrazná maska chladiče v jehož středu se nachází velké logo DS Automobiles. Přední světlomety DS Active LED Vision obsahuje tři rotační moduly, které se při rozsvícení otočí o 180°. Také zadní LED lampy spojené chromovanou lištou vypadají s jejich 3D světelným efektem, nepřehlédnutelně.
Interiér
Pokud DS 7 budí zvenčí dojem luxusního vozu, ale vzhledem k jeho průměrným rozměrům Vás nechává na vážkách, tak při pohledu do interiéru již není o čem pochybovat. Ať se podívám nebo sáhnu kamkoliv, všude narazím na perfektní zpracování a hodnotné materiály. Testované provedení ve výbavě Opera obsahuje kožené čalounění interiéru kůží Nappa a kožená elektricky stavěná, vyhřívaná sedadla s masážní funkcí. K předávání informací k ovládání komfortní výbavy zde slouží dvojice velkých displejů. Dotykový displej infotainmentu má úhlopříčku 12", digitální přístrojový panel má dokonce 12,3". K prvně jmenovanému mám tentokrát výhrady. U vozů DS kupodivu na rozdíl od Peugeotů působí infotaimnent lehce zamrzle, na to jsem si již zvykl. Ovšem v případě konkrétního testovaného vozu byla odezva na pokyny až k vzteku "pozvolná" a navíc neustále padalo bluetooth spojení s mobilním telefonem.
Luxusně pojatý a zpracovaný interiér je také dostatečně prostorný. V přední i ve druhé řadě sedadel je místa více, než dost . Místa je dostatek jak na nohy, tak i nad hlavou a v úrovni ramen. Ve druhé řadě se v pohodě svezou i tři dospělé osoby urostlejších postavy, které se ani nemusejí mít rádi, jelikož se na se rameny tlačit nebudou. Zavazadlový prostor má dostatečných 555 a po skončení druhé řadě sedadel až 1752 litrů pro zavazadla.
Pohonná jednotka
Přední kola testované DS 7 CROSSBACK pohání přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1997 ccm. Motor dosahuje maximálního výkonu 130 kW (177 koní) při 3750 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 400 N.m. již při 2000 ot./min. Motor spolupracuje s 8 stupňovou automatickou převodovkou.
Jízda
Jízda v naftové DS 7 je pro vyznavače poklidné jízdy. Ač parametry motoru (130 kW a 400 N.m.) naznačují slušné dynamické schopnosti, opak je pravdou. Na semaforech je "sedma" rychlá asi jako hatchback s přeplňovaným litrovým tříválcem. Kde má pak DS oproti těmto vozům navrch je až ve vyšších rychlostech na dálnici, kde není problém za vysokého komfortu cestovat rychlostí podstatě vyšší, než kolik umožňuje legislativa.
Co tedy DS 7 ztrácí na dynamice, to v hojné míře nabízí na komfortu. V interiéru panuje ticho a klid. Posádku vpředu hýčkají masážní sedačky a podvozek vyžehlí i větší nerovnosti. Za zmínku také stojí skvělé hrající příplatkový audiosystém Focal. Tedy pokud zrovna funguje bluetooth spojení s chytrým zařízením, kde máte uložený svůj play list.
Spotřeba
DS 7 CROSSBACK GRAND CHIC 2.0 BlueHDi 180 EAT8 si ve městě nárokovala 7,7 litrů nafty na 100 km. Při jízdě na okresních silnicích se spotřeba dle stylu jízdy pohybovala od 4,9 po 7,2 litrů. Při běžné nikterak defenzivní jízdě není problém udržet potřebu na 5,5 litrech. Na dálnici při 130 km/h točí motor na 8 rychlostní stupeň příjemných 1900 ot./min. a spotřebuje 7,6 litru na 100 km. Na konci testu byla spotřeba příjemných 6,4 litrů na 100 km.
Cena
Automobil DS 7 začíná s motorem 1,5 BlueHDi 130 s manuální převodovkou ve výbavě PERFORMANCE Line na částce 895 000 Kč. Na opačném spektru ceníku je třísetkoňový plug-in hybrid E-TENSE, který ve výbavě SO CHIC může být váš od 1 395 000 Kč (námi dříve testované provedení E-TENSE s příplatkovou výbavou vyšlo na 1 781 500 Kč).
DS 7 CROSSBACK GRAND CHIC 2.0 BlueHDi 180 EAT8 začíná na částce 1 190 000 Kč. Naše konkrétní DS obsahovalo navíc třeba nezávislé topení Webasto, noční vidění a nebo panoramatické střešní okno. Včetně veškeré příplatkové výbavy byla konečná cena testovaného vozu 1 572 500 Kč.
Závěr
DS 7 CROSSBACK je dobře vypadající středně velké SUV, které svým interiérem hýčká posádku. Ovšem s naftovým dvoulitrem bylo zatím tím nejhorším provedením, které jsem měl možnost vyzkoušet. E-TENSE s výkonem 300 koní a náhonem na všechna čtyři kola bylo skvělé. Také "sedmička" s motorem 1,6 PureTech o výkonu 225 koní jezdila daleko lépe, než dnes popisované provedení. Neumím a možná ani nechci si představit, jak jezdí 1,5 BlueHDi, ale pravděpodobně ještě hůře, než 2,0 BlueHDi. S čistým svědomím doporučím DS 7 CROSSBACK, ovšem ne s naftovým motorem.
Plusy:
- materiál a zpracování interiéru
- prostor pro posádku
- pohodlná jízda
Mínusy:
- spíše podrobné dynamické schopnosti
- pomalá odezva infotaimnen
Typ motoru: |
Přeplňovaný R4 |
Palivo: |
Nafta |
Zdvihový objem: |
1997 ccm |
Výkon: |
130 Kw (177 koní) |
Točivý moment: |
400 N.m. |
Převodovka: |
A8 |
Poháněná kola: |
Přední |
Délka: |
4573 mm |
Šířka: |
1908 mm |
Výška: |
1625 mm |
Rozvor: |
2738 mm |
Zavazadlový prostor: |
555 litrů |
Provozní hmotnost: |
1610 kg |
V-max: |
218 km/h |
0-100 km/h: |
9,9 s |
Spotřeba: |
5,6 /4,4 /4,9 l/100 km |