Peugeot 2008 jsem již v redakci měl. Tenkrát byl s motorem 1,2 PureTech o výkonu 155 koní a já jsem tvrdil, že se jedná o nejlepší možnou motorizaci. Nyní máme k dispozici 2008 s naftovou 1,5 BlueHDi a můžu si na vlastní kůži ověřit, zda mé předchozí tvrzení bylo pravdivé a nebo mě nafta mile překvapí. Každopádně nynější provedení u mě oproti předchozímu už teď vyhrává ,co se vzhledu týče.
Exteriér
Nová generace Peugeotu 2008 se od předchůdce výrazně změnila a nutno dodat, že k lepšímu. Dříve výrazně zaoblený vůz svým vzezřením spadal někam mezi kompaktní MPV a crossover, dostal nápadně tvarované ostré linie karosérie. Krom toho se prodloužil a zároveň snížil, a to konkrétně o 141 mm na délku a 26 mm na výšku, což mu přidává na dynamickém vzhledu. O 67 mm delší rozvor pak ocení především dlouháni okupující sedadla ve druhé řadě.
Přídi Peugeotu 2008 dominuje maska s osobitými Full LED světlomety, připomínající - jak je u francouzského výrobce poslední dobou zvykem, trojici lvích drápů a nebylo zapomenuto ani na lví tesáky. Z boku zaujme slušná světlá výška a 18" kola , schovaná pod vytaženými , černě lakovanými lemy blatníků. Černě lakované sloupky oken a střecha vůz opticky snižují, což ještě více podporuje dynamický nádech vozu. Záď zdobí spojler a LED světla s kresbou lvích drápů, zasazená do lesklého černého pásu navazujícího na zadní tónované okno.
Červeno černý vůz s chromovými doplňky je nepřehlédnutelný a především ženám se velice líbí. Bez vyjímky každá dívka i žena Peugeota 2008 chválila pro jeho krásné tvary a celkový vzhled v této barevné kombinaci.
Interiér
Interiér se nese v duchu nejnovější generace Peugeot i-Cockpit 3D. Ten v sobě obsahuje malý zploštěný volant, nad nímž se nachází digitální 3D přístrojová deska. Dále pak 10" dotykový displej infotainmentu. Obecně je interiér nových Peugeotů, 2008 nevyjímaje, velmi moderní, dobře zpracovaný a využívá kvalitní materiály.
Díky většímu rozvoru není problém na zadních sedadlech přepravovat i pasažéry většího vzrůstu. O jejich zavazadla se postará kufr, který má základní objem 434 litrů. Po sklopení zadních sedadel se objem zvětší až na 1467 litrů.
Pohonná jednotka
K pohonu testovaného Peugeotu 2008 GT-line 1,5 blueHDi 130 EAT8 slouží přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1499 ccm. Jak už napovídá název, jeho výkon je 130 koní (96 kW) při 3760 ot./min. Točivým momentem vyvrcholí hodnotou 300 N.m. již při 1750 ot./min. Výkon motoru putuje na přední kola pomocí 8 stupňové automatické převodovky.
Jízda
Jízda v malém crossoveru s naftovým motorem je velice příjemná. Ale kdo by hádal, že jeho podvozek bude francouzsky měkký a rozhoupaný, byl by na omylu. Naladění je naopak překvapivě spodní. Karoserie téměř nezná pojem náklon v zatáčce. Vůz za sucha ochotně mění směr a řidiči poskytuje maximální důvěru v každé zatáčce. Přesto ale ani na hodně nekvalitní silnici nehrozí vyklepání plomb ze zubů. Ochota zatáčet ovšem funguje jen za sucha. Projížděl jsem serpentiny při podzimním sychravém počasí a v režimu Sport pod plynem přední kola zoufale hledala trakci a 2008 tak byla velmi nedotáčivá. Při přepnutí do normálního režimu naopak řídící jednotka ve snaze potlačit nedotáčivý smyk ubírá motoru tolik výkonu, že v zatáčkách do kopce jede svižně asi tak, jako plně obsazená Fabia HTP s loženým vozíkem na kouli.
Kromě zmíněných serpentin se slizkým povrchem si ovšem na jízdu s 2008 1,5 BlueHDi nemohu stěžovat. Výkonu bylo tak akorát a i spotřeba byla v rozumných mezích. Ovšem již dříve testovaná 2008 s motorem 1,2 PureTech o výkonu 155 koní byla po dynamické stránce úplně jinde a ani její spotřeba nebyla výrazně vyšší, než u dieselu.
Spotřeba
Ve městě jsem s naftovým Peugeotem jezdil v průměru za 7,6 litrů na 100 km. Daleko lépe se motoru žije mimo obydlené aglomerace. Při opravdu lehké noze jsem zvládl jezdit po okresních komunikacích za skvělých 3,5 litrů, při využívání potenciálu motoru stoupla spotřeba k 6,5 litrů. Při normální jízdě, když se nesnažíte jezdit ani příliš agresivně ani přehnaně úsporně, není problém ujet 100 km za 4,4 litry nafty.
Ani dálnice není pro nádrž 2008 nepřátelským teritoriem. Díky 8° převodovce drží při 130 km/h otáčky rozumně nízko, což má za následek průměrnou spotřebu 5,5 litrů nafty. V průměru jsem během týdenního testu jezdil za rovných 6 litrů na 100 km. Čekal jsem o něco lepší výsledek, ale na vině byla velká část ujetých kilometrů po převážně ucpané Praze.
Cena
Peugeot 2008 se dá pořídit již od 387 000 Kč, a to s motorem 1,2 PureTech o výkonu 74 kW (100 koní). Námi dříve testovaný Peugeot 2008 Gt-line 1,2 PureTech 155 EAT8 byl za 650 000 Kč. Na dnešního naftového bratříčka si musíte ještě připlatit dalších 28 000 Kč, jeho výsledná cena je tak včetně příplatkové výbavy 678 000 Kč.
Závěr
Peugeot 2008 je povedený zástupce třídy kompaktních crossoverů. Svým vzhledem vyčuhuje nad konkurencí a obzvláště testované provedení v červeno černém lakování sklízelo především u ženského publika velmi kladné reakce. Naftové motorizaci není téměř co vytknout, ovšem v mých očích ztrácí vedle skvělého motoru 1,2 PureTech 155 smysl. To je ovšem otázkou priorit. Kdo má diesely rád a plánuje s 2008 absolvovat dlouhé vzdálenosti, neudělá s motorem 1,5 BlueHDi chybu.
Plusy:
- Vzhled
- zajímavý a hodnotně působící interiér
Mínusy:
- 1,2 PureTech 155 je lepší volbou
- Nedotáčivé na mokru
Typ motoru:
Přeplňovaný R4
Palivo:
Nafta
Zdvihový objem:
1499 ccm
Výkon:
96 Kw (130 koní)
Točivý moment:
300 N.m.
Převodovka:
A8
Poháněná kola:
předí
Délka:
4300 mm
Šířka:
1770 mm
Výška:
1550 mm
Rozvor:
2600 mm
Zavazadlový prostor:
434 litrů
Provozní hmotnost:
1344 kg
V-max:
195 km/h
0-100 km/h:
9,3 s
Spotřeba:
4,2 /3,5 /3,8 l/100 km
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.