Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 18. listopadu 2020, 08:51 Google+

V redakční garáži nám přistál Hyundai Tucson ADVENTURE s volitelným doplňkem , který zvyšuje jeho užitné vlastnosti. Jak jezdí oblíbené SUV se základním dieselem? A jak se jezdí s "rakví" na střeše? O tom se můžete dočíst v následujícím článku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hyundai Tucson ADVENTURE

Hyundai Tucson ADVENTURE | foto: Martin Schneider

Sdílejte článek

Exteriér

Co napsat o vzhledu již dosluhující generace Hyundai Tucson. U nás vyráběné SUV je v tuzemsku tak populární, že snad mezi našimi čtenáři není nikdo, kdo by ho ještě nikdy na živo neviděl. Zmínit můžeme charakteristickou kaskádovitou masku chladiče, na níž navazují Full LED přední světlomety. Záď také sází na LED světla a hezkým detailem je dvojitá koncovka výfuku.

Testovaný model byl v barevném provedení Polar White a ač se mi to ve většině případů nelíbí, černé plastové lemy blatníků a spodní část nárazníků vytvářejí s bílou barvou poměrně líbivý kontrast. Vše ještě dolaďuje černá "rakev" umístěná na střeše vozu.

img-responsive

Hyundai Tucson ADVENTURE | foto: Martin Schneider

Interiér

Prostornému interiéru dominují dobře čitelný analogový tachometr a otáčkoměr. Mezi nimi se nachází 4,2" barevný TFT displej, který řidiči poskytuje nejdůležitější informace o jízdě. Přístrojový štít se nachází za tříramenným multifunkčním volantem, jehož věnec příjemně sedne do ruky.

Uprostřed palubní desky se nachází dle stupně výbavy buď 7 a nebo 8" displej infotainmentu. Ač design vypadá lacině, jeho ovládání je intuitivní a funkce přehledné. Infotainment podporuje funkce Apple CarPlay i Android Auto. Co je u vozů Hyundai velmi sympatické, pro ovládání topení a klimatizace není třeba složitě listovat v menu infotainmentu, což značně rozptyluje od řízení. Ovládání mají na starost dva kulaté ovladače a 6 tlačítek s vlastním displejem. Ovládání je díky tomu snadné a dá se zvládnout i poslepu.

Jak jsem již naznačil výše, interiér je velmi prostorný. Pohodlně se do něj vměstná 5 dospělých osob, za nimiž ještě zbyde místo pro 513 litrů zavazadel. Ve dvoumístném uspořádání po sklopení zadních sedadel v poměru 60:40 vznikne prostor o objemu 1503 litrů. Komu by ani to nestačilo, střešní box nabízí prostor pro další stovky litrů objemu.

img-responsive

Hyundai Tucson | foto: wheelsage.org

Pohonná jednotka

Testovaný Hyundai Tucson ADVENTURE je poháněný přeplňovaným vznětovým čtyřválcem o objemu 1598 ccm. Ten je k mání ve dvou výkonnostních nastaveních, přičemž my jsme měli k dispozici ten silnější z nich. Výkon tohoto motoru je rovných 100 kW (136 koní) při 4000 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 320 N.m. od 2000 ot./min. Výkon putuje na kola přední nápravy přes dvouspojkovou 7° automatickou převodovku. Na výběr je též manuální převodovka nebo náhon na všechna čtyři kola.

Jízda

Ač má vůz v názvu ADVENTURE (dobrodružství), žádné divočení vás za jízdy nečeká. Já jsem si hned po převzetí vůz obešel a hledal nějaký znak, který by napovídal, že Tucson disponuje pohonem všech kol. Nic takového jsem nenašel, tak jsem si lehl pod zadní nárazník a hledal diferenciál u zadní nápravy, který jsem také nenašel. Zjištění, že se jedná o pouhou predokolku mě trochu zklamal. U vozu této velikosti s naftovou "jednašestkou" a s náhonem předních kol, jsem si moc ADVENTURE neužil ani na silnici, natož mimo ni. 

Ač jsem měl nad dynamickými schopnostmi velké pochybnosti, v reálném světě Tucson působí daleko příjemnějším dojmem, než jak se tváří na papíře. Při testu eNkového Tucsona jsem oněch 184 koní a 400 N.m. nehádal, zde mi jich naopak pocitově přišlo i o něco víc. Ale i tak motoru, jakož i podvozku, více vyhovuje klidnější styl jízdy. Podvozek je příjemně komfortní a dobře tlumí nerovnosti. Ani po téměř 1000 km za volantem v jednom dni není řidič nijak zvlášť vyčerpaný a zlámaný. Jediné, co bych snad jízdnímu komfortu vytkl, je aerodynamický hluk od středního boxu, kor když chcete vyvětrat přebytečné teplo v interiéru rozměrným střešním oknem. To pak máte "krásný" výhled na černou rakev, od které navíc proniká nepříjemné hučení.  

Kromě zvýšeného hluku a spotřeby při vyšších rychlostech jsem při jízdě s plně loženou "rakví" měl obavy o chování vozu v zatáčkách. Přeci jen , těžiště se poměrně výrazně přesunulo směrem nahoru. Po týdenním ježdění musím říct, že mé obavy byly liché. Neměl jsem téměř šanci z pozice za volantem poznat, zda je box naložený a nebo prázdný. 

img-responsive

Hyundai Tucson ADVENTURE | foto: Martin Schneider

Spotřeba

Ač jsem očekával, že relativně malý naftový motor bude mít s Tucsonem dost práce, kor když navíc "rakev" na střeše zvyšuje aerodynamický odpor, byla pro mě spotřeba u tohoto SUV příjemným překvapením. Po městě, kde aerodynamika nehraje až tak zásadní význam, jsem s Tucsonem zvládl bez větších problémů jezdit za rovných 7 litrů na 100 km. Naopak na dálnici se aerodynamika projevuje velmi. Při 120 km/h si naftová " jednašestka" nárokuje 5,5 litrů na 100 km, při 130 km/h je to již 6,3 litrů a když jsem nastavil tempomat na příjemné cestovní tempo 140 km/h, spotřeba již vzrostla na 7,5 litrů na 100 km. Po okresních silnicích se dle jízdního stylu dá spotřeba udržet v rozmezí od 4,8 po 6,5 litrů na 100 km.

Průměr po ujetí více než 1000 km se spotřeba nafty zastavila na 6,0 litrech nafty na 100 km. Vzhledem k "rakvi" na střeše, která navíc byla po většinu času plně naložená, považuji tuto spotřebu vzhledem k velikosti vozu za velmi slušnou. 

img-responsive

Hyundai Tucson ADVENTURE | foto: Martin Schneider

Cena

Cena testovaného provedení vozu ve výbavě ADVENTURE se silnější naftovou 1,6 a 7° převodovkou DCT je 670 635 Kč. Kompletní ceník si můžete prohlédnout níže.

img-responsive

Hyundai Tucson ADVENTURE | foto: Hyundai

Závěr

Ačkoliv Hyundai Tucson ADVENTURE 1.6 CRDI není nikterak dobrodružné auto, je to příjemný společník i na dlouhé cesty. Potěší cestovním komfortem a především rozumnou spotřebou. 

img-responsive

Hyundai Tucson ADVENTURE | foto: Martin Schneider

Plusy:

- komfortní podvozek

- skvělá spotřeba

- střešní box výrazně zvyšuje užitné vlastnosti

Mínusy:

- ADVENTURE jenom v názvu

- ve vyšších rychlostech aerodynamický hluk

- při užívání střešního boxu postrádá význam střešní okno

Typ motoru:

Přeplňovaný R4

Palivo:

Nafta

Zdvihový objem:

1598 ccm

Výkon:

100 Kw (136 koní)

Točivý moment:

320 N.m.

Převodovka:

DCT 7

Poháněná kola:

předí

Délka:

4480 mm

Šířka:

1850 mm

Výška:

1655 mm (bez boxu)

Rozvor:

2670 mm

Zavazadlový prostor:

513 litrů

Provozní hmotnost:

1600 kg

V-max:

180 km/h

0-100 km/h:

11,8s

Spotřeba:

4,9 /4,7 /4,8 l/100 km

Vytisknout

Diskuze: Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

reklama

Doporučujeme

Honda e

Německým autem roku nečekaně cizinec. Čím přesvědčil porotu proti domácím…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud