Nový YARIS HYBRID překvapil poměrem výkonu a spotřeby

AutoRoad.cz, 2. ledna 2020, 18:30 Google+

Nová Toyota Yaris je už čtvrtou generací oblíbeného vozu určeného především do městského provozu. Nový je nejen vzhledem, ale především použitou technikou a díky hybridní technologii jezdí ve městě jen za 3 litry benzínu na 100 km.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
TOYOTA YARIS 4.generace s hybridním ústrojím

TOYOTA YARIS 4.generace s hybridním ústrojím | foto: Toyota

Sdílejte článek

Toyota model Yaris byl představen na autosalonu v Paříži v roce 1998. Malý automobil určený především do města si rychle získal mnoho zákazníků a obdivovatelů. V roce 2000 byl zvolen vozem roku.

Nyní se Toyota Yaris, velmi oblíbený zástupce třídy malých vozidel, dočkal přepracování na čtvrtou generaci.

img-responsive

Toyota Yaris IV | foto: Toyota

Největší inovací je použitý hybridní systém, který díky bezkonkurenční efektivitě a pohodě při jízdě přináší kýžené ovoce v podobě čtvrtého nejprodávanějšího hybridu v České republice. Toto pořadí si Yaris drží za svými bratříčky z Toyoty (1. Corolla, 2. RAV4, 3. C-HR, 4. Yaris IV, ….).

img-responsive

TOYOTA YARIS 4 HYBRID | foto: Toyota

Co se týká celkových rozměrů je Yaris 4. generace menší než předchozí model, je o 50 mm kratší, naopak se zvětšila šířka o 50 mm a výška klesla o 40 mm. S celkovou délkou menší než 4 m je jediným vozem v segmentu malých vozidel, který si udržuje tento kompaktní rozměr. To je obrovskou výhodou především pro provoz ve městě a majitelé Yarisu ocení příznivou délku především u parkování.

Vůz je postaven na nové platformě GA-B, která je odvozená ze standardního podvozkového konceptu TNGA nových Toyot. Skelet vyniká větší tuhosti v krutu, přes precizní vyztužení karoserie byla zachována příznivá hmotnost předchozího modelu.

img-responsive

Platforma Toyota GA-B | foto: Toyota

Přední náprava je typu McPherson, zadní nápravu tvoří vlečená ramena se zkurtnou příčkou. Jedná se tedy o standardní podvozek, který je naladěn především na komfortní jízdu.

Vozidlo je vybaveno systémem asistenčních pomocníků Safety Sense. Světovou premiéru představuje první středový airbag odpalované z pravé části opěradla řidičova sedadla, což je velmi důležité nový prvek v bezpečnostní výbavě vozidla.

Nejdůležitější novinkou je použití 4. generace hybridního systému Dynamic Force. Srdcem pohonného ústrojí je nový atmosféricky plněný benzínový motor 1.5 Hybrid o objemu 1,5 litrů, který v Atkinsonově cyklu dosahuje účinnosti 40 %. Tato skvělá účinnost nového motoru zajišťuje snížení spotřeby paliva o 20 %, nižší produkci emisí CO2 a zároveň společně s novým hybridním systémem zvýšení celkového systémového výkonu o 15 %.

img-responsive

Hybridní ústrojí Toyota | foto: Toyota

Novým hybridním systémem se kromě nového motoru rozumí použití nejmodernějšího lithium-iontového akumulátoru, který je menší a má o 27% nižší hmotnost oproti předchozí generaci NiMH akumulátoru. Přitom má větší výkon a především se rychleji vybíjí a nabíjí, což je velmi důležité při jízdě ve městě, kde díky rekuperaci je možné získat zpět a uložit do baterie velké množství elektrické energie.

img-responsive

Toyota Yaris IV HYBRID | foto: Toyota

Pozitivní je změna designu, která jasně definuje, že se jedná o zcela nový vůz. Design částečně navazuje na větší typy Toyoty. Na první pohled je vidět aerodynamicky optimalizovaná příď vozidla s překrásnými hlavními světlomety, novou mřížkou a vstupy vzduchu do podběhů kol doplněnými LED světelnými páskami. Celkově má karoserie zaoblené dynamické rysy. Při pohledu na záď vozidla zaujme tvarování zadních světlometů, které je možné označit za unikátní a líbivé.

Technické parametry:

1.5 Hybrid 100 k, e-CVT, benzin, 5dveřový hatchback
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]            3,7–4,0
Spotřeba paliva ve městě [l/100 km]                   3,1
Emise CO2 [g/km]                                               84–91
Emisní norma                                                      EURO 6

Hybridní pohon
Maximální výkon hybridního systému [kW (k)]   74 (100)
Možnost jízdy pouze na elektřinu                       ano – 80% jízdy ve městě
Zrychlení 0–100 km/h [s]                                   11,8

Převodovka                                                        automatická e-CVT

Zdá se, že nový Yaris má vše co je potřebné pro úspěch na trhu. Kromě kompaktních rozměrů je líbivý, bezpečný a má vynikající parametry jízdních výkonů, stejně tak rekordně nízkou spotřebu paliva a nízký emitovaný obsahu CO2 na 1 km jízdy.

Vytisknout

Diskuze: Nový YARIS HYBRID překvapil poměrem výkonu a spotřeby

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Passat 2.0 TSI (206 kW) R-Line

SKANDÁL VOLKSWAGENU: S majiteli aut usiluje o mimosoudním vyrovnání podvodu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud